ARO a murit?!

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ARO a murit?!

Post by vercingetorix »

Cine a furat de la Aro (autor Stefan Dumitru Afrimescu)

Inca din 2004, la scurt timp de la venirea lui Perez la ARO, uzina a incetat sa mai prezinte bonitate pentru banci si furnizori. Prin urmare, Uzina ARO nu a mai putut contracta direct nici un credit de la nici una dintre banci. La fel, nu a mai fost posibil sa se aprovizioneze cu materii si materiale de la furnizori altfel, decat cu "banii jos". Iar la ARO, atat pana la privatizare, cat mai ales dupa lichiditatile erau ca si inexistente.

Astfel s-a apelat la tot felul de variante. Cel mai des folosita a fost imprumutul la firmele unor afaceristi locali controlate de PSD, prin fostul director general Iustin Preoteasa. Apoi pentru stingerea datoriilor singura metoda folosita a fost cea a compensarilor. In contul sumelor imprumutate sau al materiilor si materialelor ARO a trebuit sa livreze autoturisme si piese de schimb la preturi absolut derizorii. De trei-patru ori mai mici decat cele de pe piata. In timp ce ARO acumula datorii de sute de miliarde de lei, patronii firmelor de la care ARO se imprumuta au ajuns sa detina lanturi hoteliere si apartamente la Paris, retea de service-uri, cate trei-patru vile si adevarate colectii de masini de lux.

Lista neagra a firmelor-capusa

Asa cum vom vedea, pe lista neagra a firmelor-capusa care au contribuit decisiv la falimentarea Uzinei ARO figureaza nume grele ale unor patroni de firme din Campulung, dar nu numai, controlate de PSD:
1) IATSA Campulung - retea de service-uri controlata de ex-senatorul PSD Constantin Nicolescu, actualul presedinte al CJ si al PSD Arges. Prin IATSA Campulung au fost efectuate majoritatea importurilor de motoare pentru ARO, Toyota si Andoria. Tot prin IATSA Campulung au fost livrate autevehiculele ARO care au facut parte din comenzile guvernamentale: ARO pentru Parlament, pentru Ministerul de Interne, MApN, microbuze pentru elevi, comanda a MEC (Ministerul Educatiei si Cercetarii), pentru ROMSILVA. Mai mult, reteaua de service-uri IATSA a asigurat si service-ul garantiei si postgarantiei autovehiculelor ARO comecializate prin IATSA;
2) SC "Aladin" SRL Galati - firma prin care conducerile ARO achizitionau tabla pentru caroseriile ARO, ocolind producatorul direct, Combinatul Siderurgic Galati. ARO are inregistrate pierderi in relatia cu "Aladin" de peste 12 miliarde de lei la nivelul anilor 2000-2004;
3) SC "Lazar Compani" SRL - o firma de transport intern si international, controlata de PSD, de la care nepotul presedintelui CJ Arges, Cristinel Nicolescu, a achizitionat pentru ARO scule si unelte de prelucrare a lemnului (!) in valoare de peste 12 miliarde de lei. In ciuda cercetarilor efectuate de Politie si Parchetul local, datorita "unchiuletului", fostul director ARO cu productia, Cristi Nicolescu, a fost scos basma curata, desi in timpul cercetarilor a stat internat in clinici bucurestene mai multe saptamani;
4) "ARO France" SA - o firma mixta prin care ARO isi exporta autoturismele pe piata franceza. ARO France a faliment in doua randuri, lasand de fiecare data o gaura la ARO de cate 2 milioane de euro;
5) "ARO France" Ltd. - tot o firma mixta care a luat locul firmei "ARO France" SA. La fel ca prima, si ARO France Ltd. a falimentat tot de doua ori, lasand un prejudiciu uzinei ARO de peste 2 milioane de euro, sume niciodata recuperate de la partea franceza. Precizam ca ambele firmele mai sus amintite au fost controlate de fostul director general al ARO Iustin Preoteasa;
6) SC "Selena" SRL - firma prin care conducerilor ARO de dupa 2000 li s-au livrat peste 30.000 tone de utilaje la pretul de 2.500-3.000 lei/kg la fier vechi, pretul pietei fiind de 7.000-8.000 lei/kg de fier vechi; SC "Selena" SRL este tot o firma controlata de PSD;
7) SC "Pomi Com Total Grup" SRL - firma ARO s-a aprovizionat cu materii si materiale, uzina oferind in compensare autoturisme si piese de schimb de zeci de miliarde. Cu sumele obtinute din vanzarea autoturismelor si a pieselor de schimb patronii "Pomi Com Total Grup", fratii Gabi si Mihai Pomarla si-au construit patru vile in localitatea Satic din comuna Dambovicioara;
8) SC "Pentarom" - firma care a imprumutat in mai multe randuri Uzina ARO, primind in compensare autoturisme si piese de schimb tot de zeci de miliarde de lei;
9) SC "Auto ARO Group" - prin ARO importa motoarele "Andoria". In contrapartida, Paul Visan, patronul firmei amintite, primea autoturisme si piese de schimb ARO. Tot in compensare, dar pentru reclama, acelasi patron a primit de la ARO piese de schimb si autoturisme in valoare de miliarde de lei;
10) SC "PIC" SRL Pitesti, firma controlata de PSD, a imprumutat ARO cu diferite sume.
11) SC "Interexpres" este o alta firma care a imprumutat ARO, primind in compensare importante cantitati de piese de schimb;
12) "Hotel Muscel", la care sunt asociati fostul director ARO Iustin Preoteasa si consoarta sa, a imprumutat uzina cu peste 1,5 miliarde de lei. Si lista poate continua cu alte firme care au concurat la falimentarea uzinei din Campulung. Firme ai caror patroni nu au fost niciodata intrebati macar de sanatate.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ARO a murit?!

