UTILIZAREA CUTIEI DE TRANSMISIE(REDUCTOR)
Moderators: mariusjaz, socratee
- adytt
- Membru Devotat
- Posts: 278
- Joined: 07 Feb 2011, 18:34
- Location: Pitesti - Arges
- Contact:
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
Aro-ul meu este un 10.4 cu motorizare Daewoo 1.6 16v si cutie renault 5 tr.
Multumesc pentru raspunsul prompt, chiar voiam sa stiu cateva pareri intrucat nu am un manual oficial de utilizare in care sa specifice acest lucru.
Stiam ca 4x4 H intra din mers pana in 40 km/h , am gasit informatia aici undeva , in principiu ar fii bine sa ai rotile fata drepte se specifica. (nu am incercat sa fiu sincer)
Cam cu 40 km/h am mers si eu pana acum dar un 50 pe alocuri nu cred sa strice ceva.
Daca mai sunt persoane care au si alte informatii nu ezitati sa postati raspunsurile voastre.
Toate cele bune
Multumesc pentru raspunsul prompt, chiar voiam sa stiu cateva pareri intrucat nu am un manual oficial de utilizare in care sa specifice acest lucru.
Stiam ca 4x4 H intra din mers pana in 40 km/h , am gasit informatia aici undeva , in principiu ar fii bine sa ai rotile fata drepte se specifica. (nu am incercat sa fiu sincer)
Cam cu 40 km/h am mers si eu pana acum dar un 50 pe alocuri nu cred sa strice ceva.
Daca mai sunt persoane care au si alte informatii nu ezitati sa postati raspunsurile voastre.
Toate cele bune
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
80 e cam mult maxim 50 producatoru parca zicea 40
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
40 e maxim pe "greu". oricum nu prinde mai mult...dar pe "normal" poti merge cu 80 linistit, in 4x4. e recomandat s-o faci numai pe drumuri alunecoase, macadam...si e cam interzis pe asfalt. eu am testat-o odata si am mers cu 80-90 de la bucuresti la moeciu, prin campulung. adevarat ca la c-lung am incercat s-o scot din 4x4 si n-am reusit...dar a doua zi a iesit. probabil se supraincalzise. nu e recomandat sa faci asa ceva acasa.
ARO CLUB ROMANIA
- gorishor
- Administrator
- Posts: 771
- Joined: 25 Aug 2009, 07:45
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
Si eu am mers cateva distante de 100-150 km pe asfalt cu 4x4H, dar era ud pe jos. Viteza a fost in functie de aderenta, dar oricum am ajuns si la 100km/h. Nu tin minte sa fi fost vreo problema.
Gore
YO3IGR
B 244 ARO
YO3IGR
B 244 ARO
- myronutu
- Membru legendar
- Posts: 2351
- Joined: 03 Feb 2008, 13:36
- Location: cluj
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
Fara probleme poti merge 80-100 km/h,cu al meu a umblat fratemio vreo 500 si de km cu fata cuplata permanent si singura problema a fost ca sa slabit diferentialu sin suporti si a pierdut 2 pilulite,iar cu 4x4L am mers cu 50,60 dar facea galagie ca si niva la 80.
- adytt
- Membru Devotat
- Posts: 278
- Joined: 07 Feb 2011, 18:34
- Location: Pitesti - Arges
- Contact:
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
Acum este totul clar, multumesc colegilor care au raspuns , asta este frumusetea unui forum dedicat.
Pe scurt ar fi cam asa:
4x4 Low (greu) - maxim 30 - 40 Km /h
4x4 Low se cupleaza si se decupleaza decat de pe loc recomandat cu rotile drepte
4x4 High (usor) - nu sunt probleme la viteze de 80 - 90 km/h (nerecomandat pe asfalt uscat)
4x4 High se poate cupla in mers pana in 40 km/ h recomandat cu rotile fata drepte (nu am testat)
4x4 High se poate decupla din mers.
Sper sa fii sintetizat cat mai clar in caz mai sunt necunostori in cauza .
Pe scurt ar fi cam asa:
4x4 Low (greu) - maxim 30 - 40 Km /h
4x4 Low se cupleaza si se decupleaza decat de pe loc recomandat cu rotile drepte
4x4 High (usor) - nu sunt probleme la viteze de 80 - 90 km/h (nerecomandat pe asfalt uscat)
4x4 High se poate cupla in mers pana in 40 km/ h recomandat cu rotile fata drepte (nu am testat)
4x4 High se poate decupla din mers.
