Modificare reductor Aro 10

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Modificare reductor Aro 10

Post by Ionut » 12 May 2008, 21:27

Se stie ca la transmisie la Aro 10 pinionul de putere, o veriga foarte importanta a lantului cinematic al masinii si care sta in reductor, cauzeaza probleme prin piulita care se desface acolo si care il slabeste pe ax. De mai multe zile trec printr-o operatie dificila la masina, am desfacut reductor, cutie, punte fata si am pus silicon rosu sa nu mai vad gram de ulei p'afara pe carcase. Insa cel mai important obiectiv era sa rezolv problema cu reductorul, solutie pe care o stiu de la George Pantelimon...  ;D
Asadar, urmariti reteta George Pantelimon preparata de Ionut  ;D:
1. In locul piulitei vechi se pune una de VW. Eu n-am gasit, nici nu stiu unde as putea gasi dar am gasit piulita de planetara de Dacie Papuc. Se potriveste la fix pe filet.  :o
Insa e prea lata, asa ca am luat la strung 3 mm din spatele ei. Apoi am dat gauri diametral opuse pe partea care original se indoia peste planetara, cu un burghiu de 3 mm.
2. Nu stiu la altele, dar la mine pinionul asta de putere avea fata de catre piulita dreapta, asa ca am luat la strung o buza adanca de 1 mm pt ca rulmentul sa il atinga doar cu inelul mic al lui. La alt pinion pe care il am exista buza aia.
3. Am luat alt rulment dupa pinion
Cod: 6206 RS
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Stand or die.


User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Ionut » 12 May 2008, 21:31

4. Am pus pinionul pe ax, rulmentul, piulita si am trasat sant in capul axului unde sa despic cu flexul.
5. Am luat toate jos si am facut santul aprox 3- 4 mm adancime, lat tot 3-4 mm. Indicat era 3, cat este si splintul, dar nah, nu ma stiu inca asa bine cu flexul  ::)
6. Am pus iar pinionul, rulmetul si piulita pe ax si am vazut daca intra splintul: A intrat.  :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Stand or die.

User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Ionut » 12 May 2008, 21:33

7. Le-am luat iar jos, am pus reductorul pe cutie is iar le-am montat pe ax la loc, si am pus splintul definitiv, l-am indoit bine dupa conturul piulitei.
Pus capacul pe reductor si gata.
Sper ca asa trebuia sa fie, sper ca n-am gresit ceva.

Astept nota de la maestrul retetei  ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Stand or die.

User avatar
georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by georgenis » 12 May 2008, 22:43

Eu zic sa bati si marginea piulitei in locul de pe ax. Si de curs, tot o sa iti curga ulei pe la simeringuri.


User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Misi din Cluj » 12 May 2008, 22:54

Yeee! :D
Asta urmeaza s-o fac si eu... daca tot am dat jos cutia si reductorul de pe masina.
Am o intrebare: ca sa demontez reductorul de pe cutie, trebuie desfacuta in doua carcasa reductorului?
Nu pui, te rog niste poze sa vad cum se demonteaza reductorul de pe cutie?
Acum ca am gatat de facut motorul, urmeaza transmisia si mi-e cam groaza sa desfac reductorul. :-\
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by myke » 13 May 2008, 10:12

Misi din Cluj wrote: Yeee! :D
Asta urmeaza s-o fac si eu... daca tot am dat jos cutia si reductorul de pe masina.
Am o intrebare: ca sa demontez reductorul de pe cutie, trebuie desfacuta in doua carcasa reductorului?
Nu pui, te rog niste poze sa vad cum se demonteaza reductorul de pe cutie?
Acum ca am gatat de facut motorul, urmeaza transmisia si mi-e cam groaza sa desfac reductorul. :-\

1.Desfaci intai suportul din spate de la reductor (traversa aia cu bucsa mare pe mijloc) desfaci cele 2 suruburi de sus ale traversei dupa aceea piulita care tine bucsa fixata pe carcasa reductorului (atentie la piulita bucsei...are prostul obicei sa se desfaca , se lasa in jos reductorul si loveste in crucea cardanului-eu am pus una cu autoblocare ,deaia cu plastic in capat -12mm parca-)
2.Dupa ce ai dat traversa la o parte desfaci capacul din spate-sus (are 4 suruburi)-unele modele au un surub in capac, desfaci surubul (de 6mm parca) care e scurt si bagi in loc unul lung care il infiletezi si o sa vezi ca functioneaza ca o presa...o sa iti scoata capacul acela.Cu o dalta sau surubelnita mai sanatoasa indrepti siguranta care e batuta pe piulita axului.Apoi  cuplezi 4x4 pe mic,bagi in a-1-a si  cu o cheie de 42 (identica cu cheia de la racul din fata de la turbina de oltcit) desfaci piulita.Am patit ca era asa de strinsa(asta e chiar bine) ca a trebuit sa bag o ranga in crucea reductorului sa tin contra.Te orientezi.....
3.Iti indrepti acuma atentia spre maneta reductorului...ai 2 suruburi care tin tot mecanismul de schimbare 4x4-4x2 de carcasa reductorului.Le desfaci si apoi ridici in sus tija ca sa iasa din rondela aia de platic.
4.Apoi ai 4 suruburi (atentie la stringerea lor ca se mai rupe carcasa C.V ;D).Pune sub reductor un cric care sa-l tina ,ridici unpic de el cu cricul sa "nu stea" in suruburi si desfaci cele 4 suruburi.Acuma ar trebui sa iasa reductorul frumos daca il tragi spre tine.....atentie ca e greu ca draq....

