Discutii despre licitatiile institutiilor statului

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

Post Reply
rek
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 269
Joined: 23 Jun 2009, 22:07
Location: bucuresti
Contact:

Discutii despre licitatiile institutiilor statului

Post by rek »

2 ARO transport scolari ajunse la azil, sub cerul liber. Tarculesti , Cricov PH.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

rek
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 269
Joined: 23 Jun 2009, 22:07
Location: bucuresti
Contact:

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by rek »

Poate cineva le mai da o sansa :)>-
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by BAGADI »

Pacat de ele dar nu prea le poti lua cu acte, majoritatea au fost casate de primarii....Astea de transport scolari oare ce motorizari aveau?
rek
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 269
Joined: 23 Jun 2009, 22:07
Location: bucuresti
Contact:

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by rek »

Indigenul DX28 Turbo.

User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by toni »

Nu par asa ruginite desi au fost facute din cate stiu dupa anii 2000 cand tabla era cea mai proasta. Cel din prima poza pare impecabil inclusiv pe vopsea, cel putin in partea din spate.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by Werner »

rek wrote: 05 Dec 2020, 14:44 2 ARO transport scolari ajunse la azil, sub cerul liber. Tarculesti , Cricov PH.
Nasol cu astea de scoala. Eu am vrut sa cumpar unul,primarul nu a vrut sa-l vând. Atunci deja era cu rotile în pamânt. Unul mai este la Margina, Judetul Timisoara. Zace de vreo 5 ani (poate mai mult) acolo.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by flo »

Nu are cum sa-l vanda. Nu are temei legal.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by toni »

Cum sa nu se poata ? Se face licitatie, asa cum se poate si la Romsilva, Apele romane si asa mai departe. Doar ca e greu, foarte greu pentru unii sa munceasca daca nu le iese si lor ceva personal.

Ce castiga din asta ? Scoate si primaria niste bani, masinile respective ajung sa fie salvate. Salvate consideram noi, ei le considera niste rable poluante care mai bine ajung la fier vechi pe 200 de lei.

Uite exemplu ca se poate.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by flo »

Iar te grabisi!

Cunosti in ce conditii se pot scoate la licitatie? Ai habar ca inainte de a fi valorificate (caci asa este riguros exprimat) prin licitatie trebuie supuse unei proceduri de transfer fara plata altor autoritati?
Studiaza legislatia din preambulul documentului postat si vei vedea ca , primarul nu poate el sa vanda cu de la sine putere, daca vrea el sau nu, nici macar prin licitatie. Werner asa a spus, ca nu a vrut sa-l vanda. El, primarul, nu avea cum sa-l vanda.
Cum ai ajuns la concluzia ca le e greu unora sa munceasca? Crezi ca-i convine cuiva sa stea cu un asa mort in curte?
Daca citeai atent, observai ca se pomeneste de referatul compartimentului de specialitate. In ala trebuie sa se regaseasca faptul ca masina indeplineste conditiile pentru a fi scoasa din dotare. Unul dintre elemente este rulajul. Ei, aici doare. Caci masinile nu au apucat sa ruleze suficient. Adica nu se justifica scoaterea din exploatare. Si atunci se asteapta sa se scurga niste termene de ani de zile, care sa permita incadrarea in alte pozitii, care sa permita scoaterea din functiune. Cand se intampla asta, de regula sunt epave irecuperabile. Este un cerc vicios. Daca nu circula nu poti cheltui cu intretinerea. Vrei sa o pui in circulatie si bagi de seama ca reparatiile sunt atat de costisitoare incat esti obligat sa faci cercetare administrativa si sa imputi cheltuieli aluia care nu avut grija de starea tehnica. Dar aceasta persoana a disparut de multe ori din organigrama primariei si rahatul cade pe un prapadit de gestionar, care nu are nicio treaba cu domeniul. In acest caz, primarul si consiliul local asteapta sa treaca vremea.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by flo »

Esti sigur ca primaria face bani?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by flo »

Salvate consideram noi, ei le considera niste rable poluante care mai bine ajung la fier vechi pe 200 de lei.
Este irelevant din punctul de vedere al legii ce considerati, indiferent cat de laudabila este atitudinea voastra. Acum ceva ani, cand inca lucram, am intrebat ce ce nu incercati printr-o organizatie sa solicitati modificarea legislatiei, astfel incat sa fie facilitata valorificarea unor masini catre asociatii de pasionati de conservarea patrimoniului tehnic. Spuneam ca in favorea unei asa initiative as fi putut aduce referinta a Directiei Logistica a pompierilor, al muzeului pompierilor. Seful de atunci al muzeului mi-a spus ca ar obtine si de la muzeul militar o referinta.
NIMIC. Nimeni nu a miscat nimic. S-a spus ca nu se va rezolva nimic, ca e complicat, ca e dificil, ca pe asa si pe dincolo. Toti se asteptau sa se lupte altii pentru interesele lor.

Sa fie clar: functionarul nu are vreo obligatie de a "salva masini". El trebuie sa administreze exploatarea unor masini in mod cat mai ieftin.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by toni »

Masinile au cam toate aproape de 20 ani si dupa cate se vede sunt improprii circulatiei pe drumurile publice. Inteleg problemele ridicate de tine si are sens. Totusi, odata cu alegerile locale s-au mai schimbat din primari/consilii locale si nu cred ca ar fi o problema sa arunce problema pe seama administratiei anterioare. Mai ales ca peste tot se cearta PSD ca PNL a facut si a dres sau invers.

Din ce scrii tu aici, inteleg fix ce am zis si eu. Nimeni nu vrea sa isi bata capul cu referate si prefera sa le ingroape pamantul.

Legat de initiativa ta din anii trecuti nu ma pronunt, nu eram in comunitatea ARO atunci. Mi se pare o idee foarte buna, nu stiu motivele pentru care nu s-a implementat.

L.E.
Sa fie clar: functionarul nu are vreo obligatie de a "salva masini". El trebuie sa administreze exploatarea unor masini in mod cat mai ieftin.
Si sa le pastreze intr-o stare buna de circulatie sau sa le caseze, nu sa fure piese de pe ele care ajung apoi pe olx. Din pacate am observat ca multe sunt trecute in acte ca fiind circulabile, se deconteaza motorina pe ele, au ceasurile de km date inainte, etc.

Cunosc cazul particular al unei masini apartinand de consiliul local Ilfov si data in folosinta unei primarii din Ilfov. Masina statea in curte la o spalatorie. Oamenii de acolo vorbeau ca e a primarului care vrea sa o tina pentru el pentru cand o va putea scoate din acte. Masina circula in acte si se deconta si motorina pe ea.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by flo »

Nu prea cred ca ai inteles. Nu e dificil de facut referatul. Problema este ca nu ai motive sa o scoti din functiune, caci nu prea merge cu masini cu rulaj de 20000-50000 km. In ultimii ani a inceput sa fie mai usor: dispar furnizorii de piese. In acest fel , daca la cereri de oferte nu raspunde nimeni la mai multe strigari se fac demersuri pentru a se declara autovehiculul ca fiind imposibil de reparat.
Multa energie consumata. Timp si bani si munca. Imagineaza-ti ca la un moment dat, istetii de la Curtea de Conturi, pretindeau ca o masina propusa pt casare trebuia sa detina document din care sa rezulte ca motorul polueaza! Cum obtii asa ceva de la un motor care nu poate fi pornit?

Zici sa le pastreze in stare buna. Dar nu functionarul trebuie sa faca asta. Ci mecanicul, soferul. Ori cele mai multe astfel de functii au disparut. Ori efectiv ani la rand nu au existat efectiv bani. Nici pt piese si reparatii dar nici macar pt paza. Si atunci degradarea se accelereaza.
Nu le poti trece in acte , cum zici tu, ca circulabile. Orice control ii arde si le imputa totul numai pt ca nu au ITP, nici nu trebuie sa verifice starea tehnica. Carburant intradevar am inteles ca la primarii se poate fura relativ lesne.

Nu a fost o initiativa. Era numai o propunere, pur si simplu o idee care mi-a trecut prin cap cand am vazut ca lumea este revoltata ca nu pot ajunge la piese si masini asa cum puteau sa o faca .... unitatile de cult. Legea permitea sa preia piese de schimb disponibilizate. Luau camioane de piese de SR, IMS, ZIL, TV pe care mai apoi le vindeau ca deseuri metalice. Noi la pompieri, pt a evita discutii, am invocat tot soiul de motive pentru a nu mai da bunuri de acest fel cultelor, cand am vazut modul de operare.

