Autobasculante uriase

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Autobasculante uriase

Post by vstef_is »

Initial co-productie ROMAN - Mecanica Mirsa, motorizata probabil similar locomotivelor diesel hidraulic, se fabrica si acum, avand motor Cummins diesel.

Au existat versiuni de 55 tone, si chiar 110 tone, inclusiv un cap tractor de 110 tone, iar acum "contemporan" 60 de tone!


AB60 - http://www.mecmirsa.ro/ro_autobasc.htm



Probabil versiunea de 110 tone - [img width=241 height=300]http://www.railwayfan.ro/images/usr/blo ... gigant.jpg[/img]

User avatar
kato
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 317
Joined: 08 Aug 2007, 15:51
Location: timisoara

Raspuns: Autobasculante uriase

Post by kato »

adevarati monstri pe roti!

ma mir ca se mai fabrica ceva in Romania si nu au vanduto si pe asta la fier vechi >:(
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Autobasculante uriase

Post by amicul »

Asa este , sunt adevaratii monstrii.
Dar poza aia este  veche de la TIB ( de pe vremea lui ceasca ), atunci se mai faceau acum cred ca nu.
Nu le-am mai vazut pe la TIBCO. sunt altele mai mici.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Raspuns: Autobasculante uriase

Post by georgenis »

Pai vad ca sunt pe site-ul lor care este actualizat deci inca exista in oferta lor. Nu stiu daca o fi cerere... Eu am vazut la tv o emisiune cu fabrica respectiva si era destul de moderna si chiar ziceau ca exporta mult din productie.

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Autobasculante uriase

Post by vstef_is »

De 110 tone nu cred ca se mai fac, dar de 60 da - sunt pe siteul producatorului...
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Autobasculante uriase

Post by George »

georgenis wrote: ... Nu stiu daca o fi cerere... Eu am vazut la tv o emisiune cu fabrica respectiva si era destul de moderna si chiar ziceau ca exporta mult din productie.
pai la noi,daca nu se mai face alt canal,la ce sa le mai foloseasca? intre vile,prin pipera,nu incap...
afara sigur sunt utilizatori destui si pt alea de 110 tone. mai vad din cand in cand pe discovery,la "masini gigantice" parca se cheama... cum exploateaza aia cariere de piatra,sau io mai stiu ce constructii le trece prin cap... australia,sua...parca ajtea mai folosesc d'astea.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Autobasculante uriase

Post by tarzy »

pai ... la Rosia Montana cu ce crezi ca or sa mute muntele?
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Autobasculante uriase

Post by vstef_is »

probabil cumpara de astea straineze... :(
User avatar
Suparici
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 337
Joined: 12 Dec 2006, 11:34
Location: Cluj Napoca
Contact:

Re: Raspuns: Autobasculante uriase

Post by Suparici »

tarzy wrote: pai ... la Rosia Montana cu ce crezi ca or sa mute muntele?
sper ca numai in gand sa-l mute ;)
User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autobasculante uriase

Post by tarzy »

http://www.gandul.info/viata/supercamio ... 31;3228383

ISTORIE DAC-ul a fost mult mai tare decât ROMAN-ul

Supercamionul lui CeauÅŸescu
de Daniel BEFU | 26 SEPTEMBRIE 2008

Supercamioanele româneşti produse la sfârşitul anilor ’80 aveau înglobată o tehnologie folosită acum de maşinile hibride Toyota

ÃŽn ’88 s-au exportat cinci asemenea „monÅŸtriâ€
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Autobasculante uriase

Post by tarzy »

continuare

Dispariţia „dinozaurilor“

„RămăşiÅ£ele pământeÅŸti ale ultimelor «DAC-uri 120 DE» ar mai fi ÅŸanse să poată fi zărite la mina de cupru RoÅŸia Poieni. Eu presupun că cel puÅ£in trei ar trebui să mai fie acolo, dacă cumva n-au fost date la topit. Ultima oară când am fost chemat acolo în 2003 pentru o revizie, una lucra ÅŸi două erau în depou la reparat. Ultimul camion mamut a ieÅŸit din fabrică în 1990. Fiindcă primele cinci basculante i-au surprins plăcut pe australieni, care ziceau că piesele sunt General Electric, în acel an scosesem o variantă îmbunătăţită numită «Australia Alfa», preparată pentru condiÅ£iile de climă de la ei. Iar în ‘92 am avut intenÅ£ia să repornim producÅ£ia cu o variantă «Beta», pe care vroiam s-o trimitem în Rusia, la Krivoi Rog. MaÅŸina ca idee era deja creionată, însă fabricarea ei însemna prea mult pentru puterile României acelor aniâ€
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autobasculante uriase

Post by NNnicusor »

Primele autobasculante de mare capacitate fabricata in Romania au fost cele de 50 si 100 t cu sasiu articulat .Ideea virarii prin frangerea sasiului nu a dat rezultate in practica , articulatia gigantica a sasiului nerezistand la conditiile de cariera . In 1986 am vazut ruginind basculanta de 100 t in Exploatarea miniera Rosia-Poieni ( jud.Alba ) ,abandonata dupa numai cateva drumuri cu incarcatura .Dar , spre cinstea lor , proiectantii nu s-au ingropat in orgolii si justificari aruncand vina pe exploatare ci au schimbat radical proiectul , trecand la punte directoare fata , urmatoarea serie de autobasculante , de 55 si 110 t fiind un succes .

Autobasculanta de 50 t - sursa foto Autoturism si Scanteia
50 t nr.1.jpg
50 t nr.2.jpg
50 t nr.3.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autobasculante uriase

Post by NNnicusor »

Autobasculanta de 50 t - continuare ( aceleasi surse foto )
50 t nr.4.jpg
50 t nr.5.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autobasculante uriase

Post by NNnicusor »

Autobasculanta de 100 t ( surse foto - Scanteia si Autoturism )
100 t nr.1.jpg
100 t nr.2.jpg
100 t nr.3.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autobasculante uriase

Post by NNnicusor »

Autobasculanta de 55 tone si un derivat , autotrenul de 100 tone
Sursa foto - Stiinta si tehnica , Autoturism
IMG_0010.jpg
IMG_0169.jpg
IMG_0008.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply