Tractorul romanesc..

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by vercingetorix »

E bine venita investitia din toate punctele de vedere.
Si-au propus sa fabrice 400 de tractoare pe an, deci cam un tractor pe zi, fosta uzina UTB scotea un tractor la 8 minute... ;D
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Tractorul romanesc..

Post by ardeleanu »

Compari complexitatea tractoarelor moderne cu ce scotea UTB acum 40 de ani ? De calitate nici nu mai vorbesc. Am fost la cateva saloane de agricultura la Paris, ai impresia ca ai un avion de pilotat cand urci in cabina unui tractor actual. Hai sa fim seriosi...
Cu un tractor modern faci ce faceai cu 5 UTB 600, deci cererea pe piata va fi mult mai mica.
SI sa nu uitam ca nici UTB-ul nu a inceput cu un tractor la 8 minute.
Am preferat intotdeauna calitatea cantitatii.
CristianTase
Membru
Membru
Posts: 194
Joined: 26 Oct 2020, 18:22
Location: Sibiu

Re: Tractorul romanesc..

Post by CristianTase »

O veste buna de la Arad…Se mai fac tractoare la Reghin / Irum si Craiova / Mat. Ambele folosesc motoare Deutz
Multumesc, cu stima Cristian Tase / Aro 10 / Sibiu / 0742141585 / cristiantase@yahoo.com
User avatar
44dac
Membru
Membru
Posts: 145
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: Tractorul romanesc..

Post by 44dac »

Tractorul nu ar trebui sa fie o masinarie complexa, care lucreaza prin aplicatii smartfone. Consumerism si aici, ca peste tot.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by vercingetorix »

ardeleanu wrote: 10 Apr 2022, 21:42 Compari complexitatea tractoarelor moderne cu ce scotea UTB acum 40 de ani ? De calitate nici nu mai vorbesc. Am fost la cateva saloane de agricultura la Paris, ai impresia ca ai un avion de pilotat cand urci in cabina unui tractor actual. Hai sa fim seriosi...
Cu un tractor modern faci ce faceai cu 5 UTB 600, deci cererea pe piata va fi mult mai mica.
SI sa nu uitam ca nici UTB-ul nu a inceput cu un tractor la 8 minute.
Am preferat intotdeauna calitatea cantitatii.
Daca vei merge in Egipt, India, Pakistan, Iran, vei vedea sute si poate chiar mii de UTB Brasov folosite si azi, dupa mai bine de 40 de ani de la fabricatie.
Oare de ce nu prefera un John Deere, de exemplu ?
Pretul, intretinerea, costul pieselor si al reparatiilor isi spun cuvantul.
Una e sa dai 10.000 de dolari pe un UTB, alta e sa dai 50-60.000 de dolari pe unul similar actual.
Fac acelasi lucru, daca au anexele corespunzatoare, chestie de eficienta economica.
Am cazut si eu un Claas cu aer conditionat si dvd cu mp3 intr-o cabina izolata fonic si termic, era vreo 80.000 de euro doar...

p.s. egiptenii cumpara si azi de pe piata romaneasca tractoare UTB uzate, le importa si le reconditioneaza pentru agricultura lor...
Daca nu Aro, atunci ce ?
CristianTase
Membru
Membru
Posts: 194
Joined: 26 Oct 2020, 18:22
Location: Sibiu

Re: Tractorul romanesc..

Post by CristianTase »

Din pacate firma din Banie nu mai fabrica tractoare. MAT se numeau.
Multumesc, cu stima Cristian Tase / Aro 10 / Sibiu / 0742141585 / cristiantase@yahoo.com
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Tractorul romanesc..

Post by ardeleanu »

vercingetorix wrote: 11 Apr 2022, 09:36
ardeleanu wrote: 10 Apr 2022, 21:42 Compari complexitatea tractoarelor moderne cu ce scotea UTB acum 40 de ani ? De calitate nici nu mai vorbesc. Am fost la cateva saloane de agricultura la Paris, ai impresia ca ai un avion de pilotat cand urci in cabina unui tractor actual. Hai sa fim seriosi...
Cu un tractor modern faci ce faceai cu 5 UTB 600, deci cererea pe piata va fi mult mai mica.
SI sa nu uitam ca nici UTB-ul nu a inceput cu un tractor la 8 minute.
Am preferat intotdeauna calitatea cantitatii.
Daca vei merge in Egipt, India, Pakistan, Iran, vei vedea sute si poate chiar mii de UTB Brasov folosite si azi, dupa mai bine de 40 de ani de la fabricatie.
Oare de ce nu prefera un John Deere, de exemplu ?
Pretul, intretinerea, costul pieselor si al reparatiilor isi spun cuvantul.
Una e sa dai 10.000 de dolari pe un UTB, alta e sa dai 50-60.000 de dolari pe unul similar actual.
Fac acelasi lucru, daca au anexele corespunzatoare, chestie de eficienta economica.
Am cazut si eu un Claas cu aer conditionat si dvd cu mp3 intr-o cabina izolata fonic si termic, era vreo 80.000 de euro doar...

