Autospeciale Pompieri

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4494
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Autospeciale Pompieri

Post by ardeleanu »

Adevarul supara, flo...

NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autospeciale Pompieri

Post by NNnicusor »

Draga Flo , hai sa le luam pe rand , si sper sa nu mi se mai spuna ca sunt cate putin din toate si amestecate .
Si poate ar fi mai bine ca un admin sa mute comentariile noastre politice la topicul " Hai sa dam la gioale " " , ca vad ca prea ne-am intins .
flo wrote: 28 Jun 2023, 21:35

Draga Nicu, care sunt pompele alea bune de Aversa? Sa fim seriosi, pompa folosita era una care nu avea nimic comun cu stingerea incendiilor. Era o pompa pt irigatii.

" Pompa de irigatii Aversa " montata pe masinile de pompieri .
Totusi erau pompe specializate .
Ai vazut cum arata pompele de irigatii sau pompele industriale de apa?
Eu am vazut. Si am avut de a face cu mentenanta lor .
Dupa cum am avut de a face si cu pompele de incendiu industriale .
Cu care am si avut de luptat .
Si aici nu mergea cu povesti si cu " nu se poate ". Trebuiau sa functioneze .
Iata unele din pompele de pe autospecialele romanesti :
http://www.scoaladepompieri.ro/Cursanti ... eciale.pdf
Nu sunt pompier de meserie .
Dar cand nu stiu caut un manual si invat .
Pentru ca la noi in industrie daca nu stii te dau afara si aduc pe altul care stie .
Si in cazul meu , a trebuit sa rezolv problema la unu noaptea .
Suprapresiune , apa, fum Diesel in casa pompelor de incendiu ( nu cele tehnologice ) , nu mi-o doresc inca o data .
flo wrote: 28 Jun 2023, 21:35

Aversa nicio data nu si-a propus teme de cercetare cum au facut turcii.
Gasesti aici rezultatul temei de cercetare/proiectare
https://es.scribd.com/document/41216606 ... a-de-Lupta

