Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Herisanu
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 839
Joined: 26 Dec 2008, 11:38
Location: Campulung - Muscel , Arges , Romania

Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Herisanu »

Datorita faptului ca la fortari mai dure in terenuri accidentate carcasa ambreiaj cedeaza (se rupe) la prinderea grupului  pe carcasa ambreiaj .

Ca sa nu mai apara aceasta problema s-a montat incepand cu 1999 (sasiu latit) s-a trecut la prinderea grupului fata pe traversele sasiu.

Aceeasi modificare se poate face si la modelele pana in 1999 doar montand suportii aferenti (suporti grup si suporti traverse) .

Va anexez imagini cu montajul grupului pe traverse sasiu ingust .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Herisanu
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 839
Joined: 26 Dec 2008, 11:38
Location: Campulung - Muscel , Arges , Romania

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Herisanu »

:)>-
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Herisanu
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 839
Joined: 26 Dec 2008, 11:38
Location: Campulung - Muscel , Arges , Romania

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Herisanu »

[-X
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Herisanu
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 839
Joined: 26 Dec 2008, 11:38
Location: Campulung - Muscel , Arges , Romania

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Herisanu »

;))
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by razvy »

a doua poza sigur e la aro 10?
aro 10,4 power by renault 1,9 diesel 5 trepte 4x4 dif blocabil spate
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by myke »

Si un cardan lungit mai trebuie...
Problema care apare este ca flansa pinionului de atac care e confectionata din aluminiu , la fortare  crapa dereglind reglajul pinion/coroana care vor face poc la rindul lor.
Asa am patit si eu.Am facut flansa la strung din fier...si pina acuma vad ca tine...
Image
User avatar
Herisanu
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 839
Joined: 26 Dec 2008, 11:38
Location: Campulung - Muscel , Arges , Romania

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Herisanu »

Nu tebuie alt cardan mai lung ,reglajul distanţei dintre reductor si diferenţial faţă se face din suporţii

diferenţialului.

Unul din suporţii de pe traverse are găurile alungite iar celălalt suport are găurile normale ,iar la supoţii de pe
     

diferenţial este aceiasi situaţie. \:/ \:/

La montaj se montează supotul de pe traversă cu găuri alungite cu suportul de pe diferenţial cu gauri


normale, la fel si la ceilalţi suporţi . :-??

O să revin cu poze mai amănunţite !!!!!!
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Soryn »

stai bre linistit,.ca daca e sa iti crape..tot se foarfeca.ori un satelit de planetarA..ori iesirea de la pinionuu de atac..din grup....  si traversele alea..sunt din niste tevi de tot rahatu turtite la capete la presa si gaurite.. ::),is asa subtiri in carne,.ca am zis ca is din aluminiu prima data..cand leam cantarit in mana ;))

a incercat.cineva..sa faca prinderea la partea din fata..a diferentialului...si in cel deal doilea..suport al motorului?...ca initial este doar intr-o parte...? cand e grupu pa cutie ma refer ;)
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by myke »

daca il dai mai in spate nu modifici unghiul la planetare...
Image

Image

Flansa cea noua.Pina acuma se pare ca tine... :)>-
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by myke »

CT-03-TVY wrote: stai bre linistit,.ca daca e sa iti crape..tot se foarfeca.ori un satelit de planetarA..ori iesirea de la pinionuu de atac..din grup....  si traversele alea..sunt din niste tevi de tot rahatu turtite la capete la presa si gaurite.. ::),is asa subtiri in carne,.ca am zis ca is din aluminiu prima data..cand leam cantarit in mana ;))

a incercat.cineva..sa faca prinderea la partea din fata..a diferentialului...si in cel deal doilea..suport al motorului?...ca initial este doar intr-o parte...? cand e grupu pa cutie ma refer ;)
Crezi ca sasiul e mai gros?Si problema este la cele 2 flanse de pe grup prin care se prinde pe traverse ca aleaa se rup...nu la tevi.Solutia ar fi facerea unei flanse mari din tabla de 3-4 sa le inlocuiasca pe cele 2
Image
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Soryn »

myke wrote:
CT-03-TVY wrote: stai bre linistit,.ca daca e sa iti crape..tot se foarfeca.ori un satelit de planetarA..ori iesirea de la pinionuu de atac..din grup....  si traversele alea..sunt din niste tevi de tot rahatu turtite la capete la presa si gaurite.. ::),is asa subtiri in carne,.ca am zis ca is din aluminiu prima data..cand leam cantarit in mana ;))

a incercat.cineva..sa faca prinderea la partea din fata..a diferentialului...si in cel deal doilea..suport al motorului?...ca initial este doar intr-o parte...? cand e grupu pa cutie ma refer ;)
Crezi ca sasiul e mai gros?Si problema este la cele 2 flanse de pe grup prin care se prinde pe traverse ca aleaa se rup...nu la tevi.Solutia ar fi facerea unei flanse mari din tabla de 3-4 sa le inlocuiasca pe cele 2
nenea mike, sti care ii problema, traversele alea pentru sasiu ingust, nu au fost gandite sa duca si grupu in carca,decat sa tina sasiu pe loc sa nu se cracaneze ;), pe cand la celelalte,cu el lat,..au fost ::)
User avatar
COSMIN D
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 608
Joined: 27 Oct 2007, 19:32
Location: Constanta
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by COSMIN D »

Adica ce am patit eu acum o saptamana. La mine s-a smuls din suruburi. S-a intamplat la cineva sa se sparga carcasa ambreiajului?
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by razvy »

COSMIN D wrote: Adica ce am patit eu acum o saptamana. La mine s-a smuls din suruburi. S-a intamplat la cineva sa se sparga carcasa ambreiajului?
da sa spart la mine la masina veche, dar eu aveam grupuri diferite ca pe atunci eram mai "crud" cu ale mecanici
Last edited by razvy on 10 Feb 2009, 20:27, edited 1 time in total.
aro 10,4 power by renault 1,9 diesel 5 trepte 4x4 dif blocabil spate
User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Ionut »

Eu am dif-ul prins de traverse, modificat evident, ca am sasiu ingust. Niste suporti sudati de traverse care prind dif-ul in 4 suruburi in total, dar mie nu mi s-a parut slab deloc, sunt foarte multumit de el si mi s-a parut o idee foarte buna.
Stand or die.
User avatar
COSMIN D
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 608
Joined: 27 Oct 2007, 19:32
Location: Constanta
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by COSMIN D »

Eu momentan l-am prins la loc pe carcasa dar am dat pe suruburi cu solutie de blocare . Brida care coboara de la tamponul motor este mai scurta cu aprox. 1 cm. iar atunci cand strangeam se departa de la suruburile de prindere din spate; probabil ca si asta a contribuit la smulgerea lui ; acum s-a remediat problema. Intrebarea mea este : merita sa schimb aceasta prindere , trebuie sa fac ceva artizanal sau caut o bara "originala" .
  Din cate am inteles daca nu se rupe de aici se rupe de dincolo!

Post Reply