Reconditionare grup fata la Aro 10

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

si carcasa ,care arata al dracului de bine ,.dupa 2 litri de motorina ,si frecat.. :'( preferam sa  fie cleiu pe ia de juma de metru,,,decat pinionu de atac rupt  :'(si satelitu

si mai e flansa de aluminiu  ciobita    ,asta se poate rezolva dar restu ??? :'(

asta cred ca sa spart cand  sa blocat difu ,si a zburat cardanu prin ia cu ciotu din  pinionu de atac :'(
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Soryn on 26 May 2008, 16:24, edited 1 time in total.

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

ciotu din pinion ,cu cardanu de fata sa nu intrebati, ca nici urma de el,,cred ca la pierdut pe drum,,cand sa blocat difu..atunci ,,cativa ani buni :'(

difu era aproape nou , nu avea multi kilometri  parcursi ,   dar  ce sai faci,   viteza mare ,cu 4x4 pe asfalt , le cam pune capac la astfel de diferentiale.

nu e vorba de ulei ca nu a fost schimbat,era bec inauntru, dopurile de goliere si umplere sunt nou noute   -in partea opusa la patrat  lucesc,si  pe patrat are niste vopsea rosie   ""un fel de sigilii'' :'(
Last edited by Soryn on 26 May 2008, 15:01, edited 1 time in total.
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by myke »

Hmm...pinionul de atac crapa greu...mai repede crapa coroana...
Cred ca te pot rezolva cu un grup fata 9/41 cu prindere pe cutie, la 2 milioane.Problema e cu transportul... :-??
Image
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

In cazul tau, cea mai ieftina solutie ar fi sa faci o vizita pe la dezmembrari si sa-i pui un alt grup. Dar sa verifici, ca sigur sa fie grup 9/41, sa nu fie 7/36, ca altfel daca difera grupul fata de cea din spate, dupa citiva km ...croakkk... si o iei de la capat.
Daca gasesti undeva grup 7/36 sa-mi zici ca m-ar interesa sa am inca unul de rezerva!
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Maine ar trebui sa ma apuc sa termin si eu grupul, ca in ultimele zile nu am avut nici cheful si nici rabdarea necesara.

O intrebare: Se mai gasesc undeva simeringuri de planetara de model vechi cu exteriorul metalic? Alea erau mai bune ca aveau si aparator de praf incorporat.
Simeringurile astea simple, care se gasesc acum, tin destul de putin, dupa 2 ani se face balta de ulei sub masina. >:( Alea vechi, tineau si 10 ani, fara sa aiba probleme!
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by myke »

Misi din Cluj wrote: Maine ar trebui sa ma apuc sa termin si eu grupul, ca in ultimele zile nu am avut nici cheful si nici rabdarea necesara.

O intrebare: Se mai gasesc undeva simeringuri de planetara de model vechi cu exteriorul metalic? Alea erau mai bune ca aveau si aparator de praf incorporat.
Simeringurile astea simple, care se gasesc acum, tin destul de putin, dupa 2 ani se face balta de ulei sub masina. >:( Alea vechi, tineau si 10 ani, fara sa aiba probleme!
Avea @georgenis corteco.Problema e ca eu n-am gasit toate marimile la distribuitori...
2 ani e superbine ::)
Image
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by pantelimon »

MISII poti face urmatorul lucru:alte piulite port simering {adica pentru ARO 10 mai nou,simering de planetara scurta de dacia}care etanseaza pe pinionul planetar direct,si scapi de balaceala.
acu pinioanele planetare sant de trei feluri la ARO si de doua feluri la DACIA.tu ai de model mai vechi de DACIA CU PLANETARE LUNGI.
ce trebuie sa cumperi ? ::)
pinioane planetare lungi de dacia te duci cu ale tale si le pui unele langa altele.
doua lalele de planetara scurta.
simeringuri de planetara scurta.
piulite port simering de la un grup de ARO model mai nou dala din fonta.
planetarele reparate.
daca nu ai unde  ???  ::)  hai cu ele prin bucurestiu si ti-le fac.
daca ai unde  ???  ::) ai grija mare sa nu le strice, sti e ca masea  ;) trebuie plombata doar unde e mancata nu trebuie barbierita laleaua peste tot ca-i fute cementaju.
reparata ar trebui sa tina cat a tinut si de noua adica 5000-5000 sau 50 000- 50 000 dupa tratament.
astea fiind spuse iti doresc mult mult succes

s-au  ;) am omis ceva poti bucsa piulita port simering pentru dimensiunea simeringuli de planetara scurta,dar e complicat,meseriasi adevarati au murit,astia de acum cu hartia in fata cu explicatii tot prost ti-o face
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Da, este o solutie buna, dar intre timp astazi am desfacut planetarele si practic nu au nici o problema.
Le-am schimbat burdufurile, am bagat in ele vazelina noua  :>-
Am fost sa cumpar rulmentii la grup, am facut turul Clujului de cateva ori, dar in final am gasit tot ce trebuia.
Maine ma apuc de asamblat.