Post by flo »

Toate bancile cunosteau reputatia lui Perez. Pana si Iliescu aflase de la servicii dar a considerat ca sunt "exagerari".

Familia Nicolescu este o familiea a carui membrii au fost/sunt ofiteri sri sie sts spp.
Lazar la fel.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

flo wrote:Este discutabil. AVAS era obligata sa respecte niste cerinte, care nu erau , cele mai multe, impuse de ei.
Roman a fost privatizat, ARO asisderea. Cunoastem rezultatul. Observam ca important este cine a cumparat.
La Aro dacă am asculta şi ce are Perez de spus nu am mai da vina pe el, eu unu cred că Perez aducea Aro pe linia de plutire dacă nu îi puneau beţe în "roate".
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

Nu i-a pus nici d... bete in roate. Un mincinos. Cand asta a iesit la iveala au dat vina pe unul de sie ca ar fi ascuns informatii. Nea Nelu cotrocelu' le cunostea, dar asa se "sugerase" de la licurici, sa i se vanda lui Perez. Ce bete in roate i s-au pus? De ce nu a investit ? L-a tinut careva de mana?
Sunt vrajeli chestiile alea ca i s-a promis stergerea datoriilor. Oricine cunostea ca nu mai era posibil. Orice ajutor de stat neagreat de UE reprezenta o nota rea in procesul nostru de patrundere in UE.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Totuşi AVAS a recunoscut că în contractul de privatizare statul şi-a asumat obligaţii pe care nu le putea îndeplini. Deasemenea sunt mai multe voci care confirmă dispariţia a 100 şi ceva de motoare Ford din vama Giurgiu adică exact ce spunea şi Perez, deasemenea directorul adus de el Carlos "nu ştiu cum" brusc şi-a dat demisia şi a plecat invocând ameninţări, acelaşi lucru l-a făcut şi Aurelian Nicolaie după prezentarea CL 244X în SUA, de ce oare? Perez dacă era aşa bandit cum l-au scos unii de ce nu a făcut ca Neculaie de la Braşov să ducă tot la fier vechi? Ca o paranteză, de ce după evacurea lui Neculaie camioanele militare au cabina civilă? Să ştie băieţii de la REMAT ceva de matriţe? Revenind la Aro are sens să mai amintim că din ´90 hăţurile au fost ţinute de SRI, afacerea Valeologia, privatizarea cu Dunărea S.A, tentativa de preluare după ce l-au alungat pe Perez făcută de AMROM Automotive 2006 deţinută de Măgureanu, Soare şi Dinel Staicu?
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by vercingetorix »

