Cutie Aro 10.4 Blocata
Moderators: mariusjaz, socratee
- buy
- Incepator
- Posts: 16
- Joined: 30 Nov 2010, 20:46
Cutie Aro 10.4 Blocata
Buna ziua.
Am dat de vreo 5 ori in 2 luni cutia jos de pe masina, ramane blocata in a-4-a , sare din a-3-a, tot felu de probleme nu stiu ce sa mai fac, am dus-o si la un mecanic bun tot nu a putut sa o faca.Imi pute-ti da un sfat?
Am dat de vreo 5 ori in 2 luni cutia jos de pe masina, ramane blocata in a-4-a , sare din a-3-a, tot felu de probleme nu stiu ce sa mai fac, am dus-o si la un mecanic bun tot nu a putut sa o faca.Imi pute-ti da un sfat?
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
...schimba mecanicul sau cutia.Din doua,una.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- buy
- Incepator
- Posts: 16
- Joined: 30 Nov 2010, 20:46
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
De obicei se bloca (nu mai puteam sa o scot din a-4-a) cand o turam puternic 90 - 100 km/h , reduceam putin incercam de cateva ori si iesea.
Acum cand a ramas de tot blocata (nu imi mai intra in nici o viteza, ca si cum ar fi pe liber ) era in a-3-a mam chinuit vreo 4 km sa o scot cand am scoso a ramas asa ( nu mai intra in nici o viteza nici in mansalier)
Acum cand a ramas de tot blocata (nu imi mai intra in nici o viteza, ca si cum ar fi pe liber ) era in a-3-a mam chinuit vreo 4 km sa o scot cand am scoso a ramas asa ( nu mai intra in nici o viteza nici in mansalier)
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2410
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
Cauta un meserias bun, eventual din cei mai vechi, desfa cutia si ia la mana toate componentele, schimba ce gasesti uzat.
Acceasi problema am avut si eu(intra in a 5-a si nu mai iesea, am adus masina la shtanga cu ambreiajul apasat! ), pina nu i-am facut revizie generala nu s-a rezolvat.
Ca sa intelegi mai bine ce se intampla in cutie : http://www.scoaladesoferi.ro/curs/Mecanica2.htm (necesita flash player)
Acceasi problema am avut si eu(intra in a 5-a si nu mai iesea, am adus masina la shtanga cu ambreiajul apasat! ), pina nu i-am facut revizie generala nu s-a rezolvat.
Ca sa intelegi mai bine ce se intampla in cutie : http://www.scoaladesoferi.ro/curs/Mecanica2.htm (necesita flash player)
Daca nu Aro, atunci ce ?
- aro_geo
- Membru
- Posts: 190
- Joined: 09 Nov 2008, 21:37
- Location: Bucuresti
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
Daca am inteles bine nu mai poti cupla in nicio treapta indiferent daca ai motorul oprit sau pornit. Deci putem exclude probleme la ambreiaj. Dc nu decupleaza complet sa nu te astepti sa introduci in vreo treapta cu motorul pornit si nici sa o scoti din treapta oricand. Imposibilitatea introducerii in vreo viteza poate fi cauzata de probleme cu tija de comanda a cutiei, furci de comanda uzate, mansoane sincronizatoare uzate. Uitate in manualul de reparatie la pagina 103 unde se vorbeste de diagnosticarea cutiei de viteze. Cutia de Aro 10 in 4 trepte e destul e simpla. Daca ai piese si scule se repara.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
primele probleme la treapta a 3a si a 4tra apar la cutia in 4, pt ca in mers sunt cel mai des folosite.
cand desfaci cutia in 2 , partea cu furcile/furca de cuplare, nu trebuie sa functioneze ca apa de ploaie, adica trebuie sa opuna putin rezistenta la miscarea ei /sectorul unde lucreaza in schimbarea vitezelor.
daca merge usor, trebuie umblat si acolo, la ce system o avea bile cu arcuri .sau ce are.
