RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Curtea Europeană de Justiție a decis ca automobilele care nu mai pot circula pe șoselele din țară să plătească RCA-ul pentru ele.
Circa 2 milioane de români sunt buni de plată pentru mașinile foarte vechi pe care le dețin, chiar dacă automobilele nu mai pot circula pe șoselele din țară. Este concluzia unei decizii a Curții Europene de Justiție care statuează că toate vehiculele înmatriculate pe teritoriul Uniunii Europene trebuie să aibă RCA până în momentul în care sunt radiate. Mai mult, decizia CJUE exclude și posibilitatea suspendării RCA, instrument prezent în legislația din România și destul de des folosit în ultima perioadă.
România are o problemă semnificativă în ceea ce privește cuprinderea în RCA. Ponderea mașinilor asigurate în totalul vehiculelor înmatriculate este, potrivit majorității estimărilor, sub nivelul impus de UE, adică 85%. Chiar aceste „rable”, vehicule foarte vechi și de cele mai multe ori nefolosite, coboară ponderea mașinilor cu RCA la un nivel mai redus decât ar trebui. Potrivit estimărilor, circa 2 milioane de vehicule, din 9,2 cât era înmatriculate la finalul lui 2020, sunt mai vechi de 20 de ani, multe dintre ele nemafiind folosite în trafic. Proprietarii acdestor mașini obișnuiesc să nu le mai înmatriculeze, însă CJUE consideră că ele prezintă totuși riscuri și trebuie să aibă RCA, anunță economica.net.
Aproximativ 2 milioane de autovehicule vor avea nevoie de RCA
Oricum ar fi, între 1,5 și 2 milioane de vehicule din România sunt constant fără RCA, aceasta în condițiile în care mergem pe estimarea ASF, care este oricum mai optimistă decât rezultatul calculelor seci. Dacă ne raportăm doar la autoturisme, constant între 700 și 1,7 milioane sunt fără RCA (având în vedere că există 7,2 milioane de autoturisme).
Dacă la aceste 1,5-2 milioane de vehicule mai punem la socoteală și cele aproximativ 5 milioane de vehicule asigurate la City Insurance și Euroins , societăți cu dificultăți la plata daunelor , rezultă o situație cât se poate de îngrijorătoare în țara cu cel mai mare număr de accidente mortale din Europa și cu unul dintre cele mai mari valori ale accidentelor totale.
Anual sunt instrumentate cel puțin 500.000 de dosare de daună pe RCA, ceea ce reprezintă un număr ridicat. Circa 7% din totalul vehiculelor asigurate comit o daună cel puțin o dată pe an, acest procent fiind mai mic în cazul automobilelor private (circa 2-3%), dar mult mai mare în cazul taxiurilor, autocarelor ori camioanelor, unde frecvența daunei( cum este numit acest indicator) ajunge și la peste 22- 23%.
Dacă plecăm de la presupunerea că mașinile neasigurate circulă mai puțin și că unele nu circulă deloc și aplicăm un procent de doar 3,5% (jumătate) la cele 2 milioane de vehicule fără RCA, rezultă câteva zeci de mii de accidente neacoperite de RCA, adică circa 70.000 de șoferi care vor plăti din propriul buzunar reparațiile, dacă nu au CASCO sau merg în judecată cu șoferul vinovat (această din urmă variantă fiind oricum extrem de anevoioasă și costisitoare).
Acesta este doar un calcul optimist și la prima vedere, pentru că mai sunt și cazurile șoferilor loviți de mașini asigurate la unul dintre cei doi lideri din domeniu, care riscă să aștepte un timp substanțial pentru a își repara mașina sau să primească, în general în contul personal în baza așa numitei regii proprii, o sumă uneori prea mică pentru a acoperi reparația în condiții de siguranță.
Curtea Europeană de Justiție a decis ca automobilele care nu mai pot circula pe șoselele din țară să plătească RCA-ul pentru ele.
Circa 2 milioane de români sunt buni de plată pentru mașinile foarte vechi pe care le dețin, chiar dacă automobilele nu mai pot circula pe șoselele din țară. Este concluzia unei decizii a Curții Europene de Justiție care statuează că toate vehiculele înmatriculate pe teritoriul Uniunii Europene trebuie să aibă RCA până în momentul în care sunt radiate. Mai mult, decizia CJUE exclude și posibilitatea suspendării RCA, instrument prezent în legislația din România și destul de des folosit în ultima perioadă.
