Păduri/Politică/Guvernare/Democraţie/orice nu vă convine in România

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

Post Reply
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Păduri/Politică/Guvernare/Democraţie/orice nu vă convine in România

Post by flo »

Pai cand va spuneam ca Basescu a croit aceasta republica a procurorilor, va "uitati" stramb. Nu stiu cazul lui Porimboiu. Poate e vinovat , poate nu.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

Admin edit: Discutia a fost mutata din topicul "Tractorul Romanesc".

Draga Nicusor, ai dreptate in mare parte. Dar sa nu uitam ca agricultorul roman reusea sa scoata un pret competitiv doar pt ca forta de munca era ieftina.
Despre tractoare ... Pai chiar in articol apare afirmatia ca conditiile (scuzati cacofonia) erau tot mai restrictive. Singurele piete erau cele din Africa si Asia. Iranul era o piata bun platnica. Ca era important sa gasesti astfel de clienti. Finantarea fabricii era conditionata de FMI. Pt noi imprumuturi, dar mai cu seama noi ajutoare de stat, uzina trebuia sa prezinte comenzi ferme, contracte. Nu aveau decat solicitarea din Iran. Buna, dar nimic dupa ea. Importurile in Maroc se faceau numai de catre o firma a casei regale. Nu aveau o camera de comert. Marocul a refuzat clar produsele romanesti. Cunosc subiectul de la cineva care a lucrat in aceasta speta. Vietnamul sau Cuba doreau plat in produse.
In plus, solicitarea pt tractoare de puteri mici era foarte redusa. Fermierii doreau tractoare performante, de 200 CP. In plus , sa nu uitam problemele sociale de la uzina. Sindicalistii nu doreau concedieri, motiv pt care pierderile se tineau lant. Asadar, nu doar politicienii au contribuit. Uzina provenea dintr-un sistem economic disparut peste noapte, ea nefiind pregatita pt ec de piata. Subiectul este consistent. Bine ar fi sa incercam sa fim sinceri cu noi.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

flo wrote: 06 Jan 2023, 20:18 . Bine ar fi sa incercam sa fim sinceri cu noi.
Da Flo , ai dreptate , aceasta este calea de urmat .
Ascunzand realitatea , ajungem la dezastru.
Adica acolo unde suntem acum .
flo wrote: 06 Jan 2023, 20:18 Dar sa nu uitam ca agricultorul roman reusea sa scoata un pret competitiv doar pt ca forta de munca era ieftina.
In primul an in care am utilizat samanta frantuzeasca ,cu un efort financiar personal , am aplicat corect ingrasaminte si tratamente .
Cum spuneam mai sus am avut si ploaie la timp , si in cantitate sufiecienta , pentru ca sistemul de irigatii a fost distrus .
Am obtinut aproape 8 000 kg de grau la hectar , Agrosem ne-a cumparat toata productia la categoria elita . A meritat .
Am pastrat si noi samanta , dar dupa doi ani in mod normal a degenerat .
Nu am mai gasit sa cumparam samanta noua , nu se mai aducea in tara .
Deci nu numai munca ieftina .
Intr-adevar , la cucuruz , pentru consumul gospodariei , se lucra ce se putea nemecanizat pentru economie ( sapa, cules ) . Oricum , si pe celelalte vremuri pe la noi prin Ardeal se culegea mai mult manual, cu elevi, soldati , TESA etc .

Cat despre forta de munca ieftina de atunci , nu s-a schimbat nimic .
Unui var , fost tehnician CTC - control nedistructiv in metalurgie , in anul dinaintea COVID-ului , i s-au oferit 8 milioane pe luna cu carte de munca ca tractorist si ifronist pe durata verii , zi-lumina .
Am citit ca nu se gasesc tractoristi nici cu o mie de euro la luna , dar povesti ... viata bate filmul ( scuze pentru afirmatia facila )
flo wrote: 06 Jan 2023, 20:18 Despre tractoare ... Pai chiar in articol apare afirmatia ca conditiile (scuzati cacofonia) erau tot mai restrictive.
De aceea am si pus paginile cu eforturile de mentinere a nivelului tehnologic .
Video , UTB in 1995
https://www.youtube.com/watch?v=_G1_S_oHE6w
flo wrote: 06 Jan 2023, 20:18 Vietnamul sau Cuba doreau plat in produse.
Mda, zaharul cu leuconostoc , campanie de presa falsa .Iti mai aduci aminte ?
Au reusit si sa-si vanda zaharul de prosta calitate adus pe valuta si au distrus si o relatie de barter , care azi se numeste balanta de plati .
Cine spunea ca nu poti impusca doi iepuri dintr-o lovitura ?
flo wrote: 06 Jan 2023, 20:18 . Fermierii doreau tractoare performante, de 200 CP.
Nu-mi este clar la ce fermieri te referi .
Daca te referi la cei din afara , daca voiau puteau cumpara de la MAT Craiova , chiar au pierdut contracte pe vremea embargoului Iugoslaviei .

Daca te referi la cei din tara , aici pot sa-ti spun mai multe .
Ca unul ce am incercat sa lucrez pamantul mostenit de la bunicul , ca pe vremea aceea era rusine sa lasi pamantul nelucrat .
Prin sud , nu contest afirmatia , erau suprafete mari , cand eram catana am vazut destule A-1800 A . .Iar pe exploatatiile mari in ultimii ani am vazut tractoare cum spui dumneata .
Desi din ceea ce vad pe facebook la fermierii traditionali din zona tot tractorul din familia U-650 a fost de baza si anul trecut .
La nivelul anului 2000 de care vorbim , inainte de a parasi tara , era imposibil de utilizat un tractor de 200 CP . Parcelele erau mici , nici macar nu aveai unde sa intorci tractorul la capat ca intrai la vecinul . Apoi intretinerea era mjult mai ieftina la tractoarele romanesti . Dupa cum s-a vazut aici , o placa la calculatorul de control costa , si nu se gasea usor .
SI la capitolul mentenanta as mai putea adauga .
La 50 de hectare , inca te descurcai cu un tractor de 45 CP .
E drept , nu era usor , arai 2-2,5 ha pe zi ,dupa cat era de uscat , arat dumnezeieste la 30 cm , plug cu doua trupite . Iar daca aveai doi bolunzi sau doi oameni care sa inteleaga ce este pamantul , si sa are la lumina farurilor scoteai 4-4,5 ha zi-noapte .
Si sa inteleaga ca azi facem un efort , dar ziua de maine va fi mai buna .
Si va aduce un tractor mai puternic, cum spui dumneata :D
Nu era usor , dar prin Ardeal eram invatati ca lucrul pamantului nu e usor .
" Blestemul pamantului "
Si cel mai puternic motiv pentru care fermierul roman nu isi putea cumpara un tractor import de 200 CP de 150 000 de euro e ca nu avea cu ce sa il plateasca .
Bancile privatizate nu mai ofereau credite pentru dezvoltare nici fermierului roman , nici micului industrias . In schimb , dadeau credite " cu buletinul " pentru bunuri de consum , din care multe au ramas neplatite , si au fost rambursate de statul roman .
Ciudat nu ?
Sau chiar deloc ciudat , pentru ca nici un stat nu sprijina dezvoltarea altui stat . Ma rog , cu exceptia statului roman .
flo wrote: 06 Jan 2023, 20:18 Bine ar fi sa incercam sa fim sinceri cu noi.
Inca o data , de acord cu dumneata .
Atata ca fiecare a vazut alte lucruri , dupa mediul in care a trait .
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Tractorul romanesc..

Post by dragospetres »

Eu emit ipoteza ca daca s-ar fi cumparat la pachet licente de autoturism,camion,tractor de la Renault,sau ma rog Berliet in epoca,uzinele respective erau si azi in functiune.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Tractorul romanesc..

Post by ardeleanu »

Faimosul U650 are la baza o licenta Fiat cumparata de statul roman.
Numele ROMAN, ROMBAC etc. iti spun ceva? ;)) Elicopterele produse la Ghimbav, Dacia 1100, 1300 etc. produse sub licenta franceza. Otcit-ul, joint venture cu francezii.
Nu intru mai adanc in subiect, pentru cei interesati, toate acestea sunt prezentate in carti aparute relativ recent in Romania.

Cat despre faptul ca as denigra industria romaneasca de dinainte de '89, ce sa zic, nu eu sunt cel care a spus ca era "un morman de fier vechi".
Am fost la multe saloane internationale de agricultura la Paris, pe post de traducator si de "bodyguard" ;)). Nu prea am vazut (precizez dupa 2000), mari standuri cu realizarile romanesti in materie de tractoare UTB.

Acesta era nivelul la vremea respectiva, se mintea si fura "de la vladica pana la opinca" in Romania.
O numeam pompos "a se descurca".