Cam atita din amintiri...daca am uitat ceva va rog sa complectati.....
Image

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Misi din Cluj » 13 May 2008, 11:42

Mersi! Azi dupamasa o sa incerc sa despart cutia de reductor.
Stiu ca este greu, ca eu am luat jos reductorul de pe masina, impreuna cu cutia si cu greu l-am tras afara de sub masina  b-(
Este musai s-o desfac, sa-l etansez sa-i schimb simeringurile si sa-i fac smecheria asta cu splintu'
Nu puteau mesterii astia de la Campulung s-o faca mai simplu!  >:(
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2482
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by razvy » 13 May 2008, 17:24

de greu nu e greu iti trebuie o cheie de 13 ca sa desfaci capacul de la piulita reductor-cutie cheie tubulara de 17 si fixa si cheie de 41 cu 3 ace iar maneta de la reductor nu trebuie sa o desfaci numai la tipurile mai noi si chef de lucru %%- good luck
aro 10,4 power by renault 1,9 diesel 5 trepte 4x4 dif blocabil spate

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Misi din Cluj » 13 May 2008, 21:57

Gata! M-am apucat si eu astazi de reductor  \:/ b-(
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by pantelimon » 14 May 2008, 07:58

ionute a iesit la mare arta  :)>- ma gandeam ca n-ai sa reusesti sa intelegi din cateva vorbe  :-\ mai ales ca eram obosit fleasca cand ti-am scris mesajul.
primul care l-am facut asa l-am strans in dusmanie de am rupt o frana de sincron la a-4-a ,zic na sa te mai slabesti  si acu  >:( .
daca pinionul de putere este nou si baladiorul la fel tine si piulita originala,dar daca capata un pic foarte mic de joc se slabeste automat ,si de aici incep problemele cu intratul in viteza, cu tot felul de zgomote, cu incalecatul dintilor si deodata trosc.
si daca avem un inginer cu patalama printre noi {eu nu am reusit sa mai complectez studiile din cauza de insuratoare copii casa si alte alea} rog sa puna chestia pe o schita s-o inteleaga tot iubitorul de AUTOMOBIL ROMANESC

User avatar
Elijah
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 342
Joined: 21 Feb 2008, 10:50
Location: Cluj

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Elijah » 14 May 2008, 11:16

Avem inginer, de masini chiar. Dar o avea timp? Nu spun cine-i dar se stie el, e cel mai pasionat din Cluj.... si are si un Gaaaz ;D

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Misi din Cluj » 14 May 2008, 19:37

Schita cu ce? cu pinioanele din cutie sau cu "trosc"-ul?  ;D
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Misi din Cluj » 14 May 2008, 19:47

Problema este, ca piulta buclucasa nu tine doar pinonul de putere, ci regleaza si jocul axial, al axului secundar din cutia de viteze. Daca se slabeste pulita axul capata joc, ca este pe rulmenti conici. Si daca capata joc, sigur ca nu mai functioneaza ca lumea si pe la urma ajunge la "trosc".
Nu stiu, cei din fabrica de ce nu au facut smecheria asta cu splintu'?
Si de ce se prinde reductorul direct pe cutie, cu filetul suruburilor direct in carcasa de aluminiu al cutiei? Daca cutia avea carcasa din fonta, mai mergea treaba, dar in aluminiu se duce usor filetul.
Treaba este ca vroiau sa faca economie si au preluat cu mici modificari, cutia de viteze de la Renault Estafette/ Dacia D6, iar cutia aia nu era proiectata sa tina si o matahala de reductor.
Mai grava este situatia, cand piulta cade intre carcasa si pinioanele de jos si atunci, carcasa de aluminiu reductorului face "trooosc" .
Last edited by Misi din Cluj on 14 May 2008, 20:02, edited 1 time in total.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Misi din Cluj » 14 May 2008, 19:53

Reteta "Pantelimon" preparata A'la Cluj ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3190
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Modificare reductor Aro 10

Post by Soryn » 14 May 2008, 21:37

frumoasa. ..piulita..nenea Misi...,a iesit bine,,,unde eratii ?  ;D atunci cand, acum ceva timp,,4 sau 5 ani ;)),,,am recurs. la solutia!!! tabla(platbanda lata -subtire in carne) cu gaura fix cat axu,,,,pusa inaintea piulitei--stransa piulita..si table-i  i-am lasat 2 urechi -care le-am indoit-peste piulita si leam sudat in cateva puncte in capatul axului..(acolo unde a prins ionut stiftu)

difera de la cutie la cutie,au fost puse mai multe variante constructive- cum ati mai spus..

si reductoarele au mici diferente(Sau mari)

problema cu piulita cazuta intre pinioanele reductorului..cred ca o am ..la  o cutie avariata(reductor)  ;D-..,,--dar carcasa e fisurata(crapata)
Last edited by Soryn on 09 May 2010, 09:30, edited 2 times in total.


Post Reply