prima oara, se desface piulita pinionului de putere,care se afla in capacul reductorului, se da reductoru jos are 4 suruburi de M10, pe urma capacu ambreiajului se da jos, abia in cele din urma te apuci de desfacut suruburile cutiei., dupa ce termini de reparat,asamblat, la piulita pinionului de putere aplica modificarile de sigurantare exemplificate aici. viewtopic.php?f=70&t=1852&hilit=modific ... r&start=15
partea de pinioane, daca pinioanele de a 3a -a 4tra si mansonul lor impreuna cu craboti si arcuri .prezinta uzura, inlocuiesti piesele deteriorate. inclusive sincroanele (INELELE AURI CU DINTI). piesele cand le cumperi verifica calitatea ,sa nu fie din mamaliga ,in special craboti- care nu cred sa mai gasesti, va trebui sa ii fabrici undeva,din material f dur. http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=57&t=5182
DACA MERGI LA UN MECANIC BUN care a mai reparat cutii de viteze la viata lui. O REPARA, daca ai piese, BUN INSEAMNA MAI BATRAN DAR SA STIE CE FACE, SA NU FIE CU CAPU PLIN. CAND LUCREAZA.!
cand desfaci cutia in 2 , partea cu furcile/furca de cuplare, nu trebuie sa functioneze ca apa de ploaie, adica trebuie sa opuna putin rezistenta la miscarea ei /sectorul unde lucreaza in schimbarea vitezelor.
daca merge usor, trebuie umblat si acolo, la ce system o avea bile cu arcuri .sau ce are.
prima oara, se desface piulita pinionului de putere,care se afla in capacul reductorului, se da reductoru jos are 4 suruburi de M10, pe urma capacu ambreiajului se da jos, abia in cele din urma te apuci de desfacut suruburile cutiei., dupa ce termini de reparat,asamblat, la piulita pinionului de putere aplica modificarile de sigurantare exemplificate aici. viewtopic.php?f=70&t=1852&hilit=modific ... r&start=15
partea de pinioane, daca pinioanele de a 3a -a 4tra si mansonul lor impreuna cu craboti si arcuri .prezinta uzura, inlocuiesti piesele deteriorate. inclusive sincroanele (INELELE AURI CU DINTI). piesele cand le cumperi verifica calitatea ,sa nu fie din mamaliga ,in special craboti- care nu cred sa mai gasesti, va trebui sa ii fabrici undeva,din material f dur. http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=57&t=5182
DACA MERGI LA UN MECANIC BUN care a mai reparat cutii de viteze la viata lui. O REPARA, daca ai piese, BUN INSEAMNA MAI BATRAN DAR SA STIE CE FACE, SA NU FIE CU CAPU PLIN. CAND LUCREAZA.!
- amb13
- Membru legendar
- Posts: 1553
- Joined: 02 Mar 2008, 20:15
- Location: petrila-hunedoara
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
Ai spus bine Sorine, din cite cutii sau desfacut la Jiet, la majoritatea erau dusi crabotii.din pacate nu prea se mai gasesc , si cei de Dacia nu se potrivesc.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
eu am cumparat un set baladior manson craboti de aro 24 de a 1/2 parca nu mai stiu exact, craboti erau ca cei de la aro 10 dar pentru 1/2 , si iam subtiat cu flexu bland, sa nu le modific tratamentul, se poate face si pe freza , aia originali de la magazine eru mai mult carbon decat fier
-
- Junior
- Posts: 69
- Joined: 11 Jun 2012, 18:00
- Location: Cluj-Napoca
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
Salutare la toata lumea.
Alaltaieri i-o fatat la tata cutia la aro 10.
Inainte ii sarea din a 3-a si cateodata avea dificultate in a aschimba vitezele. Trebuia sa forteze sa intre in viteza (mai putin a 3-a din care sarea la relanti).
Alaltaieri o fatat de tot. Nu mai intra decat in a 3-a.
Am venit o bucata de drum asa cu a 3-a pana o inceput sa patineze ambreajul si s-o prajit discu'. L-am tras acasa cu samuraiu si ieri am dat jos cutia cu chiu cu vai.
In incinta placii de presiune/disc de ambreaj am gasit "o saiba de ghidare (prin care trec suruburile cu care se prinde cutia de motor) sparta si o parte macinata. Cred ca de acolo i s-o fript ambreajul.
La cutie... asa la prima vedere rulmentii is dusi + problema cu viteza a 3-a.
Ne intrebam daca merita reparata (daca se poate, cat costa piesele si cat ii de greu de reparat) sau sa schimbam cutia cu totul.
Ne gandeam..... oare nu se potriveste o cutie de pe Dacia Papuc 4x4? Un avantaj major ar fi ca are 5 viteze.
Voi ce ziceti?
Alaltaieri i-o fatat la tata cutia la aro 10.
Inainte ii sarea din a 3-a si cateodata avea dificultate in a aschimba vitezele. Trebuia sa forteze sa intre in viteza (mai putin a 3-a din care sarea la relanti).
Alaltaieri o fatat de tot. Nu mai intra decat in a 3-a.
