Ce urmeaza in industria auto....

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Ce urmeaza in industria auto....

Post by vercingetorix »

Mașinile se vor schimba mai mult în următorul deceniu decât s-au schimbat în secolul trecut

Deși aspectul mașinilor noastre a evoluat în ultimii 100 de ani, modul în care le conducem nu s-a schimbat prea mult. Acum, ne pregătim pentru o schimbare fundamentală. În următorul deceniu, nu numai că se va schimba dramatic modul în care sunt construite, alimentate și cablate mașinile – de la cheia de contact la cauciucuri – dar nu vom mai fi noi cei care le vor conduce.
Unele mașini au deja funcții de automatizare de bază, dar experimentele auto efectuate în prezent de către Uber și Google reprezintă o proporție minusculă a vehiculelor de pe drumurile noastre. Până în 2030, mașina standard va evolua de la simpla asistare a șoferului, la controlul deplin al tuturor aspectelor conducerii în majoritatea condițiilor.
Această automatizare pe scară largă, împreună cu electrificarea și conectivitatea sporită atât a mașinii, cât și a societății, sunt destinate să zdruncine industria auto, afectând totul de la modul în care arată și simt mașinile și componentele lor, de la volan, la scaune, portbagaj și anvelope, până la modul în care ne petrecem timpul în interiorul lor și cum ne conduc de la punctul A la B.
Prima diferență majoră pe care am putea-o observa între mașinile de astăzi și cele din 2030 este numele lor. La fel cum Apple și Samsung au preluat o piață a telefoanelor mobile pe care Nokia și Blackberry au dominat-o cândva, Tesla, Apple, Dyson și Google ar putea deveni cele mai recunoscute mărci auto din viitor.
Probabil că vor și arăta mult mai diferit. Din exterior, grilajele frontale care ne răcesc motoarele cu combustie nu vor mai fi necesare, în timp ce oglinzile retrovizoare vor fi înlocuite cu camere și senzori. Ferestrele ar putea fi mai mari, pentru a permite pasagerilor să se bucure de peisaj sau aproape inexistente, pentru a le oferi confidențialitate. Mercedes-Benz Vision URBANETIC demonstrează aceste noi înfățișări radicale cu un vehicul modular care își poate schimba caroseriile pentru a transporta fie mărfuri, fie persoane.
Interiorul mașinilor va fi mult mai flexibil, unele dintre ele permițând personalizarea culorilor, a luminii, a confidențialității și a aspectului prin simpla apăsare a unui buton. Conceptul recent de mașină 360c al lui Volvo are în vedere un spațiu multifuncțional care se poate transforma într-un lounge, un birou și chiar un dormitor.
Parasolarele vor deveni un lucru din trecut, cu sticlă inteligentă care ne permite să controlăm cantitatea de lumină care intră în mașină prin simpla apăsare a unui buton. Ușile conceptului Mercedes F015 au chiar ecrane suplimentare care pot funcționa ca ferestre sau sisteme de divertisment.
Multe mașini vor fi echipate cu sisteme de realitate augmentată, care vor suprapune vizualizările generate de computer pe parbriz sau alte zone de afișare adecvate. Șoferii vor putea comunica cu mașinile lor prin comenzi vocale sau gesturi. În modelele de ultimă generație, putem vedea chiar și câteva versiuni timpurii ale interfețelor creier-computer, care ar asocia tiparele de activitate a creierului cu comenzi pentru a controla mașina. O tehnologie similară a fost deja utilizată pentru a controla membrele protetice și scaunele cu rotile.
Internet of Things va deveni esențial pentru modul în care mașinile integrate ne deplasează și comunică cu lumea exterioară. Senzorii concepuți pentru a recunoaște și a comunica cu indicatoarele rutiere, marcajele, rețelele de camere, pietoni și alte vehicule vor permite mașinilor să își sincronizeze mișcarea, minimizând consumul de combustibil și îmbunătățind fluxul de trafic. Mașinile vor putea, de asemenea, să ajute autoritățile să întrețină infrastructura rutieră, de exemplu cu senzori de cauciucuri și anvelope care le notifică deteriorarea condițiilor rutiere.
Când oamenii aleg să se urce la volan, tehnologia îi va avertiza pe șoferi cu privire la coliziunile iminente cu alți utilizatori ai drumului și va încerca să le evite. Îmbunătățirile tehnologiei senzorilor termici vor permite mașinilor să vadă cu mult dincolo de raza de iluminare a farurilor auto. Dacă sunt suficient de standardizate și reglementate, aceste tehnologii ar trebui să reducă în mod substanțial numărul de accidente rutiere – deși probabil asta se va întâmpla după o creștere inițială.
În timp ce șoferii din mediul rural își vor deține probabil mașinile, orașele se vor îndepărta de la proprietatea mașinii la utilizarea vehiculelor la cerere care duc modelul Uber la nivelul următor. În Moscova, 9 milioane dintre aceste călătorii sunt deja efectuate zilnic, de peste 30 de ori mai mari decât la începutul anului 2018.
Combustibili ai viitorului
Mai multe țări și orașe au anunțat interdicțiile viitoare privind vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel, multe până în 2030. Vehiculele mai vechi vor circula în continuare, astfel încât stațiile de benzină nu vor dispărea până la această dată. Cu toate acestea, producătorii de automobile se concentrează deja din ce în ce mai mult pe vehicule care vor sprijini combustibilii viitorului.