Sper sa fii sintetizat cat mai clar in caz mai sunt necunostori in cauza .
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
4x4 se poate doar decupla in mers, desi nu este recomandat. de cuplat se cupleaza doar pe loc! cutia de transfer nu este sincronizata, si de asta trebuie sa fii oprit ca sa poti face manevra. oricum n-ai reusi, insa sunt sanse sa strici ceva.
ARO CLUB ROMANIA
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
- alex
- Membru legendar
- Posts: 1518
- Joined: 12 Mar 2007, 23:16
- Location: Bucuresti
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
eu scot din 4x4 turand motorul putin, apoi las transmisia neincarcata si maneta merge fara probleme.
uneori e necesar sa dau marsarier, dar de cele mai multe ori merge asa cum am descris mai sus.
din ce mai tin minte, e valabil si la trecerea din low in high.
uneori e necesar sa dau marsarier, dar de cele mai multe ori merge asa cum am descris mai sus.
din ce mai tin minte, e valabil si la trecerea din low in high.
happily mending an Aro 320 D127
- amb13
- Membru legendar
- Posts: 1553
- Joined: 02 Mar 2008, 20:15
- Location: petrila-hunedoara
Re: Intrebare : Viteza maxima deplasare Aro in regim 4x4 Hig
Merg cu fata cuplata de cind a dat zapada, la fel am circulat si iarna trecuta, fara nici o restrictie de viteza. Nu am avut nici-un fel de probleme, si unii stiu ce picior mare am.
- alexandrucretu
- Membru Devotat
- Posts: 447
- Joined: 30 Oct 2012, 16:17
- Location: Campulung Muscel- Bughea de Sus
Sfat Util.
La ultima iesire in teren cu 4x4 cuplat atat H cat si L am observat ca la viraj maxim, indiferent de directie, se aud zgomote ciudate in partea fata insa nu stiu exact de unde se aud, reductor sau grup fata. Am incecat sa constat daca acelasi lucru se intampla si cand nu am rotile virate maxim insa indiferent de treapta de viteza, de L sau H cat si de sarcina, nu se mai aude nimic si merge totul normal.
Daca ati intampinat astfel de incidente si aveti solutii ori sfaturi, astept mesaj in vederea remedierii deficientei sau in cel mai fericit caz sa stau linistit.
P.S. La 10-le meu nu am MRL-uri, daca ajuta la ceva pentru sfaturi.
Daca ati intampinat astfel de incidente si aveti solutii ori sfaturi, astept mesaj in vederea remedierii deficientei sau in cel mai fericit caz sa stau linistit.
P.S. La 10-le meu nu am MRL-uri, daca ajuta la ceva pentru sfaturi.
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: UTILIZAREA CUTIEI DE TRANSMISIE(REDUCTOR)
Ce zic planetarele , au joc in triaxa?
- alexandrucretu
- Membru Devotat
- Posts: 447
- Joined: 30 Oct 2012, 16:17
- Location: Campulung Muscel- Bughea de Sus
Re: UTILIZAREA CUTIEI DE TRANSMISIE(REDUCTOR)
m-am gandit si eu la planetare. Acum nu stiu cat se uzeaza ele mergand permanent din lipsa MRL-urilor pentru ca foarte mult nu au fost folosite, cca. 500 km.
- alexandrucretu
- Membru Devotat
- Posts: 447
- Joined: 30 Oct 2012, 16:17
- Location: Campulung Muscel- Bughea de Sus
Re: UTILIZAREA CUTIEI DE TRANSMISIE(REDUCTOR)
Din acestia cei mai multi au fost pe Low.
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: UTILIZAREA CUTIEI DE TRANSMISIE(REDUCTOR)
Simiti si socuri in volan la viraj maxim cu 4x4 cuplat?
Limitatoarele de cursa a directiei sunt la locul lor? reglate cum trebuie?
Este posibil sa se bracheze rotile mai mult decat este admisibil. In cazul asta planetarele sunt fortate prea mult si agata.
Limitatoarele de cursa a directiei sunt la locul lor? reglate cum trebuie?
Este posibil sa se bracheze rotile mai mult decat este admisibil. In cazul asta planetarele sunt fortate prea mult si agata.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011