PUNTE pe fata la 24.
Moderators: mariusjaz, socratee
- ama27
- Membru
- Posts: 237
- Joined: 26 Mar 2008, 19:04
- Location: Iasi
- Contact:
Re: PUNTE pe fata la 24.
Pentru cei sceptici asupra fiabilitatii puntii de TV pe Aro, pot garanta faptul ca se comporta foarte bine atat in teren cat si la drum lung. Am 20.000 de km facuti cu ea si se mentine foarte bine.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2397
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: PUNTE pe fata la 24.
Ai omologat-o la RAR sau circuli cu ea la noroc ?ama27 wrote:Pentru cei sceptici asupra fiabilitatii puntii de TV pe Aro, pot garanta faptul ca se comporta foarte bine atat in teren cat si la drum lung. Am 20.000 de km facuti cu ea si se mentine foarte bine.
La ITP cred ca nu sunt mari probleme, aia nu stiu diferenta intre 243 si 244 daca nu se uita in actele masinii.
Si niste poze pe dedesubtul masinii ar fi de mare ajutor pentru cei interesati.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: PUNTE pe fata la 24.
Da.
ama27, de mare folos pentru cei interesati ar fi daca ai impartasi ceva informatii de ordin tehnic referitoare la modificarea cu pricina. Eventual, niste fotografii ar fi binevenite.
Ce solutie ai adoptat? ai pastrat arcirile elicoidale sau ai pus arcuri pe foi? Nu loveste puntea pe dedesubt in vre-o traversa, ceva? ai modificat sasiul? cum ai potrivit mecanismul de directie?
Referitor la RAR, nu toti sunt asa de fraieri, unii mai stiu sa deosebeasca putea rigida de independenta.
ama27, de mare folos pentru cei interesati ar fi daca ai impartasi ceva informatii de ordin tehnic referitoare la modificarea cu pricina. Eventual, niste fotografii ar fi binevenite.
Ce solutie ai adoptat? ai pastrat arcirile elicoidale sau ai pus arcuri pe foi? Nu loveste puntea pe dedesubt in vre-o traversa, ceva? ai modificat sasiul? cum ai potrivit mecanismul de directie?
Referitor la RAR, nu toti sunt asa de fraieri, unii mai stiu sa deosebeasca putea rigida de independenta.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
- tudop
- Membru de elita
- Posts: 773
- Joined: 02 Sep 2007, 15:13
- Location: Iasi
- Contact:
Re: PUNTE pe fata la 24.
Si daca stiu sa deosebeasca ce ? Folositi si voi statia CB si incercati sa minimizati riscul de a fi oprit. Parca am fi la o vanatoare de vrajitoare... Si pe de alta parte, cei care locuiti in sudul tarii, aveti optiunea BG mult mai la indemana. Sincer si eu as face miscarea, dar deocamdata nu am fost fortat de imprejurari.
Revenind la subiect: este si un oarecare dezavantaj al puntii de TV - nu ai MRLuri pt ea, deci ori mergi tot timpul cu puntea "live", ori faci niste capace strunjite care nu cupleaza planetarele si le schimbi de fiecare data cand ai nevoie de 4x4.
Revenind la subiect: este si un oarecare dezavantaj al puntii de TV - nu ai MRLuri pt ea, deci ori mergi tot timpul cu puntea "live", ori faci niste capace strunjite care nu cupleaza planetarele si le schimbi de fiecare data cand ai nevoie de 4x4.
Last edited by tudop on 30 Jan 2012, 11:27, edited 1 time in total.
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: PUNTE pe fata la 24.
tudop, ma refeream la ITP, nu musai la controalele din trafic...
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
- tudop
- Membru de elita
- Posts: 773
- Joined: 02 Sep 2007, 15:13
- Location: Iasi
- Contact:
Re: PUNTE pe fata la 24.
Da.. pai, dupa cum zicea si Mironutu, exista cazuri de punte rigida omologata pe Aro. Inginerul RAR este un mic dumnezeu in domeniul auto, si la fel cum poate sa te loveasca pana te baga in pamant (remat), tot asa te poate ridica in slavi si efectiv poate omologa asemenea modificare, doar cu o stampila si o semnatura. Doar daca vrea ca doar nu exista alta autoritatea deasupra lui care sa-i conteste decizia.
- wolfman
- Membru
- Posts: 196
- Joined: 24 Mar 2011, 00:32
- Location: Bucuresti
Re: PUNTE pe fata la 24.
Nu prea inteleg discutiile despre "aspectul legal" sau RAR sau mai stiu eu ce controale. Chiar nu mai functioneaza "mica intelegere" in Romania, sau mai direct spus spaga?. Am intrebat de punti de patrol deoarece ma bate gandul sa fac conversia la elicoidale pe spate. Bineinteles ca se poate modifica si puntea de Aro in acest sens si ar fi chiar mai ieftin, dar momentan adun informatii si poate in vara ma voi apuca de treaba.
Multumesc
Multumesc
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2397
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: PUNTE pe fata la 24.
Cand ai Aro, Dacia 13xx, M461, TV-eu sau ceva din familia asta automat incepi sa-i cunosti pe toti politistii de la Rutiera.
Nu ca ar fi toti rai, dar efectiv saliveaza cand te vad pe sosea, sigur vei fi oprit si verificat.
Socoteala e simpla: la o masina asa veche trebuie sa fie ceva in neregula, nu ?
De aceea mai bine sa treci prin RAR si sa ai aprobari si stampile pentru ce te doare: o punte rigida, niste roti mai mari, un motor mai puternic, vreun bulbar...
La cat dai cu ocazia controalelor, mai bine intri in legalitate si asta e, se amortizeaza investitia.
Nu ca ar fi toti rai, dar efectiv saliveaza cand te vad pe sosea, sigur vei fi oprit si verificat.
Socoteala e simpla: la o masina asa veche trebuie sa fie ceva in neregula, nu ?
De aceea mai bine sa treci prin RAR si sa ai aprobari si stampile pentru ce te doare: o punte rigida, niste roti mai mari, un motor mai puternic, vreun bulbar...
La cat dai cu ocazia controalelor, mai bine intri in legalitate si asta e, se amortizeaza investitia.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- myronutu
- Membru legendar
- Posts: 2351
- Joined: 03 Feb 2008, 13:36
- Location: cluj
Re: PUNTE pe fata la 24.
La punte ca omologare nu tio omologeaza doar iti trebe facut un deviz de servis specializat in aro si cu care mergi la ei,dupa care la notar sa faci procura ca de ce e puntea si bla bla iar problema e urmatoarea,pun accentu mult pe lucrarea facuta sudat aliniat si dealea late chesti.nu potu suda aiurea si masura dean lela ca te refuza.ei toate datele astea le baga in calculator si la ori ce statie itp le apre ce ai la masina.nu tio trece in carte ca nu scrie nicqaieri ca pe fata e punte independenta.acuma in primavar ma apuc sa pun si eu pe 243 sau 324 ca de imi iau 324 in primavara o sa pun pe el si 243 o sa ramana original.singurele dejavantaje sunt:1-nu vireaza mult pt ca ai limitatoare sa nu bulesti planetarele
2-cum a zis si tudor,ii pui capace oarbe ori cum tre sa fie ceva metoda o sa studiez.in rest numai lauda ai,cel putin am fost cu camioneta lu pretinu meu,parca e mai legata masina si in curbe e alta sau la gropi asa mergi de nuti dai seama.cat cu politia si rar nai treaba,te opreste odata si vede ca masina ti ok,poti sa treci dupa aia de 100 de ori ca nu te mai opreste,am fost la arada in toamna, am facut 7 drumuri si ma oprit sin oradea sin arad rar dar atat cauciucurile problema.astia din arada nu miau facut nimic pt ca nu mai vazusera asa aro ingrijit si pus la punct,aia din arad tot pt cauciucuri si folia de pe usi sau legat si leam dat cate un sac de cartofi si gata a fost.eram cu remorca dupa el.si dupa am trecut ca glontu prin filtre da nu ma mai oprit.asta e.si eu is de parere cu ei,e veche masina dar sa aratae si sa fie buna din toate punctele de vedere.sunt multe rable care circula pe drum sis pericol public.asta e
Ne mai ferim cine nu e in regula.
