GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Moderator: costy84

Locked
User avatar
44dac
Membru
Membru
Posts: 145
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by 44dac »

...Si aici sunt de acord cu tine !Cand am pus intrebarea daca merita, m-am referit la retur media! Nu pentru asta vrem sa facem efortul? Facem mai multa publicitate pentru un Aro la o parada cu vehicule de epoca decat la genul asta de "raliu", care nu apare la tv sau in presa. Daca apare, nu o sa vedem ARO! Am fost refuzat de un organizator de evenimente, din start, fara sa ma intrebe de experienta si pregatire, doar pentru ca am venit cu ARO.10. Mi-a spus ca o sa apara la tv, etc... si e rusine pentru evenimentul lui. Daca aveam un suv mai nou...El voia masina de teren echipata. Nu am cea mai frumoasa masina dar nici urata nu-i, merge foarte bine si e echipata. L-am bagat in ma-sa, cu public, si am plecat de acolo. "Raliul" asta se adreseaza oamenilor plictisiti si cu bani, care vor sa traiasca un surogat de competitie cu surogat de atmosfera sportiva! Cheltuim niste resurse degeaba.
Parerea mea...
Vreau sa ajut sa facem ceva pentru ARO si pentru oamenii de aici, dar sa fie cu folos. Asta inseamna mediatizare.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Deci tu vrei sa te lauzi ca apari la jurnalul de seara o data in an, 30 de secunde, sau vrei sa incerci sa construiesti ceva, sa ajungi sa ai sponsori etc?
Imi pare rau ca ai fost refuzat, tocmai de aceea incerc sa am un raspuns clar de la organizatori inainte de a incepe discutiile.
Nu stiu cat de plictisiti sunt oamenii care traverseaza toata Europa ca sa "alerge" de placere cateva sute de km, fara publicitate, onoruri si televiziune. Poate ca asta inseamna adevarata placere, lipsa stresului legat de obligativitatea performantei.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by Werner »

Ardelene, adu tu ala albastru acasa si mergem cu ele ca batrânii la izvorul Dunarii într-o plimbare. :D Nu îti trebuie raliu.
LupulSui
Junior
Junior
Posts: 72
Joined: 14 Nov 2016, 23:37
Location: Craiova

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by LupulSui »

Oameni buni... tot citesc (pe mai multe siteuri, nu zic doar de asta) si ma minunez ce se poate gasi.
1. Competitiile nu sint DOAR pentru oameni cu bani/sponsori etc. Competitiile sint si pentru pasionati, care vor sa vada cu ce se "maninca" asa ceva si/sau care vor sa vada daca si-au inchegat corect utilajul.
2. La o etapa de rally-raid, de-a noastra, te poti duce, la clasa Promo (adica hobby), si fara cusca de protectie. Iti trebuie doar Terra-trip. In rest, nu trebuie nu stiu ce preparare a masinii.
3. Taxele de participare sint foarte mari, inclusiv in cazul prezentat in acest topic. Cu o fractiune din banii aia se poate face o tura exceptionala, pe acelasi gen de trasee, dar pe distante serioase. 300 km de speciala inseamna o etapa relativ decenta, pentru o singura zi. Nu cred ca va doriti, musai, arbitri, cronometru, penalizare ca n-ai fost la start in minutul alocat tie, costumatie omologata FIA etc...
4. "Chiar si un Aro" face fata unui astfel de traseu, daca a fost intretinut corect. Amintiti-va ca Aro este masina de teren, nu kart...
5. Asta discutata aici este, intr-adevar, o treaba pe bani multi, o afacere, ai carei clienti nu pot participa la asa ceva in tarile lor. Ca si Romaniacs-ul... Doar ca... iata, inca un caz in care un strain vine sa faca afaceri in Romania. Daca un român ar fi venit cu ideea, nu i s-ar fi permis...
6. Ca si multi dintre voi (probabil), si eu as dori sa vad nu un Aro, ci o echipa de citeva Aro, terminind fara necazuri un raliu. Iac'asa, numai ca sa li se dea peste bot celor care batjocoreau numele asta. Dar, ca sa ajungi acolo trebuie niste bani, pe care nu-i poti obtine imediat, ci dupa citeva participari la evenimente, poate, mai putin importante, dar la care sa ai rezultate notabile.
7. Intrucit cred ca ar fi citiva interesati, va propun, pentru cind s-o relaxa situatia din tara, o tura de doua zile (sa zicem) in sistem rally-raid (adica traseu pe roadbook). De roadbook ma ocup eu (fac chetii de-astea de prin 2009), voi doar sa-mi spuneti daca vreti si citi.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Werner wrote: 23 Apr 2020, 23:06 Ardelene, adu tu ala albastru acasa si mergem cu ele ca batrânii la izvorul Dunarii într-o plimbare. :D Nu îti trebuie raliu.
Una nu o exclude pe cealalta...mai ales la ce fain merge acum motorul si directia la Forester. ;)
Daca nu pot merge la rally istoric in Romania cu ARO, nu-i bai (am mai discutat problema), pot sa merg in Franta fara probleme cu clubul de aici... ce sa-i faci, mai bine singur printre straini, decat singur in tara ta.
Interesant, clubul in care am fost acceptat cu amaratul de zecar, pe langa ca este cel mai mare din Franta, are membri cu garaje pline cu masini de colectie "grele" care nu se simt deloc jigniti sa-si expuna masinile langa zecar, dimpotriva sunt bucurosi sa aiba o masina mai "exotica" alaturi.
De abia astept ziua cand o sa pot sa le fac o noua surpriza, stii tu mai bine despre ce vorbesc. %%- good luck

