INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
Moderators: mariusjaz, socratee
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
Intervalul de revizie este de 3.000km,prima revizie la 500km(motorizari romanesti)
Lubrefiere/gresare
Operatiile necesare a se efectua la acest interval(3.000km) sunt:
1.inlocuire: ulei si filtru motor
2.gresare: furci glisante cardane,cruci cardane,pivot directie,capete bara directie,articulatii suspensie fata.
La fiecare 6.000km se efectueaza verificarea nivelului uleiului in cutia de viteze,cutia de transfer,diferential fata/spate,caseta de directie (uleiul in caseta nu necesita inlocuire,doar verificare si refacere nivel)
La fiecare 12.000km se inlocuie uleiul din cutia de viteze si transfer si diferentiale(fata/spate)
La fiecare 36.000km se unge rulmentul cu ace al flansei exterioare(MRL),iar in cazul utilitarelor,se unge rulmentul de reazem intermediar cardan.
Intretinere generala
La fiecare 3.000km se verifica intinderea curelei trapezoidale(alternator,p-pa de apa),bujii,nivel lichid frana si ambreiaj,capete bare directie(piulite,splinturi)
La fiecare 6.000km se verifica jocul contacte distribuitor(L25,prima verificare la 500km),fise bujii(L25),cursa libera pedala frana si ambreiaj,conducte si racoarde frana si ambreiaj.
La fiecare 12.000km se verifica strangerea suruburilor chiulasei(prima verificare la 500km),carburator(filtru interior,jicloare),electromotor pornire,joc volan directie,joc articulatie suspensie fata,strangere bride suspensie spate,unghiuri de fuga,cadere si convergenta roti,instalatie de evacuare.
La fiecare 18.000km se verifica jocul supapa-culbutor(prima verificare la 500km),inlocuire filtru de benzina,perii alternator,ferodouri frane si ambreiaj.
(extrase din "Notita Tehnica",editia a IV-a,1977 editata de Intreprinderea Mecanica Muscel)
Lubrefiere/gresare
Operatiile necesare a se efectua la acest interval(3.000km) sunt:
1.inlocuire: ulei si filtru motor
2.gresare: furci glisante cardane,cruci cardane,pivot directie,capete bara directie,articulatii suspensie fata.
La fiecare 6.000km se efectueaza verificarea nivelului uleiului in cutia de viteze,cutia de transfer,diferential fata/spate,caseta de directie (uleiul in caseta nu necesita inlocuire,doar verificare si refacere nivel)
La fiecare 12.000km se inlocuie uleiul din cutia de viteze si transfer si diferentiale(fata/spate)
La fiecare 36.000km se unge rulmentul cu ace al flansei exterioare(MRL),iar in cazul utilitarelor,se unge rulmentul de reazem intermediar cardan.
Intretinere generala
La fiecare 3.000km se verifica intinderea curelei trapezoidale(alternator,p-pa de apa),bujii,nivel lichid frana si ambreiaj,capete bare directie(piulite,splinturi)
La fiecare 6.000km se verifica jocul contacte distribuitor(L25,prima verificare la 500km),fise bujii(L25),cursa libera pedala frana si ambreiaj,conducte si racoarde frana si ambreiaj.
La fiecare 12.000km se verifica strangerea suruburilor chiulasei(prima verificare la 500km),carburator(filtru interior,jicloare),electromotor pornire,joc volan directie,joc articulatie suspensie fata,strangere bride suspensie spate,unghiuri de fuga,cadere si convergenta roti,instalatie de evacuare.
La fiecare 18.000km se verifica jocul supapa-culbutor(prima verificare la 500km),inlocuire filtru de benzina,perii alternator,ferodouri frane si ambreiaj.
(extrase din "Notita Tehnica",editia a IV-a,1977 editata de Intreprinderea Mecanica Muscel)
ARO CLUB ROMANIA
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Raspuns: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
Intretinere specifica a motorului diesel D-127
Dupa fiecare 10 ore de functionare(500km):
1.Verificarea nivelului uleiului in carterul motorului
2.Verificarea nivelului lichidului de racire in radiator
3.Verificarea etanseitatii la locurile de racordare ale sistemelor de alimentare,ungere si racire
4.Verificarea bunei stari si sigurantei de fixare a mecanismelor si ansamblelor motorului
Dupa fiecare 60 de ore de functionare(3.000km):
5.Indepartarea sedimentelor din paharul decantor al filtrului de motorina
Dupa fiecare 120 de ore de functionare(6.000km)
6.Curatirea filtrului pompei de alimentare
7.Verificarea intinderii curelei trapezoidale a ventilatorului
8.Verificarea bataii radiale si axiale a rotilor de curea a ventilatorului,alternatorului si arborelui cotit(fulii)
9.Intretinerea regulatorului de tensiune
10.Intretinerea demarorului
Dupa fiecare 250 de ore de functionare(12.500km)
11.Schimbarea uleiului in carterul motorului
12.Schimbarea cartusului filtrant al filtrului de ulei
13.Schimbarea cartusului filtrant al filtrului de combustibil cu pahar decantor
Dupa fiecare 500 de ore de functionare(25.000km)
14.Verificarea starii injectoarelor si a presiunii de injectie
15.Verificarea si reglarea jocului supapelor
16.Eliminarea impuritatilor din rezervorul de combustibil
17.Intretinerea regulatorului de tensiune
Dupa fiecare 1.000 de ore de functionare(50.000km)
18.Schimbarea elementului filtrant al filtrului de siguranta pt. combustibil
19.Curatirea sistemului de racire de crusta de piatra
20.Intretinerea demarorului si alternatorului
Dupa efectuarea intretinerii tehnice necesare dupa fiecare 1.000 de ore de functionare motorul trebuie sa functioneze fara sarcina timp de 3-4 ore,la diverse turatii.
Cu ocazia schimbului de ulei al motorului,nu uitati:
-golirea si umplerea trebuie facuta cu motorul in pozitie orizontala
-este bine ca intotdeauna uleiul sa se goleasca atunci cand acesta este cald,dupa ce motorul a functionat un timp oarecare,deoarece cea mai mare parte a sedimentelor se afla in suspensie si pot fi eliminate odata cu uleiul
Dupa fiecare 10 ore de functionare(500km):
1.Verificarea nivelului uleiului in carterul motorului
2.Verificarea nivelului lichidului de racire in radiator
3.Verificarea etanseitatii la locurile de racordare ale sistemelor de alimentare,ungere si racire
4.Verificarea bunei stari si sigurantei de fixare a mecanismelor si ansamblelor motorului
Dupa fiecare 60 de ore de functionare(3.000km):
5.Indepartarea sedimentelor din paharul decantor al filtrului de motorina
Dupa fiecare 120 de ore de functionare(6.000km)
6.Curatirea filtrului pompei de alimentare
7.Verificarea intinderii curelei trapezoidale a ventilatorului
8.Verificarea bataii radiale si axiale a rotilor de curea a ventilatorului,alternatorului si arborelui cotit(fulii)
9.Intretinerea regulatorului de tensiune
10.Intretinerea demarorului
Dupa fiecare 250 de ore de functionare(12.500km)
11.Schimbarea uleiului in carterul motorului
12.Schimbarea cartusului filtrant al filtrului de ulei
13.Schimbarea cartusului filtrant al filtrului de combustibil cu pahar decantor
Dupa fiecare 500 de ore de functionare(25.000km)
14.Verificarea starii injectoarelor si a presiunii de injectie
15.Verificarea si reglarea jocului supapelor
16.Eliminarea impuritatilor din rezervorul de combustibil
17.Intretinerea regulatorului de tensiune
Dupa fiecare 1.000 de ore de functionare(50.000km)
18.Schimbarea elementului filtrant al filtrului de siguranta pt. combustibil
19.Curatirea sistemului de racire de crusta de piatra
20.Intretinerea demarorului si alternatorului
Dupa efectuarea intretinerii tehnice necesare dupa fiecare 1.000 de ore de functionare motorul trebuie sa functioneze fara sarcina timp de 3-4 ore,la diverse turatii.
