Nemultumiri legate de transportul in Bucuresti, licitatii trucate, etc.

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Sa fac o paralela romaneasca. Sa zicem ca doreste UN sa comande masini cu 10 locuri pentru trupele de mentinere a pacii. Are de ales intre Nissan, Toyota, Isuzu si .... ARO. Seful de acolo e mare fan ARO si decide sa faca un caiet de sarcini in felul urmator: 10 locuri, motor pe motorina de minim 3100cm3, maxim 3200cm3, sa aibe si statie si nu mai stiu ce dotari.

Nissan si Toyota nu au asa ceva si se retrag, Isuzu are de 9 locuri. Vine ARO care nu a facut niciodata masina de 10 locuri, doar de 8, da trei ciocane, mai prinde 2 scaune in autoforante si participa la licitatie si castiga. Ti se pare normal ?

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

toni wrote: 13 Jun 2020, 00:47 Ca sa iti raspund la ultima intrebare, Man, Mercedes, Solaris, etc, fac troleibuze de minim 30 de ani, unele din ele inca mai circula in diverse metropole. S-au dovedit fiabile. Bozanskaia vine cu un prototip facut pe genuchi intr-un garaj.
Nu. Nu ai raspuns. Ne-ai facut cunoscuta doara reprezentarea ta personala a ceea ce crezi tu despre asa ceva. Repet: cum soliciti sa se demonstreze fiabilitatea, astfel incat sa poti evalua obiectiv?
Ce ai exemplificat tu este la nivelul discutiilor lui Moromete in poiana lui Iocan.
Care este este autoritatea care a stabilit ca unele modele sunt fiabile? Cum a demonstrat autoritatea ca produsul alora cu nume greu de produs este nefiabil?
Macar spune cum enunti cerinta . Atat.

Cererea ai cu capacitatea cilindrica este inadmisibila. ANAP te obliga sa o elimini.
Povestea imaginata de tine este de ras.

Cate specficatii ai elaborat? Cate oferte ai evaluat?

Ai idee cum se elaboreaza o specificatie?
Uite. La MAI se constituie grup de lucru. Cei din operativ scriu niste cerinte operationale. Adica: sa poata transportea n persoane si a echipamentului tehnic X impreuna cu o rezerva de materiale constituita din A,B,C, D, motor cu carburant benzina (chiar daca este tehnica, are si componenta operationala), sa detina echipamente de comunicatii care sa asigure le gaturi cu..., sa functioneze in conditii de clima ..., sa poata traversa vaduri cu adancimea de ..., etc.
Tehnicul din grupul de lucru preia cerintele operationale si schiteaza o specificatie pe care grupul va lucra pe mai departe. Intotdeauna se incearca sa se identifice cel putin trei producatori care ar putea prezenta oferte prin prisma produselor anterioare. Mai pe scurt, caietul de sarcini nu se face chiar asa cum rezulta din ce spui tu. Aia este o aiureala. Bine, s-au vazut si astfel de prostii. Lui Arafat asa-i place cum zici tu. Daca Mercedes si Man sunt consacrati, atunci sa se faca o specificatie care sa-i elimine pe ceilalti.

Mai toni, tu nu intelegi ca nu poti sa-i elimini pe ia de la Boza... pe motiv ca nu au produs un autobuz lung sau lat cat vrei tu, insa au produs autobuze sau troleibuze la alte dimensiuni INSA INTR-UN NUMAR care sa demonstreze capacitatea de productie pe unitatea de timp ceruta? Sau pe motiv ca produsele lui A sau ale lui B au articole favorabile in reviste ori pentru ca au fost achizitionate si de altii. Cum demonstrezi ca produsul lui C nu este fiabil?
Citeste art. 2 alin 2).
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

toni wrote: 13 Jun 2020, 00:53 Sa fac o paralela romaneasca. Sa zicem ca doreste UN sa comande masini cu 10 locuri pentru trupele de mentinere a pacii. Are de ales intre Nissan, Toyota, Isuzu si .... ARO. Seful de acolo e mare fan ARO si decide sa faca un caiet de sarcini in felul urmator: 10 locuri, motor pe motorina de minim 3100cm3, maxim 3200cm3, sa aibe si statie si nu mai stiu ce dotari.

