244 d127 nu intra in viteza

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

244 d127 nu intra in viteza

Post by BAGADI »

Salutare!

Pacient : 244 D127 din '92, stationat timp de 7-8 ani, pornit recent.

Simptome: cu motorul pornit nu intra in nicio viteza, caraie la cea mai mica intentie de a baga schimbatorul in viteza. Cu motorul oprit, intra greu in viteza, cu ceva efort fizic, dar intr-a 2-a tot nu intra. Pedala de ambreiaj e moale.

Sunt proaspat proprietar de ARO, ce ar trebui sa verific prima data? Cilindrul receptor are un unghi de 10-15 grade cu tija.....e normal asa?

Merci!

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by razvy »

Completeaza cu lichid si aeriseste, umpic de unghi are
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by Soryn »

Nu decupleaza total . Posibil sa fie lipit discul ,sau cine stie ,asta daca o fi fost bun când l-a oprit acum 7 ani . După atâția ani de stat ,presupun că garniturile la cilindru și pompă nu mai sunt în stare bună.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by BAGADI »

Intrebare de blonda: unde e rezervorul pentru transmisie si ce tip de ulei trebuie? M-am uitat dupa el prin compartimentul motor si am vazut doar borcanelele de pe servo si inca un borcanel similar dar localizat mai inspre parbriz, tot pe langa servo, pare a fi tot cu lichid de frana......

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by Soryn »

Vasul mic,dreapta sus,în spatele servofrânei ,sau prin zona respectivă . Lichid de frână dot 3 ,4 sau 5.1 ,de preferat primele ,3 sau 4 .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by BAGADI »

Ala era suspectul principal :), e uscat, nicio picatura de lichid in el.
Voi pune DOT 3 de calitate. La prima mea dragoste, o Dacia 1310, am transformat in guma Turbo niste garnituri cu DOT 4, nu vreau sa mai risc desi cica se pot si amesteca....Merci mult!
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by Soryn »

Depinde de situatie ,sistemele vechi ce au stat mult timp cu accelași lichid , lichidul nu mai e lichid .Este un amestec de lichid ce conține resturi din garnituri ,descompuse ,apă și cupru din conducte .Garniturile românești nu prea rezistau mai mult de 10 15 ani.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by BAGADI »

Am pus astazi lichid, am aerisit dar pe undeva tot tragea aer, pedala nu se intarea suficient. Am reusit sa bag in viteza, l-am condus pana in garaj si acolo am observat ca plange cilindrul din capul pedalei de ambreiaj, nu cel receptor de langa cutie. Oare se potriveste ceva mai fiabil de la o masina straina sau se pot inlocui garnituri?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by Soryn »

Pompe de ambreaj s-au mai adaptad de kia retona, asta pe modelele cu motorizare toyota . Acum depinde de tipul de cilindru amplasat pe cutie. Pompa veche, din câte vâzusem semăna cu pompa de frana de dacie 1300 simplu circuit, doar că are o singură iesire . Motivul pentru care crapă garniturile ușor , este că nu are nici un fel de protecție între pompă și caroserie. Întră pământ și frunze în pompă prin spate și o strică. La asta cum este ?
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by BAGADI »

De ce ar depinde pompa de la pedala de cilindrul receptor de pe cutie? Nu ma pricep, de asta intreb. Pare o pompa simpla, cu un circuit anulat, e plasata cam prost, trebuie sa dau jos servofrana :(. Daca e de Dacia, as inlocui-o cu una similara, piesele de Dacia erau mai fiabile un pic. Daca nu, caut ceva similar la o straineza, e suficient de ascunsa incat sa nu-i afectez zimbrisorului aspectul original.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by toni »

Codul pentru pompa de kia pe care au mai montat-o diversi membrii este N2500306. Eu am asa ceva pe masina, pompa veche a fost tot modelul asta, cred ca fostul proprietar al masinii a descoperit compatibilitatea daca nu ma insel.

https://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.ph ... 03#p113703
Last edited by toni on 14 Apr 2020, 21:33, edited 1 time in total.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by Constantin »

Yo crecă' merge orice tip de pompă pentru ambreiaj...
Ăla de sub cutie se numește cilindru de ambreiaj... Cu timpul pistonașul din el e împins câș de către tijă și începe să ovalizeze cămașa(corpul interior)...
Pompă se găsește ușor...
Pentru cilindru e mai nașpa, greu de găsit...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by vercingetorix »

Merge si pompa de ambreiaj de Mitsubishi Pajero model 1992-1999.
Se poate vedea pe topicul lui Rudy : http://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=5 ... &start=645
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by BAGADI »

Merci pentru sugestie dar am gasit noua si merg pe original pana la urma. E mic pretul, 65 lei bucata, iau si una de rezerva - sa fie, sa nu trebuiasca :)
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: 244 d127 nu intra in viteza

Post by BAGADI »

Cum se demonteaza inteligent pompa de frana ca sa ajung la pompa de ambreiaj? Inteligent adica fara sa modific o cheie de 17 sa incapa la surubul din imagine? Ar trebui sa tai vreo 5mm dintr-o tubulara de 17 si abia apoi sa o pun pe antrenor......altfel nu ma duce capul, nu incape nimic acolo :-??
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply