Gata. Rezolvat cu prezentarea
Intre timp am gasit o sursa de informare care pare de incredere si spune ca rapoartele la cutia de cinci viteze de pe Aro 10.4 benzina sunt 3,82 2,24 1,48 1,04 0,76 R- -3,08.
Datele sunt prezentate pentru roti 175/80/15. Avand in vedere ca au fost si modele Aro 10.4 sau 11.4 pe benzina din 2000-2006 cu roti 195/80/15, ma intreb daca acestea au primit cumva alt raport la pinioanele grup, cum ar fi 7/36 si raport 5,14, macar 11.4 care era semnificativ mai greu decat 10.4.
Stie cineva?
transmisie Aro 10
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Nou venit
- Posts: 9
- Joined: 24 Apr 2020, 14:12
- Location: Constanta
Re: transmisie Aro 10
Eu am folosit metoda cea empirica de aflare a raportului diferential si mi a iesit aproximativ 1 rotatie roata la doua rotatii cardan. Soryn, esti sigur ca este o metoda buna? Ai folosit o si ti a dat ceva apropiat cu ce trebuie?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: transmisie Aro 10
Dacă faci ca și în metoda explicată, da. Au exista 4 rapoarte pentru diferentiale. Unul din ele a fost folosit în primi ani de fabricatie, la inceputul anilor 80, anume 7/32. Ulterior nu sa mai pus, însă a fost înlocuit de alt raport , anume 41/9, regăsit și la dacia papuc. Raportul de transformare rezultă din împărțirea nr de dinți ai coroanei la nr de dinți ai pinionului de atac. 7/32 , 7 /36 , 41/9, 8 /33.
Conform rapoartelor , la 4-5 rotatii de cardan complete (360 de grade) trebuie să ai o rotatie completă a rotii de 360 de grade. Metoda asta merge folosita în cazul în care sateliti sunt întregi, nu sparti, tociți de tot, sau dantură pinioane diferential tocite,sparte ,tocite.
Aproximativ, aproximativ nu merge. Lipești scoci de hârtie și dai semne . Doar o roată pe axa in aer, cealaltă blocată .
Conform rapoartelor , la 4-5 rotatii de cardan complete (360 de grade) trebuie să ai o rotatie completă a rotii de 360 de grade. Metoda asta merge folosita în cazul în care sateliti sunt întregi, nu sparti, tociți de tot, sau dantură pinioane diferential tocite,sparte ,tocite.
Aproximativ, aproximativ nu merge. Lipești scoci de hârtie și dai semne . Doar o roată pe axa in aer, cealaltă blocată .
-
- Nou venit
- Posts: 9
- Joined: 24 Apr 2020, 14:12
- Location: Constanta
Re: transmisie Aro 10
De doua ori am masurat... Si la sapte rotatii de roata aveam putin peste 15 rotatii de cardan. Ceva nu i in regula...
N am avut nevoie de scoci. Cardanul avea un semn foarte clar si numaram de fiecare data cand aparea. La roata.... La fel... Cu semn facut.
N am avut nevoie de scoci. Cardanul avea un semn foarte clar si numaram de fiecare data cand aparea. La roata.... La fel... Cu semn facut.
Last edited by Leeb on 27 May 2020, 17:00, edited 1 time in total.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: transmisie Aro 10
https://www.youtube.com/watch?v=bpdMsELISrM
Probabil trebuie înmulțit cu 2 nr de rotatii al pinionului. Din cauza diferentialului deblocat și faptul că stă o roată, se modifică situația .
Probabil trebuie înmulțit cu 2 nr de rotatii al pinionului. Din cauza diferentialului deblocat și faptul că stă o roată, se modifică situația .
-
- Nou venit
- Posts: 9
- Joined: 24 Apr 2020, 14:12
- Location: Constanta
Re: transmisie Aro 10
Da. Masuratoarea s a facut cu o singura roata de pe puntea spate ridicata.