Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by gabrielpopa86 »

am rezolvat-o am pus si ceasul indicator functioneaza doar daca este pus contactul dar am o nelamurire cu becul indicator..... dupa pornire sta foarte aprins iar cand ajunge acul la 28 de volti pe ceas incepe sa scada intensitatea luminii aproape ca nu se mai vede aprins pe timp de zi . Nu trebuie sa se stinga de tot?

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by niku111 »

Voltmetrul asa trebuie sa mearga ,pe contact si intradevar becul trebuie sa fie stins.Stingerea becului arata ca alternatorul incarca mai mult sau mai putin.Becul este in legatura cu releul 1615 aflat in bord linga motorasul stergatoarelor de parbriz.Buna functionare acestui releu cit si a incarcarii este caracterizata de un clantanit la aparitia unui consumator electric mare.
User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by gabrielpopa86 »

nu am releu de indicare incarare ...l-am eliminat ca am facut circuit separat pentru incarcare iar becul l-am legat direct la pinul C de pe alternator.
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by mihai71 »

Salutare posesor IMS , de curand am montat un troliu de 13500 , la punerea lui in functiune ( tras in noroi ) , acul indicatorului de bord ( incarcare baterie ), se duce instant pe rosu , cu motorul turat / NIMIC ramane acolo . Mai am probleme de gen , cand pornesc cele doua Aeroterme / lumini . Am zis ca este de la baterie care era cam pe duca , asa ca am cumparat una noua 100A cu 90A pornire ( acelasi prob ). Am verificat releul ( incarca ) , Alternatorul OK ( numai ca este 36A ).

Dupa gandirea mea : 1. Schimbat Alternatoru cu unu de minim 90A ? sau pot unul mai mare ( daca exista )
2. Daca mai cumpar o baterie mai mica de 50A - 60A sa am doua ? ( nu am spatiu pt una mai mare ( dimensiunea ). Am inteles de la cei care au masinile astea mai straineze , ca ar exista un dispozitiv inteligent care face incarcarea bateriilor.

VOI CE SPUNETI
Rockere partidul te vrea tuns

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Afla ce putere are motorul electric.Dupa aceea vezi ce poti face cu incarcarea.
Alternatorul de 36 A abia daca face fata consumului rudimentar alcatuit din 2 becuri de far sI catorva maruntisuri,daramite sa debiteze curent suficient pentru troliu.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ydaniel »

36a sunt bascalie!cauta un Bosch due 70-80amperi.are colegul Alex topic cu montare pe Brasov.
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by mihai71 »

Am gasit un Alternator turcesc nou , indentic cu cel Romanesc de 90A la 260 lei , merita ? . Daca mai montez inca o baterie care ceva le duce alternatorul . Cum le incarca ?
Rockere partidul te vrea tuns
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by niku111 »

Releu de menagement se numeste dispozitivul minune ,dar rezolvarea mai simpa este cu 2 baterii identice legate in paralel sau cu 2 alernatoare in cazul bateriilor diferite.
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by mihai71 »

Sistem de monitorizare baterii IBS-DBS, 12V. Contine panou de afisaj si cablaj pentru releu. Sistemul permite legarea bateriei de acumulatori principale cu cea auxiliara in timpul mersului, in mod automat, printr-un releu de 200 de amperi, pentru incarcarea simultana a celor doua baterii. In timpul stationarii, bateriile sunt deconectate automat. Este posibila si si conectarea bateriilor in mod manual (de exemplu in caz de urgenta)

Panoul montat pe bord, afiseaza simultan nivelul de incarcare al bateriilor si tensiunea de incarcare al alternatorului (sau al panoului solar, daca exista)

Sistemul este ideal pentru autoturisme de ture, care au multi consumatori la bord (frigider electric, invertor, sistem audio etc.) sau pentru masini de concurs, cu trolii electrice.