p.s. egiptenii cumpara si azi de pe piata romaneasca tractoare UTB uzate, le importa si le reconditioneaza pentru agricultura lor...
Daca referinta ta in materie de masini agricole (si nu numai) sunt Egiptul, India, Pakistanul si Iran, ai dreptate.
Si in Franta strang negrii toate autoturismele, camioanele etc. fara electronica (sau cat mai putina) si le trimit cu vaporul in Africa.
Daca vorbim de productivitate, confort, consum, poluare etc. lucrurile se schimba radical.
Marea majoritate a marilor exploatari agricole din Franta (si alte tari dezvoltate) au masini agricole ghidate prin GPS.
Se numeste progres tehnologic.
Sigur ca un UTB de 10.000 de euro ara mai repede si bine decat magarul, camila si alte patrupede domestice, fiecare cu saltul lui tehnologic.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by vercingetorix »

Nu e nevoie sa fii ironic.
Unii incearca sa obtina maxim de eficienta prin optimizarea costurilor.
Aratura unui U650 este identica cu aratura de John Deere.
Vrei sa iti spun ce subventie primeste agricultorul francez la un hectar de pamant in comparatie cu cel roman ?
Fara subventie ar aprecia un tractor facut acum 40 de ani si si-ar face treaba cu el.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Tractorul romanesc..

Post by ardeleanu »

Nu sunt deloc ironic... Sunt firme de prestigiu (vezi Toyota) care au mers pe acest "filon" si produc vehicule basice care nu pot sa fie inmatriculate in Europa datorita faptului ca nu respecta normele de poluare, securitate etc. (le poti cumpara si in Franta, dar nu le poti utiliza decat pe teren privat).
Produse adaptate anumitor piete de desfacere si legilor de pe la altii. Normal ca si preturile sunt altele. Simplu.

Explicatia este nu doar in diferenta de putere de cumparare ci si in cea legata de diferentele dintre civilizatii.
Cand mergi in Maghreb (sau in India, unii zic ca si in Hawaii etc), localnicii au un proverb : "Vous avez les montres, nous avons le temps".
Candva si in Romania aveam timp, acum nu mai avem timp de nimic. Rezultatele se vad.
Last edited by ardeleanu on 11 Apr 2022, 16:17, edited 1 time in total.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by vercingetorix »

Esti cam rupt de realitatile noastre din agricultura.
Daca un fermier polonez are o subventie de 1000 de euro iar unul roman de 100 de euro, polonezul isi ia tractor ultimul tip iar romanul cauta unul vechi cu care sa se descurce. (multumim UE pentru discriminarea pozitiva a polonezilor !).
Un UTB 650 il iei cu 5000 de euro pe olx astazi, un tractor Toyota pleaca de la minim 20-30.000, cred...
Tractoarele vechi romanesti comuniste sunt robuste, fiabile si isi fac treaba si acum pe campurile tarii.
Cine vrea tractor sa se plimbe pe champs-elysees sa plateasca corespunzator.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Tractorul romanesc..

Post by ardeleanu »

Dai inainte cu propaganda comunista...
Si cu cat de oropsiti sunt romanii in UE si NATO.
Agricultura adevarata si eficienta se face pe multe sute de hectare, nu pe un hectar aici si alte doua la capatul celalalt al satului. Acolo unde arau 5 UTB-uri, se face treaba cu un singur tractor mult mai repede. Deci, patru salarii mai putin de platit, daca tot vrei sa faci calcule de eficienta. La care adaugi pretul celor patru tractoare, consumul la patru tractoare plus multe altele.
Fa calculul corect si o sa intelegi de ce in lumea occidentala nu se ara cu piese de muzeu.

Cam ca si cum ai zice ca in ziua de azi poti circula zilnic prin toata Europa cu un zecar...
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by vercingetorix »

Refuz sa cred ca cineva poate fi atat de rupt de realitate sustinand ideile specifice globalismului.
Habar nu ai cum traiesc oamenii in mediul rural in Romania si cum se descurca prin birocratia si coruptia ce ne inconjoara.
Nu te obosi sa-mi raspunzi, incepand de azi nu-ti voi mai vedea postarile.
Au revoir !

p.s. sunt mandru sa fiu ''comunist'', doar am 2 masini Aro...
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Tractorul romanesc..