Cum va arăta acel viitor nu este clar. Incertitudinea cu privire la faptul că mașinile hibride populare din prezent vor fi incluse în interdicțiile vehiculelor poate descuraja companiile și consumatorii să investească prea mult în această cale. Vehiculele complet electrice reprezintă doar 2% din piața mondială în acest moment, însă prețul lor scade sub cel al mașinilor pe benzină.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by flo »

Chiar daca schimbi masina fundamental, nu poti schimba omul. Cei mai multi nu vor dori sa se lase "pe mana masinii". Dar nu vor scapa de controlul exercitat din exteriorul masinii. Nu aici va fi insa modificarea fundamentala. Problema energetica trebuie rezolvata. Tractiunea electrica este o iluzie se pare. Pilele cu hidrogen ar oferi o solutie. Sa fim noi sanatosi, ca indusytria de care zici nu va fi zdruncinata. Ea hotaraste ce si cum.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by ardeleanu »

De unde este preluat articolul?
Tot de la cei care prin anii '70 spuneau ca petrolul este terminat doar ca sa ridice pretul barilului in proportii astronomice?
Si-au scos nasul din birourile lor sa vada ca infrastructuri pentru masini electrice inteligente nu exista decat pe o foarte mica parte a planetei?
Lobby-ul nuclear isi arunca toate fortele (si vorbim de bugete de ordinul miliardelor de euro) in promovarea vehiculelor electrice. Oare de ce?
Da, la ora actuala tehnologia pilelor de hidrogen pare cea mai promitatoare... Atata doar ca daca o sa ne intoarcem putin in timp si o sa reusim sa intelegem ce facea Tesla cu multe zeci de ani in urma s-ar putea sa rezolvam problema transmiterii energie electrice la distanta fara cabluri etc.
Asta daca marile concerne industriale nu au alte interese. Toate in numele ecologiei, bunastarii globale, bineinteles.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by Constantin »

Pe ecologiștii de top îi doare la bască, ei se deplasează cu jeturi private(pentru care nu s-a mărit prețul la pompă). Alți doi sus-puși fură-n spațiu, turiști pe raketă...
Aia cu mașini electrice e praf în ochi ca să ne ia și mașinile și banii. Oricum e mult mai aproape să ne războim civil ca în Mad Max decât un 15% electrice în parcul european.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

Synergy
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 04 Jul 2020, 23:01
Location: Constanta

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by Synergy »

Ieri dupa ce citisem articolul asta aici chiar ma speriasem un pic. Se modernizeaza toate asa de repede si trecem la masini electrice si autonome si mie inca imi place Aro, ce ma fac?! Dar apoi pe drumurile patriei am vazut carute trase de cai si m-am linistit. Despre ce vorbiti aici cand la noi inca vezi carute trase de cai ? Ce-i drept sunt tot bio 😃. Atasez si niste poze, poate unii nu ma cred.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by ardeleanu »

Stai linistit, vine generatia noua din spate... aia care nu stie din ce se face (mai precis se facea candva) smantana si pentru care cuptorul cu microunde este maximul de rafinament in arta culinara.
Am revazut (nici nu mai stiu pentru a cata oara) un film francez care se numeste "La soupe aux choux" (Supa de varza), realizat undeva prin 1981... Cam asa o sa ajungem si noi, un fel de atractie "bizara", la care o sa se uite lumea cu dispret si aroganta.
Sper din tot sufletul sa ma insel, dar vazand ce se intampla la ora actuala in lume, nu prea cred intr-o revenire rapida la ceea ce numeam candva "normalitate".
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by vercingetorix »