Multumesc mult de invitatie. ^:)^
User avatar
44dac
Membru
Membru
Posts: 145
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by 44dac »

Nu vreau sa apar eu, ci un ARO. Nu ARO-ul meu,ci unul frumos, ingrijit si original, fara accesorii straine. Performanta nu e o obligatie, cei care fac sport nu o fac decat pentru placerea lor si cheltuie destul...
Nu o fac sa apara la tv, doar ca se mai intampla. Sponsorii apar dupa ce ai facut cateva campionate pe banii tai si ai facut performanta peste medie.
La evenimentul de care am amintit nu doream sa particip ca pilot in concurs, ci ca asistenta pe traseu in puncte dificile, recuperare din locuri in care se putea filma un ARO tragand cu troliul o masina straina scumpa. Cam aici stateau cameramanii...
Am respect si admiratie pentru participantii la acest eveniment, care platesc destul pentru asta.
Imi pare rau ca nu m-am facut bine inteles: vreau sa contribui la imaginea ARO, vreau sa ajut cu ce pot la un eveniment, prezentare, etc... doar ca eu personal (am mentionat : parerea mea) nu cred ca acest eveniment scump duce la promovarea Aro.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Promovarea ARO? Nu poti promova o marca care mai exista doar prin cateva masini, din ce in ce mai putine.
Putem doar sa avem un "muzeu viu" (ca sa traduc direct din franceza) al unei industrii si al unei societati disparute de ceva vreme.
Aici Werner are dreptate, trebuie sa facem incet pasul spre exponate istorice, atata vreme cat mai avem din ce alege. Sa nu ne trezim prea tarziu, cum s-a intamplat deja cu TV-urile, autobuzele, camioanele, tractoarele, avioanele romanesti etc.
Nu are rost sa ne mintim si sa ne imbatam cu apa rece.
Parerea mea.

Doar in conservatorul/muzeul firmei Citroen exista peste 600 de modele conservate, mare parte functionale.
Oare mai exista 600 de ARO functionale in Romania?
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by toni »

Putem incepe cu un ARO la startul unei etape din CNOR, CN Rally Raid, e mult mai la indemana decat raliul asta. La CNOR urma sa se introduca anul acesta clasa Promo, in care aveai voie inclusiv fara roll-cage, la rally raid am inteles ca deja ar fi.

Pentru cele sub 600 de modele in stare de functionare, vorbiti cu prietenii vostrii din zona campulung. Au tocat multe masini bune doar sa aibe cu ce piese sa faca bisnita. Multe piese de pe masinile bune au ajuns pe la anumite magazine prin campulung vandute ca piese noi. Toti din campulung se dau cu fundul de pamant plangandu-se de disparitia uzinii, dar sa-i intrebe cineva cate masini au tocat sperand ca treaba asta va merge la nesfarsit.