Cat despre calitatea pompelor turcesti, sa ne amintim ce am discutat inainte :
https://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?t=873&start=120
flo wrote: 28 Jun 2023, 21:35 Dar sub comunisti era buna.
Iar ii dam cu politica .
Sunt totusi pompele acelea care au functionat zeci de ani .
Acum " nu merge, nu se poate , asta e "
Amintiri personale despre ISU : un prieten cade la pamant secerat in piata , sotia sa suna la numarul de urgenta . Nu vin , nu aveau ambulante suficiente in stare de functionare . Din acelea euro .
" Pai daca aveti cu ce duceti-l la spital " a spus operatoarea imbufnata .
Putea fi leziune a coloanei vertebrale sau problema cardiaca .
flo wrote: 28 Jun 2023, 21:35
Care sunt comenzile de care zici? Ca Aversa nu avea comenzi de nici un fel.
Asa este , in ziua inchiderii nu aveau comenzi .
Dar in anii anteriori angajatii recursesera la presa , aratand cum se vand utilaje situatie care facea imposibila onorarea comenzilor .Mirosul afacerii imobiliare se simtea tot mai puternic.
Luati va rog la rasfoit presa din anii anteriori .
flo wrote: 28 Jun 2023, 21:35
Ziceai de Autobuzul. Sotia unui coleg de birou lucra acolo. Romania adopta standardul european pt ambulante. Era punct de indeplinit pt a intra in UE. Scandal facut de cei de la Autobuzul, pe motiv ca cei de la sanatate sunt corupti si nu mai vor ambulante de la ei. Binenteles ca nu precizau ca masinile lor nu respectau o gramada de cerinte. Dimensiunile usilor spre exemplu. Lipsa aerului conditionat.
Daca ai adus subiectul in discutie , o sa completez.
Am vazut emisiunea tv in care cei de la Autobuzul aratau cum au fost scosi din competitie .
Au pus in fata camerei prospectele ambulantelor import , si a fost clar ca ceea ce cumparasera ai nostri erau de fapt niste dube de marfa , fara suspensia speciala , sistemul de control al franarii si dotarile auto ale ambulantelor Vest . Exact ce oferisera si ei .
flo wrote: 28 Jun 2023, 21:35 La ARO, cand Politia de frontiera se unise cu fostii Graniceri si era prima structura care se profesionaliza (renunta la m.t.) se dota pt a indeplini conditiile de aderare. Cand au vazut conditiile tehnice, cei de la ARO s-au scandalizat. Ca se stie ce pot produce si ca mod voit se doresc "bazaconii" precum servodirectie, frane mai nu stiu cum. Adica nu ajunge ca pun motor strain pe masina?
Ai vreo explicatie reala asupra faptului ca pentru montarea echipamentelor de supraveghere video/ termoviziune au cumparat Land Rover din categoria SUV in loc sa cumpere un Land Rover Defender sanatos sau Santana Annibal daca ARO nu facea fata ?
Alta explicatie in afara de inclinatie spre snobism ? Totusi , in tara care produce Dacia si masina nationala este BMW SH este o explicatie valabila .
Era totusi vremea in care polonezii utilizau ARO , cu alt motor evident .
Cat depre profesionalizarea Politiei de frontiera ne-au spus-o DNA si gazetele , cand cu cazurile de contrabanda .
flo wrote: 28 Jun 2023, 21:42 Citesc acolo despre "pornirea usoara". Pompele alea au fost casate aproape noi, tocmai pt ca pornirea era greoaie. Piese de schimb pt magnetouri nu se gaseau nici pe vremea lui Ceausescu.
Am auzit mai multe versiuni despre aprovizionarea MI .
Stiu ca armata va invidia .
La noi in industrie , in uzinele mari cu FCP ( aveam doua ) si atelier auto , nu erau atatea probleme tehnice.
Cum spui dumneata , pompele au fost casate aproape noi .
Adevarata problema a pompelor era ca foloseau benzina .Si se fura.
Inainte de ´89 pentru ca nu era ( am mai spus-o ) , dupa 1989 ca asa se invatasera .
Iar problema nu era numai la pompele de incendiu , aveam motoare in doi timpi la antrenarea rolelor cuptoarelor -tunel cu propulsie in caz de avarie electrica ( sa nu se indoaie ) , si acolo s-a furat benzina , mai apoi s-a zdrobit motorul ( e adevarat , unii nu aveau ce cauta intr-o fabrica )


flo wrote: 28 Jun 2023, 21:35 Uitam sa spunem ca TOATE erau pline de lucratori peste masura. Personal supradimensionat si pt nivelul productiei lor de varf.
Da , asa ne spuneau toti cei care nu aveau tangenta cu industria.
Insa hai sa iti povestesc ceva .
Despre seara in care tot orasul s-a adunat in fata televizoarelor , pentru a urmari dezbaterea privind soarta uzinei , purtata de directorul nostru si senatorul local PNL .
Nesimtitul de politician " hanticomunist " de mintea in fata . Ne spunea ca suntem ineficienti ,inapoiati pentru ca suntem 5 000 ( cinci mii ) in otelarie , ca asa ceva nu exista in lume, ca trebuim restructurati , desi acceptasem salarii mai mici pentru ca sa putem plati retehnologizarea , care totusi s-a facut . De fapt in otelarie erau 420 de oameni ( patru sute douazeci ), restul erau in laminoare , sectii de trefilare sarma tare, moale, speciala-arc , acoperiri metalice ( intr-o vreme eram singurii din tara si ai doilea in Est la sarma alamita, bronzata pentru taloane auto ) , erau la electrozi , cablu electric, cablu de tractiune , bare , cuie .
Sectiile de prelucrare superioara a otelului , de unde iasa profitul .
Deficitul de personal era asa de mare incat eu personal trebuia sa vin sch.2 sch.3 , sambete de multe ori cand aveam electrician in concediu sau beteag .
De restructurat ne-au restructurat cu autogenul si picamerul .
Si cu valiza .

