COMBATEREA amenzilor rutiere

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by George »

ARO CLUB ROMANIA

User avatar
kosfunny
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 646
Joined: 21 Sep 2008, 13:59
Location: Bucuresti
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by kosfunny »

Pe tipul asta l-am avut cunoscut acum vreo 3 ani.E cam plecat un pic cu capul, dar e de laudat efortul lui! Site-ul are ceva vechime!
ARO 10.1 -1.4 +GPL, 1998
Grand Cherokee 2.5 td, 1996
Mitsubishi Pajero 2.5 td , 1992
Daewoo Matiz, 1999
Opel Omega 2.5 TDI, 1996
Ford Focus 1.8 tdi 2001
Opel Sintra, 2,2 +gpl, 1996
VW Crafter maxi-long, 2008
User avatar
dragosdinulescu
Membru
Membru
Posts: 117
Joined: 22 Feb 2009, 23:31
Location: Cimpina, Prahova
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by dragosdinulescu »

Am studiat si eu mai multe siteuri de-a lungul timpului, si am "cules" de ici de colo, cate ceva bun. Plus ca, am si experimentat de multe ori pe pielea mea "zelul" lui Garcea. Tin sa va spun ca de 4 ani n-am mai platit vreo amenda de circulatie, desi mi s-au intocmit cateva procese verbale. Pe toate le-am contestat, si la toate am castigat. Evident ca nu am avut intotdeauna dreptate, dar, atata timp cat legislatia ne ofera "portite" de scapare, nu vad de ce sa nu le folosim. Iata deci "materialul" pe care vi-l ofer!


Cum poti fenta o amenda de circulatie

Putina lume stie ca ordonanta de urgenta a Guvernului 2/2001, privind regimul juridic al contraventiilor, lasa multe portite pentru ca amenda sa nu mai fie achitata niciodata.

De exemplu, daca un sofer este oprit de catre un agent de circulatie mult prea zelos ca a depasit linia continua, amenda legala prevazuta de legea care reglementeaza circulatia pe drumurile publice este de 225 de lei, echivalentul a 4,5 puncte amenda si 6 puncte de penalizare. Politistul va incerca sa va amendeze si sa va intocmeasca proces verbal.

Dupa constarea contraventiei de catre agentul de circulatie, acesta are obligatia sa va intrebe daca aveti de facut observatii/obiectiuni. Sfatul meu este sa spuneti atunci cand va intreaba ce anume observatii aveti de facut, ca "constatarea nu corespunde adevarului" ,obiectiune care trebuie mentionata de politist.

Urmatorul pas legal care trebuie facut de politist este sa va intrebe daca doriti sau nu sa semnati procesul verbal si sa luati un exemplar. Sfatul meu e ca nici sa nu va atingeti de procesul verbal, daramite se mai puneti vreo semnatura pe el. Politistul va incerca sa va convinga sa semnati macar la rubrica cu Instiintarea de plata. N-o faceti! Nu va poate obliga! Asa, fara vreo semnatura pe el, procesul verbal nu este recunoscut de dv. si practic, legal nici nu ati luat la cunostinta de existenta lui!

Daca soferul depistat ca a incalcat Codul Rutier refuza sa semneze procesul verbal, agentul este obligat sa aduca un martor, cu care, atentie, se va putea face doar dovada refuzului de catre conducatorul auto de a semna procesul verbal si a primi un exemplar, nu de atestare a savarsirii contraventiei. NIMENI in afara politistului (si a camerei video) nu are puterea de a constata si dovedi o incalcare a codului rutier!

In aceasta situatie, procesul verbal va fi trimis la domiciliul soferului, unde trebuie sa ajunga in maxim de 30 de zile. Articolul 27 din OUG 2/2001, prevede ca una din cele doua posibilitati de comunicare a procesului verbal va fi prin posta, cu confirmare de primire. Acest lucru presupune ca destinatarul / soferul sau pietonul trebuie sa semneze de primire a procesului verbal. Daca nu este acasa sau daca locuieste la alta adresa decat cea din buletin o perioada de zece zile sau pur si simplu nu merge la Posta sa ridice procesul verbal si sa semneze, documentul va fi trimis inapoi la Politie. Posta pastreaza corespondenta vreme de 10 zile.

