cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

salutare! As dori ca urmatorul proiect sa fie un buggy 4x4 gen Hamster, insa ma lovesc de o problema.Rezista cv 4 trepte aro 10 cuplat la un motor 110cp, cuplu 231 Nm?
urmatoarele piese sunt disponibile: carter ambreiaj specia pt motorul vw,motor vw afn 110cp cu pompa electronica, diferentiale fata aro 10 .
posibile probleme: priza directa firava, ambreiaj fi 200 renault ( altul nu incape), carter f subtire prin unele locuri,diferentiale aro 10 ce se pot sparge imediat datorita cuplului.
motorul a fost testat jos cu pompa si ecu original, egr off, cuplat la carter,ambreiaj 1.9 ,electromotor bosh.
cutia va rezista cuplului?

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Soryn »

Cutia în 4 trepte are pinioane pentru ceas în ea . Nu e făcută pentru motor turbo diesel . Motorul de dacia 1.4 are 100 Nm .Abia rezistă la 120 Nm cu motorul de 1.6i dacia .
Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

Multumesc pt raspuns,ma voi orienta la o cv de Vitara.Stie cineva daca sensul de rotatie a cardanelor coincide cu cel de la ARO 24x?
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Soryn »

Erau variante de vitara cu motor de 1.9 TD renault parcă . De preferat să ai pachet complet motor -cutie -reductor . Altfel pierzi vremea cu diverse adaptări ,adaptări care nu vor reușii l-a un prim montaj ,dar îți vor da bătăi de cap multe și inutile .
De preferat să vinzi motoru și să cumperi o vitara .Cheală ,să meargă cât de cât ,o mai repari pe parcurs dar e la ani lumină comparativ cu o incropeală din țevi și suruburi de asamblat rafturi .

Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

Proiectul sa ii zicem asa, nu consta in ceea ce multi isi închipuie că va fi,doar niste tevi sudate rapid,pe genunchi.Dispun de strung,freza,bormasina coloana,sudura in mediu protejat, presa indoit tevi,etc.vreau musai motorul de VW pt ca e fiabil,dovedit de-a lungul timpului pe multe masini, piese ce sa gasesc mai peste tot.Diferentialele blocabile de 24x fac minuni in unele situatii comparativ cu cele de vitara la care lipseste aceasta optiune.Din care stiu a fost fabricat un Ati 10, Carpat parca cu motorizarea de genul ,grupuri 24x,cel puțin pe spate, pe fata bănuiesc că era de aro 10 model mic,de fontă asemanator celor cu cv 4 tr.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Soryn »

Mașina pe care o aduci în discuție este aro 10 super . Super vine de la faptul că partea mecanică a mașinii era integral constituită din cea a seriei 24 . O caroserie de aro 10 cu aripile fata și capota lungite ,montată pe un sasiu de aro 24 . Partea de conectare fisare dintre sasiu si caroserie era făcută special să se potrivească la tipul ăla de montaj (nu se mai potriveau anumite piese ) .
A fost fabricat un singur aro 10 super cu motor de vw 1.9 tdi ,stare de prototipizare ,omologare ca produs nou și evoluat ale celor deja existente .
Hamsterul avea motor dacia si cutie de aro 10 in 4 trepte cu reductor . Grupul spate era confectionat din grup fata de aro 24 dacă nu mă înșel (am văzut mașina scară 1 la 1) .Grupul fată era grup fată de aro 10 .Greutate estimativa undeva pe la 800-1000 de kg maxim .

Fiabilitatea motoarelor diesel este recunoscută în cazul solicitărilor constante ,dar în cazul suprasolicitărilor din afara asfaltului au de suferit . Are nevoie de ambreaj mare, cutie de viteze mare(să reziste la cuplu ) ,solicită cardanele . Comparativ cu un motor similar alimentat cu benzină ,caz în care nu există cele menționate ,sunt mai mici si fac acceași treabă .
Sfatul meu rămâne în continuare să cauți un șasiu cu mecanică deja existentă și testată ,urmând să construiești pe el . Să faci de la 0 ,costă și durează prea mult ,iar rezultatul tot nu este cine știe ce megafiabil .

Practic vrei să reinventezi roata ,când poți să o cumperi aproape de forma finală .
Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

Dimensiunile unui sasiu de serie gen vitara etc este prea mare pt ceea ce vreau sa fac,voi fi limitat in privinta suspensiei,brate lungi pt o cursa mai lunga ar fi de preferat. Decat sa tai un sasiu si sa stau sa il modific prefer să îl gandesc si realizez pt transmisia aleasă, cum multi au realizat la noi si nu numai.Referitor la transmisie,un vw sharan, motor 130 cp,ambreiaj stock si cv poate duce o platformă cu tractor cu cupa pe ea, pt 3000 km,ansamblu total depășind 8 tone,vorbesc din cele văzute și nu auzite, forțele in transmisie cel putin la deal și în frana de motor fiind f mari,rezistand cu succes.Poate ca ma înșel însă acest motor este rezistent fiind ales,nu întâmplător de multi pasionați de off-road, pt dimensiuni, cuplu si fiabilitate.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by toni »

Daca vrei sa bagi motorul de 1.9tdi in off road trebuie sa ii modifici circuitul de ungere. Daca a fost montat pe turism nu e gandit sa ruleze la inclinatii laterale sau pante cum sunt in off road.

Am vazut scris ca pe hamster s-a montat grup de aro de fata pe spate. Chiar si in manualul de service de aro 24 scrie ca grupul de fata este normat la maxim 80cp. Pe masina mea cu 102 cai deja am reusit sa schimb 2 grupuri de fata, cu unu spart a venit masina, l-am schimbat cu altul din dezmembrari si a cedat si al doilea.
Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

Referitor la sistemul de ungere,motorul are termoflot răcit cu apa de fabrica însă voi monta si o mondina,furtunele si radiatorul provin de la TDX.Ce anume s-a spart?carcasa sau pinioanele?
Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

In zona este un buggy,motor 1.4 renault, turbo 1.8 seria 3, carburator si sistem electronic pt aprindere.Respectul este mecanic auto, din clipurile postate de acesta se pare ca putere depășește,după spusele lui mai mult de 100cp.a rupt planetarele de dacia însă cutia cutia rezista (tot dacia).
User avatar
pcv
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 330
Joined: 30 Dec 2007, 16:11
Location: PITESTI

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by pcv »

Ai gasit carter ambreiaj specia pt motorul vw care vine montat pe cutia de aro 10 cu motor vw diesel?Eu m-am interesat si nu prea am gasit!Am gasit intr-un singur loc dar pretul.....
in the end we are just stardust
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Soryn »

Hamsterul poate fi vazut aici . http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=2&t=7169 . Era un fel de bughi ,vehicul ultra usor .

Cutia de dacia nu este la fel cu cea de aro 10 4 trepte . Aro 10 a avut cutie de dacia ,doar că varianta in 5 trepte tip cu tractiune spate și reductor de aro 10 adaptat .
Motorul alimentat cu benzină nu dă șocuri în transmisie și nu zmucește la turații mici . Harta de putere si cuplu este extinsă pe 6-7000 de rotatii pe minut, când la diesel-turbo diesel este la jumate maxim 3500 ,după care se uită înapoi ca măgaru . Cutia de viteze este construită diferit,în funcție de tipul motorul . Folosirea aleatoare va cauza o deterioare mult mai accelerată decât dacă ar fi perechi . Motorul diesel este bun în condițiile în care există aderență , în condiții de aderență scăzută predă ștafeta motorului otto . Tu folosesti hamsterul pe asfalt ?
Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

Carterul l-am gasit pe un papuc cu motor 1.6 d,ambreiaj dacia 1400 care a funcționat multi ani dupa spusele proprietarului.Tot la el am gasit carter nou,pt cutie dacia-motor vw, priza pare sa fie de supernova,cel puțin se potriveste discul si rulmenti de presiune.Stiu ca exista o volanta facuta de fabrica ,mai grea fata de cea de pe benzina,cu placa de 1400.
Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

Hamsterul va fi folosit pt pădure,zone cu teren accidentat dar nu extrem. De multe ori depinde si de cel cate conduce. Cutia pe papucul diesel are in plus priza directă mai groasă, restul pieselor fiind identice cu cele de pe benzina ca si dimensiuni,având în plus un cuplaj elastic către cardan pt a prelua socurile. Mai mult de cat atat am folosit zilnic in regim de pădure dacia pick up pt aproape 6 ani, masina fiind cumpărată de la un necunoscut, funcționând ca in prima zi...poate am fost eu norocos... ulei schimbat des ,aprox 3 ambreiaje uzina schimbate.. in rest masina a fost condusa doar de mine, fără intervenții la transmisie.
Renatel
Incepator
Incepator
Posts: 26
Joined: 08 Nov 2019, 06:10
Location: com.Greci,Tulcea

Re: cv 4tr+reductor aro 10 cu motor 1.9 vw 110cp?

Post by Renatel »

Are cineva poze cu transmisia Hamsterului?

Post Reply