România are o problemă semnificativă în ceea ce privește cuprinderea în RCA. Ponderea mașinilor asigurate în totalul vehiculelor înmatriculate este, potrivit majorității estimărilor, sub nivelul impus de UE, adică 85%. Chiar aceste „rable”, vehicule foarte vechi și de cele mai multe ori nefolosite, coboară ponderea mașinilor cu RCA la un nivel mai redus decât ar trebui. Potrivit estimărilor, circa 2 milioane de vehicule, din 9,2 cât era înmatriculate la finalul lui 2020, sunt mai vechi de 20 de ani, multe dintre ele nemafiind folosite în trafic. Proprietarii acdestor mașini obișnuiesc să nu le mai înmatriculeze, însă CJUE consideră că ele prezintă totuși riscuri și trebuie să aibă RCA, anunță economica.net.
Aproximativ 2 milioane de autovehicule vor avea nevoie de RCA
Oricum ar fi, între 1,5 și 2 milioane de vehicule din România sunt constant fără RCA, aceasta în condițiile în care mergem pe estimarea ASF, care este oricum mai optimistă decât rezultatul calculelor seci. Dacă ne raportăm doar la autoturisme, constant între 700 și 1,7 milioane sunt fără RCA (având în vedere că există 7,2 milioane de autoturisme).
Dacă la aceste 1,5-2 milioane de vehicule mai punem la socoteală și cele aproximativ 5 milioane de vehicule asigurate la City Insurance și Euroins , societăți cu dificultăți la plata daunelor , rezultă o situație cât se poate de îngrijorătoare în țara cu cel mai mare număr de accidente mortale din Europa și cu unul dintre cele mai mari valori ale accidentelor totale.
Anual sunt instrumentate cel puțin 500.000 de dosare de daună pe RCA, ceea ce reprezintă un număr ridicat. Circa 7% din totalul vehiculelor asigurate comit o daună cel puțin o dată pe an, acest procent fiind mai mic în cazul automobilelor private (circa 2-3%), dar mult mai mare în cazul taxiurilor, autocarelor ori camioanelor, unde frecvența daunei( cum este numit acest indicator) ajunge și la peste 22- 23%.
Dacă plecăm de la presupunerea că mașinile neasigurate circulă mai puțin și că unele nu circulă deloc și aplicăm un procent de doar 3,5% (jumătate) la cele 2 milioane de vehicule fără RCA, rezultă câteva zeci de mii de accidente neacoperite de RCA, adică circa 70.000 de șoferi care vor plăti din propriul buzunar reparațiile, dacă nu au CASCO sau merg în judecată cu șoferul vinovat (această din urmă variantă fiind oricum extrem de anevoioasă și costisitoare).
Acesta este doar un calcul optimist și la prima vedere, pentru că mai sunt și cazurile șoferilor loviți de mașini asigurate la unul dintre cei doi lideri din domeniu, care riscă să aștepte un timp substanțial pentru a își repara mașina sau să primească, în general în contul personal în baza așa numitei regii proprii, o sumă uneori prea mică pentru a acoperi reparația în condiții de siguranță.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Sincer, nu sunt la curent cu schimbarile legii 136/1995. Nu stiu, spre rusinea mea, daca legea mai este valabila si nu cumva a fost inlocuita. Dara initiala, orice autovehicul supus inmatricularii trebuiau asigurate. Pana la urma nu-i ceva absurd, caci o masina nu sta in reparatii, in mod curent, cu lunile.
Pentru MAI, era o mare problema cu masinile retrase din explotare si supuse casarii. Decand se inregistreaza in sistem propriu nici aici nu ar fi probleme.
Daca esti lovit de un posesor de Euroins si altele asemenea, mergi la service agreate de ei cu decontare directa. Este drept ca te apuca spumele privind calitatea, dar macar nu scoti bani din buzunar. Pt Logan eu metoda asta am ales-o, dupa ce m-am fript.
Pentru MAI, era o mare problema cu masinile retrase din explotare si supuse casarii. Decand se inregistreaza in sistem propriu nici aici nu ar fi probleme.
Daca esti lovit de un posesor de Euroins si altele asemenea, mergi la service agreate de ei cu decontare directa. Este drept ca te apuca spumele privind calitatea, dar macar nu scoti bani din buzunar. Pt Logan eu metoda asta am ales-o, dupa ce m-am fript.
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Nu înțeleg cum te pot constrânge atâta timp cât tu nu circuli cu mașina respectivă, o ții în garaj și deci nu poți fi controlat în trafic. Doar nu se gândesc să o radieze de la sine putere daca nu e asigurată în sistem...Dacă ai o mașină clasică decapotabilă mi se pare logic să o asiguri doar pentru 3 luni de vară cât o folosești.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Toate masinile inmatriculate trebuie sa plateasca RCA, indiferent daca sunt pe roti sau pe butuci, conform hotararii.
Probabil odata cu impozitul ne obliga sa le si asiguram, in materie de ticalosii sunt experti.
Multumim lui UE pentru exceptionalele conditii de viata, traim un vis, doar ca suntem ingrati si nu ne dam seama.
Probabil odata cu impozitul ne obliga sa le si asiguram, in materie de ticalosii sunt experti.
Multumim lui UE pentru exceptionalele conditii de viata, traim un vis, doar ca suntem ingrati si nu ne dam seama.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
S-a mai vehiculat sistarea inmatricularii pt doferite motive: neplata impozit, neplata amenzi pt contraventii comise cu respectiva masina.BAGADI wrote: ↑05 May 2021, 21:46 Nu înțeleg cum te pot constrânge atâta timp cât tu nu circuli cu mașina respectivă, o ții în garaj și deci nu poți fi controlat în trafic. Doar nu se gândesc să o radieze de la sine putere daca nu e asigurată în sistem...Dacă ai o mașină clasică decapotabilă mi se pare logic să o asiguri doar pentru 3 luni de vară cât o folosești.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Asigurarea la casa/apartament o platesti doar pe perioada in care esti acasa?
La fel se intampla si cu masina, chiar si pe butuci poate sa cauzeze pagube. Intrebati un pompier...
Cand am dus Forester-ul in Romania, acesta a stat, pe o perioada de cativa ani, imprastiat in mai multe locatii.
Dupa "marea reconditionare mioritica" am vrut sa il reasigur in Franta, unde era inmatriculat. Refuz categoric la toate companiile "normale" de asigurare pe motiv ca masina nu a avut asigurare pe toata perioada "reconditionarii". Noroc ca, dupa multe drumuri fara folos, am dat peste o persoana care mi-a explicat cum poate sa fie "invins" sistemul...
La fel se intampla si cu masina, chiar si pe butuci poate sa cauzeze pagube. Intrebati un pompier...
Cand am dus Forester-ul in Romania, acesta a stat, pe o perioada de cativa ani, imprastiat in mai multe locatii.
Dupa "marea reconditionare mioritica" am vrut sa il reasigur in Franta, unde era inmatriculat. Refuz categoric la toate companiile "normale" de asigurare pe motiv ca masina nu a avut asigurare pe toata perioada "reconditionarii". Noroc ca, dupa multe drumuri fara folos, am dat peste o persoana care mi-a explicat cum poate sa fie "invins" sistemul...
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Chestia pe care o precizezi este o exceptie. Nu-s multi in situatia aia.
Sincer, privitor la treaba cu masina pe butuci, nu inteleg la ce pagube te gandesti.
Oricum, in 1995, cand a fost emisa legea, TOATE autovehiculele supuse inmatricularii trebuiau asigurate. Si nu imi amintesc sa fi plans cineva. Singurii care au facut demersuri de modificare au fost cei de la MAI. Am explicat pe ce motiv.
Totusi, de ce pe asiguratorul frantuz il freaca grija unde ai fost asigurat? Caci asigurarea auto nu-i serviciu social, ca cel medical spre exemplu, ca sa se poata spune ca ai privat pe altii de bani?
Sincer, privitor la treaba cu masina pe butuci, nu inteleg la ce pagube te gandesti.
Oricum, in 1995, cand a fost emisa legea, TOATE autovehiculele supuse inmatricularii trebuiau asigurate. Si nu imi amintesc sa fi plans cineva. Singurii care au facut demersuri de modificare au fost cei de la MAI. Am explicat pe ce motiv.
Totusi, de ce pe asiguratorul frantuz il freaca grija unde ai fost asigurat? Caci asigurarea auto nu-i serviciu social, ca cel medical spre exemplu, ca sa se poata spune ca ai privat pe altii de bani?
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
O mașină care a fost asigurată e considerată o mașină care a rulat, o mașină în mințile ei pe când una neasigurată fie nu a rulat fie a fraudat.
Să zicem că ai o mașină pe butuci în garajul tău și se aprinde din x motive. Garajul va lua foc și focul se va extinde la vecini... Cine plătește? Asigurarea casei tale va zice pas.
Yo am o boxă de 5 m² la Paris într-un subsol de bloc fără garaje și plătesc asigurare în caz de inundație, furt, incendiu... Oricum în caz de sinistru tot praf în ochi primești că perciunații au buzunare doar pe sensul de intrare...
