Vigneta Oxigen !

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat joi că vigneta Oxigen va putea fi achiziţionată din benzinării, dar şi online, iar banii vor merge către proiecte de mediu.

'Se vor găsi peste tot. În benzinării, se vor putea achiziţiona şi online, prin sms, deci prin toate mijloacele moderne. Nu se vor face cozi, aşa cum am auzit pe cineva. Banii obţinuţi din vigneta Oxigen, aşa cum scrie şi în proiect, vor merge către proiecte de mediu şi către proiecte de mobilitate. Adică, recuperarea unor spaţii verzi, a unor parcuri. De asemenea, achiziţia de mijloace de transport prietenoase cu mediul', a spus Firea, în debutul şedinţei Consiliului General al Capitalei.

Gabriela Firea a declarat că a luat măsuri pentru a încuraja folosirea transportului în comun, reamintind că au fost achiziţionate 400 de autobuze noi şi că a semnat deja un contract cu Mercedes pentru 130 de autobuze hibrid, acestea urmând să fie introduse în trafic începând de anul viitor. Edilul general a adăugat că sunt în proceduri 'avansate, aproape de finalizare', licitaţiile pentru achiziţia a 100 de autobuze electrice, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze. Primarul general a motivat introducerea vignetei Oxigen prin faptul că Bucureşti se află pe locul şase la nivel european şi pe locul patru la nivel naţional (după Iaşi, Cluj şi Braşov) în ce priveşte poluarea aerului.

Firea a mai precizat că în acest moment în Municipiul Bucureşti şi în judeţul Ilfov sunt înmatriculate: 260.000 de maşini non-Euro; 7.000 de maşini Euro 1; 113.000 de maşini Euro 2; 213.000 de maşini Euro 3; 440.000 de maşini Euro 4; 253.000 de maşini Euro 5; 330.000 de maşini Euro 6. Ea a mai arătat că maşinile non-euro au fost fabricate înainte de 1992, maşinile Euro 1 au fost fabricate între 1992-1996, Euro 2 - între 1996-1999, Euro 3 între 1999-2005, Euro 4 între 2005-2009, Euro 5 între 2009-2013, iar Euro 6 au fost fabricate după 2013. Consilierii generali ai Capitalei au adoptat joi proiectul conform căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vigneta 'Oxigen' de acces şi circulaţie în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020. Începând cu 1 ianuarie 2022 va fi interzis accesul în Municipiul Bucureşti pentru autovehiculele cu norme de poluare non euro, euro 1 şi euro 2.

De asemenea, începând cu data de 1 ianuarie 2024, va fi interzis în Capitală accesul autovehiculelor cu normă de poluare Euro 3. Potrivit unui amendament adoptat la propunerea primarului general, Gabriela Firea, vigneta Oxigen va fi introdusă pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4 doar de la 1 ianuarie 2021, nu din 2020, aşa cum prevedea forma iniţială. Astfel, din 2020, pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti este permis fără restricţii pe toate arterele.

Maşinile Euro 3 pot circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vignetei. Pentru automobilele non-euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului. Cel mai mult vor plăti posesorii de autoturisme non-euro, preţul vignetei în cazul acestora ajungând la 1.900 lei pe an. Vignetele se pot achiziţiona pentru o zi, o lună, şase luni sau un an. Circulaţia fără vignetă va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei, conform Agerpres.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

Cine a vrut o tara ca afara iete a primit cadoul.
Din 2022 le urcam pe butuci sa protejam arcurile...
Ma astept sa apara procese precum cele de la taxa de inmatriculare, nu e in regula sa ai o proprietate si sa nu poti exercita posesia din cauza unei hotarari de primarie.

p.s. motorul de Brasov poate fi facut euro 6 ? :-j
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

Nu vad legatura cu o tara ca afara...
Poate vrei sa zici ca in UE, restul lumii nu este asa pornita pe asa zisa ecologie.
De fapt sunt noi taxe etc, toate in numele ecologiei. Interesant, doar cetateanul de rand este poluatorul care trebuie taxat, cei cu iahturi, elicoptere, jet-uri private etc au, intotdeauna, scutire de la aceste taxe.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

De la 1 ianuarie 2020, este restricționat zilnic, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, de la 7 la 22, accesul mașinilor cu masă totală maximă autorizată mai mică de 5 tone, în București:

- pentru mașinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen.
- pentru cele cu norma de poluare Euro 3, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
-Restricția pentru Euro 4 se aplica din 2021.
- masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, au acces fără restrictii pe toate arterele;
Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi.
Șoferii care circulă fără vinietă corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

TARIFE

· Non-euro - 15 lei/ zi, 300 lei/luna si 1.900 lei/an
· Euro 1 - 15/zi, 250 lei/luna si 1.700 lei/an
· Euro 2 - 15 lei/zi, 200 lei/luna, 1.500 lei/an
· Euro 3 - 5 lei/zi, 100 lei/luna sau 700 lei/an
· Euro 4 - 5 lei/zi, 80 lei/luna sau 500 lei/an
Mașinile exceptate
Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:

- cele electrice și hibrid
- scuterele și motocicletele
- cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități precum si cele aflate in proprietatea persoanelor cu dizabilitati care poseda certificat de incadrare in grad grav de handicap, cu insotitor, eliberat de Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap de pe raza Municipiului Bucuresti
- cele destinate transmisiunilor radio și tv
- autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
- servicile publice comunitare pentru situații de urgență
- Societatea Națională de Cruce Roşie din România
- serviciile de ambulanță
- Societatea Transport Bucuresti STB
- cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
- cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
- cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

Zona ZACA

Se defineşte Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl. Independentei - str. Știrbei Vodă - str. Berzei str. Buzeşti -p-ta Victoriei.

Vinietele OXIGEN se vor putea achizitiona online, din benzinarii, prin sms sau aplicatii online ale Primariei Capitalei, care vor fi realizate special in acest scop.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

Deci, daca chiar vream ecologie, interziceam, pur si simplu, accesul anumitor categorii de vehicule.
De fapt, daca platesti taxa, poti polua fara probleme, in totala legalitate. "Adevarata" ecologie, ce sa mai zic.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

Ce vinietă hoxijen bre?
Se vede taman de la înalta poartă de la tel-aviv că ie un nou bir:vigneta euro...
Io am zis mai dedemult dar ați dat cu bolovani!
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

Eu ma intreb daca imi pun masina pe Bulgaria unde vor trimite amenda, la Silistra sau Veliko Tarnovo ? ;D
Sunt tentat de un Aro cu motor de Brasov cu vreo 5 litri de ulei pe esapament ambalat la maxim in fata primariei.... O0
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

Nu te juca, masinile care "fumega" la greu pot sfasi cu imobilizare imediata sau pe platforma politiei...
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

Daca stai la volan nu au dreptul sa ridice masina.
Si daca masina e pe numele unui bulgar mi se pare situatia perfecta.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

vercingetorix wrote: 24 Oct 2019, 15:59 Cine a vrut o tara ca afara iete a primit cadoul.
Din 2022 le urcam pe butuci sa protejam arcurile...
Ma astept sa apara procese precum cele de la taxa de inmatriculare, nu e in regula sa ai o proprietate si sa nu poti exercita posesia din cauza unei hotarari de primarie.

p.s. motorul de Brasov poate fi facut euro 6 ? :-j
Cum sa nu fie in regula, daca chiar asta spune regula. Atentie la vorbe! Spui ca "nu poti exercita posesia". Poti fara probleme. Nu iti interzice nimeni sa te plimbi cu ea prin alte parti sau sa o vinzi. Si acum sunt portiuni de drumuri unde accesul anumitor vehicule sau a tuturor vehiculelor in anumite perioade de timp este interzis. In acest caza ti se incalca vreun drept privitor la proprietate? Evident ca nu. Dupa cum s-a aratat si pe acest forum si in alte aglomerari urbane, din tari pe care le consideram civilizate, s-au luat masuri asemanatoare.
Last edited by flo on 26 Oct 2019, 17:50, edited 1 time in total.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

ardeleanu wrote: 24 Oct 2019, 16:33 Nu vad legatura cu o tara ca afara...
Poate vrei sa zici ca in UE, restul lumii nu este asa pornita pe asa zisa ecologie.
De fapt sunt noi taxe etc, toate in numele ecologiei. Interesant, doar cetateanul de rand este poluatorul care trebuie taxat, cei cu iahturi, elicoptere, jet-uri private etc au, intotdeauna, scutire de la aceste taxe.
Pentru moment se descurajeaza prin suprataxare. Dupa o vreme interzicere. Auzi, ala se da cu iahtul, cu elicopterul prin centrul Capitalei?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Sincer, va convine cand o autoutilitara IVECO din 1989 scoate fum prin aglomeratia de azi?