Post by ardeleanu »

Esti liber sa faci ce doresti, nu mai suntem in comunism.
Cu scuzele de rigoare pentru offtopic. ^:)^ ^:)^
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

vercingetorix wrote: 11 Apr 2022, 16:09 Esti cam rupt de realitatile noastre din agricultura.
Daca un fermier polonez are o subventie de 1000 de euro iar unul roman de 100 de euro, polonezul isi ia tractor ultimul tip iar romanul cauta unul vechi cu care sa se descurce. (multumim UE pentru discriminarea pozitiva a polonezilor !).
Un UTB 650 il iei cu 5000 de euro pe olx astazi, un tractor Toyota pleaca de la minim 20-30.000, cred...
Tractoarele vechi romanesti comuniste sunt robuste, fiabile si isi fac treaba si acum pe campurile tarii.
Cine vrea tractor sa se plimbe pe champs-elysees sa plateasca corespunzator.
FIABILE ????
Ai idee care este viata unui motor din generatia celor fabricate in vest acum 30 de ani? Cat rezista un motor romanesc fabricat atunci? Oare am uitat asta? Las la o parte faptul ca moral erau depasite, dar ajungeau la RK dupa cateva zeci de mii de km.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

vercingetorix wrote: 11 Apr 2022, 20:02 Refuz sa cred ca cineva poate fi atat de rupt de realitate sustinand ideile specifice globalismului.
Habar nu ai cum traiesc oamenii in mediul rural in Romania si cum se descurca prin birocratia si coruptia ce ne inconjoara.
Nu te obosi sa-mi raspunzi, incepand de azi nu-ti voi mai vedea postarile.
Au revoir !

p.s. sunt mandru sa fiu ''comunist'', doar am 2 masini Aro...
Oamenii traiesc asa si pentru ca merita. Uite satul bunicilor mei materni: https://www.youtube.com/watch?v=sv4gk8nZmbQ
Si acestia au au avut de infruntat aceeasi birocratie. Numai ca acestia au minte si bun simt, motiv pt care acolo unde cunosteau ca nu se pricep au angajat si platit oameni care se pricep (pt elaborarea de proiecte) si nu s-au vaietat ca ca trebuie sa dea bani pe hartii si au fost perseverenti si seriosi. Intamplarea sau poate nu-i o intamplare face ca sunt unguri.

Lauzi tractorul romanesc. Frumos lucru. Dar sa nu ne imbatam cu apa rece sau cu propaganda, cum faceau comunistii. Pai citeste si tu articole aparute in revista ingenerilor auto inca din primele sale numere si o sa vezi care era piata acestora: Iran, India si Magreb. Tari care la vremea respectiva nu isi permiteau altceva. Daca era performant era cerut in tarile cu agricultura dezvoltata. Cerut in mod serios, ca asa au fost vandute ceva exemplare si in UK. Si tot acolo o sa regasesti problemele pe care cei de la Brasov si din industria de profil le cunosteau de ani de zile.
Inca din anii 80 tractorul romanesc nu mai corespundea conceptual. Cultivatorii seriosi, adica aceia care obtin recolte MARI si IEFTINE, utilizau tractoare cu puteri de 200 pana la 400CP, capabile ca la o trecere sa lucreze cat 4 tractoare romanesti. Tractorul ala muncea 400000 de km in brazda fara reparatii, al nostru intra in reparatie in fiecare iarna. Consumul de motorina pe km lucrat era substantial mai mare la tractorul romanesc. Vezi care erau performantele?
Toate astea ereau cunoscute si asa s-a ajuns sa se fabrice tractoare "grele" de la Craiova cu motoare RABA. Cu ce succes, cunoastem.
Stefan Andrei recunostea ca exista o cerere pe piata din Iran si la ani buni dupa revolutie. Dar intreaga cerere, inclusiv cea iraniana, reprezenta o productie asa de mica incat fabricarea era falimentara. Cam asa s-a intamplat si la autocamioane.
Gandeste-te numai ca un tractor la mana a doua, era mult mai rentabil ca unul de Brasov prin anii 90.
Sa fim intelesi, un tractor, care ar fi muncit serios, intensiv, nu unul folosit de un taran cu pamant putin.

Despre subventii. Pai meritul este al polonezilor. Care inca de la aderare s-au batut si au negociat. Au spius clar, ca nu intra oricum in UE. Nu este aici vorba de atitudinea celor de la UE. Politicienii romani au accepta orice, numai sa fim primiti.

Post Reply