Remorca raid ARO

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

Post Reply
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Remorca raid ARO

Post by Constantin »

...adica tutun si rabdare...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Remorca raid ARO

Post by ydaniel »

Sunt curios cum va arata in final!
Vrei sa-i montezi sistem de franare?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Legal, sub 750 de kg, nu ai nevoie de sistem de franare. Si remorca are deja o frana de stationare (vezi poze topic), asa ca nu o sa "plece" singura.
Cum va arata in final? Nici eu nu am habar... ???
In principiu va trebui sa o echipez cu un "capac", prelata fiind doar pentru oamenii cinstiti, specie rara, pe cale de disparitie. :(
Ce o sa fie apoi deasupra/sub "capac", si in ce configuratie, ramane inca in faza de studiu.
Sigur vor fi 4 roti echipate off-road, canistre, cric off-road, scule etc.
Restul...surprize, surprize ;D
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Am primit inapoi actele de la FFVE cu mentiunea ca la dosar lipseste o fisa tehnica originala, certicat constructor original sau... o factura care sa permita datarea remorcii. Acuma de unde aia m... :P sa le dau eu asa ceva avand in vedere ca remorca este fabricata in perioada 1942-1945 si nu prea cred ca armata SUA, la data respectiva, trimitea facturi pe front in Europa ????
Nu mai spun ca remorca a fost restaurata de armata franceza care a avut grija sa stearga aproape toate elementele de identificare originale si sa o adapteze pentru vehiculele militare moderne (inel de remorcare, sistem iluminare etc).
Functionarii astia... b-(
Sa vedem, poate mai are armata franceza, prin stocuri, ceva documentatie originala... [-O<

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Remorca raid ARO

Post by alex »

daca nu si nu....nu-ti fa griji
stiu eu doi in Bucuresti care ar adopta remorca asta...
pe unul il cheama Daniel....pe al doilea Alex... ;)) ;))
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Remorca raid ARO

Post by Constantin »

Poate sa circule cu ea...Agata numarul masinii pe ea si gata.Cand am adus-o de la vreo 90 de kilometri nu am avut nici placa de inmatriculare,nici nu am bransat priza pentru stopuri.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Este ... amuzant in Franta (banuiesc ca nu sunt singurul patit, Constantine) la nivel de administratie faptul ca tu, cetateanul de rand, incerci sa ai toate documentele etc. cat mai in regula posibil si cand te duci sa ceri informatii si ajutor, tot personalul situat de partea cealalta a ghiseului incearca sa te invete si sa te "impinga" sa fraudezi legea. Impresionant.
Am fost la Jeep Village (firma relativ mare care se ocupa si cu restaurari de vehicule militare) sa intreb daca nu au ceva fise tehnice originale etc, iar individul de la tejghea aproape ca a facut misto de mine pe motivul ca vreau sa circul cu o remorca inmatriculata 100% legal. Cireasa de pe tort a fost ca ,vazand ca insist, mi-a spus ca pot sa cumpar o placuta de identificare originala, sa bat pe ea o serie si ... gata, pot sa o inmatriculez, ca doar cine mai verifica seria pe asa ceva. :o
Nu mai spun ca am fost la politie si, ca sa rezum, la intrebarea mea relativ la legalitatea faptului de a circula cu o remorca militara veche neinmatriculata din motivele enumerate mai sus, raspunsul a fost ceva in genul "cum ti-o fi norocul". Super. b-(
Problemele mari apar la asigurare si in caz de accident unde esti considerat automat vinovat 100% daca remorca nu este inmatriculata. Deci cand este vorba de bani stim exact ce si cum.
Mai incerc o data la FFVE si daca nu fac si eu ca restul lumii, adica fraudez. >:(
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Remorca raid ARO

Post by alex »

pai....nu e prea rau
eu am luat o remorca de barca din uk....a durat trei luni sa ii fac numere aici.
la rar, mi au luat 100 euro ca sa stanteze pe sasiu exact ce scria pe placuta nituita.