Ce ati spune daca s-ar suprataxa incepand cu a doua masina inmatriculata pe aceeasi adresa? Altii o fac deja. Pentru ca, spun ei, familia are masina in folosinta, nu individul.
Sau daca nu ti s-ar inmatricula masina numai daca faci dovada locului de parcare la domiciliu? Ca si asta altii o fac de destula vreme.
Dar daca s-ar impune ca vehiculele apartinand societatilor comerciale sa fie parcate in incinta acestora si nu pe drumurile publice? Nu ar fi nimic incorect.
Oameni buni, Capitala nu poate inghiti atatea masini masini pe cat ne-am dorii. Daca vrem sa se mai poata circula si respira obligatoriu trebuie facut ceva in sensul REDUCERII numarului de masini. Ca ne place sau nu asta este solutia. Nici parcari foarte multe nu se pot face si nici strazile nu se mai pot lati. Poate numai daca se reconstruieste intreg orasul, iar asta e putin probabil.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

vercingetorix wrote: 25 Oct 2019, 09:46 Daca stai la volan nu au dreptul sa ridice masina.
Si daca masina e pe numele unui bulgar mi se pare situatia perfecta.
Dar au dreptul sa nu te lase sa pleci cu ea pe roti.

Pana la urma tu ce doresti? Sa nu fie impiedicati ghertoii care umbla cu fumigene prin miezul unui oras aglomerat si evident poluant?

Bun, exista nemultumiri. Niste solutii? O alternativa?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

Da, o solutie corecta ar fi catalogarea masinilor dupa un test de noxe, nu dupa tot soiu de criterii mai mult sau mai putin aberante. Nu imi pare normal ca, de exemplu, un 2CV non euro sa fie interzis in anumite zone, iar un SUV de 300 CP acceptat pentru ca ar fi euro 4, 5 etc pe hartie (vezi scandalul VW). Nu mai vorbesc de asa zisele vehicule hibride. Nu trebuie sa ai doctorat in motoare termice ca sa iti dai seama care polueaza mai mult.
De altfel, membri unui club 2CV au facut testul de noxe (la un centru de testari in domeniul motoarelor termice) si, fara surpriza, batranul 2CV, bine reglat, a batut la noxe motoarele recente de cilindree mare. Ciudat, nimeni nu a vrut sa le publice rezultatele. Oare de ce?
Poate ca inainte de a reduce numarul de masini in Capitala, ar trebui create alte modalitati de transport eficiente, transportul in comun actual fiind departe de a putea inlocui masina "mica".
Te poti duce la supermarket cu transportul in comun? Sigur ca da, problema este doar la intors, cand ai un "caddy" plin de carat...
Sunt de acord ca trebuie luate masuri, dar ma astept sa-i vad pe cei care fac aceste legi venind la birou pe bicicleta sau cu metro-ul...asa ca sa ne dea un exemplu. Chiar daca isi pun si girofar la trotineta. ;)
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Depinde la ce noxe te referi. Un diesel vechi cu siguranta este mai poluant indiferent cat de bine este pus la punct, comparativ cu unul de generatie noua. Daca socotim cum spui tu, cu siguranta un non euro care circula odata pe luna este mai putin poluant ca un euro 6 care circula zilnic. Dar poate cineva monitoriza asta? Cate non euro care functioneaza perfect si circula zilnic cunosti?
Este la fel de foarte adevarat ca producatorii de autovehicule si echipamente auto impun reglementarile noi. ABS obligatoriu, senzori ai presiunii in pneuri obligatoriu, etc. Am facut pentru o scurta perioada din comisia tehnica ASRO si am auzit diverse lucruri. Despre ce si cum vad "europenii" lucrurile. Este evident ca profita de teme precum siguranta sau poluarea si impun noi cerinte pt a-si vinde produsele.

Parintii cum se duceau la targuieli fara furgoneta? Hai sa fim seriosi. Toate statisticele arata ca o treime din ce se cumpara se arunca. Cica romanii ar fi campioni. Evident aia care isi permit sa cumpere mult si multe.
Locuiesc in Militari. Metroul este mult mai putin aglomerat ca pe vremea lui Ceausescu si in plus exista autobuze si troleu. In schimb pe bulevard nu poti arunca un ac. Ambulantele raman blocate, caci pe strada sunt masini, majoritatea cu doar cu soferul la bord. E partial justa treaba cu transportul in comun. Este si ceva snobism. Uitati cati ilfoveni invadeaza Capitala sa-si duca progeniturile la scoala in Capitala. La clasele primare, nu la liceu.

Indiferent cat de obiective sau nu ar fi criteriile de clasificare a masinilor sau cat de juste ar fi explicatiile privind folosirea sau nu a unei masini "mici" , trebuie sa admitem ca Bucurestii nu poate inghitii atat de multe si ca atare trebuie o " cernere" a acestora pentru a ramane mai putine.

Pentru mine, cea mai mare problema a hotararii aflate in discutie este ca termenul de aplicare este prea mic. Just ar fi fost ca hotararea sa fi fost luata acum doi ani si sa se aplice incepand cu ianuarie 2020. Ala care si-a cumparat un euro 3 acum cateva luni este chiar luat de fraier.

Post Reply