Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by autom »

Poate o sa vi se para hazlie intrebarea mea: Daca se fac suportii astia, mai vine prins grupul pe carcasa ambreajului sau sta exclusiv in acest suport?

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Soryn »

Ori prindere de cutie,ori pe sasiu , din 2 1 , nu se poate prinde in 2 puncte ,asta ar insemna solidarizarea motorului cu sasiul prin conexiune mecanica directa- ce ar conduce la anularea tampoanelor antivibrati ale motorului,lucru de neimaginat!
User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by autom »

Multumesc mult de tot. ^:)^
cristi2010
Nou venit
Nou venit
Posts: 9
Joined: 24 Feb 2014, 21:34

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by cristi2010 »

La prinderea grupului fata pe cutie practic grupul, cutia de viteze si motorul sunt corp comun si nu exista deplsari intre reductor si grupul fata, deci cardanul fata nu este supus la solicitari axiale si prin urmare nu este necesara o prindere a cardanului fata intre reductor. La prinderea grupului pe saiu se schimba situatia, reductorul fiind solidar cu cutia de viteze si cu motorul, este independent fata de grup, existand posibilitatea unor depalsari axiale ale cardanului fata, care nefiind prins pe grup sau pe reductor (sta practic doar in caneluri). Aceasta situatie poate conduce la iesirea articulatiilor din zonele de etansare ale simeringurilor din reducor sau din grup, putand produce fie pierderi de ulei fie distrugerea mult mai rapida a simeringurigurilor de etansare.
Poate nu am fost suficient de clar, dar ganditi-va la cardanul spate, care preia saolicitarile axiale prin deplasarea in canelurile culisei, capetele cardanului fiind fixate cu suruburi de iesirile din reductor si din grupul spate. Deci daca prinderea grupului fata pe sasiu rezolva o serie de probleme privind soliciarile mecanice ale prinderii defecuase pe carcasa ambreiajului, oare nu creeaza alte probleme (in timp) privind etansarea cardanului fata la iesirea din reductor, respectiv la intrarea in grupul fata?

User avatar
yo2ogm
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 256
Joined: 29 Jun 2009, 09:38
Location: Buzias, jud.Timis

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by yo2ogm »

Apar clar probleme la etansare. Eu din cauza pierderilor de ulei am renuntat temporar la cardanul fata.
ARO 10,4 DIESEL, 2005
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by razvy »

Daca nu e lasat cardanu ca din fabrica da , apar probleme , eu cand am inmatriculat masina am mers 70 km cu ea pana la rar , si pe drum am observat ca , merge in fata si in spate pe caneluri si am rezolvat pe moment cu niste "coliere de Campia Turzii" (eu am primu tip de cardan , practic exact ca la 4 trepte , dar lungit intre ele cu o teava pt cutie in 5) , ma intrebat la rar , dar a ramas asa nu prea lea comvenit , dar mi-a dat ok , cand am ajuns acasa am taiat o furca veche de cardan si am sudat bucsa canelata rezultata in continuare la furca veche , si a rezultat o lungire de 1 /1,5 cm , asta sa intamplat in 2011 de atunci am cam 50000 55000 km , din care multi in 4x4 , dar de miscat sau sarit de la loc sa curga ulei nici vorba , grupul a fost mutat pe sasiu de mine , cu suportii home made din profil T si ceva placa de 6mm
User avatar
yo2ogm
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 256
Joined: 29 Jun 2009, 09:38
Location: Buzias, jud.Timis

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by yo2ogm »

La mine grupul fata era prins de sasiu din fabrica. Si cardanul fata era tot din fabrica, dar din pacate e prea scurt.
ARO 10,4 DIESEL, 2005
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by razvy »

Problema era data in presa locala din ani "nefericiti" , eu am lungit cardanu si nu am treaba , nu e greu de facut
User avatar
CRISX
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 568
Joined: 19 Dec 2009, 13:33
Location: BUCURESTI
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by CRISX »

si eu am dat jos , pe traverse, grupul fata ; cele 2 parti ale cardanului fata trebuie tinute departate una de alta, printr un manson de cauciuc; eu asa am rezolvat problema, nu curge strop de ulei.
User avatar
simclahd
Membru
Membru
Posts: 166
Joined: 01 Sep 2012, 23:55
Location: Oradea

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by simclahd »

Salut,

Au am aceeași problema: carcasa ambreiajului s-a rupt. După ce ydaniel mi-a spus de acest subiect, am citit tot ce scrie aici, dar tot am câteva nelamuriri:
- dacă grupul a fost prins inițial pe cutie, la prinderea pe șasiu, grupul trebuie întors, deci va lucra cu "susul în jos", nu este asta o problema din punct de vedere al ungerii în interior?
- trebuie facuta flansa respectiva, sau nu?
- are cine un desen tehnic sau ceva cote pentru tabla care trebuie confecționată ca si suport de prindere? Ma interesează mai mult grosimea, pentru ca dacă este prea groasa atinge în cutie, nu?

Vă pun câteva poze ca sa vedeți ce am pățit...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by razvy »

NU trebe sa intorci nimica , vino pana la mine in Beius , iti dau carcasa de ambreiaj , si iti prezint modificarea de mutare a grupului de pe carcasa ambreiaj pe sasiu, direct pe masina
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by Soryn »

Da ce motor ai pe el?
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by razvy »

AA e motor de renault , da parca nu ar fi tot un drac , grupu vine prins tot in acelasi loc , + -- 2 cm in fata sau spate
User avatar
simclahd
Membru
Membru
Posts: 166
Joined: 01 Sep 2012, 23:55
Location: Oradea

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by simclahd »

Salut,

motor de dacie... astazi am avut acces la un laptop si am vazut pozele de pe topic mai in detaliu. mi-am cam dat seama... oricum trec pe la tine razvy, in curand.

multumesc.
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!

Post by razvy »

oricand , numa sa ma suni cu o zii inainte sa fiu acasa , miercuri nu voi fi acasa , voi fi in zona fara semnal de la ora 8 pana seara la 6 sau 8

Post Reply