deci.....poti pune orice placuta vrei, rarul o stanteaza, apoi politia verifica seria .
daca nu gaseste seria ca fiind furata, gata, ai numere.
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Alex, asa se face probabil in Romania, in Franta este un pic diferit... ;D
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Remorca nu mai are placuta de identificare originala, aceasta fiind inlocuita cu una montata intr-unul din atelierele armatei franceze (atelier care nici nu mai exista, deci arhiva ioc) unde a fost reconditionata si adaptata pentru vehiculele militare moderne, cu un nr. serie care este batut si pe sasiu. Problema este ca aceasta serie este un fel de nr. de inventar al armatei franceze, deci nu foloseste la mare lucru.
Si, pe deasupra, noua placuta nu este conforma cu legislatia rutiera actuala. pe ea nefiind specificate nici un fel de caracteristici ale remorcii.
Deci nici armata franceza nu respecta legislatia rutiera, iar remorcile le poti vedea tractate de 4x4 ale armatei pe autostrazi...
Ca sa nu mai vorbesc de cele apartinand jandarmeriei, care are dreptul sa controleze si circulatia vehiculelor civile. :P
Am vorbit cu un domn care a lucrat intr-un astfel de atelier si mi-a explicat de ce au fost date jos placutele originale.
In aceste ateliere ale armatei soseau pentru reconditionare si adaptare la noile vehicule militare mai multe de remorci deodata.
Toate remorcile erau dezmembrate complet, se reconditionau piesele care se puteau reconditiona si apoi se trecea la reansamblare la gramada.
O parte din remorci erau folosite doar ca donatoare si erau casate, iar cele reansamblate erau un fel amestecatura de piese provenind de la mai multe generatii de remorci. Plus modificarile si adaptarile necesare.

Deci, cam ce facem si noi cu ARO-urile noastre. ;D
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Remorca raid ARO

Post by Constantin »

Cumperi de pe leboncoin o placuta de tara, o lipesti pe protap,scrii cu carioca indelebila greutatile si numarul masinii tractoare,pui numar de inmatriculare ca la aro,pui becuri pe 12volti si gata.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Remorca raid ARO

Post by ydaniel »

Ce circ...totusi credeam ca dincolo e mai rapid la acte.
Orice ar fi trebuiesc verificate luminile,rulmentii si sistemul de ancorare-siguranta.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Cu singura remarca ca in acest mod remorca nu poate sa depaseasca greutatea totala de 500kg...
Cum goala are deja 260 kg, nu prea poti pune prea mult in ea ( deja 4 roti off road sunt peste 100kg...).
Pe de alta parte, incepand cu data 29 octombrie 2012, a intrat in vigoare directiva europeana 2007/46/CE, care impune ca si remorcile cu greutate totala in sarcina sub 500 de kg sa fie omologate. Deci, legal, incepand cu aceasta data, fara omologare DREAL/DRIEE/DEAL, nu mai poti circula in Franta cu acest tip de remorca. De altfel, aceasta este explicatia pentru multele remorci vechi de vanzare.
Pentru acest motiv incerc sa inmatriculez remorca ca vehicul de epoca, aceasta inmatriculare evitand , intr-un mod 100% legal, obligativitatea omologarii.
Acuma, dupa metoda propusa de Constantin si ...administratie, pui o placuta de tara si, daca te ia politia la intrebari, "cum ti-o fi norocul".
Ramane problema asigurarii, nici o firma de asigurari de pe aici nu vrea sa asigure o remorca neomologata /neinmatriculata.
Incep sa inteleg de ce remorcile off road omologate au preturi astronomice.

@Daniel
Remorca va fi verificata si pusa la norme la JEEP VILLAGE.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Remorca raid ARO

Post by ydaniel »

Inteleg,destul de laborioasa procedura.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Au sosit si placutele de identificare (originale, traiasca stocurile armatei ;D ) pentru remorca.
Daca cei de la FFVE nu reusesc sa ma ajute avand doar seria poansonata pe sasiu, "bat" pe ele seria de pe sasiu, le montez si sa vad ce o sa mai aiba de zis pe urma... >:D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply