Reconditionare grup fata la Aro 10

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Am dat peste o treaba care ar putea crea mari probleme in timp!
Rulmentul NUP206, care se afla, langa pinionul de atac avea un canal pentru un inel de siguranta, care nu-l lasa sa se deplaseze.
Rulmentii NUP206, care se gasesc in comert nu mai au acest canal!
Drept consecinta, daca montam rulmentul in pozitia in care a fost cel vechi, (deci mai intai inelul interior si apoi rulmentul) poate sa se deplaseze catre spate.
Pinionul de atac nemaiavand sprijin capata joc si se rupe.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Singura solutie pe care am gasit, ar fi montarea inversa a rulmetului, astfel ca umarul inelului interior sa nu lase rulmentul sa se miste!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Rulmentii de pe carcasa satelitilor au dimensiuni interioare diferite.
Cel din partea carcasei satelitilor este un rulment special, foarte greu de gasit!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Am incercat sa reglez jocul, prin metoda lui George
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Nu stiu insa, oare cat ar trebui sa fie jocul ala de 1mm masurat intre coroana si partea de sus al carcasei?
Tot am incercat sa reglez, dar daca jocul scade sub 1,5-2 mm (vezi unde-i sageata din poza de mai jos) atunci incepe sa scoata un sunet urat RRRRRRRRRRR.
Cel mai lin se roteste daca las cca. 1,5-2mm.
Intre coroana si pinionil de atac nu am cum sa masor cei 0,5-1mm ???
Poate ar trebui s-o desfac ina o data tot grupul si sa bag o hartie de 1mm intre coroana si pinioonul de atac. :-\ ???
Nu stiu ce sa mai fac...e destul de dificila treaba >:(

Ma duc s-o desfac inca o data...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

nenea misi... rulmentu  ala   , e  pentru tipurile mai noi de grupuri , dinala am eu la  grupu asta vechi  ,  si in carcasa grupului nu are nici  un fel de sant

inelu(calea de rulare) a rulmentului  - cred ca sta acolo fix prin presare    - si celalat inel inferior - care sta direct pe ax .are bucsa aia distantier (mai mare) -de il tine pe loc sa nu se miste - pe axu pininionului ,  , 

? nu vreti o carcasa din fier -fonta;D
Last edited by Soryn on 10 Jun 2008, 23:43, edited 1 time in total.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

distantieru de care zic eu , e piesa neagra din stanga sus ,,, sau nu ati avut asa ceva  >-)


RRRRRR-ul ar putea fii ca nu are ulei..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Soryn on 29 May 2008, 16:51, edited 1 time in total.
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Da, stiu, la alea mai noi exista un distantier intre rulmenti.
Am montat rulmentul invers cum am zis mai sus.
Asa nu mai are cum sa se miste, numai cu presa  :)

Cred ca am reusit s-o reglez destul de corect.
Am incercat sa marchez cativa dinti cu creta si se pare ca calca bine angrenajul  ::)
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

puteati .sa faceti un distantier... ;D din teava,mai adauga el 100 de grame..la ansamblu., adormeati mai bine seara ;D, nu cu gandu ca face poc.... ;D
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by alex »

nu e mare joc de 1mm intre coroana si pinion?

tin minte ca in manual la 24x scria ceva de 0.15-0.25(nu mai sunt sigur)
parca.
chestie care ne-a iesit atunci fixand diferentialul pe o menghina si punand apoi comparatorul.
pe munte cand am spart coroana am folosit o foaie de hartie

1mm nu e mult???
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

alex wrote: nu e mare joc de 1mm intre coroana si pinion?

tin minte ca in manual la 24x scria ceva de 0.15-0.25(nu mai sunt sigur)
parca.
chestie care ne-a iesit atunci fixand diferentialul pe o menghina si punand apoi comparatorul.
pe munte cand am spart coroana am folosit o foaie de hartie

1mm nu e mult???
Daca George zice, ca jocul trebuie sa fie intre 0,5-1mm, atunci asa este corect, doar a facut destule  ::)
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by pantelimon »

NU PREA AI CUM SA FI FOARTE SIGUR DE DISTANTA AIA CAND ESTI INCEPATOR E BINE SA AI UNUL LANGA TINE CARE A MAI FACUT ASA CEVA  ::) EU MA IAU SI DUPA TACA,TACU ALA CARE IL FACE CAND MISTI DE COROANA SI DUPA SIMTUL MAINI, SI MARE ROL ARE CIOCANUL SI BRONZUL SE ASEAZA BINE IN RULMENTI SI NU TE PACALESTE DUPA CEI TARGI CATEVA IN LOCURILE EXPLICATE MAI SUS.
costel_bv
Membru
Membru
Posts: 160
Joined: 11 Nov 2007, 15:04
Location: Brasov - Romania
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by costel_bv »

Personal cred ca cel mai bine munca de restaurare pe care o duceti se poate rezuma in doua cuvinte "perseverare diabolicum".Felicitari din partea mea si prin ce ati facut multi avem ce invata desi nu ne dorim sa repetam experienta dvs ,inca o data felicitari .
-
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

acum observ, setul coroana pinion fata la grupu asta prezentat de misi, are dantura orientata in accelasi mod cu setul de spate , doar e rasucit cu 180 de grade in plan orizontal, este asemanatoare procedura cu grupurile de ims , dar difera pinionul de atac fata de cel de spate.

Sensul de rotatie al cardanului se inverseaza,odata rotit . Neinversand sensul danturi, exista tendinta de separare a carcaselor . (forma dintilor coroanei, o parte are un unghi aproape de 90 cu corpul coroanei/iar pe partea cealalta dintele,are alt unghi, undeva la 60-70 de grade fata de coroana) .

La 24 avand grupurile orientate in oglinda '' pentru viteza'' sistemul de transmisie fata este mai bun .
DIn cauza asta pe aro 10 , se recomanda doar viteza mica in 4x4..'

Acceasi chestie sunt pe toate grupurile fata de aro 10, coroanele au dinti orintate ca cele de spate (4-trepte fata spate, 5 trepte fata spate)
Numai ca diferentialul fata functioneaza in regimul de R al diferentialului spate cand accesta de spate primeste rotatie pentru a merge in fata. .

Daca iau un diferential spate de cutie in 4 trepte , il rotesc cu 180 de grade in plan orizontal, si il mai rotesc si peste cap inca 180 de grade montat pe cutie in 5 trepte, va functiona mai bine decat ce a facut fabrica cu grupul fata de aro 10.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

e valabil si invers, sa pui grup de spate de 5 trepte pe cutie in 4 trepte, eventual cu blocant.

Post Reply