2-cum a zis si tudor,ii pui capace oarbe ori cum tre sa fie ceva metoda o sa studiez.in rest numai lauda ai,cel putin am fost cu camioneta lu pretinu meu,parca e mai legata masina si in curbe e alta sau la gropi asa mergi de nuti dai seama.cat cu politia si rar nai treaba,te opreste odata si vede ca masina ti ok,poti sa treci dupa aia de 100 de ori ca nu te mai opreste,am fost la arada in toamna, am facut 7 drumuri si ma oprit sin oradea sin arad rar dar atat cauciucurile problema.astia din arada nu miau facut nimic pt ca nu mai vazusera asa aro ingrijit si pus la punct,aia din arad tot pt cauciucuri si folia de pe usi sau legat si leam dat cate un sac de cartofi si gata a fost.eram cu remorca dupa el.si dupa am trecut ca glontu prin filtre da nu ma mai oprit.asta e.si eu is de parere cu ei,e veche masina dar sa aratae si sa fie buna din toate punctele de vedere.sunt multe rable care circula pe drum sis pericol public.asta e
Ne mai ferim cine nu e in regula.
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: PUNTE pe fata la 24.
Oameni buni, dezbatem, combatem, dar ceva concret, documentat despre realizarea practica, solutiile tehnice spune cineva?
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
- myronutu
- Membru legendar
- Posts: 2351
- Joined: 03 Feb 2008, 13:36
- Location: cluj
Re: PUNTE pe fata la 24.
O sa va tin la curent prin martie cand ma apuc de modificat,schimbat motor(depinde daca numi iese inmatriculare ca e problema cu fiscaele si sa fiu nevoit sa reinscriu 243 vechi)si mers la rar nde sa imi faca indentificare si omologare motor,punte si roti.
Si iarasi cu punti de nissan sau straineze nare nici un farmec mai bine pui caroseria de aro pe o straineza cum a zis si george si ai masina tais
Si iarasi cu punti de nissan sau straineze nare nici un farmec mai bine pui caroseria de aro pe o straineza cum a zis si george si ai masina tais
- CristiDi
- Membru
- Posts: 220
- Joined: 06 May 2011, 00:25
- Location: Bucuresti
Re: PUNTE pe fata la 24.
De curand m-am apucat si eu de lucrat la puntea fata de TV/IMS si as vrea sa incercam aici sa clarificam cateva informatii, ca cei care vor vrea sa faca aceasta modificare sa stie una alta despre acest lucru.
In primul rand, exista punti fixe de tv/ims cu grup stanga/dreapta, din ce stiu majoritatea IMS-urilor, ARO M au oapa pe stanga, iar TV-urile cu brasov au grupul pe dreapta.
In al doilea rand, exista punti cu 5 gauri de prindere a homocineticilor pe punte (de IMS cred), punti cu 8 gauri de prindere a homocineticilor pe punte (de TV cred)
Ambele punti au planetare/grupuri (mai putin rapoarte)/fuzete,bucsi,rulmenti, bara de directie dintre leviere la fel.
Puntea de TV are levierul de directie cu "comanda" pe stanga, iar cea de IMS are levierul de directie de "comanda" pe dreapta.
Pentru cine doreste sa adapteze puntea fixa pe aro cu foi de arc, va avea nevoie de foile de arc de IMS/ARO M de pe fata, levier de directie de comanda de IMS.
Codul semeringurilor de la butucii rotilor: 60x85x10
codul semeringurilor de la homocinetici (planetare, identice cu cele de la puntea spate de camioneta): 35x55x12
Prezoanele levierelor de directie sunt aceleasi cu prezoanele levierelor de aro model mai vechi.