Imi aduc aminte de ultima data cand a aparut ARO la Salonul international auto de la Paris, intr-un colt uitat de lume, importatorul incerca sa dea cu vopsea prin compartimentul motor, in plin salon, ca sa ascunda anumite defecte.

Inca o data, nu critic doar ca sa critic, ci, cum se spunea mai sus "Bine ar fi sa incercam sa fim sinceri cu noi". Imbatatul cu apa rece nu ne foloseste, dimpotriva.

Si, o mica paranteza, imi povestea unchiul meu, Romania facea export in sistem barter si cu tractoare.
Un U650 era schimbat contra, de exemplu, un vagon de banane. Banane care, nu va faceti iluzii cei care aveti sub 40 de ani, erau vandute mai departe in Occident pe bani marunti, doar ca sa intre valuta in tara. Pierdere financiara foarte mare, dar ce bine dadea in statisticile referitoare la exporturi prezentate tovarasului si tovarasei, mari amatori de devize occidentale.
Cum zicea acelasi unchi, doua lucruri se platesc in viata, domnia si prostia.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

ardeleanu wrote: 08 Jan 2023, 10:48 Faimosul U650 are la baza o licenta Fiat cumparata de statul roman.
Licenta Fiat se referea la U-445 , si ma refer la licenta FIAT din acele vremuri .
Banuiesc ca e o confuzie datorata grabei de a replica .
ardeleanu wrote: 08 Jan 2023, 10:48 Si, o mica paranteza, imi povestea unchiul meu, Romania facea export in sistem barter si cu tractoare.
Un U650 era schimbat contra, de exemplu, un vagon de banane..
Am mai citit ca locomotivele romanesti se exportau pentru ca se ambalau in lada din lemn de nuc .
Cred ca ar fi mai folositor daca am trece acest tip de afirmatii prin filtrul realitatii .
Unele sunt reale , altele mitomanie.
ardeleanu wrote: 08 Jan 2023, 10:48
Numele ROMAN, ROMBAC etc. iti spun ceva? ;)) Elicopterele produse la Ghimbav, Dacia 1100, 1300 etc. produse sub licenta franceza. Otcit-ul, joint venture cu francezii.
Licenta Fiat pentru tractoare a fost baza pentru dezvoltari ulterioare , recititi va rog pagina sau paginile din urma .
Licentele UTB au fost vandute in Egipt, Pakistan , inclusiv firmei Long .

Cunostintele si tehnologiile dobandite prin licenta MAN-SAviem au fost baza dezvoltarii familiei de motoare Alpin , prezentata in tabelul postat de mine mai sus .

ROMBAC , variantele 475 si 500 licentiate , a fost dezvoltat in trei variante ulterioare , relizabile
legal incepand de la avionul cu nr. 22 :
- cargo comercial IAR - 701 ( stadiu de prototip incomplet , utilizat pentru exercitii PSI , omul care a pus mana pe el e pe forum ) ,
- transport militar / parasutare ( in dezvoltare ) ,
- bombardier ( pe planseta, macheta ) .
Si cu titlu de informatie orala , si patrulare maritima .

Elicopterul IAR-316 B a fost licenta Alouette - III .
DIn el a derivat elicopterul antitanc IAR-317 Airfox .
Motorul se importa , import oprit de francezi , dar brasovenii s-au gandit la folosirea motorului de pe Ka-126 , pentru care aveam licenta .
Urmatorul pas a fost un elicopter cu mecanica hibrida de mai sus , la fuselaj se utilizau frezarea chimica sau tehnologiile de structuri fagure si structuri lipite dezvoltate de INCREST pentru Ka-126 ( URSS nu le avea )
https://lapasprinbrasov.ro/expozitia-50 ... brasov-11/

SI ca sa luam un exemplu din Cluj , eu am o parere buna despre fostele IPA si IEIA .
ardeleanu wrote: 08 Jan 2023, 10:48
Cum zicea acelasi unchi, doua lucruri se platesc in viata, domnia si prostia.
Da , asa este .
Unchiul dumitale avea dreptate .
Din una sau din alta au derivat dispretul fata realizarile , mai mari sau mai mici , ale colegilor nostri .
"Bine ar fi sa incercam sa fim sinceri cu noi"
Afirmatie in care cred .

De aceasta am ajuns la catastrofa / inapoierea tehnologica de astazi .
Un sfert din populatie emigrata pe timp de pace , primii plecati fiind softistii , inginerii aero si medicii .
Si care au reusit in viata dincoace.
Cum spuneam , noi doi nu suntem unici .
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by toni »

Un sfert din populatie emigrata pe timp de pace , primii plecati fiind softistii , inginerii aero si medicii .
La primele 2 categorii de contrazic putin.

Lucrez in domeniul IT de aproximativ 15 ani si am facut si liceul de informatica, am avut multi colegi care au plecat in afara. Din cei din liceu, au plecat cei care erau top 2-3% direct la facultati pe afara, care aveau si rezultate foarte bune la olimpiade (Oxford, Cambridge, facultati de top din America) + altii care s-au dus pe banii parintilor sau cu burse pe la facultati mai de mana a 2a din Germania, Anglia, etc. Din fostii colegi de serviciu au fost cativa foarte buni care au plecat la firme de succes, in rest cam toti au ramas pe aici prin tara, se fac bani ok din IT si aici. Au mai fost si care au plecat scarbiti de clasa politica sau lucruri de genul, nu din cauza banilor.

Am si prieteni care au terminat facultatea de ingineri aero. Unul a ramas in tara pe domeniul asta si nu e prea multumit. Altul a incercat in Germania dar in industria auto. Pana la urma s-a intors in tara si lucreaza pentru o companie care produce piese auto si e foarte multumit. Alt amic dupa facultate a ajuns tot in domeniul auto in tara si a plecat in UK tot pe domeniul auto (nu pe aero). Din ce am inteles de la ei, ce se invata in domeniul aero ar fi depasit, probabil din cauza asta nici firmele de afara nu se inghesuie sa ii angajeze. Sa nu mai vorbim ca in fiecare an ies sute de ingineri care nu au unde sa se angajeze la noi in tara din moment ce nu avem companii de aeronautica / aviatie.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

In industria aero se solicita de regula experienta. Sa nu uitam ca industria aceasta (transport, mentenanta si fabricatie) a suferit contractii serioase in pandemie. Revenind la experienta, un structurist de exemplu, nu ar putea avea experienta in lucrul cu materiale compozite, in imbinari prin lipire pt ca nu prea se lucreaza cu asa ceva in Romania. Nici fabricatie , nici mentenanta. Motoristii, cei care se ocupa de echipamente, ar avea ceva experienta in mentenanta. Dar e dificil in actualele conditii. Un maistru militar carea fost restructurat din armata (in 2001 pe cand avea 41 ani) , din banii primiti ca ajutoare si cu economiile sale si-a platit scoala in strainatate. Dupa a lucrat numai in strainatate pt companii aeriene occidentale. I-a fost f bine. Covidul l-a adus in pragul pensionarii fortate. A reinceput munca in primavara trecuta, dar recunoaste ca e f greu, companiile fiind f atente la cheltuieli. Din acest motiv e lipsa de personal si tot balamucul de pe aeroporturi. Vorbind de pregatire spunea ca nu au fost probleme , caci scoala romaneasca l-a ajuta mult sa asimileze cunostintele referitoare la tehnica vestica. Limba l-a necajit la inceput. A avut nevoie si de franceza si de engleza.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by NNnicusor »

„Să facem din tunuri tractoare și din arme nucleare pluguri de arat ogoare“
Zicea raposatul .
La noi pe topic am mers exact invers , de la tractoare la aviatie .
Il rog pe Toni , vad ca e admin , sa mute ultimele comentarii la rubrica politica , poate la topicul PĂDURI/POLITICĂ/GUVERNARE/DEMOCRAŢIE/ORICE NU VĂ CONVINE IN ROMÂNIA

Oricum , in materie de tractoare , vad ca nu ne-a ramas altceva decat ceea ce am facut , adica sa comentam .
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Păduri/Politică/Guvernare/Democraţie/orice nu vă convine in România

Post by flo »

In materie de tractoare , nu avem piata acum. Este dificil sa patrunzi pe o piata saturata. RELIAN, de pe sos. Alexandriei vindea acum vreo 7-8 ani vreo trei modele de tractoare chinezesti. Si de firme private si de la una de stat. Aveau un raport pret calitate greu de atins in Romania. Acum e tarziu si aproape imposibil. Daoar relocarea unor industrii din China ar mai putea schimba ceva.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Păduri/Politică/Guvernare/Democraţie/orice nu vă convine in România