@ Don' George: nu-mi poti da cateva sfaturi, privind reglajul grupului, ca nu as vrea sa se faca varza dupa cativa km?  [-O<
Niste sfaturi, asa mai babesti, ca daca ma uit in cartea de reparatii ma ia ameteala cand explica aia despre reglarea grupului.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by pantelimon »

dami un telefon ca mi-e greu sa scriu iar o  groaza aici
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by vstef_is »

Nea George, eu zic cu parerea mea umila, chit ca inteleg ca e greu - e mai bine sa scrii aici, ca poate vad si altii, si e ceva foarte util!
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

pantelimon wrote: dami un telefon ca mi-e greu sa scriu iar o  groaza aici
Prin telefon nu prea merge treaba, ca noi ardelenii pricepem mai greu lucrulile si trebuie sa citim instructiunile de mai multe ori si sa gandim intre fiecare lecturare. ;D
La Dacia am mai facut treaba cu reglatul grupului si nu au fost probleme ulterioare.
Sper sa mearga si in cazul de fata.

@Don' George: Vad, ca ti-e lene sa dai sfaturi la poporu' amarat  :-[
Si inca te mai intrebi, ca de unde provin spiritele rele care-ti crapa farurile la Chevette.  ;D
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by pantelimon »

dupa ce lai incheiat nu pui capacul de vizitare ala de sa vede coroana cea dintata.strangi nebunia toata intr-o menghina sa nu se hatane prinzi bine coroana in mana si si dai de ea inainte si inapoi in cazul in care nu are nici-un pic de joc slabesti piulita de pe partea coroanei si o strangi pe cealalta de pe partea carcasei satelitilor,cu un ciocan mare si cu un bronz zdravan lovesti pinionul planetar,mai intai cel de pe partea cu carcasa satelitilor astfel ai sa vezi ca se slabeste din stransoare si capata joc coroana pe pinionul de atac,apoi lovesti cu bronzul piulita port simering si strangi cat iti permite,dupa care iar o lovesti casa plece carcasa rulmentului din locas. altfel iti da senzatia de strans cand de fapt este slab.{stii strangerea piulitei de reglaj nu reuseste sa mute carcasa rulmentului din loc musai trebuie cu ciocanu}.JOCUL intre coroana si pinion trebuie sa fie maxim un milimetru si minim 0,50,chestia asta eu o simt la mana altii o probeaza cu hartia, altii cu vopsea,numai  ca eu consider ca prima este foarte sigura,pentru ca nu am scrantito nici-o data,asa am prins-o si eu,problema e ca trebuie sa vezi odata cum se face  casa nu dai gres.

in cazul in care coroana cea dintata are joc mare, trebuie actionat invers adica slabesti piulita de pe partea carcasei  satelitilor {atentie nu mult ,doua maxim trei ganguri} si o strangi pe cealalta. SUCCES SI SPER SA SIMTI MILIMETRUL ALA IN MANA SI DACA NU AI SIMTUL TACTIL PREA DEZVOLTAT POATE TE AJUTA AUZUL  ;)  ;D
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

nenea George acuma era bun un filmulet cum se face treaba (Cu reglatul grupului)

poate ne  faci matale ,nenea Misi unul..ca tot trebuie sa il reglezi ,,,.......ati face o fapta mareee ;D ;D
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Am asamblat satelitii , am montat rulmentii pe carcasa satelitilor si am montat si coroana. Pana acum, totul a mers fara probleme.
Pana sambata, ar trebui sa termin grupul fata si toate cele cardane.
Last edited by Misi din Cluj on 28 May 2008, 20:45, edited 1 time in total.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Soryn »

cu crucile,, pai   cred ca nu are pe unde sa iasa vaselina  din bucsile  alea  cu  ace,,,si iese pe unde  are  loc   , pe la 1 -2 ...alceva nu ai ce sa ii faci,,,duar sa  il fierbi in vaselina ,dar se duce naiba proprietatile ei ,.pute de numa numa ;D ,, si aveti gruja sa nu faceti vreo prostie ca , vapori aia iau foc instantaneu ,  ;D
Last edited by Soryn on 28 May 2008, 20:52, edited 1 time in total.

Post Reply