Ne vor cocosa cu taxe din ce in ce mai mari pentru ca in final sa renuntam la masinile noastre.
Ca in Vest, asta e modelul.
Cat va mai merge si cu masinile istorice, dupa care fier vechi sau cotete de gaini.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by ardeleanu »

Pai cred ca voi platiti taxe mai mari decat in vest, deja impozitul pe masini, nu prea am auzit de asa ceva in Franta... Controlul tehnic este o data la doi ani, nu in fiecare an ca pe meleagurile mioritice, fara camere video si alte aiureli.
Deci se pare ca sunteti bine inaintea Vest-ului la capitolul taxat automobilisti.

Societatea vestica se indreapta (cel putin in marile aglomeratii) spre un model in care cetateanul nu mai este proprietarul locuintei, automobilului, bicicletei etc. Multe pe considerente de preturi exorbitante, este drept.
Din pacate, acest fenomen s-a extins si in cadrul vietii personale, tot mai multi traiesc singuri din comoditate, fac apel regulat la site-urile de "intalniri de o seara", la livrari de mancare la domiciu in fiecare zi etc.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by Constantin »

Există impozit pe mașinile "de societate" cu mai mult de două locuri. Pe mine m-a costat 4000€ o banchetă spate la o dubă. Cam 80%din preț era reprezentat de "taxe". Chiar și cu taxele plătite Prefectura a greșit numărul de locuri pe talon. A trebuit să duc duba la "Mines" un fel de RAR ca să desudeze bancheta(pusă de fabricant) și să o resudeze pentru ca Prefectura să poată modifica talonul. Alți 1800€ plus încă vreo 300€ talonul.
Da, în România se taxează excesiv. Chiar și punga pentru legume sau fructe de la Lidl e pe bani. 9 bani.In primăvară am fost la Lidl să iau bere. Doar bere. În cărucior când am intrat în Lidl era o pungă d'aia goală, mototolită. De lene nu am pus-o la coșul de gunoi. La ieșire am constatat că pe bon figura și jegul ăla de pungă.
Impozitul pe mașini ar trebui înglobat în prețul carburanților.
Ce e trist în România este că impozitele pe căsoaie nu prea există dar și când vor fi înființate atunci să te ții...
La Rm-Valcea un vecin are o casă cât un bloc de mare,două etaje+mansardă și subsol total. Doar livingul e "finisat" .Are un bec atârnat de tavan, o masă, un scaun, un aragaz cu butelie, un frigider (toate antice) un televizor nesimțit de mare și modern și o saltea pusă pe niște scânduri.Accesul la etaj se face cu o scară din lemn ca ălea din bambus ale vietnamezilor. Mașina, un Lexus, suv hibrid luată nouă cu banii jos o ține în fața porții. Locuiește singur. A fost înfiat. Nu are nicio rudă. Mă-sa adoptivă era săracă lipită. E bugetar.Am fost la el în casă fiindcă-i tăiaseră curentul și credea că s-a stricat priza. Alt vecin stă într-o colibă acoperită cu carton de max 30m2 cu wc(în orașe cu canalizare e interzisă defecarea în wc-uri typ mama-mare) în "curtea" de nici 10m2 da' are 3 mașini cu care zilnic îmi blochează porțile. Nu demult mi-a sugerat să-mi mut porțile ca să se poată parca mai bine. La nivel de muzică am început să cunosc toate manelele. Cu cât e sonorul dat mai tare cu atât sunt mai plăcute. Poliția nici nu se mai sinchisește să se deplaseze fie zi, fie noapte. În țările civilizate se numește poluare sonoră și se dă amendă. N'ai bani? Amenda se transformă în zile de pușcărie sau muncă în folosul comunității!
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by vercingetorix »

Şeful Renault avertizează că preţul automobilelor va creşte odată cu explozia costurilor

Luca de Meo, numit recent director general la Renault Group, a avertizat că deficitul de semiconductori şi creşterea costurilor cu energia vor conduce la majorarea preţului automobilelor, informează Reuters.

'Preţurile vor creşte şi mai mult în următoarele 12 luni', deoarece producătorii de cipuri profită de avantajul oferit de deficitul de aprovizionare, a declarat Luca de Meo într-un interviu publicat joi în cotidianul spaniol 'Expansion'.

