PUNTE pe fata la 24.

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by 23cvl »

Sincer nici eu nu stiu sigur clar care e motivul, cel mai mult ma deranjau bucsele care sunt foarte slabe, si trebuie mereu schimbat si verificat cate ceva la independenta daca vrei sa mearga impecabil masina, daca o lasi asa in nepasare poti circula cu aro cativa ani fara probleme, im place lucrurile bune si bine facute.
Intradevar am bagat ceva la adaptare .
Forum Aro Club Romania !

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by Soryn »

Planetarele cu articulatie pe 2 axe nu au ce cauta pe seria 24. Proiectantu a vrut sa sfideze legile fizici montandule acolo. https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by Constantin »

Daca te iei dupa hamericani mai bine te faci poet , pictor sau filosof,chestii de care ei nu au auzit ca exista.Mersul ala oval e chiar OK si de ajutor in conditii de aderenta scazuta la viteza mica.Ai vazut cum se comporta rotile camioanelor pe gheata sau noroi?La fel!
Eu nu inteleg de ce au pus hamerricanii motoare de autocar pe berline cu 5 locuri cand puteau simplifica ecuatia punand aripi de avion si gata cu planetarele fata care fac rotile sa falfaie.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by Soryn »

Să răcapitulăm . Puntea rigidă este formidabilă la viteze de deplasare sub 100 de km pe oră ,după acceste valori posesorii se joacă cu focul grav de tot . Toate mașinile cu punte rigidă vor suferi mai devreme sau mai târziu de fenomenul death wobble . https://www.youtube.com/watch?v=4JV7L8bBo1Q .E destul penibil ,autoritățile care reglementează și permit circulația pe drumurile publice a vehiculelor respective dorm în bocanci .

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by Werner »

Cam da. Clubul de Automobile german, ADAC, a avertiza dupa un test conducatorii de Land Rover Defender, sa evite circulatia pe autostrada cu viteze de 100 km/h. Mai ales depasirea camioanelor este un pericol, când ies din "umbra" camionului îi "Împinge" spre exteriorul benzii de circulatie.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by flo »

SorinTVY wrote:Planetarele cu articulatie pe 2 axe nu au ce cauta pe seria 24. Proiectantu a vrut sa sfideze legile fizici montandule acolo. https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
Cred ca nu mai este un secret faptul ca o cupla cardanica este asincrona. Si un copil stie asta. Pentru inlaturarea fenomenului se apeleaza la o a doua cupla cardanica care trebuie sa aiba furca de pe arborele intermediar in acelasi plan cu furca primei cuple si in plus arborii (intrare - iesire) trebuie sa formeze unghiuri egale cu arborele intermediar. In "demonstratie" se vede limpede ca furcile nu se gasesc in acelasi plan, iar unghiurile sunt voit aranjate anapoda.
Chiar si cuplele homocinetice isi pot pierde calitatea de cuple sincrone cand apar uzuri .
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by Soryn »

Dacă ar fi să facem un sondaj pe tema problemelor apărute în cazul accesta , 75% din cei care ar răspunde habar nu ar avea de asta .
La fel și cu death wobble .Eu am dat peste fenomenul ăsta în timp de conduceam o mașina utilitară ,la vremea aia habar nu aveam ce se întâmpla.Țin minte că dacă reduceam viteza se calma situația ,nissan cabstar
Am condus acceleași platforme utilitare ,cu mici diferențe legate de motorizare dar și la puntea față . Una avea motor mai slab și punte rigidă cu o simplă foaie de arc ,cealaltă avea motor mai puternic și bascule pe față .
Cea care avea punte ridigidă la viteze mici se comporta asemănător unei bărci,era moale ,nu zdruncina tare ,în schimb la viteze de 80-90-100-110 ,era instabilă ,la asta apărea și tremuratu volanului la viteze mai măricele .
Cea care avea bascule pe față și motor mai puternic, avea un comportament mai ferm,mai rigid într-un fel, oferea un comportament mai sigur la viteze mai mari .Mergeam și cu 130 pe șosea cu denivelelări fără a avea feedbac de nesiguranță .

Locul punți rigide este pe câmp,cu 40 de km pe oră.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by flo »

Incercati sa mentineti directia fara jocuri si fenomenul este mult diminuat. O roata grea ajuta la evitarea fenomenului.
Sorin, pt. autocamioane ce propui ? :-??
23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by 23cvl »

Am mai gasit cateva poze..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Forum Aro Club Romania !
23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by 23cvl »

din timpul modificarii.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Forum Aro Club Romania !
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by Soryn »

flo wrote:Incercati sa mentineti directia fara jocuri si fenomenul este mult diminuat. O roata grea ajuta la evitarea fenomenului.
Sorin, pt. autocamioane ce propui ? :-??
Casetă de directie full hidrostatică fixată de punte ,amortizoare între punte și leviere .Limitarea vitezei de deplasare . Bare panhard cu rulmenți /articulații sferice ,mentenanță riguroasă . Gropile și dâmburile din asflat afectează mult mai puțin o roată mare montată pe o struțocămilă de 10 tone .Costurile de achizitie ale unui unui camion sunt exagerat de mari.Normal că încape în preț și testarea /paratestarea /para solicitarea și împlementarea diferitelor sisteme de combatere a problemelor tehnologice .
Sunt destul de multe camionete ,utilitare in jurul a 5tone care au bascule la puntea față.Nu's 4x4 ,dar se pot face și așa .
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: PUNTE pe fata la 24.

Post by flo »

Mentenanta riguroasa, asta DA. Amortizarele pentru directie sunt o solutie intradevar serioasa.
Sa sti ca soferi in varsta povesteau ca au intalnit ceva care seamana cu acest fenomen. cand coborau pante cu o viteza ridicata cu SR -uri.

Post Reply