Umbla vorba prin targ ca duce 25 de milioane modificarea de pivoti si nu ofera deloc garantie la sudurile facute artizanal, crezi ca va tine in cadrul unui raliu ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Nu vreau sa fac polemica sau sa dezgrop trecutul. Foloseste doar la cartile de istorie, ca asta o sa ajungem toti.
Personal nu imi plac formularile gen "prietenii vostri" sau "umbla vorba prin targ"... Ai ceva de spus, spune deschis, consider ca suntem la o varsta la care putem sa ne exprimam deschis parerea, buna sau rea, dar cu argumente solide, nu doar de dragul discutiei.

Dorinta mea este sa avansam si iti multumesc pentru idee.
Cum nu suntem prea multi pe forum care sa stim cu ce se "mananca" competitia auto, mai ales in cazul nostru putin mai special, poate iti gasesti/va gasiti putin timp si ne explici/ne explicati putin mai detaliat si mai pentru profani, demersurile si clasa la care am putea incerca sa participam.
Repet, personal consider ca este o participare simbolica... asta nu inseamna ca aruncam banii pe fereastra si facem sacrificii aiurea, dar nici ca vrem sa "rupem" masina doar ca sa castigam un loc pe podium, pana la urma doar chestie de amor propriu, in cazul de fata.
In momentul de fata, o participare ARO la o cursa (masina ARO adevarata, chiar daca este cu o motorizare vest, dar montata de uzina, nu doar o simpla caroserie) este deja ceva deosebit, fara a avea alte pretentii, in afara de a termina cursa in cat mai bune conditii.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by Constantin »

capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by BAGADI »

;D ;D :) ;D :D Prea tare.... ;D
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by George »

Clasa Promo este o clasa pe care cauta unele federatii sa o promoveze printre amatori, in ideea de a-i atrage la concursurile de gen, si se accepta masini standard, fara sisteme de securitate. Momentan, in Romania, exista la Rally Raid, si posibil sa se introduca, cum zice si toni, la OffRoad.
Tot pe la noi, in anumite campionate (din cate stiu tot pe la offroad) se mai acceptau la celelalte clase si echipamente de securitate cu omologarea expirata.
Raliul in discutie nu are aceasta clasa, deci masinile acceptate vor trebui echipate coform regulamentelor FIA. Daca vreti participare la acest raliu, de aici incepe discutia. Daca vreti participare la orice concurs, atunci rally raid sau offroad clasa promo sunt bune de inceput.
Aro cu rollbar are Catalin Nicolaescu, vicepresedintele FRAS si fost pilot de uzina la ARO. Parca avea si o scoala de pilotaj, deci posibil sa poata ajuta si cu licenta. Stiu ca mai era un un Aro Superrally pe la cineva prin Campulung, voia sa-l refaca, dar n-am mai auzit nimic de masina, nu stiu in ce stadiu se mai afla.
Info puteti studia aici: https://fras.ro/fras/
Cat despre probele speciale...un raliul obisnuit, din campionatul national, are cam 100-150km de PS. Daca asta are peste 300km, atunci este un raliu foarte greu, nu greu. Iar sansele sa rupi ceva, mai ales la Aro, sunt mari spre foarte mari, chiar si la plimbare. Bine, daca vrei sa faci probele cu 20km/h, atunci poate nu rupi nimic, dar ai nevoie de cateva zile sa termini, nu o singura zi cat e prevazuta pentru raliu.
Probele speciale sunt probele cronometrate, iar in afara de asta mai sunt etapele de legatura intre ele, care mai aduna si astea niste sute de km, si care se desfasoara in conditii normale de trafic, deci trebuie sa ai permis valid, RCA si masina inmatriculata (undeva, nu conteaza tara)

Acuma, legat de clasa promo, ai avantajul ca nu cheltui cu echiparea masinii, si poti baga bani in pregatirea ei. Cei ce nu au iesit in padure cu Aro, poate li se pare exagerat, dar eu, si altii care au iesit, pot confirma ca intr-un km de proba de concurs poti rupe ambreiaj, poti sparge sateliti la diferential, rupe planetare...ganditi-va la 300km din astia.

