Modele si facelift-uri la Aro 24

Despre modelele construite,variante,motorizari,locuri in care s-au construit

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
Piniuli
Incepator
Incepator
Posts: 43
Joined: 12 Nov 2009, 12:44
Location: Brasov / Reghin
Contact:

Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by Piniuli »

Salutare
Sunt curios sa aflu cum au evoluat fetzele la ARO seria 24 de-a lungul timpului, si mai ales care este ordinea si anii de aparitie a acestor modele de fetze.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
mordraid
Membru
Membru
Posts: 131
Joined: 10 Nov 2008, 13:33
Location: Satu Mare

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by mordraid »

Judecand dupa imaginile pe care le am(cred ca toata lumea le are): ca in poza a treia a fost la inceput, apoi ca in prima poza, in final a ajuns ca in a doua poza.
Desi depinde la ce te referi la model de faţă. Daca doar la botul, atunci ar trebui sa fie adevarat ce am scris mai sus. Daca te referi la bot + prima parte din capota...atunci se schimba treaba. 240-ul din a doua poza are elementele de fibra, ce sigur nu pusca cu anul in care a fost fabricat.

240-ul din a doua poza, parca e dintr-un anunt, nu?
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by Werner »

mordraid wrote:240-ul din a doua poza, parca e dintr-un anunt, nu?

Da, poza cu ARO 240 rosu este dintr-un anunt antic si de demult! Cu toate ca este interesanta masina, oare o mai fi de vânzare? ::)
cipriad
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 353
Joined: 25 Jun 2010, 10:47
Location: S6, Bucuresti

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by cipriad »

Eu spun ca cea din prima poza a fost prima, cea din a treia a doua si cea de-a doua poza ultima aparuta

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by Constantin »

E,aparentele pot insela;de la o posta se vede ca masina rosie nu prea este nici ea contemporana cu masca fata si elementele alea laterale din fibra.Cateva indicii:
-capota motor prim model
-geamuri portiere din doua bucati.Nu se vede daca cel mic este fix sau mobil.
-la modelele mai recente de aro siglele acelea cromate nu se mai puneau.Pe masina asta rosie,deja,sigla este de 243...
-emblema Aro model vechi,fixata ca pe modelele vechi,pe masca fata aia de tabla.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
cipriad
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 353
Joined: 25 Jun 2010, 10:47
Location: S6, Bucuresti

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by cipriad »

Ai perfecta dreptate, nu am observat cele doua aspecte, insa ornamebtele din fibra si jantele sunt de pe ultimele modele fabricate.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by costy84 »

din cate stiu asa a evoluat gama 24.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by costy84 »

evolutia gamei 24
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by costy84 »

evolutia gamei 24
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4189
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by paul »

costy84 wrote:din cate stiu asa a evoluat gama 24.
O mica precizare......primele modele,incepand cu 1970,au fost cele cu faruri dreptunghiulare,tip"Dacia",din 1977,au aparut cele cu faruri rotunde,tip "M 461".
UBI BENE IBI PATRIA
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by costy84 »

mi-am dat seama dar la mult timp dupa ce postasem imaginile ;D ;D ;D
oldman
Incepator
Incepator
Posts: 22
Joined: 05 Apr 2009, 00:34
Location: Craiova

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by oldman »

S-ar putea sa ma insel dar primele Aro aveau faruri dreptunghiulare, cu lateralele verticale rotunjite dar nu de Dacia ci erau DDR-iste, similare cu cele de Wartburg, cu mecanismul de reglaj al incarcarii la mijloc, in partea de jos, si au fost tot timpul in combinatie cu semnalizarile acelea cu coltul taiat, cum erau mai tirziu pe TIH. Urmatoarele au fost cele rotunde si dupa aceea au fost cele rectangulare de Dacie, urmate fiind de 4 faruri. :)
User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4189
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by paul »

Romania_stamp_-_1975_-_55B_-_ARO_240.jpg
800px-Wartburg_353_Jaslo.JPG
aro_240-1.jpg
Sa fi avut primele Aro 24x,faruri de Wartburg 353......totusi cand a aparut Aro,Dacia 1300 era in fabricatie,dar nu era inca total asimilata......dar nici acest tip de Warburg nu s-a importat in R.S.R......sa fi fost importate doar farurile....?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
UBI BENE IBI PATRIA
oldman
Incepator
Incepator
Posts: 22
Joined: 05 Apr 2009, 00:34
Location: Craiova

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by oldman »

Tinind cont ca M-ul avea deja semnalizari de Trabant, nu cred ca ar mai fi fost o problema sa mai ia si farurile de la Wartburg, oricum sigur erau mai ieftine decit cele de Dacie care, la vremea aia erau Cibie si veneau din Franta.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Modele si facelift-uri la Aro 24

Post by Werner »

A fost o serie cu faruri de Wartburg, dar cred ca numai pentru export. În Austria mai sunt câteva bucati. Un cunoscut din Austria are unul, cel cu roata de rezerva pe capota. RDG-ul a lucrat în mai multe proiecte cu România. De exemplu presele de caroserie si linia de montaj pentru TV 12 au fost facute la VEB Formenbau din Schwarzenberg. Ultimul proiect din pacate nu a mai prins viata. La Leipzig s-a facut o linie de montaj pentru ARO 10, care urma sa fie importat sub forma de CKD, iar în RDG ar fi primit motorul IFA-VW, licenta motorului VW, care se monta deja în Wartburg 1.3. Prototipul este la muzeul din Merseburg. Este ARO 10.4 visiniu, cel din dreapta.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply