ROMAN/DAC
-
- Membru legendar
- Posts: 1474
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: ROMAN de acum
sigur ca vrem...si daca aveti "pile"la rutiere,poate ne aduceti informatii autorizate despre cele doua nebuloase ale Romanului mai sus pomenite.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
da asteptam.desi facultatea unde sunt eu student-profil autovehicule rutiere nu are decat un camion saviem-intr-o stare tehnica f proasta si un tractor pe senile.in rest...parca ai fi facultate de desen
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
cand esti rau nu te uita
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ROMAN de acum
....si a fost cam scumpa dracia asta de 2.65! Eu am vrut sa cumpar una, de "mostra", atunci îmi cerea 36.000 DM pe ea! De la usa fabricii.
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
Pozele promise.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
Si mai avem...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
;)dar chiar asa are 2 tone?nu prea pare;) seamana cu un beach buggy:) un fel de mountain buggy
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
cand esti rau nu te uita
- axxel4you
- Membru legendar
- Posts: 1385
- Joined: 07 Oct 2007, 11:01
- Location: Bucuresti,sector 5
- Contact:
Re: ROMAN de acum
asta o fi ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
Da, exact acesta este - insa cu parbrizul "micsorat"
ydaniel - nu are 2 tone goala... nomenclatorul de denumiri ROMAN (si MAN daca tot veni vorba, ca de aici ne-am inspirat) presupune denumiri precum 15215 FAEG - Asta inseamna 15 tone masa totala maxima autorizata si 215 CP (motorul de Raba) plus litere ce desemneaza anumite alte aspecte.
In contextul masinutei acestea, 2 tone reprezinta masa maxima autorizata, ea la "gol" avand mai putin... insa nu cu mult... plus 65 de CP (motorul de Dacie).
ydaniel - nu are 2 tone goala... nomenclatorul de denumiri ROMAN (si MAN daca tot veni vorba, ca de aici ne-am inspirat) presupune denumiri precum 15215 FAEG - Asta inseamna 15 tone masa totala maxima autorizata si 215 CP (motorul de Raba) plus litere ce desemneaza anumite alte aspecte.
In contextul masinutei acestea, 2 tone reprezinta masa maxima autorizata, ea la "gol" avand mai putin... insa nu cu mult... plus 65 de CP (motorul de Dacie).
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
oare asta cum o fi fost omologata
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
- MagnuM
- Membru Devotat
- Posts: 339
- Joined: 27 Dec 2006, 19:47
- Location: Bucureşti / România
- Contact:
Re: ROMAN de acum
vstef_is wrote: Da, exact acesta este - insa cu parbrizul "micsorat"
ydaniel - nu are 2 tone goala... nomenclatorul de denumiri ROMAN (si MAN daca tot veni vorba, ca de aici ne-am inspirat) presupune denumiri precum 15215 FAEG - Asta inseamna 15 tone masa totala maxima autorizata si 215 CP (motorul de Raba) plus litere ce desemneaza anumite alte aspecte.
In contextul masinutei acestea, 2 tone reprezinta masa maxima autorizata, ea la "gol" avand mai putin... insa nu cu mult... plus 65 de CP (motorul de Dacie).
1. Codificarea variaza de la constructor la constructor, nu e bazata pe nici-un standard:
La Mercedes-Benz este cu 4 cifre: 4153 _ 41 reprezinta greutatea maxima autorizata a autovehicului - 41 to. 53 reprezinta primele 2 cifre din puterea motorului - 530 CP.
La MAN este cu 5 cifre: 41.464 _ 41 reprezinta greutatea maxima autorizata a autovehicului - 41 to. 46 - primele 2 cifre din grupul de 3 - reprezinta primele 2 cifre din puterea motorului - 460 CP. 4 - a 3-a cifra din grupul de 3 - reprezinta seria/modelul: 0, 1, 2, 3, 4. Dupa aceste serii a inceput fabricarea modelului TG, iar numerele nu mai apar in notatie: TG 41.660 - toate au "0" la sfarsit.