Nissan si Toyota nu au asa ceva si se retrag, Isuzu are de 9 locuri. Vine ARO care nu a facut niciodata masina de 10 locuri, doar de 8, da trei ciocane, mai prinde 2 scaune in autoforante si participa la licitatie si castiga. Ti se pare normal ?
Bravo! Ai descris foarte bine vestitele licitatii "cu dedicatie" :) Chiar si castigatorul licitatiei tale fictive imi place :)
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

toni wrote: 13 Jun 2020, 00:53 Ti se pare normal ?
Este perfect normal, se cheama nationalism economic sau protectionism economic.
Cancelarul Germaniei circula pe teritoriul national cu un Mercedes sau BMW.
Pe presedintele Frantei il vei vedea doar cu un Renault sau Citroen, indiferent cat de bune sau proaste sunt.
Toti isi promoveaza brandurile nationale cat de bine pot.
Doar la noi e concurs cat de bine putem sa-i pupam in fund pe altii.
Avem exact ceea ce meritam.
Cand il voi vedea pe presedintele Romaniei circuland cu un Logan voi fi pe trotuar aplaudand. O0
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

Favoritu' meu, circula în Logan ba chiar îl și conducea și ar fi avut și ceva probleme cu Rutiera pe bază de viski la bord... Deci, se poate.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

vercingetorix wrote: 14 Jun 2020, 18:30
toni wrote: 13 Jun 2020, 00:53 Ti se pare normal ?
Este perfect normal, se cheama nationalism economic sau protectionism economic.
Cancelarul Germaniei circula pe teritoriul national cu un Mercedes sau BMW.
Pe presedintele Frantei il vei vedea doar cu un Renault sau Citroen, indiferent cat de bune sau proaste sunt.
Toti isi promoveaza brandurile nationale cat de bine pot.
Doar la noi e concurs cat de bine putem sa-i pupam in fund pe altii.
Avem exact ceea ce meritam.
Cand il voi vedea pe presedintele Romaniei circuland cu un Logan voi fi pe trotuar aplaudand. O0
Băsescu a renunţat la Golf pentru Logan, nu cred că a făcut-o că murea după Logan ci pentru imagine, pe deoparte a lui pe de alta a Dacia.
Acum trebuie să fim realişti în Romania nu se produc maşini de nivelul celor folosite de cancelarul Germaniei sau preşedintele Franţei, până şi Ceauşescu cu tot naţionalismul lui umbla cu un Renault 20.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

Renou' lu' mr président Macron nu a pornit în fața unei delegații sau nush ce...
A propos de taxa oxigen, stați liniștiți:se pregătește taxa pe bicicletă și obligativitatea subscrierii unei polițe de asigurare(doar iobagii greci dețin companii de asigurări în Franța...)!
Sarkozy propusese taxa pe vacă(plătibilă de către toți francezii proprietari sau nu de șeptel). Cei mai mari proprietari de șeptel fiind colegi de ai săi de sectă . Doar produsele casher sunt scutite de taxe în Franța cică măsură antidiscriminatorie! La polul opus s-au luat totuși niște măsuri pentru "ăilanți"... Aproape toate produsele alimentare taxabile în Franța conțin o taxă pentru construirea de moschei pe teritoriul național. Bisericile se transformă în discoteci sau hoteluri pentru primirea migranților... Nu taxa pe oxigen ne va face KO. E doar o diversiune...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

Il apreciam foarte mult pe Basescu cand dadea geamul jos la Logan sa vorbeasca cu jurnalistii. Fiica-sa se plimba cu Range-ul dar el stia ca un presedinte trebuie sa dea un exemplu si sa fie nationalist. Imi mai placea ca avea cojones :)
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

Ehh, curvă bătrână, în realitate Loganul era al SPP-ului şi mergea pe banii statului, omul lucra la imaginea lui, pe deoparte că merge cu maşină românească pe de alta că merge cu maşina lui nu a statului. Sunt curios dacă mai are Duster nr.1 şi B-Max nr.1, cumpărarea lor fiind tot manevră de imagine.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

Yo aș plimba tot pésédéu' (doar dus) cu TABu' până la Târgoviște. Legați de un singur TAB precum Kunta Kinte. Dup'aia am putea vinde oxigen și importa codoi din China la cât consumau foștii securiști comuniști cu beizadelele lor... Pă Firea aș da-o la turcaleți. Cadou p'un kil de rahat giugiuc güzel.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

In mod curent Basescu-Petrov circula cu un Mercedes S600 de la SPP.
Ma intersectam in mod curent cu garda lui, asta cand dadea pe la serviciu...
Loganul era doar pentru husenii ce puneau botul la vrajelile de securist imbatranit in rele.
Canalia perfecta, dupa cum bine i-a spus Paler.
Si pentru ca multi inca suspina si au iconite cu Basescu si cu Udrea sub perna, sa le dam sa citeasca : https://basism.ro/traian-basescu-declar ... a-renault/
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