Post by ardeleanu »

Am trait sa o citesc si pe asta...
https://www.libertatea.ro/stiri/andrei- ... sc-4406853
Sa mai aud pe careva ca se plange de viata grea din Romania. b-(
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Păduri/Politică/Guvernare/Democraţie/orice nu vă convine in România

Post by dragospetres »

Sa fim seriosi:50%din salariatii(6. mil.) Romaniei sunt cu salariile la net in intervalul 300-500 EUR.Traiesc in Bucovina unde fenomenul migratiei economice este foarte accentuat.Veniturile mici din tara au permis migrantilor sa-si ridice niste mandrete de case care-i fac invidiosi si pe occidentali cand le vad.Sa va povestesc o chestie comica patita de un migrant de la mine:
-un tanar lucra in Belgia la o sera,banii castigati trimitea in tara parintilor care construiau incetul cu incetul o casa super pt. fiu.Vine timpul insuratorii si acesta n-are ce face si isi invita patronul la gandul unui dar consistent la nunta.Vine patronul in Romania, vede casa si spune angajatului:
-din banii mei tu ai ridicat asa o casa?!Ei lasa ca n-o sa mai ai tu asa un salariu.Si chiar i-a taiat salariul.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Păduri/Politică/Guvernare/Democraţie/orice nu vă convine in România

Post by NNnicusor »

2021 , , fosta colega de serviciu , mama singura , cablaje auto , salariul minim pe economie plus bonuri .

Si nu e singurul loc .
Si se poate si mai rau :
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... vedere.htm

In Spania locuiesc intr-o zona cu multe plantatii de pomi fructiferi , sezonierii sunt romani si africani .
Majoritatea moldoveni .
Un profesor dintr-un sat din Moldova, navetist , isi declara ura fata de elevii sai pe blogul personal .
Nu ii numea altfel decat fii de capsunari , si ii ura pentru ca parintii lor isi construisera case , el nu avea decat un apartament .
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Păduri/Politică/Guvernare/Democraţie/orice nu vă convine in România

Post by flo »

ardeleanu wrote: 10 Jan 2023, 17:28 Am trait sa o citesc si pe asta...
https://www.libertatea.ro/stiri/andrei- ... sc-4406853
Sa mai aud pe careva ca se plange de viata grea din Romania. b-(
Caramitru asta este greu de crezut. Nu stiu ce cifre are el si de unde.
Stiti cat oferea un dealer, leafa pt un post de inginer care sa se ocupe cu ofertele la licitatiile publice? 2500 lei. E drept , ca asta era prin ianuarie 2020. Si individul se mira ca nu gaseste oameni.
Se intampla lucruri anapoda in Romania. Un construnctor (muncitor) este ajutat de stat si castiga peste ce castiga un profesor de aceeasi varsta cu el. Un sofer de ambulanta castiga mai mult ca un inginer. Un fost coleg de la URA, subinginer, a preferat sa lucreze ca sofer la RATB ( STB acum). Intre timp si-a definitivat studiile, dar prefera sa ramana sofer. Ca inginer castiga asemanator, dar avea raspundere.
Toate astea nu pot dezvolta Romania.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Păduri/Politică/Guvernare/Democraţie/orice nu vă convine in România

Post by toni »

ardeleanu wrote: 10 Jan 2023, 17:28 Am trait sa o citesc si pe asta...
https://www.libertatea.ro/stiri/andrei- ... sc-4406853
Sa mai aud pe careva ca se plange de viata grea din Romania. b-(
Nu stiu ce a fumat individul ala, probabil se invarte in bula USR-ista unde se stie ca toti invart salarii de mii de euro.

Iti zic salarii de la Bucuresti, dintre cunostiintele mele. Inginer la stat, cu 10 ani de experienta, ia 4000 si ceva de lei cu tot cu sporuri. Medic veterinar cu 10 ani experienta, tot cam asa.

Legat de salariile "capsunarilor", m-am uitat de curiozitate de pretul unei case intr-un oras de provincie fosta capitala. O casa decenta (nu din 1930 sau 1960), nici macar in oras, undeva la 5-10km de oras ajunge undeva la 130-150 de mii. Am facut de curiozitate o simulare de credit ipotecar si a iesit o rata de aproximativ 1000e lunar cu credit pe 30 ani. Oare cine de acolo isi permite in afara de cei plecati prin strainatate care trimit banii in tara ?

Post Reply