costy84 wrote: Perez dacă era aşa bandit cum l-au scos unii de ce nu a făcut ca Neculaie de la Braşov să ducă tot la fier vechi?
Nu-l mai slaviti atata pe Perez, la cateva zile dupa ce a luat Uzina Aro pe 150.000 de dolari i-a vandut lui Bulugea Fabrica de Scule si Matrite cu 2.700.000 de dolari, profit imediat si fara vreun efort.
Nu cred ca a venit cu bune intentii, marturii sunt multe in acest sens.
Ce a fost s-a dus, dar sa nu ridicam statuie celor ce au ingropat Aro.
Fier vechi din Uzina s-a vandut in jurul cantitatii de 1200 de tone, se poate socoti cat a castigat si de acolo.
Sa vinzi si sa distrugi asta o putea face oricine, s-a ales un strain care dupa asta si-a luat talpasita.
Daca nu Aro, atunci ce ?
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

1. Dacă nu o vindea el atunci probabil si aia era la fier vechi acum.
2. Și ce a facut cu banii i-a băgat in buzunar sau a platit salariile si o parte din datorii.
3. Dacă era așa hoț cum susțineți de ce si-ar fi batut capul cu omologarea pentru SUA pe care o și obținuse în 2005.
4. Dacă chiar vroia să praduiască și să o întindă putea vinde uzina rușilor cand acestia s-au arătat interesați.
5. Când a plecat uzina putea produce mai departe lucru pe care l-a si făcut pentru a onora câteva comenzi externe, la fier vechi au dus-o chiar cei care s-au asifurat că Perez nu va reuși și l-au scos țap ispășitor pentru ce a urmat după plecarea lui.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Și apropo, singurii care au cerut falimentul în instanță au fost salariații pentru salariile restante in frunte cu celebrul donator de spermă, nu apare intrebarea de ce marii creditori nu au cerut sau au retras cererile de faliment dacă Perez lăsase dezastru după el? Nu cumva toți erau conștienți că Perez avea dreptate că Aro poate fi încadrat pe o anumită nișă și redresat?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Tractorul romanesc..

Post by flo »

Draga Costy, concret, ce bete in toate i s-au pus?
Investea suficient, putea produce competitiv.

M-am cam saturat cu indivizi cu "bune intentii" dar care nu termina ce promit.
Ai vazut comentarii la filmuletul cu camioanele IVECO?
Cum intreaba "patriotii": De ce nu luati de la Roman?
Sau chiar: Cumparati ba de la Roman, nu bagati banii in buzunarul strainilor.
Bieti prostanaci. Nici macar nu admit ca Roman nu a participat la licitatie.
Lasand la o parte ca nu vor sa inteleaga ca intr-o achizitie publica nu cumperi de la cine vrei, iar favorizarea vreunui ofertant, fie el si autohton, este infractiune.

Neculaie bazaia ca nu cumpara armata si MI de la Roman. Nu numai ca nu participau, dar in faza de documentare, premergatoare intocmirii specificatiilor tehnice, nu reuseai sa stai de vorba cu nimeni de la brasoveni. Culmea ironiei ca nici pentru Iveco niciun dealer nu a putut fi contactat.

Cabinele militare de Roman aveau o hiba cu vizibilitatea si nu ar fi de mirare ca RAR sa nu le fi omologat. Oricum, MAN a produs camioane militare cu cabina SAVIEM in anii '70-'80.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Flo, fără suparare dar eu am convingerea că Perez este folosit ca praf în ochii aruncat de cei care au mătrăşit Aro. Aro mai avusese vreo trei încercări de a fi omologat pe piata americane si toate au dat chix. Perez l-a omologat ceea ce a presupus cheltuieli, din cate am înțeles avea ca plan de rezervă si asamblarea lui Mahindra Scorpio pentru piața europeană la Câmpulung în cazul in care nu îi ieșeau socotelile in SUA. Deasemenea se pregatea să monteze airbaguri pe Aro pentru SUA lucru ce iar impunea fonduri.
Despre cabina militară de la Roman, problema cu vizibilitatea era rezolvată din anii '80 dar dracu stie de ce au introdus soluția abia la sfârșitul anilor 90. Nu cred că a existat o problema cu RAR-ul cabina fiind folosită si pe camioane civile cu destinație specială în schimb cabina F7 nu poate fi blindată spre deosebire de cea militară care a fost blindată de israelieni pe LAROM-uri.
La partea cu cumpăratul de la ei ai perfectă dreptate, urlă în presă că ai nostrii nu cumpără de la ei dar când au fost luați deoparte nu au putut garanta nici 100 bucăți pe an. In februarie Rugaci afirma că are contract semnat cu Taiwan pentru 100 de bucăți în septembrie a uitat ce a zis in februarie și a zis că urmează a fi semnat. Minte cu nerușinare in plus din ce am înțeles nu s-au prezentat la licitația M.Ap N de acum o lună pentru 173 camioane și nici nu au livrat la termen cele 23 de la licitația de anul trecut. Probabil după anunțarea castigatorului va ieși in presă si va minți că are semnat contract cu Pakistan pentru 500 camioane și armata noastă nu a vrut să cumpere de la ei.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by Werner »