Eu unul nu o sa uit .
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autospeciale Pompieri

Post by NNnicusor »

Motopompa MP-79 de 1500 l/min , motor ARO L-25-2 , producator Electrometal Timisoara , pret 70 458 lei
PSI_0078.jpg
Imi cer scuze , la postarile anterioare din manualul 1976 , am dat debitul in l/h , in loc de l/min , cum este normal la pompele PSI .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale Pompieri

Post by flo »

Draga Nicu, chiar nu-mi doresc vreo sfada si cu atat mai putin cu dumneata. Pompele alea specializate eru pompe de irigatii. Modificasera un cuplaj si au botezat-o ceva in genul: pompa PSI 50/8. Dar ea era prea mare pt masina de pompieri avand sasiul R 12215. Ne-am facut treaba cu ea, dar asta in conditiile in care lumea cu apa calda folosea de prin 1965 pompe cu etaj de inalta presiune. Adica utilizau mai putina pa la tingere, stingeau mai repede si nu inundau cand stingeau. Imi pui tema aia. Crezi ca nu o cunosc? A fost un pas important. Un pas necontinuat pt ca industria nu era capabila sa finanteze modernizarea productiei. Tema a fost platita de MAI, adica de stat, nu de firme. Volkan facea cercetari serioase privind fenomenul de cavitatie, al efectelor utilizarii apei marine (atat in procesul de stingere cat si cel asupra utilajelor de stins), al comportarii pompelor in conditii de temperatura extema. Eu am asistat la ei la un test facut intr-un stand pt cercetarea comportarii pompelor la limita de inghet a apei. Pt ca doreau sa-si consolideze piata ruseasca si doreau sa junga in Alaska si Canada. Sa iti mai spun ca pusesera la punct un sistem/o metoda de sudara pt elementele de scara? Ca isi modernizau tehnologia de confectii din fibra de sticla pt a reduce operatorii umani. Asta pe cheltuiala lor, nu a statului turc.
In tema respectiva, Aversa a copiat pompa canadienilor si a facut intradevar niste incercari pt a stabili regimul optim de lucru, pt a realiza un reductor corespunzator. Atat. Si tot nu reuseau sa etanseze lagarele. Macar daca propuneau sisteme de etansare facute de cei specializati in domeniu.
Despre cei de la Autobuzul/Rocar. Mancau rahat. Minteau , cum mintea si Niculae de la BV.
Ambulantele din toata lumea sunt facute din autosasiuri de duba si microbuzele asisderea. La microbuze Mercedes avea o varianta care provine din fabrica direct microbuz. In rest toate sunt dube la care se decupeaza locurile pt geamuri, se compartimenteaza , etc. Standardul de ambulante nu
face referire la o suspensie speciala. Trebuie sa fie in limitele admise pt transportul de persoane. Minteau si incercau sa impresioneze. Cea mai serioasa neconformitate era latimea usilor din spate. Mai mica la TV ca ce minima impusa de standard. Putea sa fie boboc masina , nu indeplinea O SINGURA CONDITIE era pa.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale Pompieri

Post by flo »

Acum sincer, ce treaba are ISU cu serviciul de ambulanta? Mai apoi, ce legatura este intre existentul de ambulante si nivelul lor tehnic? Iti imaginezi ca daca sunt mai sofisticate sunt mai putine sau mai putin fiabile? Pai te asigur ca fata de vremurile lui Ceausescu Ambulanta aproape si-a dublat parcul si in plus masi peste 300 de ambulante SMURD in tara. Sub Ceausescu eraa 600 in toata tara. Iara asta : Nu venim. , chiar nu o cred.
Evident exista o explicatie. mai intai ca nu au cumparat,. De cumparat cumparam noi, adica analizam piata si alegem ce ne convine. Ei au achizionat prin licitatie cu criteriul de tribuire pretul cel mai mic. S-au vazut cerintele minime impuse de ue si s-a facut specificatia tehnica. Cea mai ieftina varianta a castigat. Simplu. Despre asa ceva am mai tot discutat, observand si atunci ca publicul are o imagine a ceea ce inseamna o licitatie departe de ce spune legea.
Motopompele in discutie erau inutilizabile pt pompieri. Dupa ce era tarata de un camion prin toate hartoapele, trebuia pornita la maniveala. Asta daca sistemul cu magnetou te mai ajuta. Cine crezi ca se incurca sa traga dupa el ( intarziind-ul indiscutabil la interventie) o motopompa care nu pornea rapid? Unele au fost dotate cu demaror si ruptor-distribuitor, dar tot slaba nadejde aveai in ele.
O dracie cu sfoara o porneste si un copil. Langa alea lesinai. Da , benzina era un motiv, dar sa fie mentinute, nu casate. Daca socotim benzina ca dedulcire.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale Pompieri