Scuze pentru iesirea din topic dar, ce se mai aude cu donatiile pentru forum?
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by toni »

flo wrote: 09 Dec 2020, 21:18 Nu prea cred ca ai inteles. Nu e dificil de facut referatul. Problema este ca nu ai motive sa o scoti din functiune, caci nu prea merge cu masini cu rulaj de 20000-50000 km. In ultimii ani a inceput sa fie mai usor: dispar furnizorii de piese. In acest fel , daca la cereri de oferte nu raspunde nimeni la mai multe strigari se fac demersuri pentru a se declara autovehiculul ca fiind imposibil de reparat.
Multa energie consumata. Timp si bani si munca. Imagineaza-ti ca la un moment dat, istetii de la Curtea de Conturi, pretindeau ca o masina propusa pt casare trebuia sa detina document din care sa rezulte ca motorul polueaza! Cum obtii asa ceva de la un motor care nu poate fi pornit?
Cred ca se poate si pe baza numarului de ani trecuti de la fabricare. Cel putin cei de la Romtehnica au putut, la fel si la Politie, Jandarmerie si asa mai departe. Am multe cunostiinte care au cumparat ARO cu putini km si nu doar de la Armata. Intradevar, unele au fost cumparate de la fier vechi, dar nu e tot una sa casezi la fier vechi sau prin licitatie ? In mod normal ar fi mai avantajos financiar pt institutie sa vinzi o masina cu 10, 20 de milioane poate chiar mai mult, decat sa o dai pe 2-300 de lei la fier vechi ?

Documentul de poluare nu se poate obtine si dupa norma Euro ?
flo wrote: 09 Dec 2020, 21:18 Zici sa le pastreze in stare buna. Dar nu functionarul trebuie sa faca asta. Ci mecanicul, soferul. Ori cele mai multe astfel de functii au disparut. Ori efectiv ani la rand nu au existat efectiv bani. Nici pt piese si reparatii dar nici macar pt paza. Si atunci degradarea se accelereaza.
Nu le poti trece in acte , cum zici tu, ca circulabile. Orice control ii arde si le imputa totul numai pt ca nu au ITP, nici nu trebuie sa verifice starea tehnica. Carburant intradevar am inteles ca la primarii se poate fura relativ lesne.
Nu cred ca soferul este neaparat cel responsabil cu reparatiile masinii. Teoretic primaria ar trebui sa aibe angajat mecanic la parcul auto sau sa colaboreze cu o firma pentru intretinerea parcului auto. In orice tara civilizata se intampla asta. Nu poti obliga un sofer sa se ocupe si de intretinere daca in fisa postului nu este specificat asta. Daca repara dupa ureche si masina ia foc sau ii cade o roata pe drum, cine e responsabil ? La primariile din sate, unde probabil sunt pana in 10 angajati, nu cred ca au avut vreodata mecanic. Iar legat de ITP, sa nu uitam starea loganurilor de politie din prima serie, rugina cat cuprinde. Cum luau ITP ?
flo wrote: 09 Dec 2020, 21:18 Nu a fost o initiativa. Era numai o propunere, pur si simplu o idee care mi-a trecut prin cap cand am vazut ca lumea este revoltata ca nu pot ajunge la piese si masini asa cum puteau sa o faca .... unitatile de cult. Legea permitea sa preia piese de schimb disponibilizate. Luau camioane de piese de SR, IMS, ZIL, TV pe care mai apoi le vindeau ca deseuri metalice. Noi la pompieri, pt a evita discutii, am invocat tot soiul de motive pentru a nu mai da bunuri de acest fel cultelor, cand am vazut modul de operare.
Si din pacate s-a ajuns cum e acum. Posteaza cineva pe Facebook ca a ajuns masina X cu motorizare Y la remat Z. Mergi acolo si vrei sa cumperi si tu o roata, o oglinda, un parbriz. Portarul te anunta ca nu e inginerul cutare, ca sa vi maine si asa mai departe. Si bineinteles ca masina nu se poate vinde intreaga din cauze legale. Vi a doua zi si masina nu mai e deloc. Apoi afli de pe Facebook ca a luat-o pe toata pe platforma samsarul X sau Y de la Campuscump care se cunoastea cu varul colegului de banca din clasa a 4a al matusii portarului de la Remat.
flo wrote: 09 Dec 2020, 21:18 Scuze pentru iesirea din topic dar, ce se mai aude cu donatiile pentru forum?
George sa ne zica, el se ocupa de plata domeniului si a hosting-ului. Din ce am vazut ca s-a strans din donatii anul trecut, s-ar putea sa mai fi ramas mici rezerve.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: aro pe care eu le-am vazut si nu evit sa le pozez ;)

