Vigneta Oxigen !

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Eu am spus reglementari, tu vorbesti de legislatie.
Reglementarile in cauza: norme de lucru , aplicabilitate , etc. se stabilesc prin ordin de ministru. Cel al transportuilor, lucrarilor publice, mediu, munca, etc., dupa caz.
Dar chiar daca folosim "legislatie" cu intelesul larg de acte normative, tot ar trebui sa cunoastem ca nu numai parlamentul este "legiuitor" in aceste spete. Vad ca totusi cunosti ca si consiliul general poate emite acte nomative. Sa inteleg ca doresti numai sa fii tendentios.
Legislatia referitoare la mediu este armonizata cu cerintele UE. De Parlament. Asadar subiectul acesta nu prea mai poate provoca discutii.
Cand primaria a propus o solutie care sa descurajeze circulatia auto, am vazut cu totii reactia.
Daca este sa fim drepti, hai sa vedem si opinia primariei. Cu toate ca condamnarea a fost aplicata Romaniei, nu Capitalei.
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate ... 16-1300046

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by George »

Reactia impotriva initiativei primariei a fost si este indreptatita pentru ca nu masinile polueaza in Bucuresti, dupa cum ne-am lamurit deja...si asta fara sa fiu tendentios.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Pai experienta din ultimele saptamani, cand circulatia a fost redusa, tocmai asta a aratat, ca principalul poluator este traficul auto. Traficul scazut, a determinat parametrii scazuti de poluare.
Reactia impotriva solutiei primariei, caci nu numai primarita a fost de acord cu aceasta, s-a datorat faptului ca implica o cheltuiala, fie taxa, fie masina noua. Putin le pasa celor mai multi dintre bucuresteni de poluare. Sa privim cat de civilizati sunt cand parcheaza si putem realiza cum mustesc de spirit civic. Sau cum isi curata zapada din fata imobilelor.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Poate nu ne uitam la aceleasi stiri, eu am tot vazut stiri in care se spunea ca poluarea cu Pm2 si Pm10 era la fel de mare ca in zilele dinainte de criza.

Acum nefiind trafic, este si mult mai greu de poluat din alte surse (ars deseuri, etc), e mult mai "pe fata" sa zic asa, si nu se mai risca asa usor.

As fi tare curios de o statistica vizavi de numarul de masini (procentual) pe fiecare norma euro, care circula zilnic in Bucuresti. Sa nu uitam ca a scazut numarul total de masini care circula, daca scazi de pe o zi pe alta niste zeci sau sute de mii de masini euro 5-6, se va simti mult mai clar diferenta, decat cateva mii euro 2.

https://romania.europalibera.org/a/aeru ... 00858.html

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

"sunt IAR cote ridicate", asadar se admite si in acele stiri ca a existat o scadere. Celelate susrse nu sunt din Bucuresti si corect ar fi sa nu le imputam primariei Capitalei. Ministrul Mediului ar trtebui sa rezolve problema . El insa vad ca nu prea il preocupa treaba, caci Guvernul a sistat orice fel de control la operatorii economici.
Si ce ar spune o astfel de statistica? Sa-i lasam in pace pe aia cu euro 3 ca sunt putini si nu se simt? Si sunt si amarati pe deasupra. Pe cine ar interesa si cui ar folosi? Relevant este sa elimini masini din trafic. Fortand asta cu masinile vechi ajuti si producatorii de masini noi. Cum va fi nevoie de a se stimula consumul in viitorul apropiat, nu ar fi de mirare sa constatam ca ideea revine dupa alegeri.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Nu mi se pare de acord toata politica asta de consumerism, ca e normal sa stimulezi producatorii, etc. Duc ARO la remat si imi iau Duster cu motor de 0.9 Tce in 3 pistoane ? Ala nu o sa reziste nici 10% din cat a rezistat ARO. Sau patrolul, 6 pistoane in linie 2.8, care a rezistat cu brio 25 de ani si aproape 500 de mii de km. Sa vad cum rezista duster 0.9 macar 200 de mii.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

Din pacate, e din ce in ce mai costisitor sa produci un motor de 2 litri care sa respecte normele de poluare. Din cauza asta producatorii recurg masiv la downsizing. Daca mai legi si o rulota ( nu mai zic de o platforma cu masina pe ea ...) la Duster-ul cu motor de motocicleta, sa vezi atunci emotii cand urci in panta si se face galeria si turbina ca fundul babuinului. Simti la nasuc si un miros imbietor de fier incins si placerea este maxima :)
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

Un fenomen social care se ascunde in spatele asa zisei lupte pentru ecologie a aparut in urma cu ceva vreme in capitala Frantei. Actualul primar al Parisului a avut o reusita relativ surprinzatoare la alegeri, avand in vedere ca toata lumea prezicea un esec datorita masurilor ecologice drastice prezentate in programul electoral (inclusiv masuri total irealiste, cum ar fi plantarea a zeci de mii de arbori in capitala, Sena atat de curata incat sa te poti scalda fara probleme si alte baliverne prezentate fara nerusinare).
Dupa chiriile imense din Paris (intra muros), a aparut si aceasta "ecologizare" a capitalei, fapt care a dus la "impingerea", mai mult sau mai putin discreta, a claselor mai putin bogate catre periferie. Populatia Parisului "intra muros" scade in fiecare an cu cateva mii de persoane... o adevarata selectie pe criterii de venituri/avere etc.
Fenomenul a luat amploare si prin alte parti (vezi Nice, Bordeaux etc) unde proletariatul "deranjeaza",
deci "ecologizam" la greu.

Liberté, Egalité, Fraternité !
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

... ai uitat să spui că majoritatea parizienilor sunt chiriași. Aproape toate imobilele din Paris aparțin societăților financiare(bănci, asigurări, alea/alea) care aparțin mozambicanilor și somalezilor. Dobândite în mod cinstit ca absolut tot ce le aparține...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

toni wrote: 09 May 2020, 00:56 Nu mi se pare de acord toata politica asta de consumerism, ca e normal sa stimulezi producatorii, etc. Duc ARO la remat si imi iau Duster cu motor de 0.9 Tce in 3 pistoane ? Ala nu o sa reziste nici 10% din cat a rezistat ARO. Sau patrolul, 6 pistoane in linie 2.8, care a rezistat cu brio 25 de ani si aproape 500 de mii de km. Sa vad cum rezista duster 0.9 macar 200 de mii.
Are importanta daca tu esti de acord? Sau eu?
Consumerismul asta asigura locurile de munca si tot confortul cu care ne-am obisnuit. Confort oarecum ieftin. Cati crezi ca ar accepta renuntarea la el? Sa fim cinstiti, consumerismul asta polueaza si stoarce planeta.
Dusterul nu va rezista, fiindca nu va fi pastrat de nimeni, asta si pentru ca nu il vei mai putea intretine, repara. Altfel, Duster va rezista fara mari defecte sute de mii de km. Dacia 1300 sau ARO nu reuseau asta. La 70000km te gandeai la o segmentare pt Dacia strabuna.