Post by flo »

Da , Nicusor, asa o fi fost acolo. Dar Tractorul in multe locuri erau in excedent. Poate iti amintesti de povestea cu caruciorul semiautomat de vopsit acoperisurile la autobuze? Il stricau ca sa ramana necesarul de vopsitori. La URA Obor ne-am trezit la electricienii de intretinere cu 6 insisi trimisi de la ITB. Lucrasera la liniile aeriene. Cum se desfiintasera multe linii de tramvai, au zis ca-i trimit in productie. Nu-i trimisesera in productie in realitate. Cum nu se descurcau bietii de ei, erau trimis la sortat cartofi, la dezapezit, la varuit bordurile pe sos. Fundeni, la carat moloz pe santiere. Dar erau platiti de uzina. Doi au ramas si dupa revolutie.
Trebuie sa recunoastem ca in mare parte piata de desfacere era impusa prin plan. Cum a disparut impunerea, a disparut si piata. Dacia, daca a avut piata au supravietuit. ARO ar fi avut si ea. Dar trebuia renuntat urgent la productia de motoare si implicit la oamenii de acolo, daca nu se reusea un parteneriat cu un producator extern.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autospeciale Pompieri

Post by NNnicusor »

Flo , nici eu nu vreau sa ma cert cu nimeni .

Dar singurul lucru pe care l-am inteles din explicatii e ca " nimeni nu e de vina " pentru caietele de sarcini cu dedicatie, care au devenit normalitatea in Romania.

Si am mai inteles de la dl. Ardeleanu ca adevarul supara, chiar si pe domnia-sa uneori .



flo wrote: 29 Jun 2023, 17:52 Dar trebuia renuntat urgent la productia de motoare si implicit la oamenii de acolo, daca nu se reusea un parteneriat cu un producator extern.
Deci dupa ce realizasera motoarele Euro2 , le-au taiat fondurile .
Venise un camion de la Brasov cu motor nou ( derivat din Saviem , realizat de ei, echipament de injectie Sinaia ) , ne-am adunat gramada pe langa el sa ascultam ce frumos toarce si sa vedem deosebirile .
Si Universitatea din Brasov pusese la punct injectia de AdBlue, si studiase realizarea catalizatorilor , dar cine si unde sa o mai aplice cand erau porniti sa inchida tot ?

flo wrote: 29 Jun 2023, 17:11 Acum sincer, ce treaba are ISU cu serviciul de ambulanta?
112

flo wrote: 29 Jun 2023, 17:11 Iara asta : Nu venim. , chiar nu o cred.
Deja ne-ai spus mincinosi la 4 persoane .
Eu si alte 3 in care au fost de fata , inclusiv bolnavul .

flo wrote: 29 Jun 2023, 17:11 . Sub Ceausescu eraa 600 in toata tara.
Sa luam pixul si carnetelul si sa socotim : 600 ambulante impartit la 41 de judete plus Bucurestiul dau 14,28 ambulante pe judet .
Si dotarea Bucurestiului cu ale sale 2 milioane de locuitori nu se compara cu dotarea noastra , a provincialilor .
La mine in oras Statia de salvare era la demisolul spitalului orasenesc . Am numarat odata 11 ambulante , TV si Dacia break .Nu functionau toate odata, ci pe schimburi , exista o rezerva in caz de catastrofa .
Plus una in uzina , independenta de Ministerul sanatatii de atunci ( aveam si cabinet medical de prim ajutor cu asistenta pe trei schimburi )
Statia de salvare deservea orasul plus zona rurala limitrofa , deci 30 000 plus 20 000 .
Deci te rog Flo , nu sunt nostalgic , dar nu ma lua nici de chior sau memorie scurta .