Despre Peréz: nu a spus nimeni ca era un sfânt, dar i s-au pus peste tot bete în roate. El nu putea comanda subansamble pentru fabricatia de serie, pentru ca peste tot unde se ducea, i se spunea ca ARO mai are N datorii la ei, iar pâna astea nu sunt platite, nu primeste nimic. Una din conditii la privatizare a fost, ca Statul sa strearga datoriile la furnizori, ceea ce nu s-a întâmplat.

Peréz nu a investit? În Uzina nu, dar el a lucrat totusi în dezvoltarea masinii. De exemplu linia din Brazilia, iar la serbarea de privatizare a prezentat un ARO 264 cu motor Ford V6, cutie automata Borg-Warner. Dupa ce a primit derogarea de la lege în SUA, totusi a realizat un prototip cu airbag-uri. Pentru ce a facut asta? Nu ca sa poata vinde în viitor masini pe piata internationala? Credeti ca astea nu au costat chiar nimic? El avea de gând sa scoata ARO 10 complet din fabricatie si sa se concentreze pe seria 26 si 32, astea fiind în opinia lui modelele de viitor.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

Perez a avut "N" şanse să îşi umple buzunarele şi să plece şi cu toate astea în afară de faza cu Fabrica de Matriţe şi Scule nu i-au putut imputa nimic după ce a returnat uzina. Şi la Faza cu Fabrica de Matriţe şi Scule îl acuză de nerespectarea contractului dar nu au tupeu să îl acuze că a băgat banii în buzunar, de ce oare, nu cumva ăla poate dovedi că a băgat banii ăia în uzină? Nu ştiu exact ce era stipulat în contractul de privatizare totuşi Perez afirma că îi era interzis să vândă ceea ce deservea producţia nu şi părţile conexe care nu aveau legătură directă cu producţia cum era Fabrica de Matriţe şi Scule.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Tractorul romanesc..

Post by ardeleanu »

Cum vad ca intoarcem "istoria" pe toate fetele (fara sa stim exact ce scrie in acte, deci un pic ca si babele care barfesc pe bancutza din fata casei...), hai sa fac un pic de offtopic...
Tot ca si privatizarea ARO, dar la alta scara, s-a petrecut undeva pe la 1800 si vanzarea Louisianei (cam 23% la suta din teritoriul actual al SUA) de catre un anume Napoleon Bonaparte, in mod ilegal, catre proaspat infiintatele State Unite. Ghiciti unde au sfarsit banii, niste sume astronomice fata de ARO? Mare majoritate prin conturi private si in finantarea razboaielor napoleoniene, ca offshore-uri si paradisuri fiscale nu existau inca... Si exemple ar mai fi gramada, din pacate.
Deci nimic nou sub soare, hotia la scara internationala a fost inventata cu mult inainte de decembrie '89. :P
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Tractorul romanesc..

Post by costy84 »

;) Problema este că la noi a fost la scară naţională nu internaţională, doar trebuie să pară că străinu´este hoţu´, de ce credeţi că mereu s-a specificat când venea vorba de Perez "cetăţean american de origine cubaneză"!
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tractorul romanesc..

Post by vercingetorix »

Perez ala e un mare nenorocit, un asasin economic...
Acum are probleme cu legea cu Mahindra, sper sa primeasca ceea ce merita.
Pentru cine pleaca dupa fenta si a uitat cum a actionat Perez, un util aide-memoire :
https://lupuldacicblogg.wordpress.com/2 ... ul-nostru/
Daca nu Aro, atunci ce ?

Post Reply