IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Dedicat Automobilului ROmanesc

Moderators: Werner, mariusjaz

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4770
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by Constantin » 07 May 2020, 23:15

Și ce te faci Bagadi dacă te prinde nevasta-ți că dai banii-i de coafor pe potcoave de cai morți, iar dormi pe preș?
Degeaba ai patentu' la umbrelă dacă nu plouă și nici soare nu e...
Mașinile din zilele noastre au devenit cam toate verișoare primare ca televizoarele, diferă forma și numele că piesele sunt cam aceleași...
Să zicem că Rațiu jr îți dă ție brevetu' cu 50 de euro, vine Becali și-ți construiește o uzină ultramodernă cu roboți(că oamenii ori dorm, ori fură, ori nu sunt calificați) Soroș te pricopsește cu o sută de milioane de euro nerambursabili... Faci pariu cu mine că-ți rupi gâtu' în timp record?
1.-fiind nou pe piață veche dar și vechi pe piață nouă, publicitatea (promovarea, reclama, marketingu', mita, lobby-ul) te vor lăsa fără bani înainte să zici pește...
2.-va trebui să cumperi anumite piese în stânga și în dreapta. Să zicem că ai banu'... Crezi că producătoru' o să-ți dea ție (fabricant de un milion de mașini pe an) piese la același preț ca pentru concernurile germane, japoneze...? Din start mașina produsă de tine va fi mai scumpă decât a teutonului sau a samuraiului...
În curând termenul de proprietate (cel puțin la nivel de "mașină mică" ) va dispărea în favoarea flotelor de mașini "nepoluante" de închiriat ale băiețeilor de peste Mediterana (la est)...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche


User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 706
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by BAGADI » 08 May 2020, 06:25

Dorm si o luna pe pres daca stiu ca am in buzunar emblema ARO :) Nu am ambitia lui Elon Musk sa demarez asa un proiect insa as muri de ciuda sa stiu ca, nefiind nimeni interesat, a capatat marca pe 50 eur o firma din Cehia de exemplu, din Cuba, Brazilia. Visez si eu cu ochii deschisi sa ramana la noi macar drepturile de a folosi numele/sigla, daca fabrica a disparut. Uite si la studentii aia care se ambitioneaza sa ne aduca aminte de ARO in fiecare an cu proiectele lor.....daca la un moment dat i se pune pata unui investitor pe prototipul lor si nu se va putea folosi numele ARO pentru ca un garaj din Cehia a fost pe faza si a marcat la momentul oportun? Cum ar fi Constantine sa parcheze langa ARO-ul tau din Franta un SUV cu aceeasi emblema dar fabricat in China? Vor spune francezii ca ai lipit emblema pe a ta cum se lipeau pe Dacii abtibildurile cu vulturi :) Dupa ce ca noi am distrus-o, sa mai vezi pe altii ca ii folosesc numele pe nimic pentru ca noi am dormit si ei au stat la panda...

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 706
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by BAGADI » 08 May 2020, 07:14

Ia stai ca-i dau astazi un email companiei lui sa-mi zica un pret. Apasa el sau secretara niste cifre pe tastatura, ce-l costa? Maxim 10 secunde din viata lui. In plus, se distreaza copios pe seama mea :) .

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 706
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by BAGADI » 08 May 2020, 08:59

Gata, am trimis. Astept raspuns....mult si bine cred :)


User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3551
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by ardeleanu » 08 May 2020, 11:40

Dormi linistit, niciunui fabricant strain de autovehicule nu-i trebuie marca ARO.
De ce? Pentru ca nu prezinta nici un interes practic...uzine nu mai sunt, personal calificat nici atata, piete de desfacere la fel etc. Plus ca piata de vehicule 4x4 (adevarate, nu SUV) pentru publicul larg este, pe an ce trece, tot mai restransa.

Si o abordare un pic mai filozofica a problemei, poate ca nu mai vrea ARO de noi...la asta te-ai gandit? ;)

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 706
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by BAGADI » 08 May 2020, 12:35

Nu sunt chiar atat de zen incat sa ma gandesc ca nu mai vrea ARO la noi :) Tin sa te contrazic la piata 4x4 cu reductoare. Cel putin in zona mea s-ar vinde un 4x4 simplu, robust, fara prea multa electronica pentru munci agricole/forestiere/pescuit/vanatoare. Din pacate, respectarea normelor de poluare presupune multa electronica asa ca viitorul este electric ;). Acumulatorii pentru o masina electrica sunt identici la un Golf electric cu cei de la un BMW electric, atat tehnologic cat si la pret iar motoarele vor fi Made in China toate....Diferenta va fi de conceptie structurala, marca si confort. Ca sa nu mai spun ca, in curand, probabil imprimantele 3d industriale iti vor face o caroserie integrala din compozit....

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3551
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by ardeleanu » 08 May 2020, 15:01

Crezi ca o sa produca cineva un model de 4x4 in cateva sute de exemplare, care mai trebuie sa fie si ieftine? Hai sa fim seriosi.
Ai exemplu lui Suzuki Jimny, vanzarile nu prea au explodat, desi este un 4x4 adevarat, old-school, dar cu tehnologia si confortul zilelor noastre. Evident si pretul este ...actual.
Viitorul este electric in zonele dezvoltate ale planetei...pana o sa aiba vehicule electrice africanii (deja daca ar avea apa potabila peste tot ar fi un progres imens), cei din America de Sud etc. mai este cale lunga. 4X4 electric este simplu de realizat, un motor electric pe fiecare roata si restul...face computerul.
Iar cu Made in China simt ca o sa vina o schimbare foarte puternica, cat de curand, pe motive financiare si strategice. Salariul mediu in China este de peste 800 de euro, iar criza generata de Covid 19 ne-a invatat multe (sper).

Asa ca ai grija de ARO-urile pe care le mai ai, sincer, nu cred ca o sa se mai intoarca vremurile demult apuse si nici alte masini noi 4x4 sub sigla ARO nu o sa mai vedem.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5221
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by costy84 » 08 May 2020, 15:37

Când vin alegerile parlamentare sau europarlamentare că în preajma lor vine maestrul Diaconu iar cu un 4x4 fabricat la Câmpulung într-o "fabricuță"! ;))

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1623
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by flo » 08 May 2020, 21:45

Are dreptate Costy. Nu are rost sa se iluzioneze cineva ca va mai renaste ARO. Au disparut marci celebre. Ganditi-va cat de greu a renascut Bugatti.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: IN SFARSIT SI CEVA DE BINE DESPRE ARO IN PRESA ROMANEASCA

Post by Werner » 09 May 2020, 18:42

Un Suzuki Jimny se vinde la pretul acela doar ca este fabricat în India, la un pret la care nici România nu îsi mai permite o fabricatie.


Post Reply