Pentru aducere aminte: http://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=5 ... arcel+cupa
Din pacate, cele mai multe linkuri cu aparitiile in presa nu mai functioneaza.
Nu mai stiu daca au povestit pe aici, participantii...dar au avut de lucru la masina, si in timpul cursei. Asta asa, ca idee despre ce presupune o participare la o cursa, comparabil cu o plimbare la iarba verde. :)
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Daca tot a venit vorba de sters comentariile pe langa subiect, poti sa-mi explici, te rog, ce legatura au link-urile la anumite secvente din filme comice cu Gravel Romania Historic Rally?
Nu de alta, dar imi dispar de la o vreme anumite comentarii si nu inteleg pe ce criterii se face selectia.
Multumesc.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by toni »

ardeleanu wrote: 24 Apr 2020, 06:23 Nu vreau sa fac polemica sau sa dezgrop trecutul. Foloseste doar la cartile de istorie, ca asta o sa ajungem toti.
Personal nu imi plac formularile gen "prietenii vostri" sau "umbla vorba prin targ"... Ai ceva de spus, spune deschis, consider ca suntem la o varsta la care putem sa ne exprimam deschis parerea, buna sau rea, dar cu argumente solide, nu doar de dragul discutiei.

Dorinta mea este sa avansam si iti multumesc pentru idee.
Cum nu suntem prea multi pe forum care sa stim cu ce se "mananca" competitia auto, mai ales in cazul nostru putin mai special, poate iti gasesti/va gasiti putin timp si ne explici/ne explicati putin mai detaliat si mai pentru profani, demersurile si clasa la care am putea incerca sa participam.
Repet, personal consider ca este o participare simbolica... asta nu inseamna ca aruncam banii pe fereastra si facem sacrificii aiurea, dar nici ca vrem sa "rupem" masina doar ca sa castigam un loc pe podium, pana la urma doar chestie de amor propriu, in cazul de fata.
In momentul de fata, o participare ARO la o cursa (masina ARO adevarata, chiar daca este cu o motorizare vest, dar montata de uzina, nu doar o simpla caroserie) este deja ceva deosebit, fara a avea alte pretentii, in afara de a termina cursa in cat mai bune conditii.
Nu ma refeream la o singura persoana desi pare ca stii la cine ma refer. Iar legat de "umbla vorba prin targ", nu iti pot zice de la cine am aflat pentru ca este o discutie privata.

Revenind la subiect, iti pot zice doar pentru CNOR, la CN Rally-Raid nu am studiat. S-a modificat putin regulamentul pentru 2020, momentan inca nu au anuntat nimic final, nu se stie daca se mai tine anul acesta. Poti citi atat regulamentul tehnic pentru anul 2019 cat si cel propus pentru 2020.

https://www.cnor.ro/ro/regulamente/

In 2019 au fost 3 clase la standard: A, B, C. Standard A si B fiind clase pentru masini de serie usor modificate, Standard C permitand mai multe modificari. De Open, Extrem nu vorbesc deoarece implica total alte bugete.

In 2020 vad ca au scos obligativitatea roll cage la Standard A si B, permitand si roll bar. Standard C a devenit "Challenge" si rollcage ramas obligatoriu dar au modificat in rollcage interior sau exterior (in 2019 era obligatoriu roll cage interior).

La toate clasele e obligatoriu troliu, centuri in 3 sau 4 puncte tip ham. Din ce vad in regulament nu mai necesita omologare.

Totusi, eu personal nu prea vad un ARO cat mai apropiat de iesirea din uzina sa scoata prea multe puncte la Standard B unde ar concura cu Patrol, Land Cruiser 70, etc, majoritatea upgradate cu componente after market facute de marii producatori.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by BAGADI »

Sa facem concursul nostru cand se ridica restrictiile si gata. Mai putina viteza, mai putine costuri, mai multa placere si anduranta. Alegem acelasi traseu in fiecare an, aceeasi denumire, acceptam numai masini inmatriculate ca ARO ( nu conteaza modificarile ) si, daca ne tinem de el ani la rand, poate ajunge un concurs renumit. Cine stie? Poate participare internationala ( Franta sigur ;)Germania la fel ;) Polonia, Cehia etc ) Trimitem invitatii cluburilor ARO din exterior...Vorbesc si eu fara sa stiu regulile...nu stiu daca este legala o astfel de competitie mai amicala, fara rollcage si alte cele...
Mergem pe principiul : Decat prost la oras, mai bine destept in satul tau. :)

Locked