In acest caz, Politia Rutiera fie retrimite documentul prin Posta, fie aplica cea de-a doua varianta de comunicare prevazuta de acelasi articol 27, "prin afisare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces verbal semnat de cel putin un martor". Daca va semna oricine altcineva in locul dumneavoastra recomandata cu care soseste procesul verbal, acest fapt va va exonera practic de raspundere, intrucat recomandata trebuie predata PERSONAL si nu unei terte persoane. Cu toate acestea, instiintati-i pe cei de acasa sa nu semneze nimic ce nu le apartine. E mai sigur!
 
Portita legala de scapare care se afla in Ordonanta 2/2001, este prevazuta de art. 14. Acest articol stabileste ca "executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie (adica se anuleaza) daca procesul-verbal de constatare a contraventiei nu a fost comunicat contravenientului in termen de o luna de la data aplicarii sanctiunii" (adica data cand a fost scris / intocmit de politist).

Cu alte cuvinte, daca Politia nu poate face dovada ca v-a comunicat procesul verbal in termen de 30 de zile, sub semnatura dvs., amenda nu mai poate fi executata de catre Directia Finantelor Publice. Cu toate acestea, DFP va va trimite somatie de plata. Sau poate ajungeti cu cine stie ce treaba la DFP , iar aceasta va incerca sa va execute, pentru ca politia a trimis si la ei o instiintare de plata si o copie a procesului verbal. Nu va lasati intimidati! Cereti o copie a procesului verbal si aratati-le functionarilor de la finante ca nu ati semnat procesul verbal. Explicati-le ca este un abuz (chiar daca n-a fost, dar ei nu stiu asta) si ca nu ati fost de acord cu procesul verbal pe care nici nu l-ati semnat. Ajungeti pana la juristul DFP daca este cazul. Acesta va sti ca nu are cum sa va execute, atata timp cat nu ati semnat procesul verbal. Daca totusi intampinati rezistenta si ignoranta sau pur si simplu incompetenta din partea functionarilor fiscului (foarte probabil, de altfel), cereti-le sa va faca o copie a procesului verbal si anuntati-i ca il veti contesta, apoi cereti-le (in cazul in care aveti de luat ceva de la ei) sa va serveasca (doar sunt functionari publici, in slujba dumneavoastra) cu ce aveti nevoie. Vor fi nevoiti s-o faca.
Apoi redactati o Plangere catre Judecatoria pe raza careia v-a fost intocmit procesul verbal. Aratati ca nu sunteti de acord cu sanctiunea, ca fapta incriminata nu corespunde realitatii. Trimiteti-o recomandata sau depuneti-o la registratura! Veti primi o instiintare din partea judecatoriei, prin care vi se comunica data si ora la care are loc procesul. Va veti prezenta la proces si veti spune ca nu aveti nimic de declarat in afara de ceea ce ati scris in contestatie, si in plus de asta, atrageti atentia judecatorului ca procesul verbal nu v-a fost comunicat in termenul legal de 30 de zile, si prin urmare fapta se prescrie. Veti fi intrebat de ce nu ati semnat. Veti spune ca nu ati fost de acord cu constatarea politistului si cu procesul verbal. Si asta e tot. Se va da o pronuntare. Veti primi dupa ceva timp acasa o sentinta, care consfinteste ca fapta se prescrie si amenda nu poate fi aplicata. Cu o copie a acestei sentinte va duceti la Finante si le dati in cap (la figurat, evident) celor de acolo. Nu vor avea incotro si va vor scoate de la plata amenda.
User avatar
dragosdinulescu
Membru
Membru
Posts: 117
Joined: 22 Feb 2009, 23:31
Location: Cimpina, Prahova
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by dragosdinulescu »