Ti-am spus la inceput ce am inteles.
Hai sa spun si ce nu am inteles .
Nu am inteles de ce unii oameni din sistem pur si simplu urasc tehnica romaneasca , cu care au inceput si cu care s-au pensionat .

Dar sa lasam tehnica romaneasca .
Sa luam cazul elicopterelor tip EC-135 , nimic romanesc, toate moderne si respectand regulile europene .
La un moment dat din 8 distrusesera 3 . Inca unul si erau la jumatate . Ai mai vazut undeva asemenea procent de pierderi ? Pe timp de pace ?
De aici s-ar putea trage o cocluzie despre " sistem " .
Si anume ca nu e de vina masina .
Ci omul .
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autospeciale Pompieri

Post by NNnicusor »

http://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?p=195503#p195503

Costa 3 500 lei la mana a doua .
S-a vandut .
Cineva a avut incredere in ea .
https://www.echipamentemilitare.ro/prod ... ta-romana/
pompa motor ARO.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4494
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Autospeciale Pompieri

Post by ardeleanu »

Sau, pur si simplu, a avut nevoie de un motor de ARO ieftin. ;)
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autospeciale Pompieri

Post by NNnicusor »

ardeleanu wrote: 30 Jun 2023, 14:53 Sau, pur si simplu, a avut nevoie de un motor de ARO ieftin. ;)
Ieftin si neutilizat .

M-am gandit si eu la aceasta, dar ARO cu motor L-25 nu au toti pasionatii .
Si cam jumatate sunt pe forum .
Ar cam fi trebuit sa auzim .
Personal cred ca a fost cumparata pentru irigatii, desi pompa nu a fost proiectata pentru asa ceva , dar intermitent pentru legumicultura pe suprafete mici ca la noi merge .
Poate auzim in viitor .
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale Pompieri

Post by flo »

Draga Nicusor, daca spui ca un caiet de sarcini e facut cu dedicatie, de ce nu-l contesta concurenta? Ca e public. Cum spuneam si cu alta ocazie am facut parte din comisia la care au fost achizitionate Polo pt politie. Ai idee cati tampiti afirmau cu convingere ca a fost aranjata licitatia si ca Dacia a fost fraudulos eliminata? Habar nu aveau ce inseamna licitatie si nici faptul ca nici un ofertant nu fusese descalificat. Nemtii oferisera un pret mai mic. Simplu. La autocamioanele IVECO achizitionate pt pompieri s-au gasit tot soiul de cunoscatori care comentau: Da, alea romanesti nu sunt bune, ca nu e comision. Crezi ca verificasera respectivii "destepti" daca ROMAN a catadicsit sa ia caietul de sarcini? Nu, ca asa aflau ca nici la sedintele de documentare nu participau. Asa ca, ori aratam clar unde este o problema intr-un caiet de sarcini ori ne abtinem daca avem pretentia ca vorbim serios.
Pai 112 este administrat de STS nu de ISU. Vezi ca nu cunosti realitatea? Nici macar de MAI. Iar ambulanta nu are treaba cu ISU, apartine ministerului sanatatii. A, exista coordonarea prin DSU. Dar e alta treaba. E partener cu ISU.

