Motor F8Q P636 pe CV 4 trepte la Aro 10

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
arjolino
Incepator
Incepator
Posts: 18
Joined: 07 Nov 2013, 06:59
Location: Pitesti-Arges

Motor F8Q P636 pe CV 4 trepte la Aro 10

Post by arjolino »

Salutare la toata lumea care citeste acest nou subiect

Intentionez sa pun un motor F8Q P636 pe o cutie de viteze de 4 trepte de benzina originala.
F8Q P636 este motorul de pe camioneta Dacia, care este gestionat in totalitate de un calculator de injectie.

-Doresc acest lucru pentru ca acest tip de calculator il cunosc foarte bine si pot sa modific absolut tot in el.
( incepand de la temperatura de pornire a ventilatorului electric, si terminand cu turatia de relanti sau cea maxima, cuplarea si decuplarea incalzitorului de apa,cuplarea si decuplarea bujiilor,inchiderea si deschiderea vanei EGR,debitul de motorina, avans la injectie, etc.)

-Vreau pe cutie de 4 trepte pentru ca, cel putin pe 1 si pe 2 rapoartele ma avantajeaza la cuplu in comparatie cu cea in 5 trepte,in plus treapta a 5a nu o sa o folosesc niciodata (cred ca nici a 4a , dar ma rog....)( cutie in 3 nu are Aro)

M-am gandit la doua variante,( 1 si 2) dar astept si alte sugestii :
1. Folosind carterul original de la papuc care are si prinderea senzorului de turatie( absolut necesar la pornirea acestui motor), la care bucsez cota semeringului de priza pentru un simering de Aro 10, pastrez rulmentul de presiune si placa de presiune de fi 200 de la dieselul de Dacia , folosesc disc de 200 de la benzina Dacia, priza de la Aro 10 care o sprijin in arborele de la F8Q pe o bucsa de BZ grafitat presata in inelul interior al rulmentului din arbore( dieselul F8Q la papuc are rulment de sprijin al prizei-6203 cu fi 17 la interior)

2. Pastrez toate componentele, placa,disc si rulment de papuc diesel, carterul ramane nemodificat la simering,si prelucrez o priza de papuc( trebuie scurtata, rectificata , si refacute canelurile si canalul de siguranta la intrarea in pinionul de 4.....si binenteles, apoi , tratament termic )-UNDE AS PUTEA SA MAI FAC ASEMENEA OPERATII????-Stie cineva???

In ambele cazuri , carterul ambreiaj de la papuc trebuie incarcat cu sudura-Al in partea de jos la imbinarea cu semicarterele de la Aro 10 -4 trepte , apoi replanat acel plan de separatie al carterului, operatii destul de simple aici in zona, si, eu sunt de parere ca cele 2 suruburi de M8 de la interior de tot de la planul de separatie intre carter ambreiaj si semicartere (acelea din partea cea mai de jos a cutiei, pot fi anulate)( desi nu este vreo filozofie sa refac gaurile, filetele fiind in semicartere; vorbesc despre cele 2 suruburi care la carterul de Aro 10 sunt in plus fata de carterul clasic de la Dacia 1310)

Prefer acest carter de la Dacia papuc ,deoarece are totul pozitionat dintr-o turnare foarte precisa( s-au industrializat cca110.000 exemplare) ( demaror fata de corona,senzor PMH fata de volanta, lantul de cote rulment presiune,placa, disc si volanta, aliniament motor- cutie ., si binenteles,cel mai important este ca-l am)

Mentionez ca , caracteristicile acestui motor sunt
( am unul usor ``impins``)
la 2250 rot./min are cca 130 Nm si la 4500rot./min are cam 67 HP
(de serie este 122-125Nm si 61-62HP)( comparabile cu cele ale benzinarului de 1400cmc a carui cutie vreau sa o folosesc)

Astept sugestii ,propuneri si observatii
Multumesc anticipat

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Motor F8Q P636 pe CV 4 trepte la Aro 10

Post by Soryn »

Greutate maxima vehicul complet echipat?
Foloseste rulmentul din arbore al f8q-ului ,dar montezi o bucsa din fier ,pentru a majora priza.
E complicat/greoi fq8-acesta pentru un bughi/.1.6 benzina dacia se comporta mai bine.
Diesel pentru consum si atat.
Motorul de pe papuc in opinia mea ,are problema legat de gestiunea alimentari, sau pompa de injectie,raspunde prea prompt la pedala de acceleratie, inducand niste socuri in cutie dezastroase.Cutia de papuc rezista eroic ,fiind mai solida ca cea de aro 10 in 4.
arjolino
Incepator
Incepator
Posts: 18
Joined: 07 Nov 2013, 06:59
Location: Pitesti-Arges

Re: Motor F8Q P636 pe CV 4 trepte la Aro 10

Post by arjolino »

Nu cred sa sara de 500 kg.....
Nu scot rulmentul de sprijin, fac o bucsa de bronz grafitat presata in inelul interior al acestui rulment.
Astfel va avea doua posibilitati de a se rasucii( in rulment si, clasic ,in bucsa de bronz grafitat)
Este firesc sa raspunda mai prompt la pedala, comenzile avansului si ale debitului sunt doar electro-hidraulice( in pompa)

Am f. multe cutii de papuc in toate variantele( tractiune, 4x4 ,propulsie)si foarte multe piese de cutii de papuc
Din pacate, nu am : secundar, furci, carter intermediar( capac de 5 )pinionul de legatura catre reductor, apoi cardan de fata lung, grupuri si multe alte nebunii care difera la Aro 10 in 5 trepte fata de Aro 10 in 4 trepte)
Totusi , cutia de papuc nu difera cu nimic de cutia de berlina clasica a anilor 1992-2002....
In varianta iesirii pe cardan biconicul mare (de pe secundar) este ceva mai mare la inelul interior, si avem 8x33 in varianta tractiune fata de 9x34 in varianta berlina.
Din punct de vedere al greutatii eu cred ca motorul nu are 50 kg IN PLUS fata de benzinar.
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Motor F8Q P636 pe CV 4 trepte la Aro 10

Post by razvy »

30 kg este diferenta intre 1,6 si 1,9 de pe papuc

Post Reply