Alte sfaturi pentru a evita amenda pentru camerele radar:

-Pentru radarele fixe .
Atunci cand primti de la Politie instiintarea prin care sunteti obligati sa comunicati Politiei numele persoanei care a condus masina in data de..., la ora de... , trimiteti instiintarea completata, dar folosindu-va de metoda de plata a taxelor postale la destinatar, adica sa plateasca Politia contravaloarea timbrului , cand primeste scrisoarea cu datele persoanei careia i-ati incredintat masina. Pastrati recipisa de trimitere recomandata! In acest caz, Politia nu va achita taxele si plicul se intoarce la dvs. Astfel, veti avea dovada ca ati comunicat, dar pe banii Politiei, care nu vrea sa platesca, si scapati!
Sau, nu trimiteti nici o comunicare (conditia e sa nu fi semnat de primirea instiintarii). Deci, ca masura generala, NU SEMNATI DE PRIMIRE NICI O RECOMANDATA! Cine vrea sa va comunice ceva, va gaseste la telefon! Daca nu semnati de primire, logic ca n-ati fost instiintat. Daca timp de 6 luni nu veti comunica Politiei cine a condus masina, fapta SE PRESCRIE...
Sau... puteti alege un nume dintr-un necrolog, din orice ziar, al unei persoane care a decedat DUPA data depistarii, si comunicati Politiei ca acea persoana era la volan in ziua de, la ora de... Politia nu are cum sa constatate ca nu e asa. Acest nume il puteti trece in invitatia pe care o primiti de la Politia Rutiera de a comunica numele persoanei care a condus autoturismul depistat ca a circulat cu viteza peste limita legala. De mentionat ca fotografiile facute de camerele radar surprind autoturismul doar din spate, deci identificarea soferului dupa fata nu poate fi efectuata. In acest caz, Politia Rutiera NU poate aplica sanctiunea si NU poate face dovada ca persoana decedata trecuta de dvs. in invitatie a condus sau nu autoturismul. Cu toate astea, aceasta metoda e putin riscanta... E posibil sa starniti suspiciuni din partea politiei, mai ales daca acesta a murit in conditii suspecte...de exemplu...sau daca era grav bolnav si netransportabil si deci nu putea sa conduca... sau daca nu avea permis de conducere,etc... Iar daca politia face cercetari (putin probabil, totusi, dat fiind lenea si indolenta politistilor de la circulatie) si ajunge la concluzia ca nu aveati nici cea mai mica legatura cu decedatul, ati putea sa ajungeti sa dati explicatii si sa pierdeti timp, ceea ce uneori nu se justifica! Desi, ganditi-va ce fain va veti distra cu prietenii cand le veti povesti cum ati scapat de o ameda de circulatie!


INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

1. În momentul în care poliţistul vă opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui şi să vă prezinte:
-Certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală;
-Buletinul de verificare metrologică valabil (respectiv 12 luni)a instalatiei radar;
-Autorizaţia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal.
-Masina trebuie sa fie inscriptionata CLAR ca fiind masina politiei (nu masini albe, eventual cu geamuri fumurii). De asemenea, masina trebuie sa posede o autorizare , cum ca pe ea este montat sau poate fi montat un cinemometru (radar). Fara aceasta hartie, masina nu e “apta” de a folosi acea instalatie.
Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” şi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.

2. Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.

3. Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaţie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea şi amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel puţin 200m de o reţea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puţin la 200m de instalaţia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ( ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie) atunci distanţa la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staţionar creşte până la 400-500m funcţie de unghi.

4. Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către Poliţie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi în toate fotografiile distanţa dintre dvs. şi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate şi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule şi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul care constată contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este şi cel care aplică sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenţia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia în care se transmite viteza prin staţie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare şi în urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula şi amenda şi punctele.

6. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul constatator are obligaţia să aducă la cunoştinţa contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept şi instanţa îl va anula şi va anula şi amenda şi punctele.

7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe , niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii.

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by SERGHEI »

Sa cunoastem pozitia radarelor este ,,normal" ...Sa ,,fentam " legea atunci cand gresim este tipic ,,cartpato-danubiano-pontic.

Daca ai gresit plateste pt ca ai incalcat o regula.Daca esti victima unui abuz: fa contestatie,da-i in judecata.

Sa incalci legea cu buna stiinta bazandu-te pe micile scapari ale legislatiei si pe lipsa de pregatire a unui agent de politie ..imi pare magarie.Odata ce ai prins gustul si ai descoperit ca poti scapa de amenzi ,suspendari etc prin mici siretlicuri ,tu ,,,infractorul" vei prinde tot mai mult curaj,vei circula din ce in ce mai mult ca un ,,bizon" si vei sfarsi batut mar sau cu doua trei maini rupte de unul ca mine cu care ai avut ghinionul in ,,smecheria " ta sa te intalnesti tabla in tabla pe sosea sau mai rau cu unulul caruia ,,i-ai luat pe cineva drag pe capota". In ultima vreme romanii nu mai apeleaza la lege sa isi faca dreptate atunci cand au ..ci rezolva problema ,,romaneste " ...asa ca aveti mare grija. Nu cred ca exista alta natie mai chitita sa pacaleasca legea decat noi.Sunt de acord sa tragi ,,fiscul in piept" dar ...sa pun viata cuiva in pericol...hm...NU AM DREPTUL .ASa ca ,,RESPECTATI LEGEA" pt ca si voi sunteti participanti in trafic,pietoni si evident POSIBILE VICTIME.
User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by Cotizo »

Nu sunt de acord. Esti amendat conform legii - daca legea are prevederile amintite mai sus, politistii sunt datori sa le respecte. Chiar daca mergi cu viteza mai mare - deci nu respecti legea - nici ei nu o respecta, pentru ca folosesc radarul in mod necorespunzator, sau nu vor sa-si plateasca corespondenta - nicaieri nu scrie ca tu trebuie sa le trimiti recomandate pe banii tai, nu?
Putem intra in polemici nesfarsite despre starea drumurilor, despre faptul ca respectarea stricta a limitelor si restrictiilor de viteza te-ar face sa ajungi in doua zile dintr-un capat in altul a Romaniei, despre smecheriile si abuzurile unor agenti de circulatie - nu toti, fireste, majoritatea sunt chiar OK si nici nu tin sa te amendeze chiar cu dinandinsul - in general despre toate anomaliile care iti incalca drepturi fundamentale si pe care cateodata - malheuresement - nici nu le mai observam... Dar nu are rost, pentru ca vorbim de lege si legiuitorul a facut in asa fel incat abuzurile sa poate fi contestate. Si OJ Simpson a scapat de condamnare pentru crima pentru ca politistii nu au respectat procedurile - poate n-o sa fiti de acord cu asta, dar in alta situatie printr-un viciu de procedura poate fi condamnat un nevinovat si protectia "inocentului" e mai importanta intr-un cod penal modern decat intr-un sistem legal dictatorial.
Ce ai spus tu mai sus e normal pentru ca provenim dintr-o cultura autoritara - romanii nu s-au bucurat de o democratie adevarata practic niciodata.
Free your minds, please, suntem in UE, nu in RPR...
User avatar
tudop
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 773
Joined: 02 Sep 2007, 15:13
Location: Iasi
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by tudop »