Post by Constantin »

Cam multe operațiuni pentru niște fiare vechi, dosare, documente, fotocopii, plimbători de dosare...
Nu știu cum o fi în alte țări civilizate dar în Franța, la firmă privată sau de stat valoarea contabilă a unei mașini este cinsiderată ZERO după cinci ani. La firmă privată în ziua 365 a celui de al cincilea an poți să-i faci reparații în valoare de 20% minus un euro din prețul "de nou", să ți-o vinzi a doua zi cu un euro sau să o dai cadou amantei și poți să și deduci tva-ul aferent 20% din cei 20% minus 20 de eurocenți.
La sfârșitul anilor '90 am instalat bucătăria, sala repaus(și sport) plus câteva gadgeturi pe ici-colo într-o firmă privată, X. Eram angajat la patron, nu făceam parte din firma X. Lucrarea mea a durat vo' 7-8 luni, zi de zi. Eram considerat aproape "coleg", buuun, mă tutuiam cu directorii și tot ce era angajat de birou. Cu paznicii, șoferii și intermitenții vorbeam la plural, cu dumneavoastră. Aveam chiar și loc de parcare în curte, pe "Vizitatori" fix lângă ușa de intrare. Derectoru' era la fo' 3jă metri distanță...
Într-o bună zi, la cafea(mașina de cafea era ca alea cu fise da' era gratuită, încă nu instalasem "popota") l-am întrebat pe contabil dacă are vreo mașină la casat(speram să iau un Ford Fiesta cu vo' 10 mii de franci sau să dau vo' cinșpe mii pă ceva mai recent). Contabilu' mi-a spus că angajații sunt atașați de fiestele și rablele lor de mașini de funcțiune, așteaptă să facă 5 ani ca să le ia moca pentru ei sau copiii lor dar că nea directorache cel nou ar vrea să schimbe mașina moștenită de la nea directorache cel vechi, un beamvé coupé cu bot ascuțit dar ar trebui să mai aștepte vo' 4 ani... La puțin timp după discuție, dimineață de iarnă, polei, întuneric făcând manevre în parcare am alunecat cu duba în portiera stânga față a beamvéului lu' director. Să vezi scandal și ceartă. M-au obligat să le cumpăr rablamentul cu 1500(o mie cinci sute) de franci, mașină de doar 7 sute de mii de franci, nouă, ca să nu mă oblige să le dau asigurarea mea. Bineînțeles că patronul meu,parizian de București nu a apreciat faptul că am făcut afaceri "pe spatele" lui și mi-a confiscat mașina. Cre'că mi-a dat a doua zi doojdă mii de parai pe ea, nu-mi mai aduc aminte exact. Patroana a apucat să se dea rotundă vo' câteva zile până când a boțit-o peste tot și a aflat consumul real apropiat de consumul pe timp de iarnă, la rece, la deal al unui tir cu motor pe benzină cu carburatot Carfil dereglat... Apoi, în max 10 zile au vândut-o cu 50 de mii de parai. Pe vremea aia nu existau euro. '
În altă ordine de idei, primăria Parisului, în numele ecologiei poate casa sau vinde fără niciun fel de proces verbal sau licitație mașini care au mai mult de 24 de luni.Oricum o mașină de primărie de Paris cu 20 de mii de kilometri e considerată epavă irecuperabilă. Vorbesc de mașini, nu de utilaje. Utilajele care au funcționat mai mult de 3 ore pe Franța sunt casate pe acte socialiste iudaice și trimise la produs în țări arabe. Banu' rezultat ie albit cu Ariel.
Toni, Câmpuscump e mai mult lat decât lung și s-a Cam-pulat...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

Post Reply