Potrivit lui Luca de Meo, preţurile au început deja să crească, în condiţiile în care producătorii auto se concentrează pe modelele mai scumpe din cauza lipsei de semiconductori. Pe lângă lipsa de semiconductori, preţul automobilelor este influenţat şi de creşterea cotaţiilor la oţel, gaze naturale, energie electrică, cupru şi aluminiu, a adăugat directorul Renault.
Luca de Meo a atras atenţia că există riscul ca Europa să îşi piardă competitivitatea în faţa Chinei dacă se vor face progrese mult prea rapide în domeniul automobilelor electrice

'Dacă Europa devine continentul cu cele mai multe automobile electrice, va deveni un teren de cucerit pentru chinezi. Ei sunt mai competitivi pe segmentul automobilelor electrice, decât pe segmentul automobilelor cu motoare pe combustie. Din acest motiv, dacă vom avea cele mai stricte reglementări în termeni de emisii poluante şi ne vom concentra pe automobilele pe baterie, chinezii se vor uita spre Europa în loc de SUA', susţine Luca de Meo în interviul pentru 'Expansion'.

Constructorii de automobile, forţaţi să reducă ritmul producţiei

În ultimele luni, constructorii de automobile din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori.

Odată cu revenirea cererii de consum, constructorii de automobile trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parţial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori.

Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture.

De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, notează Agerpres.
Daca nu Aro, atunci ce ?
CristianTase
Membru
Membru
Posts: 194
Joined: 26 Oct 2020, 18:22
Location: Sibiu

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by CristianTase »

Toate piesele si componentele s-au scumpit sau se scumpesc. Masinile vor fi mai scumpe. Eu tocmai mi-am luat un Kodiaq in Aprilie, eu l-am configurat, am numai skode luate noi din 2006 incepand. La Kodiaq a aparut facelift-ul imediat dupa ce l-am luat eu. Pe aceeasi configuratie pretul a crescut cu 12%. Si inca nu incepusera bine scumpirile, furnizorii acum anunta cresteri pentru piese livrate din ianuarie, ca nu poti scumpi de maine…una peste alta aceeasi masina va fi cu 20% mai scumpa. Veti vedea ca totul va fi mai scump citeam ca producatorii de paste cresc cu 10%. Tot ce vom lua in 2022 de la paste, ketchup sau masini va fi mai scump. Eu sper ca in 4 ani cand schimb masina sa mai pot lua un diesel de la Skoda. Nu concep sa merg cu hibrid sau electric
Multumesc, cu stima Cristian Tase / Aro 10 / Sibiu / 0742141585 / cristiantase@yahoo.com
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by BAGADI »

Nu cred ca mai gasesti masina noua cu motor diesel de vânzare peste 4 ani, poate doar autoutilitare. Speram sa imi pot adormi, la nevoie, viitorii nepoti plimbându-i cu un diesel in jurul casei, cum fac acum cu mezinul meu dar slabe șanse :) La motor pe benzină nu adoarme, la electric nici nu are rost să încerc.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by flo »

Cum energia s-a scumpit atunci, pe cale de consecinta, TOATE se vor scumpi. Nu prea vad cum nu o sa creasca pretul si la masini.
De mai bine de doua luni nu se mai livreaza Suzuki Vitara. Lipsa cipuri. Incercand sa vad acum o luna daca s-au repornit livrarile, un domn care discuta cu reprezentantul dealer-ului, vazand ca sunt interesat de Vitara a spus ca lucreaza la reprezentanta Suzuki in Romania ( care o fi aia?...) si ca in acest an nu se vor scumpi si nici nu vor exista modificari tehnice la Vitara.
Sincer, nu prea imi vine sa-l cred. Poate doar daca nu mai produc defel in acest an.

Fabrica din Ungaria ar mai fi produs cate ceva intre timp. Nu pt piata romaneasca. ???

Diesel nu prea va mai exista in viitorii ani.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by Constantin »

Ne-a lovit blestemul evreiesc...
În caz de al 4-lea Raiș știm că se ascund în spatele iecologiei...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ce urmeaza in industria auto....

Post by ardeleanu »

Incepem sa o lasam mai usor cu eliminarea totala a carburantilor fosili...

https://www.mediafax.ro/economic/sa-nu- ... i-20342735

Post Reply