Motorul in trei, cel mai puternic pus pe LOGAN, intradevar este un motor chinuit. Clar nepotrivit pentru ce s-a dorit a fi LOGAN, adica o masina pe care in afara de plimbare sa o folosesti si la carat. Pentru DUSTER este fara speranta. Exista o astfel de motorizare pentru Duster?
Chiar aici pe forum, erau colegi indignati ca institutiile statului nu cumpara produse romanesti. Las la o parte discutia legata de faptul ca si produsul romanesc trebuie sa fie supus tratamentului prevazut de legislatia referitoare la achizitiile publice. Ce te faci insa cand trebuie sa faci compromisuri legate de performante sau calitate ca sa admiti si produse romanesti? Sau ce sa zici cand le accepti si producatorul autohton este lacom? Si va reamintesc despre Polo ale Politiei. Cati tampiti declarau ca sunt siguri ei ca nemtul a dat comision si din cauza asta au castigat. Pai Politia a facut un astfel de compromis si a admis motoare sub 100 de CP, asta ca si Dacia sa se califice. Numai ca Dacia a tinut la pret cum VW nu a facut. Licitatia a fost publica pe SEAP. Dacia a sarit la Ponta si a acuzat MAI ca admite si alte vehicule decat cele in trei volume. Guvernul a ordonat la urmatoarea chizitie. Rezultatul: Concurenta Daciei nu s-a calificat. Politistii au masini care gafaie pe Dealu Negru si injura. Romanii sunt fericiti ca s-au cumparat de ale lor. Ce sa zicem de latura asta a consumerismului?

Ardelene, de cand e lumea, bogatul evita sa se amestece cu sarantocul. Si fenomenul nu este specific Parisului. Prin alte parti fenomenul este mai vechi. Am inteles ca in Germania, pensia te cam obliga sa parasesti marile orase. Cam din motivele spuse de tine. Asta imi povestea un roman scapat in Germania prin '78. Citeam acum vreo 4-5 ani cum erau germanii indignati ca unii conationali, ajunsi la pensie, se muta in Spania si Portugalia (pentru ca traiul e mai ieftin) si ca urmare isi cheltuie banii in afara societatii care le asigura pensia.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Vigneta Oxigen !

Post by Constantin »

Nu intru prea mult în detalii dar în referire la mesajul de mai sus aș prefera să segmentez un motor de dacie la 7jdămii decât să-mi sară lanțu' la mercedes la o sută7jdămii...
Mi-a sărit lanțu' anu' trecut. 5 mii de euro doar... Altfel trebuia să reciclez toată dihania în numele ecologiei...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

In mod semioficial ne-a fost transmisa informatia ca produsele firmei, concepute pana acum pentru o durata de viata estimata de 10 ani, vor trece treptat la o durata mult mai scurta...
Cred ca explica partial anumite lucruri mentionate mai sus.

Flo, nu confunda plecatul la pensie in zone mai ieftine (cu mult soare si climat placut) cu ce se intampla acum... Pleaca persoane cu doua salarii normale in familie pentru ca nu-si mai permit sa traiasca decent in anumite zone/regiuni care nu puneau nici o problema de genul acesta pana de curand.

Si eu intentionez la pensie sa plec spre sud. Cu banii de pe inchiriatul apartamentului din regiunea parisiana, imi pot inchiria o casa cu gradina mare si piscina intr-un satuc pitoresc din sudul Frantei, nu foarte departe de mare sau un super apartament in Maroc pe plaja. Si imi mai si raman bani de cheltuiala.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Constantin, cate masini din marca spusa de tine pateste ce ai patit tu si cate Dacii ramaneau fara compresie la 70000 km?
Pe dealta parte, ai dreptate, piesele pentru astea moderne sunt mult mai scumpe.
Imediat dupa ce mi-am cumparat Loganul, m-a mancat in ... sa desfac busonul la vasul de expasiune. L-am scapat din mana si dus a fost, l-am pierdut. Am ramas socat cand am vazut cat costa, comparativ cu piese ale batranei Dacii.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Posibil Ardelene sa se mai umble la durata de viata a produselor. Asa se mentine cererea. Iar populatia va primi ca explicatie faptul ca altfel dispar locuri de munca. Iar locul de munca va deveni o spaima.
Sa inteleg domnul Macrou, omul care reprezinta dreapta energica, harnica, corporatia eficienta, a dus aceasta fericire frantzului, care pana de curand traia oarecum linistit? Acum, depinde ce inseamna doua salarii normale. Care e norma la care te raportezi.
Eu spuneam ce imi povestea un cetatean german si anume ca din pensie nu-si mai permite sa traiasca in Hamburg sau Munchen.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