Mai este deasemenea recomandata inlocuirea bucselor de alama cu rulmenti. Rulmentii care pot fi folositi sunt cei de spate de Dacie, cod 30204. Este necesara alezarea locasului de la diametrul de 44 la diametrul de 47 mm, si luat din "grosime", 1 mm deoarece rulmentrul este mai gros decat bucsa.
Ii rog pe cei care mai detin informatii referitoare la puntea sa le impartaseasca aici
In primul rand, exista punti fixe de tv/ims cu grup stanga/dreapta, din ce stiu majoritatea IMS-urilor, ARO M au oapa pe stanga, iar TV-urile cu brasov au grupul pe dreapta.
In al doilea rand, exista punti cu 5 gauri de prindere a homocineticilor pe punte (de IMS cred), punti cu 8 gauri de prindere a homocineticilor pe punte (de TV cred)
Ambele punti au planetare/grupuri (mai putin rapoarte)/fuzete,bucsi,rulmenti, bara de directie dintre leviere la fel.
Puntea de TV are levierul de directie cu "comanda" pe stanga, iar cea de IMS are levierul de directie de "comanda" pe dreapta.
Pentru cine doreste sa adapteze puntea fixa pe aro cu foi de arc, va avea nevoie de foile de arc de IMS/ARO M de pe fata, levier de directie de comanda de IMS.
Codul semeringurilor de la butucii rotilor: 60x85x10
codul semeringurilor de la homocinetici (planetare, identice cu cele de la puntea spate de camioneta): 35x55x12
Prezoanele levierelor de directie sunt aceleasi cu prezoanele levierelor de aro model mai vechi.
Mai este deasemenea recomandata inlocuirea bucselor de alama cu rulmenti. Rulmentii care pot fi folositi sunt cei de spate de Dacie, cod 30204. Este necesara alezarea locasului de la diametrul de 44 la diametrul de 47 mm, si luat din "grosime", 1 mm deoarece rulmentrul este mai gros decat bucsa.
Ii rog pe cei care mai detin informatii referitoare la puntea sa le impartaseasca aici
Pasiunea nu are limite!
O tara fara cultura e o tara fara viitor!
O tara fara cultura e o tara fara viitor!
-
- Membru de elita
- Posts: 524
- Joined: 15 Apr 2009, 20:41
- Location: Suceava
Re: PUNTE pe fata la 24.
Am dat de asta si mi s-a parut interesanta.Vanzatorul zice ca puntea fata este de M(probabil intoarsa sau TV). Arcur fatai si elicoidale si cu foi. Sursa:http://autobazar.hyperinzerce.cz/osobni ... 3u-OXa_9kg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: PUNTE pe fata la 24.
Sunt foarte dezamagit de faptul ca vireaza foarte putin puntea de tv, stiam de la inceput ca vireaza putin , dar parca nici chiar asa!
Daca as da timpul inapoi as cauta direct punti complete de Patrol.
Daca calculezi totalul la puntea de tv e aproape de una de patrol care e superioara fata de asta de tv. La tv trebuie inventate multe treburi , adaptare discuri flanse . furtune tendoane grup planetare dezavantaju ca nu vireaza, lipsa MRL-urilor.
Pozele.... daca e tot topicul pentru punte fata.
Daca as da timpul inapoi as cauta direct punti complete de Patrol.
Daca calculezi totalul la puntea de tv e aproape de una de patrol care e superioara fata de asta de tv. La tv trebuie inventate multe treburi , adaptare discuri flanse . furtune tendoane grup planetare dezavantaju ca nu vireaza, lipsa MRL-urilor.
Pozele.... daca e tot topicul pentru punte fata.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Forum Aro Club Romania !
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: PUNTE pe fata la 24.
Ai lucrat mult LA adaptare.
Multe punti rigide au raza de bracare mare.
Care e motivul de ai hotarat sa pui punte rigida?
Multe punti rigide au raza de bracare mare.
Care e motivul de ai hotarat sa pui punte rigida?