Faptul ca vrei sa contesti sau sa scapi de o amenda nu implica si un stil de sofat iresponsabil. Se intimpla de multe ori sa fii prins cu 75km.h intrun sat cu 10case sau multe alte chestii gen depasire pe linie continua unde chiar nu sunt probleme de depasit, etc. Trebuie sa tinem cont ca strazile sunt mai rau ca o jungla, pt ca jungla e naturala si stii la ce sa te astepti, dar pe drumurile noaste intilnim si marcaje eronate, semne puse aiurea, locuri periculoase nesemnalizate, etc etc.. Ziua incompetentei e in fiecare zi >:D
User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by sorin »

pt combaterea amenzilor(accidentelor) rutiere purtati centura ,circulati preventiv,respectati marcajele si semnalele rutiere ,acordati asistenta in trafic acolo unde puteti ,fiti mai intelegatori cu ceilalti participanti cand circulati . cine vrea sa-si rupa gatul sa se duca pe camp singur si sa faca acolo fitze.nu s-a nascut nimeni invatat si nu toata lumea are talent la sofat .si daca mai continuati cu sfaturi cum sa mergem ca nebunii si sa ne cotim de amenzi inchid topicul .nu va asteptati sa scapati doar pt faptul ca militianul face anumite greseli de procedura daca pot spune asa .puteti sa postati informati despre cum am putea sa reusim sa devenim mai civilizati in trafic si in felul asta scapam de amenzi sau mai bine de accidente.succes
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by SERGHEI »

Cotizo wrote:Nu sunt de acord. Esti amendat conform legii - daca legea are prevederile amintite mai sus, politistii sunt datori sa le respecte. Chiar daca mergi cu viteza mai mare - deci nu respecti legea - nici ei nu o respecta, pentru ca folosesc radarul in mod necorespunzator, sau nu vor sa-si plateasca corespondenta - nicaieri nu scrie ca tu trebuie sa le trimiti recomandate pe banii tai, nu?
Putem intra in polemici nesfarsite despre starea drumurilor, despre faptul ca respectarea stricta a limitelor si restrictiilor de viteza te-ar face sa ajungi in doua zile dintr-un capat in altul a Romaniei, despre smecheriile si abuzurile unor agenti de circulatie - nu toti, fireste, majoritatea sunt chiar OK si nici nu tin sa te amendeze chiar cu dinandinsul - in general despre toate anomaliile care iti incalca drepturi fundamentale si pe care cateodata - malheuresement - nici nu le mai observam... Dar nu are rost, pentru ca vorbim de lege si legiuitorul a facut in asa fel incat abuzurile sa poate fi contestate. Si OJ Simpson a scapat de condamnare pentru crima pentru ca politistii nu au respectat procedurile - poate n-o sa fiti de acord cu asta, dar in alta situatie printr-un viciu de procedura poate fi condamnat un nevinovat si protectia "inocentului" e mai importanta intr-un cod penal modern decat intr-un sistem legal dictatorial.
Ce ai spus tu mai sus e normal pentru ca provenim dintr-o cultura autoritara - romanii nu s-au bucurat de o democratie adevarata practic niciodata.
Free your minds, please, suntem in UE, nu in RPR...

Si ,,democratie adevarata " pentru tine ce inseamna ? Sa treci cu masina peste mine si sa scapi basma curata pt un viciu de procedura .Tu atunci iti vei rade in barba si te vei numi ,,SMECHER" iar altii vor plange ca au pierdut pe cineva drag.Romania se va dezvolta numai intr-un regim militarizat sau sub o dictatura tocmai pentru faptul ca majoritatea a inteles GRESIT DEMOCRATIA.

Geografic esti in Europa,in UE nu esti decat piata de desfacere iar in realitate esti in lumea a III-a.Dovada ...democratia prost inteleasa.

PS-discutam de situatii in care ai incalcat legea nu cand esti victima unui abuz....pfiu...iar nu cititi pana la capat.De ce ?!! Pt ca romanul stie tot inainte sa deschida celalalt gura.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by vercingetorix »

Ca sa nu mai deschid un alt topic pe tema amenzilor, ma folosesc de acesta.
Tabelul de mai jos reprezinta valorile indexate pe anul 2011al amenzilor rutiere.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by George »

Toate ridicările de maşini sunt ilegale şi pot fi contestate prin mai multe metode

Ridicarea maşinilor este ilegală întrucât nu sunt îndeplinite simultan cele două condiţii impuse prin lege - autoturismul este parcat neregulamentar şi reprezintă un obstacol pentru circulaţie - şi poate fi contestată prin mai multe metode, afirmă avocatul Gheorghe Piperea.