La IVECO seria "Euro" sunt 2 grupuri de cifre: 720E52 _ 72 - primele 2 cifre din grupul de 3 - reprezinta greutatea maxima autorizata a ansamblului de vehicule - cap tractor + semiremorca/semitrailer - 72 to. 0 - a 3-a cifra din grupul de 3 - nu are nici-o semnificatie. 52 reprezinta primele 2 cifre din puterea motorului - 520 CP. La Stralis apare un grup de 3 cifre: Cursor 480 _ 480 reprezinta puterea motorului - 480 CP.
La DAF sunt 2 grupuri de cifre: XF 95.480 _ 95 reprezinta seria/modelul: 45, 55, 65, 75, 85, 95, 105. 480 reprezinta puterea motorului - 480 CP.
La Renault este un grup de 3 cifre: Magnum 480 _ 480 reprezinta puterea motorului - 480 CP.
La Volvo sunt 2 grupuri de cifre - primul cu 1 sau 2 cifre, al 2-lea cu 3 cifre, montat pe lateralul cabinei: FH16 520 _ 16 reprezinta capacitatea cilindrica a motorului - 16 litrii (poate fi reprezentata si de o singura cifra: FM9 - 9 litrii). 520 reprezinta puterea motorului - 520 CP.
La Scania sunt 2 grupuri de cifre - primul cu 2 sau 3 cifre, al 2-lea cu 3 cifre: 164G 580 _ 16 - primele 2 cifre din primul grup de 3 cifre - reprezinta capacitatea cilindrica a motorului - 16 litrii (daca grupul are 2 cifre: 93P - capacitatea cilindrica este data de prima cifra: 9 - 9 litrii). 4 - a 3-a cifra din primul grup de 3 cifre - reprezinta seria/modelul: 0, 1, 2, 3, 4. 580 reprezinta puterea motorului - 580 CP.
2. Literele au semnificatii pentru fiecare constructor in parte. Revenind la postul tau, pentru constructorii germani, unele litere de la sfarsitul indicativului semnifica tipurile/variantele de constructie/echipare ale sasiurilor. Cateva exemple:
A - toate rotile motoare - Allrad.
D - sasiu cu 3 axe - Dreiaxe.
E - axe cu roti simple - Einrad.
F - cabina avansata - Frontlenk.
K - bena basculanta - Kipper.
L - suspensie pneumatica - Luftfedern.
N - cabina retrasa - Nachlenk.
S - autotractor cu sa - Sattelzugmaschine.
V - sasiu cu 4 axe - Vieraxe.
3. La modelele vechi MAN/Roman notatiile aveau 4 sau 5 cifre. Intotdeauna ultimele 3 reprezinta puterea motorului: 8135 - 135 CP, 19215 - 215 CP.
Prima cifra, sau primele 2 cifre - unde e cazul - reprezinta portanta autosasiului: 8135 - pe sasiul respectiv se pot incarca (suprastructura + sarcina utila) maxim 8 to, 19215 - pe sasiul respectiv se pot incarca (suprastructura + sarcina utila) maxim 19 to.
Ulterior notarea a fost modificata, prima sau primele 2 cifre indicand greutatea maxima autorizata a sasiului.
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea
-
- Membru legendar
- Posts: 1474
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: ROMAN de acum
Uzina ROMAN prinde forta:
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=40584
-oare ce sunt camioanele de tip Henvy?
"Omul de afaceri Ioan Neculaie (foto) a anunÅ£at că societatea Roman SA, pe care o controlează, mizează pe afaceri de peste un miliard de euro pe an în momentul în care se va realiza linia de montaj în Dubai. „Practic, am putea avea producÅ£ie de 6-700 de milioane de euro doar pe partea de asamblare a camioanelor în Dubai. Pe lângă comenzile noastre, care sunt de peste 300 de milioane de euro, am ajunge la o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, dar asta undeva peste patru-cinci aniâ€
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=40584
-oare ce sunt camioanele de tip Henvy?