flo wrote: 09 May 2020, 21:59
toni wrote: 09 May 2020, 00:56 Nu mi se pare de acord toata politica asta de consumerism, ca e normal sa stimulezi producatorii, etc. Duc ARO la remat si imi iau Duster cu motor de 0.9 Tce in 3 pistoane ? Ala nu o sa reziste nici 10% din cat a rezistat ARO. Sau patrolul, 6 pistoane in linie 2.8, care a rezistat cu brio 25 de ani si aproape 500 de mii de km. Sa vad cum rezista duster 0.9 macar 200 de mii.
Are importanta daca tu esti de acord? Sau eu?
Consumerismul asta asigura locurile de munca si tot confortul cu care ne-am obisnuit. Confort oarecum ieftin. Cati crezi ca ar accepta renuntarea la el? Sa fim cinstiti, consumerismul asta polueaza si stoarce planeta.
Dusterul nu va rezista, fiindca nu va fi pastrat de nimeni, asta si pentru ca nu il vei mai putea intretine, repara. Altfel, Duster va rezista fara mari defecte sute de mii de km. Dacia 1300 sau ARO nu reuseau asta. La 70000km te gandeai la o segmentare pt Dacia strabuna.

Motorul in trei, cel mai puternic pus pe LOGAN, intradevar este un motor chinuit. Clar nepotrivit pentru ce s-a dorit a fi LOGAN, adica o masina pe care in afara de plimbare sa o folosesti si la carat. Pentru DUSTER este fara speranta. Exista o astfel de motorizare pentru Duster?
Chiar aici pe forum, erau colegi indignati ca institutiile statului nu cumpara produse romanesti. Las la o parte discutia legata de faptul ca si produsul romanesc trebuie sa fie supus tratamentului prevazut de legislatia referitoare la achizitiile publice. Ce te faci insa cand trebuie sa faci compromisuri legate de performante sau calitate ca sa admiti si produse romanesti? Sau ce sa zici cand le accepti si producatorul autohton este lacom? Si va reamintesc despre Polo ale Politiei. Cati tampiti declarau ca sunt siguri ei ca nemtul a dat comision si din cauza asta au castigat. Pai Politia a facut un astfel de compromis si a admis motoare sub 100 de CP, asta ca si Dacia sa se califice. Numai ca Dacia a tinut la pret cum VW nu a facut. Licitatia a fost publica pe SEAP. Dacia a sarit la Ponta si a acuzat MAI ca admite si alte vehicule decat cele in trei volume. Guvernul a ordonat la urmatoarea chizitie. Rezultatul: Concurenta Daciei nu s-a calificat. Politistii au masini care gafaie pe Dealu Negru si injura. Romanii sunt fericiti ca s-au cumparat de ale lor. Ce sa zicem de latura asta a consumerismului?

Ardelene, de cand e lumea, bogatul evita sa se amestece cu sarantocul. Si fenomenul nu este specific Parisului. Prin alte parti fenomenul este mai vechi. Am inteles ca in Germania, pensia te cam obliga sa parasesti marile orase. Cam din motivele spuse de tine. Asta imi povestea un roman scapat in Germania prin '78. Citeam acum vreo 4-5 ani cum erau germanii indignati ca unii conationali, ajunsi la pensie, se muta in Spania si Portugalia (pentru ca traiul e mai ieftin) si ca urmare isi cheltuie banii in afara societatii care le asigura pensia.
Si furnizorii de piese auto trebuie sa traiasca, si mecanicii din ateliere care nu sunt reprezentante, si tinichigii, vopsitorii, etc. Sincer ma doare la 3 metrii in spate daca are sau nu are japonezul loc de munca daca nu ii cumpar eu masina. Cu sau fara vreo lege care sa ma sustina sa imi cumpar masina noua, eu tot nu imi mai voi lua in veci masina romaneasca, mai ales la standardele la care sunt facute acum.

Post Reply