Codul Rutier prevede că "poliţia rutieră poate dispune ridicarea şi depozitarea în locuri special amenajate a vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă şi care constituie un obstacol pentru circulaţia publică. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorului drumului public, după caz. Contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului staţionat neregulamentar se suportă de către deţinătorul acestuia. Ridicarea vehiculelor dispusă de poliţia rutieră se realizează potrivit procedurii stabilite prin regulament."

"Prin urmare, raţiunea legii - care trebuie respectată de toate regulamentele adoptate de administraţia publică locală în aplicarea acesteia - este ca ridicarea să reprezinte o măsură excepţională, luată în cazul autovehiculelor parcate într-o asemenea manieră încât să constituie un obstacol pentru circulaţie", a adăugat avocatul.

El a spus că avocaţii de la societatea la care este partener au câştigat mai multe procese cu Poliţia Rutieră pentru parcări ilegale, în cadrul cărora au făcut plângere contravenţională împotriva procesului-verbal de contravenţie, şi s-a dispus anularea contravenţiei şi rambursarea taxei de către Poliţie.

"Am înţeles că această practică este aproape unitară în Bucureşti. Ori de câte ori te duci cu o astfel de contravenţie la instanţă, se admite imediat şi se dispune restituirea sumei. Numai că, între timp, cei care au făcut o afacere din aceste parcări ilegale şi-au dat seama de pericol şi au spus: «Hai să nu mai facem proces-verbal de contravenţie. Hai să facem la nivelul Consiliului Local o hotărâre care să completeze Codul rutier şi care să spună nu mai vine poliţistul de la rutieră să te asiste pe tine, firmă care ridici maşinile parcate ilegal, ci vine poliţistul de la comunitară şi nu se mai emite un proces verbal de contravenţie, ci se emite o dispoziţie de ridicare, asupra căruia nu mai are rol judecătoria să se pronunţe»", a continuat Piperea.

El spune că există cel puţin trei metode pentru a contesta decizia de ridicare a maşinii.

"Se poate face o plângere contravenţională în care să se considere că de fapt dispoziţia de ridicare este nimic altceva decât un proces-verbal de contravenţie, în care va da în judecată Poliţia Comunitară şi se va cere şi restituirea banilor de la Poliţia Comunitară. Sau se poate alege o metodă de atacare în contencios administrativ, în care să soliciţi instanţei anularea dispoziţiei de ridicare emisă. În fine, se poate înainta o acţiune civilă, în pretenţii, pe care o recomand pentru că va fi cea mai eficientă, împotriva firmei respective, iar această acţiune să nu fie numai a unei persoane, ci şi a celorlate 10.000 de persoane potenţial a fi afectate", a spus avocatul.

O cerere în faţa instanţei de drept civil de a obliga firma de ridicări la returnarea sumei plătite ca fiind o plată nedatorată, complementar invocării excepţiei de nelegalitate a deciziei Consiliului Local, are ca principal inconvenient durata îndelungată a procesului, de peste doi ani, în condiţiile în care decizia primei instanţe poate fi atacată prin recurs la Tribunal.

Pe de altă parte, o acţiune la instanţa de contencios administrativ pentru anularea dispoziţiei de ridicare nu va duce la returnarea sumei de bani decât prin declanşarea unui nou litigiu.

"Consiliile Locale înţeleg să îşi depăşească atribuţiile prevăzute de lege şi să acţioneze ca un parlament local. Un regulament adoptat în baza unei hotărâri a Consiliului Local nu poate contrazice Codul Rutier. Sancţiunea este anularea regulamentului în contencios administrativ", a afirmat Piperea.

El a exemplificat cu sectorul 6 din Bucureşti, unde procesul-verbal a fost înlocuit cu dispoziţie de ridicare prin Hotărâre de Consiliu Local.

În cazurile în care nu există o decizie a Consiliului Local de înlocuire a proceselor-verbale cu dispoziţii de ridicare, există posibilitatea înaintării unei cereri la instanţa de drept contravenţional, prin care să se ceară anularea procesului-verbal şi obligarea poliţiei să restituie suma plătită firmei de ridicări, pe temeiul răspunderii civile delictuale. Un asemenea proces durează între 6 luni şi un an.

Casa de avocatură arată că instanţele din România au decis deja că motive de nelegalitate care atrag nulitatea procesului-verbal sunt nerespectarea formei impuse de lege pentru procesul-verbal întrucât conţine şi măsura ridicării, descrierea insuficientă sau lipsa descrierii a locului unde a fost săvârşită fapta, în vederea aprecierii gradului de pericol social al acesteia de către instanţă, nerespectarea dreptului contravenientului de a formula obiecţiuni, nerespectarea altor dispoziţii procedurale impuse de regulament, cum ar fi prezenţa poliţistului la ridicarea maşinii sau prezenţa martorilor.

http://www.soim.ro/story.php?title=toat ... lte-metode
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by Constantin »

George,daca ne luam dupa avocati,pierdem de multe ori onoare, timp si bani.
Ideal ar fi o lume fara avocati(implicit si o mare majoritate de cetateni respectuosi).
Tot ideal ar fi ca toti posesorii de autovehicule sa se parcheze fara a stanjeni buna circulatie(sau vizibilitate) a celorlalte autovehicule,tramvaie,pietoni,etc.Am vazut la stiri tramvaie(in Bucuresti) care nu puteau trece pe sine fiindca erau masini parcate intentionat de prost.
Daca ne-am lua dupa avocati,atunci am putea sa ne parcam oriunde si oricum fiindca ei ne vor apara(mijlocind finante)gasind tot felul de vicii de forma sau chichite juridice. Avocatii nu doresc respectarea legii de catre cetateanul turmentat ci hartuirea necontenita a legiuitorului.
Daca judecatorii nu ar mai avea de a face cu un numar imens de procese aiurea(de exemplu:pentru parcari sau alte lucruri marunte)poate ca ar acorda mult mai multa atentie proceselor in care sant implicati criminali,hoti,politicieni...Cine ar avea de pierdut?
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by sorin »

un avocat bun spune asa :am castigat sau in caz contrar ,ai pierdut .
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by Constantin »

sorin wrote:un avocat bun spune asa :am castigat sau in caz contrar ,ai pierdut .
Eee,acuma-i acuma.
Ai pierdut.Ai pierdut timpul.Ai dat banii (amenda,etc),ai platit avocatul si nu-ti convine.Ce faci?
Alti bani?
Alt timp pierdut?
Alt avocat?

Cel mai bun ramane tot civismul...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: COMBATEREA amenzilor rutiere

Post by George »

constantine, constantine...tu privesti lucrurile dintr-o lume normala, ca si werner, si da, este stupid sa scape de o pedeapsa ala care blocheaza tramvaiul, de exemplu. insa, in bucuresti, firmele astea de ridicat masini sunt niste "hingheri auto" defapt. ridica orice, oricum, numai sa faca profit. n-ai idee cati bani se scot din asa ceva, sub "atenta obladuire" a "conducerii de partid si de stat"...
cauta statistici despre bucuresti, sa vezi cate masini sunt imnatriculate, care tranziteaza zilnic orasul, si cate locuri de parcare exista. abia atunci vei intelege care este scopul acelei postari.
legea a fost data, ca multe altele, sa se faca bani in romania, de catre unii, nu sa se reglementeze traficul. vezi si cazul parcarilor "dalli-udrea".
ARO CLUB ROMANIA

Post Reply