Cu ocazia schimbului de ulei al motorului,nu uitati:
-golirea si umplerea trebuie facuta cu motorul in pozitie orizontala
-este bine ca intotdeauna uleiul sa se goleasca atunci cand acesta este cald,dupa ce motorul a functionat un timp oarecare,deoarece cea mai mare parte a sedimentelor se afla in suspensie si pot fi eliminate odata cu uleiul
ARO CLUB ROMANIA
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Raspuns: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
o pasa ... cat de darnic esti
saru-mana boierule ... postul lu' matale (ptr D127) va fi tiparit si tras in tipla, apoi pus bine ptr a fi utilizat
a ... prin notita aia nu spune si ceva de timp, adica ... la XXX Km-tri sau X luni???? - ca daca eu fac 2000 Km/an cred eu ca nu tine uleiul de motor 6 ani fara sa fie schimbat
saru-mana boierule ... postul lu' matale (ptr D127) va fi tiparit si tras in tipla, apoi pus bine ptr a fi utilizat
a ... prin notita aia nu spune si ceva de timp, adica ... la XXX Km-tri sau X luni???? - ca daca eu fac 2000 Km/an cred eu ca nu tine uleiul de motor 6 ani fara sa fie schimbat
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Raspuns: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
pai in cazul asta,e bine sa schimbi odata la doi ani uleiurile,daca mai mult sta,asta daca folosesti ceva de calitate.daca nu,anual ar trebui. dupa cum stiti,uleiurile isi pierd calitatile in timp si cand sunt depozitate.ele au termen de garantie 5 ani,pastrate in ambalaj original,nedesfacute si in conditii optime.la fel si lichidul de frana,care se schimba si daca nu faci niciun km,deoarece ala are proprietatea de a absoarbe umezeala.
aaa,si cu multa placere,bre nea tarzy.apropo,cum vei intitula paginile alea trase in tipla? invataturilii lu' keo catre acolitii lui?
aaa,si cu multa placere,bre nea tarzy.apropo,cum vei intitula paginile alea trase in tipla? invataturilii lu' keo catre acolitii lui?
Last edited by George on 11 Feb 2007, 22:46, edited 1 time in total.
ARO CLUB ROMANIA
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Raspuns: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
plagiatorule .....Keo wrote: ........
aaa,si cu multa placere,bre nea tarzy.apropo,cum vei intitula paginile alea trase in tipla? invataturilii lu' keo catre acolitii lui?
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Raspuns: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
e la moda...sau tu nu te uiti la eurovision?tarzy wrote:plagiatorule .....Keo wrote: ........
aaa,si cu multa placere,bre nea tarzy.apropo,cum vei intitula paginile alea trase in tipla? invataturilii lu' keo catre acolitii lui?
ARO CLUB ROMANIA
- autom
- Membru Devotat
- Posts: 444
- Joined: 25 Jan 2007, 08:22
- Location: Bucuresti
- Contact:
Raspuns: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
Pentru ,,menajarea,, arborelui cardanic dintre cutia de transfer si puntea postreioara se poate pune pe portiunea culisanta a arborelui (portiunea cu caneluri), manson de cauciuc de la bieletele de directie de la Dacie.
Este ieftin dar buna .......ideea......
Este ieftin dar buna .......ideea......
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Raspuns: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
foarte buna ideea! O am in vedere pentru cel rosu!
- Florin
- Membru
- Posts: 237
- Joined: 13 Dec 2006, 19:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Raspuns: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
Sau burduf de la planetara fatza tot de aro .
ARO 244,an 1997,motor peugeot XD3TP
- tudop
- Membru de elita
- Posts: 773
- Joined: 02 Sep 2007, 15:13
- Location: Iasi
- Contact:
Re: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
Cine imi poate spune cum schimb uleiul de servodirectie, ... adica vreau sa scurg absolut tot ce am in instalatie si sa pun nou, nu sa torn pe deasupra. Banuiesc eu ca am o porcarie, care se intareste cind da frigul si abia mai merge directia, face si zgomot... Am cumparat niste lichid mai de calitate, si nu vreau sa se amestece cu cel vechi
nÉ
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
tudop .... nu strica lichidul de calitate ... nu ptr servo .... eu-s patit ..... cand aveam lichid bun facea servo ca la Vola ..... de cand am pus "romanesc" a devenit super silentioasa
casetele astea de servo ptr aro ... nu merg bine decat cu lichid de slaba calitate
casetele astea de servo ptr aro ... nu merg bine decat cu lichid de slaba calitate
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
- baciudibaciu
- Membru legendar
- Posts: 3075
- Joined: 12 Aug 2007, 22:26
- Location: Bucuresti Titan
- Contact:
Re: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
[
Cine imi poate spune cum schimb uleiul de servodirectie, ... adica vreau sa scurg absolut tot ce am in instalatie si sa pun nou, nu sa torn pe deasupra. Banuiesc eu ca am o porcarie, care se intareste cind da frigul si abia mai merge directia, face si zgomot... Am cumparat niste lichid mai de calitate, si nu vreau sa se amestece cu cel vechi
Schimbarea uleiului in fapt nu este o problema.Desfaci conducta / furtunul care intra in servomecanismulcasetei si : 1.lasi sa se scurga liber {indicat dupa ce ai mers catva timp sa se fluidizeze cat de cat-caldura o ia din compartimentul motor,dupa care strangi conducta la loc
2.desfaci conducta / furtunul pe care in cazul acesta musai sa-l tina careva,pornesti motorisk virezi putin si iese de nu se vede.Dar inca o data atentie mare ca stropeste.
Uleiul cel mai indicat este H46 sau altele similare. SUCCES
Cine imi poate spune cum schimb uleiul de servodirectie, ... adica vreau sa scurg absolut tot ce am in instalatie si sa pun nou, nu sa torn pe deasupra. Banuiesc eu ca am o porcarie, care se intareste cind da frigul si abia mai merge directia, face si zgomot... Am cumparat niste lichid mai de calitate, si nu vreau sa se amestece cu cel vechi
Schimbarea uleiului in fapt nu este o problema.Desfaci conducta / furtunul care intra in servomecanismulcasetei si : 1.lasi sa se scurga liber {indicat dupa ce ai mers catva timp sa se fluidizeze cat de cat-caldura o ia din compartimentul motor,dupa care strangi conducta la loc
2.desfaci conducta / furtunul pe care in cazul acesta musai sa-l tina careva,pornesti motorisk virezi putin si iese de nu se vede.Dar inca o data atentie mare ca stropeste.
Uleiul cel mai indicat este H46 sau altele similare. SUCCES
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
fugi bre d'aci... cand ai avut matale lichid bun in servo? ai uitat ca la c-lung,cand ai facut-o,ti-a pus romanesc?tarzy wrote: tudop .... nu strica lichidul de calitate ... nu ptr servo .... eu-s patit ..... cand aveam lichid bun facea servo ca la Vola ..... de cand am pus "romanesc" a devenit super silentioasa
casetele astea de servo ptr aro ... nu merg bine decat cu lichid de slaba calitate
la matale facea zgomot pompa...probabil nu se aerisise complet,sau facea ea fitze... eu am mobil in a mea,si n-are gretzuri.
ARO CLUB ROMANIA
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
nu am uitat bre ... da apoi am mai completat eu de vre-o 2 ori .... ca am schimbat locul la rezervor .... si aveam cam jumate jumateKeo wrote:fugi bre d'aci... cand ai avut matale lichid bun in servo? ai uitat ca la c-lung,cand ai facut-o,ti-a pus romanesc?tarzy wrote: tudop .... nu strica lichidul de calitate ... nu ptr servo .... eu-s patit ..... cand aveam lichid bun facea servo ca la Vola ..... de cand am pus "romanesc" a devenit super silentioasa
casetele astea de servo ptr aro ... nu merg bine decat cu lichid de slaba calitate
la matale facea zgomot pompa...probabil nu se aerisise complet,sau facea ea fitze... eu am mobil in a mea,si n-are gretzuri.
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
- Cip
- Membru Devotat
- Posts: 415
- Joined: 24 Jan 2009, 15:14
- Location: Tg-jiu-bucuresti
Re: INTRETINEREA PERIODICA ARO 24X
Cati litrii de ulei se folosesc la motorul de 243d,motor de 3,2?
Injectoarele se curata cumva,sau mai bine le las asa?
Injectoarele se curata cumva,sau mai bine le las asa?
E greu pana incepi...pe urma e si ma greu...