"Omul de afaceri Ioan Neculaie (foto) a anunÅ£at că societatea Roman SA, pe care o controlează, mizează pe afaceri de peste un miliard de euro pe an în momentul în care se va realiza linia de montaj în Dubai. „Practic, am putea avea producÅ£ie de 6-700 de milioane de euro doar pe partea de asamblare a camioanelor în Dubai. Pe lângă comenzile noastre, care sunt de peste 300 de milioane de euro, am ajunge la o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, dar asta undeva peste patru-cinci aniâ€
Last edited by George on 07 May 2008, 08:47, edited 1 time in total.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
"cei de la Fondul de investiÅ£ii Dubai Invetments ar intenÅ£iona să ofere o parte din acÅ£iunile companiei care va administra linia de montaj societăţii braÅŸovene, dar Ioan Neculaie nu ar dori o cotă de participare mai mare de 10%. „Ei ar dori să ne ofere mai mult, dar eu nu aÅŸ fi dorit nici aceste zece procente. AÅŸ fi preferat să fim cu know-how-ul, iar ei cu investiÅ£iaâ€
ARO CLUB ROMANIA
-
- Membru legendar
- Posts: 1474
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: ROMAN de acum
Este vorba de circa 10000 autocamioane anual, care ar face din ROMAN Brasov un producator mijlociu in lume si ceea ce mi se pare important semi-independent,nu asa cum s-a intamplat cu alti producatori ca STEYR sau Star-Polonia care si-au pierdut complet personalitatea.
Iata si pagina unui dealer Roman din Venezuela:
http://www.braprim.ro/index.php/compone ... /Itemid,8/
Iata si pagina unui dealer Roman din Venezuela:
http://www.braprim.ro/index.php/compone ... /Itemid,8/
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ROMAN de acum
Domnul Iulian Fasie a fost importator ARO în Venezuela, daca îmi aduc bine aminte!
- myke
- Membru legendar
- Posts: 1336
- Joined: 23 Mar 2007, 09:01
- Location: Petrosani
- Contact:
Re: ROMAN de acum
[quote="dragospetres"]
Uzina ROMAN prinde forta:
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=40584
-oare ce sunt camioanele de tip Henvy?
".............
Privatizată pe un euro
După ce Roman SA a fost privatizată pe un euro în 2003 ÅŸi vândută companiei malaeziene Pesaka Astana, acesta nu a mai putut face investiÅ£iile care îi erau impuse prin contract - de 20 de milioane de dolari, dar nici să exporte în Malaezia 1.000 de camioane în primii doi ani. Ioan Neculaie i-a forÅ£at, din poziÅ£ia de preÅŸedinte al AsociaÅ£iei pro BraÅŸov ÅŸi, mai apoi, de investitor, să facă aceste investiÅ£ii. Malaezienii nu au putut Å£ine, însă, pasul ÅŸi au renunÅ£at, vânzându-ÅŸi, vara trecută, participaÅ£ia către omul de afaceri braÅŸovean pentru un milion de dolari. „Ei oricum erau în faliment, aÅŸa că au fost încântaÅ£i de ideea de a vindeâ€
Uzina ROMAN prinde forta:
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=s ... tire=40584
-oare ce sunt camioanele de tip Henvy?
".............
Privatizată pe un euro
După ce Roman SA a fost privatizată pe un euro în 2003 ÅŸi vândută companiei malaeziene Pesaka Astana, acesta nu a mai putut face investiÅ£iile care îi erau impuse prin contract - de 20 de milioane de dolari, dar nici să exporte în Malaezia 1.000 de camioane în primii doi ani. Ioan Neculaie i-a forÅ£at, din poziÅ£ia de preÅŸedinte al AsociaÅ£iei pro BraÅŸov ÅŸi, mai apoi, de investitor, să facă aceste investiÅ£ii. Malaezienii nu au putut Å£ine, însă, pasul ÅŸi au renunÅ£at, vânzându-ÅŸi, vara trecută, participaÅ£ia către omul de afaceri braÅŸovean pentru un milion de dolari. „Ei oricum erau în faliment, aÅŸa că au fost încântaÅ£i de ideea de a vindeâ€