Statul nu se exprima direct, pentru ca ar atrage antipatie, dar el este cel mai isterizat de treaba asta. Taxa asta a fost introdusa la intrarea in UE si ca masura de protectie a importatorilor, taricelu fiind si prim ministru si importator, dar si sa acopere gaura in buget lasata de disparitia taxelor vamale si accizelor. Acelasi lucru ii ustura si acum, gaura din buget! Si cum ei au de acoperit promisiuni electorale, iti dai seama cat e de disperata situatia.flo wrote: Statul ....? Pai nu el este nervos. Renault si importatorii sunt isterizati.
Referitor la textele cu poluarea, cel mai concret exemplu ca nu asta urmareau: in 2013 am inscris masina noua, platind taxa de ce dracu era, 150 de euro. In acelasi timp, un prieten al meu inscrie masina SH din 2010, diesel, si plateste taxa vreo 60 de euro. Explicati-mi voi cum are statul grija de poluare, in felul asta.
Iar cu faptul ca este normal sa platesti daca poluezi...da, este. Dar nu vi se pare ca platiti deja prin pretul de achizitie al masinilor noi, care datorita normelor din ce in ce mai restrictive cu poluarea si siguranta, s-au scumpit in draci? Ia cautati preturi la masini noi in 1990, si vedeti acelasi model la pretul din 2017. Din preturile astea castiga si statul, ca are TVA de incasat si la masina, si la piese de schimb (vezi catalizatoare, filtre de particule etc)
Cea mai buna masura ar fi reimpaduririle, cum spunea un coleg pe aici. Asta daca cetateanul ar fi interesul statului, si nu banii la buget, sa aibe ei de unde sa fure.