Si nu, nu prea cred. Sa spuna ca nu vine deloc, nu prea cred. Ca intarzie, da .
In pandemie soacra-mea a cazut pe strada. Cand am ajuns la ea se sunase la 112 de vreo 10 min. La implinirea celor 20 de min am mai sunat si eu. Am facut taraboi, mi-au dat dispecerul SMURD care se jura: Nu am masina libera, sunt pline cu pacienti care asteapta sa-i predea la UPU. Pana la urma m-a ajutat cineva si a trimis o masina din sect 2 de la Obor. A ajuns in Militari la peste 40 de min de la apel. Foarte tarziu, dar efectiv asta era situatia. Nu spune nimeni ca nu va veni, ca nu-s tampiti . Stiu ca apelurile sunt inregistrate.
Dragule eu nu ma bazez pe memorie in acest caz. Sunt documente care arata asta. Verifica care era media timpului de raspuns pe atunci. Verifica tu la cat timp se ajungea la un accident de circulatie? Nici nu se ajungea pt ca nu existau telefoane mobile. De regula accidentatul era dus la spital de alte masini. Atentie, faptul ca in curte se afla un nr de masini, nu inseamna ca asta e nr. celor alocabile la drepturi. Adica poti sa ai in curte 8 masini, dar drept de utilizare (alocabile) doar 5. Alea 5 conteaza. Ca doar pe ele poti sa le utilizezi simultan.
Nu-i vorba de ura. E vorba ca se doreste ceva la nivelul actual. Atat ca performante , cat si ca fiabilitate. De ce sa cumpar ceva uzat moral doar pt ca e facut de romani? Vine ala care il face sa se chinuie cu el in exploatare? Dar sincer, utimele produse Roman chiar atingeau nivelul urii. Pt ca nu poti trai altceva cu masini care dupa 500 de km li se deformeaza cabina si usile nu se mai inchid, caruia arcurile cedeaza tarandu-se intr-o rana, caruia timoneria schimbatorului de viteze se deregla din 30 in 30 de km. Adica erau mai rele ca alea facute cu trei decenii in urma. Faptul ca aruncasera un motor MAN si o cutie ZF pe ele, nu inseamna ca facusera o masina serioasa. Dar nu ti se pare anormal sa te pensionezi cu ceva cu care ai inceput?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale Pompieri

Post by flo »

Spui ca le-au taiat fondurile. Cine le-au taiat? Nu erau ale uzinei? Ca uzina trebuia sa asigure finantarea produsului, nu altcineva.
Motorul ala de la Brasov sa fi fost ala de pe Frumoasa Americana?
Daca rezultate celor de Universitate erau asa de valoroase, cum de nu le-a cumparat o firma privata?
Am impresia ca privesti lucrurile in sensul ca autoritatile romanesti au obligatia sa ajute producatorul roman, indiferent de cum produce acesta. Nu se poatea asa ceva. Inteleg sa-l ajute pe cel a carui proprietar este si a caror produse este principalul beneficiar. Spre ex. Uzina Moreni. Dar cu conditia sa produca ce trebuie, nu ce pot.
Da, ai dreptate . In acele cazuri omul este vinovat. Si cum este platit si motivat , va fi si mai rau.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Autospeciale Pompieri

Post by NNnicusor »

flo wrote: 01 Jul 2023, 01:24 Pai 112 este administrat de STS nu de ISU. Vezi ca nu cunosti realitatea? Nici macar de MAI. Iar ambulanta nu are treaba cu ISU, apartine ministerului sanatatii. A, exista coordonarea prin DSU. Dar e alta treaba. E partener cu ISU.
Si nu, nu prea cred. Sa spuna ca nu vine deloc, nu prea cred. Ca intarzie, da .
Era vina STS ca ambulantele " europene " erau si putine si defecte ?
Nu, nu au zis ca nu vin .
Nu am spus asta .
Nu au venit pur si simplu.
Ca nu aveau ambulante disponibile .
Si au replicat imbufnati " daca aveti cu ce aduceti-l la spital " .


Cei de la Autobuzul au pus in fata camerei prospectele firmei care a castigat cu duba .
Au aratat : asta au vandut in Romania drept ambulanta , asta o vand la ei .
Cu suspensie modificata, ABS , apta pentru circulatia de urgenta la viteza mare .
Si au aratat si preturile .