BAGADI wrote: 14 Jun 2020, 10:54
toni wrote: 13 Jun 2020, 00:53 Sa fac o paralela romaneasca. Sa zicem ca doreste UN sa comande masini cu 10 locuri pentru trupele de mentinere a pacii. Are de ales intre Nissan, Toyota, Isuzu si .... ARO. Seful de acolo e mare fan ARO si decide sa faca un caiet de sarcini in felul urmator: 10 locuri, motor pe motorina de minim 3100cm3, maxim 3200cm3, sa aibe si statie si nu mai stiu ce dotari.

Nissan si Toyota nu au asa ceva si se retrag, Isuzu are de 9 locuri. Vine ARO care nu a facut niciodata masina de 10 locuri, doar de 8, da trei ciocane, mai prinde 2 scaune in autoforante si participa la licitatie si castiga. Ti se pare normal ?
Bravo! Ai descris foarte bine vestitele licitatii "cu dedicatie" :) Chiar si castigatorul licitatiei tale fictive imi place :)
A descris pe naiba. A insiruit tot soiul de aiureli pe care si le poate imagina numai unul care habar nu are ce inseamna o specificatie tehnica. Sunt convins ca nu a contribuit cu un rand intr-o specificatie tehnica. Cu atat mai putin intr-un caiet de sarcini.
Inca nu a aratat cum ar enunta cerinta privind fiabilitatea.

Uite cam cum arata o specificatie tehnica. Vezi in ea aiurelile pe care si le imagineaza?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

Flo, mai pune si tu cate un zambilici, ca esti prea incrancenat :)
Am citit documentul....bun...am cateva intrebari :
1) de unde pot eu sti ca respectivul colonel nu e un infocat admirator al camioanelor Truston si nu a strecurat pe acolo niste caracteristici care sa le avantajeze pe acestea? Sau tot grupul tehnic nu e admirator Truston? Nu e cazul de fata, bineinteles, desi mi-as dori pentru ca sunt fabricate la Baia Mare cu piese chinezesti intr-adevar. Poate tot grupul de tehnicieni a primit cadou cate un Mercedes si admira fiabilitatea Mercedes si strecoara acolo cate o caracteristica specifica camioanelor Mercedes. Basme....dar zic si eu asa..
2) dupa ce considerente a fost stabilita ca barem garda la sol de 300mm? Este vreo norma a pompierilor in domeniu sau e doar la aprecierea tehnicienilor si a celui care a intocmit specificatia tehnica?;
3) idem pentru puterea motorului, astea consider ca ar fi cel mai greu de modificat de un producator interesat de licitatie, restul sunt echipamente si anexe pe care si Roman le putea monta, importate din China. Nu vorbesc de noxe, acolo e clar ca sunt reglementate de o lege.
4) "sistem de avertizare optica de tip fulger" = stroboscoape ? :) ;
5) de ce D-zeu nu sunt cerinte stricte pentru echipamente? Adica nu soliciti si tu existenta unui troliu de renume? Doar unul care are 10.000 daN si atat?! Te poti trezi cu un camion turcesc ;) cu un troliu facut intr-un garaj din China cu un abtibild ochios pe el : " Trage 10.000 daN, sa moara mama mea chinezoaica daca nu are forta asta! ". La o interventie, cand ai de tras un X7 de 2.400 kg care-ti blocheaza accesul in centrul vechi, face poc troliul si te faci si de rusine pe youtube. "Producator de renume al troliului" nu poti trece in specificatii, clar, e greu de stabilit criteriul dar, ca si idee, de ce nu se specifica asa: "Troliu fabricat de un producator cu o vechime de cel putin 20 de ani in domeniu, cu o productie de 1.234.567 bucati/an, o cifra de afaceri de 7.890.123 eur si profit inregistrat in ultimii 3 ani." Sau de ce nu se face referire la o revista de specialitate sau un organism de specialitate care face un top anual al fiabilitatii producatorilor? "Troliu produs de o companie din top 5 stabilit de entitatea X" ;
6) daca am descarcat fisierul atasat de tine, de acum ai acces la telefonul meu? :):):)
Last edited by BAGADI on 15 Jun 2020, 13:49, edited 7 times in total.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

La Baia Mare doar se strâng şuruburile, nu se fabrică cu piese chinezeşti! ;)
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

:) Cine stie ce fac ei in halele alea dar macar scrie " Made in Romania " undeva pe ele.

Post Reply