Am venit o bucata de drum asa cu a 3-a pana o inceput sa patineze ambreajul si s-o prajit discu'. L-am tras acasa cu samuraiu si ieri am dat jos cutia cu chiu cu vai.
In incinta placii de presiune/disc de ambreaj am gasit "o saiba de ghidare (prin care trec suruburile cu care se prinde cutia de motor) sparta si o parte macinata. Cred ca de acolo i s-o fript ambreajul.
La cutie... asa la prima vedere rulmentii is dusi + problema cu viteza a 3-a.
Ne intrebam daca merita reparata (daca se poate, cat costa piesele si cat ii de greu de reparat) sau sa schimbam cutia cu totul.
Ne gandeam..... oare nu se potriveste o cutie de pe Dacia Papuc 4x4? Un avantaj major ar fi ca are 5 viteze.
Voi ce ziceti?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
Nu merge cutia de papuc , la papuc motorul este amplasat in fata punti fata , la aro motorul sta pe ia.
Doar pentru tractiune spate merge cutia de papuc cu tractiune spate.Asa este 10 spartan.
De reparat cutia veche se poate ,depinde starea ei , daca e cadavru trebuiesc inlocuite multle piese.
Alta cutie e loterie ,in romania majoritatea masinilor au fost folosite impropriu ,fara schimb de ulei la timp.Daca cumperi sa poti recupera bani inapoi daca nu e buna.
Pentru reparatie se ocupa cu asa ceva un fost angajat aro sectie cuti de viteze , cine are datele dumnealui de contact sunt binevenite aici.
Doar pentru tractiune spate merge cutia de papuc cu tractiune spate.Asa este 10 spartan.
De reparat cutia veche se poate ,depinde starea ei , daca e cadavru trebuiesc inlocuite multle piese.
Alta cutie e loterie ,in romania majoritatea masinilor au fost folosite impropriu ,fara schimb de ulei la timp.Daca cumperi sa poti recupera bani inapoi daca nu e buna.
Pentru reparatie se ocupa cu asa ceva un fost angajat aro sectie cuti de viteze , cine are datele dumnealui de contact sunt binevenite aici.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2410
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
Eu am Aro 10 Spartana si este 4x4, avand cutie de papuc in 5 trepte.SorinTVY wrote:Doar pentru tractiune spate merge cutia de papuc cu tractiune spate.Asa este 10 spartan.
Pentru reparatie se ocupa cu asa ceva un fost angajat aro sectie cuti de viteze , cine are datele dumnealui de contact sunt binevenite aici.
Presupun ca ar merge, mai trebuie verificat daca sunt aceiasi suporti la cutie, la mine e cu sasiu lat.
Si alta problema....eu am grupuri 7x36 si viteza a 5-a e degeaba, deci merita daca ai grupuri de fuga.
Daca vrei alta cutie e una de 4 trepte de vanzare la rubrica de piese.
Daca vrei s-a repari iti pot da pe PM datele de contact ale specialistului in cutii de Aro.
Din punct de vedere al costurilor e cam la fel, eu am reparat-o recent.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Cutie Aro 10.4 Blocata
Cutia in sine merge,dar trebuie flansa de conexiune cutie reductor, + baladior pentru 5 trepte , astea sunt cu dedicatie pentru aro 10, inafara de asta e cutie de papuc 4x2, nu 4x4 .Papucul nu are reductor.
Cutia in 5 e mai buna ca cea in 4 din multe puncte de vedere.
Referitor la grupuri pentru motoru de dacia 1.4 datorita puteri mici sau montat 7 36 in functie de dimensiunea anvelopelor.
1.4 5+1 41 cu 9 sau 8 33 ai sanse mult mai mici sa mergi cu viteaza 5a decat cu 7 36 , de ce ,datorita raportului.
1.4 este subdimensionat pentru greutatea masini, si orice ai vrea sa ii faci nu o sa depasesti cu roti pe 15 inchi 90 km /h ,poate doar la vale
Cutia in 5 e mai buna ca cea in 4 din multe puncte de vedere.
Referitor la grupuri pentru motoru de dacia 1.4 datorita puteri mici sau montat 7 36 in functie de dimensiunea anvelopelor.
1.4 5+1 41 cu 9 sau 8 33 ai sanse mult mai mici sa mergi cu viteaza 5a decat cu 7 36 , de ce ,datorita raportului.
1.4 este subdimensionat pentru greutatea masini, si orice ai vrea sa ii faci nu o sa depasesti cu roti pe 15 inchi 90 km /h ,poate doar la vale