Afacerea Polo :
Spunea un politist : daca ma redirectioneaza la un caz de agresiune , imi risc viata sa il incatusez pe borfas, si dupa aceea cum bag in Polo un infractor violent sa il duc la sectie ?
Dar da, licitatia s-a castigat dupa caietul de sarcini .


flo wrote: 01 Jul 2023, 01:24 Motorul ala de la Brasov sa fi fost ala de pe Frumoasa Americana?
Nu.
Era un motor prototip .
Pe camion de 7 tone al Autocamioane Brasov .
Venise dupa otel la noi in uzina .
Soferul a fost amabil , ne-a explicat modificarile .
Nu imi aduc aminte puterea .


flo wrote: 01 Jul 2023, 01:24 Da, ai dreptate . In acele cazuri omul este vinovat. Si cum este platit si motivat , va fi si mai rau.
Banuiesc ca e raspunsul la EC-135 .
Las-o balta .
Cazul elicopterului cazut in ghiol .
Pilotii de platit erau platiti .
Si erau doi .
Pe aci merge si cu unul .
In rest de ce motivatie au avut nevoie ca sa respecte planul de zbor ?
Sa respecte legile aeronautice, care totusi sunt unice in toata lumea ?
Nu aveau ce cauta deasupra lacului .
Si in plus , cautau sa ridice perdele de apa, sa le impresioneze pe doctorita si asistenta .
Super-macho. Basic instinct .
Si din ce a reiesit in presa o faceau repetat .
Aici zburau .
Din aviatie .
In Spania , lege .
In Romania , justificari gen plata , motivatie .
Catch 22 Ro .



Cat despre caiete de sarcini si respectarea legislatiei , Flo , iti spun ca fiecare stat are interese .
Grecia cu generalul trimis pentru comisionul la vanzarea RomTelecom , care a fost si conditie de aderare , Austria cu Petrom etc.
Dar haide sa ne uitam la polonezi .
Un exemplu . Li s-a propus sa cumpere elicoptere de lupta licenta Cobra din Romania , au refuzat .
Acum ne vand ei noua . Si aveam tehnologii superioare in aeronautica .
Sau ARO . Au venit la ultima versiune , dar au spus ca au si ei Honker , si trebuie sa functioneze si industria lor .
La noi , cum am mai spus , Land Rover SUV la politia de frontiera .
Rezultatul : un sfert din populatie emigrata, restul pana la jumatate traieste din munca sezoniera Vest .
Cand am ajuns eu in Spania demult , era plin de polonezi .
Acuma nu mai sunt .
S-au intors , caci statul lor a avut grija de economia nationala .

Inseamna ca postez degeaba utilaje PSI care au functionat 30 de ani .
Caci vad ca respectul fata de contribuabil , buget , viitorul statului , in Romania ia forma " nu e treaba magarului de unde beau apa oile "
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale Pompieri

Post by flo »

Nu , nu era vina STS-ului. Dar nici al IGSU-ului. Dupa cum spuneam, serviciul de ambulanta nu este al pompierilor. Dar sa lasam asta. Da, sunt cazuri cand masinile sunt insuficiente. Dar asta nu are treaba cu cat de moderne sunt masinile sau cum sunt achizitionate. SMURD Bucuresti avea la un moment dat 20% din ambulante defecte ca urmare a accidentelor. Marea majoritate a vinovatilor fiind soferii civili. In pandemie era clar de ce pareau putine. Vara pe Litoral, daca Arafat nu impunea sistemul detasarilor era jale. O romanca a murit in Grecia, ambulanta ajungand dupa 40 de minute. Ca un operator a fost nepoliticos te cred. Dar oare ne-am intrebat cu cati nebuni in toata regula interactioaneaza , pe langa cei afectati clar de suferinta celor dragi?

Dragule, aratau si spuneau la televizor ce doreau. Ei nu indeplineau cu produsul lor o conditie simpla. Ce rost mai are sa discutam de suspensii si frane la ambulanta in cauza?