Să zicem că ai o mașină pe butuci în garajul tău și se aprinde din x motive. Garajul va lua foc și focul se va extinde la vecini... Cine plătește? Asigurarea casei tale va zice pas.
Yo am o boxă de 5 m² la Paris într-un subsol de bloc fără garaje și plătesc asigurare în caz de inundație, furt, incendiu... Oricum în caz de sinistru tot praf în ochi primești că perciunații au buzunare doar pe sensul de intrare...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Sincer nu stiu daca RCA acopera daune cauzate de incendiul pornit de la o masina pe butuci.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Boss , RCA-ul nu despăgubește nici cazuri care nu pot fi contestate, o dau spre culpă comună și tu bați câmpii cu garajul, păi acolo te va găsi vinovat pe tine că nu ai avut alarmă și sistem automat de stingere a incendiilor în garaj și tot tu vei plăti, pagubele din buzunar!Constantin wrote: ↑13 May 2021, 18:06 O mașină care a fost asigurată e considerată o mașină care a rulat, o mașină în mințile ei pe când una neasigurată fie nu a rulat fie a fraudat.
Să zicem că ai o mașină pe butuci în garajul tău și se aprinde din x motive. Garajul va lua foc și focul se va extinde la vecini... Cine plătește? Asigurarea casei tale va zice pas.
Yo am o boxă de 5 m² la Paris într-un subsol de bloc fără garaje și plătesc asigurare în caz de inundație, furt, incendiu... Oricum în caz de sinistru tot praf în ochi primești că perciunații au buzunare doar pe sensul de intrare...
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Cel putin in Franta, legea este destul de clara referitor la masinile pentru care nu se plateste asigurarea minima de responsabilitate civila : baterie demontata, rezervor golit, iar rotile nu trebuie sa atinga solul (atentie la modul in care se face acest lucru, nu orice improvizatie este acceptata).
De asemenea, companiile de asigurari propun tarife de asigurari reduse pentru masinile stocate etc.
Trebuie si ca asociatiile de automobilisti sau cluburi auto sa se implice si sa propuna anumite solutii.
Lucrurile nu avanseaza singure.
De asemenea, companiile de asigurari propun tarife de asigurari reduse pentru masinile stocate etc.
Trebuie si ca asociatiile de automobilisti sau cluburi auto sa se implice si sa propuna anumite solutii.
Lucrurile nu avanseaza singure.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Asa ar trebui ...Trebuie si ca asociatiile de automobilisti sau cluburi auto sa se implice si sa propuna anumite solutii.
Lucrurile nu avanseaza singure.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
Acuma hai sa o spunem si pe aia dreapta... atata vreme cat cetateanu nu protesteaza, statul si toti care se "servesc" din buzunarul acestuia, si sunt o gramada daca stam sa ne gandim bine, au sa ia tot mai mult in fiecare an, ca sa nu zic in fiecare zi.
Aici seamana toti cu "prietenii" lui Constantin, cunosc doar un sens de circulatie al banului...
Aici seamana toti cu "prietenii" lui Constantin, cunosc doar un sens de circulatie al banului...
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
RCA se refera la accidente.
Daca masina este imobilizata fiind in reparare sau restaurare, ce sa platesc si mai ales pentru ce sa platesc ?
Pentru orice alte evenimente gen dat cu ciocanul peste degete sau incendiu iti faci o asigurare specifica.
Sa asiguri o masina pe butuci e noaptea mintii.
Daca masina este imobilizata fiind in reparare sau restaurare, ce sa platesc si mai ales pentru ce sa platesc ?
Pentru orice alte evenimente gen dat cu ciocanul peste degete sau incendiu iti faci o asigurare specifica.
Sa asiguri o masina pe butuci e noaptea mintii.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: RCA-ul devine obligatoriu pentru toate mașinile, inclusiv cele care nu mai pot circula
La fel este si impozitul funciar, iar exemple ar mai fi gramezi...
Pe de alta parte, cand m-am plans ca platesc multe taxe legate de proprietate, raspunsul inspectorului de finante a fost dezarmant : "Nu va convine, nu aveti decat sa vindeti tot, platiti impozitele pe venitul realizat si sunteti "liber" pe urma...". Mai poti sa zici ceva?
Pe de alta parte, cand m-am plans ca platesc multe taxe legate de proprietate, raspunsul inspectorului de finante a fost dezarmant : "Nu va convine, nu aveti decat sa vindeti tot, platiti impozitele pe venitul realizat si sunteti "liber" pe urma...". Mai poti sa zici ceva?