IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
-
- Incepator
- Posts: 18
- Joined: 01 Aug 2016, 01:31
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
O corectie din ce am scris. 111 UDF nu este Pelican, ci Urbis. (Ma gandeam la Pelican, ca intr-una din poze apar amandoua).
Despre IRA, au fost multe, dar am poze cu mai multe masini distincte si in grup, in Tg Mures, si Iasi care au fost facute local. Se observa diferentele intre ele. Unele din poze sunt postate aici deja.
Asta numai pana la inceperea productiei Roman 112UD la Autobuzul (1975) cand s-a pus prioritate pe productia din Bucurest.
Despre IRA, au fost multe, dar am poze cu mai multe masini distincte si in grup, in Tg Mures, si Iasi care au fost facute local. Se observa diferentele intre ele. Unele din poze sunt postate aici deja.
Asta numai pana la inceperea productiei Roman 112UD la Autobuzul (1975) cand s-a pus prioritate pe productia din Bucurest.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Păi te-aş ruga să argumentezi să pricepem şi noi care sunt diferenţele şi de unde îţi dai seama care-unde sunt făcute. Pe forumuri oameni care au lucrat în IRA spun că doar Griviţa carosa restul doar făceau reparaţii capitale.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Nu-i adevarat. Fiecare intreprinderea IRA avea repartizat un anumkt segment de reparatii, confectii/carosari si fabricatie.
Spre exemplu URA Obor, unde am lucrat vreo zece anisori, repara autobuze, autocamioane si autobasculante R 6135, R 8135, R 10215. Ulterior s-a trecut si la R12215. Facea carosari pe autosasiurile mai sus amintite pentru autocamioane, autobasculante, dube LEA, dube transport persoane si marfa.
Se fabricau coroane volante RABA si SAVIEM (dupa Brasov eram singurii producatori din tara), vreo doua sau trei pinioane de AK 6, pinionul vitezometru. Dupa revolutie productia s-a "diversificat".
Era sa uit, se fabricau si vagoanele pentru drezinele CFR care intretineau calea ferata.
Intradevar IRATg Mures era cea mai buna la reparat autobuze. Au si fabricat prototipuri de autobuze. Daca erau lasati scoteau autobuze mai faine ca Autobuzul. Toate reparatiile erau facute la cel mai inalt din tara, pentru acel moment. Jos palaria pentru colegii "unguri".
Spre exemplu URA Obor, unde am lucrat vreo zece anisori, repara autobuze, autocamioane si autobasculante R 6135, R 8135, R 10215. Ulterior s-a trecut si la R12215. Facea carosari pe autosasiurile mai sus amintite pentru autocamioane, autobasculante, dube LEA, dube transport persoane si marfa.
Se fabricau coroane volante RABA si SAVIEM (dupa Brasov eram singurii producatori din tara), vreo doua sau trei pinioane de AK 6, pinionul vitezometru. Dupa revolutie productia s-a "diversificat".
Era sa uit, se fabricau si vagoanele pentru drezinele CFR care intretineau calea ferata.
Intradevar IRATg Mures era cea mai buna la reparat autobuze. Au si fabricat prototipuri de autobuze. Daca erau lasati scoteau autobuze mai faine ca Autobuzul. Toate reparatiile erau facute la cel mai inalt din tara, pentru acel moment. Jos palaria pentru colegii "unguri".
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
flo, " spun că doar Griviţa carosa restul doar făceau reparaţii capitale" era strict despre autobuze nu şi suprastructuri. Din ce am înţeles de pe mai multe forumuri doar Griviţa a carosat/transformat camioane în autobuze, şi întradevăr Tg Mureş ar fi realizat prototipuri.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Pana in Revolutie, posibil. Dupa, Tg Mures a carosat autobuze de la zero. A si refabricat. Era termenul utilizat pentru autovehiculele care porneau de la un sasiu (serie) existent. Inainte de revolutie, de la o serie de motor. Dupa aparitia RAR-ului activitatea a fost eliminata.
De fapt toti incercat sa faca orice ca sa supravietuiasca. Am dieselizat la SR de la armata pana am obosit. Am carosat, in concurenta cu IRA Grivita dube transport detinuti pentru penitenciare. Am zarit zilele trecute o duba . Are aproape trei decenii. Tin minte ca au fost primele Romanuri cu jante "hoate".
De fapt toti incercat sa faca orice ca sa supravietuiasca. Am dieselizat la SR de la armata pana am obosit. Am carosat, in concurenta cu IRA Grivita dube transport detinuti pentru penitenciare. Am zarit zilele trecute o duba . Are aproape trei decenii. Tin minte ca au fost primele Romanuri cu jante "hoate".
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Am înţeles ideea însă discuţia era despre cele 4 modele făcute de IRA pe şasiu de camion, cam peste tot se dă de înţeles că s-ar fi făcut doar la Griviţa, colegu´castrosua susţine că au fost făcute şi în alte IRA, unul din proiectanţii lui A8 susţine că proiectul a fost făcut pentru IRA Griviţa şi acolo au fost şi fabricate.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
La actuala Romprim, fosta IRA Oltenita stiu ca s-a lucrat la autobuze, nu stiu in ce masura. Oricum, aceasta intreprindere a parasit CIRA prin 74.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Incepator
- Posts: 39
- Joined: 14 Nov 2014, 21:21
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Autobuz A8 in Cavnic in anii 70 .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Superbă poză, două rarităţi!
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
O pot reposta în două grupuri dedicate autobuzelor pe Facebook?liviumarius96 wrote:Autobuz A8 in Cavnic in anii 70 .
-
- Incepator
- Posts: 39
- Joined: 14 Nov 2014, 21:21
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Poza este preluata de pe pagina de Facebook a unui prieten , unde este postare publica ! Deci ,desigur . Poza este facuta in iarna anului 1976 si in spate este un SR 114 carosat ca autobuz . Tranportau minerii de la mina Cavnic .
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Ok, mulțumesc!
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Mai riguros era carosat in "Duba transport muncitori". Dupa aparitia reglementarilor RAR astfel de vehicul au incetat sa mai apara.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita
Curios, zilele trecute mă apostrofa un domn în etate pe Facebook că l-am numit autospecială transport persoane, dânsul susţinea că în acte era trecut autobuz.