Politistul ala este un tampit care minte. Masina era pt politia rutiera. Nu au ei treaba cu ordinea publica. Mai apoi, in Logan cum putea sa-l bage? Dar, germanii cum baga un infractor in Polo?
Nu caietul de sarcini a fost determinatnt . Pretul. Ce hiba ar fi avut caietul de sarcini daca castiga Dacia? Ca era acelasi caiet. Ma rog, aceleeasi specificatii tehnice. Ca exista mare confuzie, multi confundand caietul de sarcini cu specificatia tehnica, care e parte a caietului. Specificatia aia tehnica a fost vazuta OBLIGATORIU de cei din operativ. Adica au fost de acord cu ea. Am participat la licitatia aia, organizata de DRPCIV. A fost o surpriza. Pt ca Dacia s-a crezut castigatoare si au fost lacomi.

Draga, despre elicopter ai dreptate. Nu inteleg ce as fi spus eu sa te contrazica. Da, a fost indisciplina. Din ce am aflat, devenise un obicei sa zboare deasupra lacului, sa faca tot soiul de figuri sa sara apa, ca asa chiraiau doctorita si asistenta, iar asta era ceva amuzant pt ei. O prostie scump platita. Faptul ca zboara in 2 mi se pare ceva firesc. Despre motivatie , vorbeam despre ce va veni. Cu castigurile de azi, nu raman in sistem nici macar soferii buni. Daca se trece la tura de 8 ore , va fi iar un exod. Pt ca prefera zi libera, cand muncesc pana cad lati si ajung la program in unitate sa se odihneasca. Ii dai afara? Cand ai posturile blocate? Angajezi altii? De ce ar veni altii? Bine, vin, dar nu trec testele psihologice sau ii gasesesti mustind de alcool sau prafuri. Daca era o nebunie sa intrea la scoala de agenti, anul asta nu sunt candidati nici sa acopere locurile.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2001
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale Pompieri

Post by flo »

Dragule, spui de caiete de sarcini si de interesele statelor. Ce sa inteleg? Ca cine face uin caiet de sarcini trebuie sa-l faca in asa fel incat sa favorizeze un anume ofertant? Eu iti amintesc ca asa ceva constituie o infractiune in Romania. Vorbesti de Polonia. F bine. Dar tu ai vazut cum arata o masina de pompieri poloneza si una facuta de Romprim (una fara ajutor turcesc) ? Aia lucreaza cu panouri lipite, romanii cu nit pop ca acum 50 de ani. Aia cu Al, romanii cu rectangulara din otel. Eu te intreb, ce vina are o specificatie, daca romanii nu pot asigura cerintele tehnice? Sunt ele exagerate? Este exagerat ca se cer arcuri eliptice ( adoptate de mai toata lumea de 30 de ani) si romanii vin arc cu foi clasic, dublu la masa, cu fiabilitate teoretica mai scazuta? Pt Politia de Frontiera ARO nu indeplinea cerinte banale precum existenta unei servodirectii.
Draga Nicusor, faptul ca noi produceam mai de toate , nu inseamna ca si ce produceam era de o calitate si cu performante grozave. Cine era mai multumit: soferul roman de tir sau cel bulgar care calarea un Mercedes pe vremea comunistilor?
Este remarcabil ca postezi. Ca arati ca cu ceva vreme in urma "se putea". Contextul nu mai este acelasi. Dar ai dreptate cand remarci ca acum nu mai exista dorinta.
Un var care traieste in Franta (sotia e medic) era mirat ca politia nu achizitioneaza obligatoriu Dacia.
ii aminteam ca exista o legislatie, cu origini la UE. I-am explicat ca m-ar salta parchetul daca as face ceva in favoarea unui furnizor, fiel si roman. El a raspuns simplu: De ce nu va intalniti cu parchetul ca sa nu va acuze? Nu stia ca ceva asemanator facuse Polonia si din acest motiv sunt criticati si blamati de UE. Unde noi nu suntem Franta sau Italia.
Cand faceam o specficatie o faceam pt a imi satisface cat mai bine nevoile institutiei mele, nu cu gandul sa ajut un producator roman. Si Ardelean iti explica ca nu stiu ce arma a fost preferata uneia produsa in Franta.
Oare de ce nu te intrebi cum de un producator strain este foarte adaptabil la a indeplini o cerinta tehnica, in schimb ce romanii nu reusesc asta?

Post Reply