Led-urile de pe panoul de afisaj arata nivelul de incarcare al bateriilor si atentioneaza soferul cand bateriile sunt descarcate.Tensiunea de incarcare al bateriilor este deasemenea monitorizata.

Date:

Pentru sistem electric cu doua baterii
Tensiune sistem: 12V (interval 8-16V)
Consum de curent: 1 mA
Tensiune releu: 200 A (500 A max)
Sistem alarma in caz de descarcare baterii si intrerupere circuit
Cod produs: 14-800412
Pret produs: 312,39 EUR (TVA inclus)

Cam scump nu stiu daca merita ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Rockere partidul te vrea tuns
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by mihai71 »

SAU


Sistem de management pentru doua baterii de acumulatori, IBS-DBR. Releul de inalta performanta (200A/12V sau 100A/24V), contine un sistem integrat de micro-computere, care supravegheaza si controleaza sistemul de doua baterii de acumulatori.

Avantaje:

Sistem complet integrat cu relee de 200A
Montaj usor in compartimentul motor (fiind izolat complet impotriva patrunderii apei si a prafului)
functie RBM (Relay Booster Modul) pentru pornire sigura
Consum de curent redus (<1mA)
Functioneaza in siguranta pe o plaja larga de temperaturi ( -40C pana la +105C)
Decupleaza automat cand se monteaza doar o singura baterie de acumulatori
Protectie Twin Spike
Cod produs: 14-800812
Pret produs: 200,32 EUR (TVA inclus)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Rockere partidul te vrea tuns
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ardeleanu »

Doar aparent preturile sunt mari...
Avand in vedere gramada de probleme pe care le elimini, pretul nu este mare deloc.
Doua sute de euro par mult cand stai acasa la caldurica, cand esti "pierdut" in zapada la minus multe grade, vezi lucrurile un pic altfel. ;D
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by mihai71 »

Corect asa este. Sunt satul cat am investit in ea , dar nu ma las :-@ , de ficare data mai trebuie cate ceva %-( , cred ca o sa dorm pe pres cat de curand .
Rockere partidul te vrea tuns
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

E foarte scump releu ala. Merge si fara. Pui doua baterii de 75-80 A fiecare, in paralel. Alternator de 120. Si cam asta e.Nu se pune problema ca nu ar incarca bateriile,de incarcat le incarca si unu de 50 de A. Problema se pune cand alimentezi consumatorul urias.Troliu il folosesti 1-2 minute,timp nesuficient pentru a descarca complet bateriile.Teoretic troliu ar avea protectie sub voltaj,daca scade tensiunea de alimentare sub 11 volti sau ceva de genul ,se deconecteaza. Nu cumpara imitatie de alternator,in loc sa folosesti agregatul vei sta mai mult cu capota ridicata.
Depinde si ce motor ai pe masina,daca e brasov,trebuie de amperaj mare ,pentru ca turatia motorului e mai mica,regimu de functionare este mai incet/diferit de al unui benzinar.Cu toate ca sistemul de fulii poate sa difere,uneori esti limitat de turatie.

Majoritatea lucrurilor pe care leai putea face,nici unul nu va face ca indicatoru ala din bord sa iti stea pe zona alba. ;D .
Troliu consuma undeva peste 3 kw , un alternator de 120a poate debita la turatie maxima vreo 1.5,1.6 kw.
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by mihai71 »

Da Brasov am pe masina , troliu din ce scrie consuma cca 4kw, Intrebare daca schimb fulia la alternator cu una mai mica ? , exista alternatoare care se potrivesc la sistemul de prindere si fire pt Brasov de 120A ? . De pus doua bateri pot dar nu am spatiu destul decat pt una mai mica in dimensiuni ( una max de 60A-70A ) , Acum am baterie de 100A cu 90A la pornire noua. Ne fiind identice pot crea probleme ?
Rockere partidul te vrea tuns
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ydaniel »

ASA ieftin alternatorul?
Unu nou de Sacele due 50a este cam 350-400lei.

Post Reply