ARO 10 Superrally

Despre modelele construite,variante,motorizari,locuri in care s-au construit

Moderators: Werner, mariusjaz

User avatar
mleo
Membru
Membru
Posts: 182
Joined: 12 Feb 2007, 22:16
Location: Brasov

Re: ARO 10 Superrally

Post by mleo »

da, asa e ...masina e la mine..

cipriad
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 353
Joined: 25 Jun 2010, 10:47
Location: S6, Bucuresti

Re: ARO 10 Superrally

Post by cipriad »

Arata foarte interesant masinile, dar cand am fost de am testat una am fost extrem de dezamagit de puterea motorulul si de suspensie.
Cred ca era vorba chiar despre masina aceasta, care era de vanzare dar la un pret foarte piperat dupa parerea mea.
Oricum cei care au concurat la raliu cu asa ceva si mai si castigau merita tot respectul si toata recunostinta noastra.
User avatar
mleo
Membru
Membru
Posts: 182
Joined: 12 Feb 2007, 22:16
Location: Brasov

Re: ARO 10 Superrally

Post by mleo »

Da, la Campulung a fost o extraordinara scoala de piloti. oamenii chiar erau talentati. Masinile au fost facute acum 10 ani, tehnica de raliu e deja departe....Comparate insa cu un Aro de serie...erau de la cer la pamant. Suspensia nu a fost foarte studiata. Au pus cate doua amortizoare pe roata, sa le mearga binisor atat pe asfalt cat si pe macadam....dar binisor si atat. Daca puneau amortizoare "profi" dublau valoarea masinii....Sa nu uitam si ca au fost facute in ultima perioada de viata a fabricii, cand deja bugetul pentru competitii nu mai era ce a fost.....iar faptul ca au facut cu ele performanta este de-a dreptul fantastic. Plus ca , desi nu au avut mijloace tenhice fantastice la indemana, ei le-au facut destul de ingrijit. Eu am schimbat primul pivot dupa 12.000 de km facuti DOAR pe drumuri neasfaltate, agricole si de camp, in cel mai bun caz macadam.
Prin 2006 am cautat si eu una de care auzisem ca e de vanzare, avea doar o mica problema la cutia de viteze (am vorbit la telefon cu cineva care o avea, nu mai stiu cu cine...). As mai fi luat una doar de suflet, nu pentru alt motiv. Dar pretul intr-adevar era departe de orice realitate... Sper ca cei la care au ajuns masinile sa le poate repara si tine in stare de functionare. Practic sant singurele care au mai ramas, din toata istoria sportiva a fabricii... Ce mai e pe net cate una de vanzare sant doar "replici", fara valoare sportiva sau "istorica" ca sa zic asa. Si a mea, doar pe deasupra mai seamana , ce e dedesubt e cu totul si cu totul altceva. E adevarat ca am folosit-o, si...s-a tot schimbat si imbunatatit pe ea.
User avatar
ale313
Incepator
Incepator
Posts: 37
Joined: 05 Feb 2010, 19:21
Location: campulung-muscel
Contact:

Re: ARO 10 Superrally

Post by ale313 »

mleo wrote:da, asa e ...masina e la mine..
Felicitarile mele :) poate ne vedem la raliul brasovului in martie, incerc sa ajung.

User avatar
ale313
Incepator
Incepator
Posts: 37
Joined: 05 Feb 2010, 19:21
Location: campulung-muscel
Contact:

Re: ARO 10 Superrally

Post by ale313 »

cipriad wrote:Arata foarte interesant masinile, dar cand am fost de am testat una am fost extrem de dezamagit de puterea motorulul si de suspensie.
Cred ca era vorba chiar despre masina aceasta, care era de vanzare dar la un pret foarte piperat dupa parerea mea.
Oricum cei care au concurat la raliu cu asa ceva si mai si castigau merita tot respectul si toata recunostinta noastra.


Cred ca faci o confuzie, masina nu a fost scoasa niciodata la vanzare, eu am insistat sa o cumpar, cat despre puterea motorului si suspensie NO COMMENT
Motorul este puternic- toyota 3400, 250 cai, viteza maxima pirinsa de Radu in curse 215 km/h cat despre suspensii - masina este extrem de stabila, amortizoare monroe rally pe gaz, arcurile se alegeau in functie de suprafata asfalt/macadam, iti reamintesc ca masina nu a fost facuta pt offroad ci pentru campionatul national de raliuri ;)
User avatar
mleo
Membru
Membru
Posts: 182
Joined: 12 Feb 2007, 22:16
Location: Brasov

Re: ARO 10 Superrally

Post by mleo »

acum am inteles smecheria care o faceau baietii cu suspensiile...un amortizor racing incepe de la 600-800 Eur....clar nu aveau banii astia. Si atunci au ales calea de mijloc la amortizoare, si reglau din arcuri....Cea mai smechera solutie pe care o puteau folosi....
cat priveste testarea masinii, daca ea era setata pe macadam sau orice off road, si ai iesit in asfalt cu ea, senzatia este de dezastru, la fel si invers....
Cea mai buna amintire pe care o am eu de la mecanica aia era cutia de viteze, modificata de ei...foarte misto.
User avatar
ale313
Incepator
Incepator
Posts: 37
Joined: 05 Feb 2010, 19:21
Location: campulung-muscel
Contact:

Re: ARO 10 Superrally

Post by ale313 »

partea buna e ca nu existau raliuri mixte :D
am sa pun 2 poze si cu masina celui de-al 3-lea echipaj Ion Mihaila/Sorin Tentu, desi este de acum 2 ani, bolidul se afla in aceeasi stare ;)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ARO 10 Superrally

Post by ydaniel »

Foarte interesanta!
Cea cu FYO era de vanzxare si aici in urma cu 3-4 ani la 9.000e ^-^
cipriad
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 353
Joined: 25 Jun 2010, 10:47
Location: S6, Bucuresti

Re: ARO 10 Superrally

Post by cipriad »

' de mleo » 19 Feb 2013, 14:22
acum am inteles smecheria care o faceau baietii cu suspensiile...un amortizor racing incepe de la 600-800 Eur....clar nu aveau banii astia. Si atunci au ales calea de mijloc la amortizoare, si reglau din arcuri....Cea mai smechera solutie pe care o puteau folosi....
cat priveste testarea masinii, daca ea era setata pe macadam sau orice off road, si ai iesit in asfalt cu ea, senzatia este de dezastru, la fel si invers....
Cea mai buna amintire pe care o am eu de la mecanica aia era cutia de viteze, modificata de ei...foarte misto.'

Cand am vazut eu masina pretul era ceva mai mic, dar dupa cu spune si mleo cred ca avea suspensia setata de macadam pentru ca pe asfalt era tare naravasa si in nici un caz nu puteai folosi puterea de 192cp pe care o scoate motorul asta, posibil sa fie pierduta o parte si prin grupuri si datorita uzurii in timp.
Am avut ocazia sa vad o dacia h de uzina masina la care numai suspensia fata valora mai mult decat toata maisna, la fel era si cand venea vorba de frane, asa ca subscriu.cutia de viteze era toyota, dar nu stiu ce modificari au fost facute la ea.
Petrut
Nou venit
Nou venit
Posts: 1
Joined: 17 Feb 2018, 08:05

Re: ARO 10 Superrally

Post by Petrut »

Salut
O sa pun o poza cu aceasta mașina ARO 10 RALLY,care inca mai exista in C-Lung,si apartine familiei lui Sorin Țențu, de 5 ori campion national
http://www.evenimentulmuscelean.ro/inde ... timul-drum .Fiul lui are grije de ea si o întreține,se duce la parade. Uitați 2 poze . https://imgur.com/a/9jAlXwC

Post Reply