ARO M461 Aprindere electronica
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
ARO M461 Aprindere electronica
Am incercat sa caut informatii utile IN top-icuri mai vechi despre aprinderea electronica la ARO M461.
Sunt multe referiri la aprinderea electronica dar discutiile deviaza spre alte tipuri masini si motoare si nu m-am edificat.
Asa ca pornesc din nou discutia!
Ce parere aveti despre performanta si utilitatea uneo aprinderi electronice GOTRONIC la un motor L25?
Instalatia o am deja si aspeapta momentul potrivit sa ma apuc de treaba.
Recunosc ca, daca la partea mecanica sunt un agiamiu, la partea electrica sunt o catastrofa.
Deci...?
Sunt multe referiri la aprinderea electronica dar discutiile deviaza spre alte tipuri masini si motoare si nu m-am edificat.
Asa ca pornesc din nou discutia!
Ce parere aveti despre performanta si utilitatea uneo aprinderi electronice GOTRONIC la un motor L25?
Instalatia o am deja si aspeapta momentul potrivit sa ma apuc de treaba.
Recunosc ca, daca la partea mecanica sunt un agiamiu, la partea electrica sunt o catastrofa.
Deci...?
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Merita efortul.
- deluca
- Membru de elita
- Posts: 536
- Joined: 10 Jan 2008, 16:26
- Contact:
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Eu am avut 3 buc gotronic cu rezultate f slabe. Am trecut de 10000km pe clasic si e cel mai bine. Sfatul meu e sa nu pierzi vremea
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Pan acum am desfacut doar capacul delcoului si m-am uitat ce-i pe acolo. Cumva -cumva reusesc eu sa fac transplantul dar daca nu reuseste sau nu sunt multumit de rezultat, ce fac? Ma cam sperie ca nu voi reusi sa potrivesc platina cu cama de pe ax, pentru functionarea clasica.
Voi ce spuneti?
Voi ce spuneti?
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Delcoul actual
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ARO M461 Aprindere electronica
salutare,
daca nu este uzura in axul delcoului, poti foarte bine sa ramai pe classic.
am pus de curand electronica si sunt foarte multumit de ea ; vom vedea in timp daca merita sau mai bine refac axul delcoului si revin la clasica platina
daca nu este uzura in axul delcoului, poti foarte bine sa ramai pe classic.
am pus de curand electronica si sunt foarte multumit de ea ; vom vedea in timp daca merita sau mai bine refac axul delcoului si revin la clasica platina
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Salutare si tie!
Motivul ptr care ma gandesc sa trec pe ap. electronica este faptul ca atunci cand ajung pe la 85-90 Km/h, incepe sa mai dea rateuri.
La fel se intampla si daca reduc brusc turatia motorului(frana de motor)
Eu banuiesc ca-i trebuie ceva timp pana se sincronizeaza tot sistemul - de la delcou pana la bujie-
Alt motiv este ca, cica de aia am aprinderea proasta si iasa fum albastru de benzina nearsa, ca delcoul-platina-etc sunt batrane.
Eu ma indoiesc de posibilitatea asta, mai ales ca am facut 2 teste de compresie si au iesit cam la fel. La teste s-a ferificat presiunea direct in cilindru, fara bujie. Deci nu avea curent de la delcou asa ca motorul mergea in 3 bujii.
Sper ca intelegi ce vreau sa spun.
Am zis ca, daca tot am o ap. electronica noua, ar trebui macar sa incerc cum functioneaza motorul cu ea.
Dar m-am speriat ca fac vre-o traznaie!
Stiti voi cum se spune:
-Daca functioneaza, nu-ti baga nasul.
Motivul ptr care ma gandesc sa trec pe ap. electronica este faptul ca atunci cand ajung pe la 85-90 Km/h, incepe sa mai dea rateuri.
La fel se intampla si daca reduc brusc turatia motorului(frana de motor)
Eu banuiesc ca-i trebuie ceva timp pana se sincronizeaza tot sistemul - de la delcou pana la bujie-
Alt motiv este ca, cica de aia am aprinderea proasta si iasa fum albastru de benzina nearsa, ca delcoul-platina-etc sunt batrane.
Eu ma indoiesc de posibilitatea asta, mai ales ca am facut 2 teste de compresie si au iesit cam la fel. La teste s-a ferificat presiunea direct in cilindru, fara bujie. Deci nu avea curent de la delcou asa ca motorul mergea in 3 bujii.
Sper ca intelegi ce vreau sa spun.
Am zis ca, daca tot am o ap. electronica noua, ar trebui macar sa incerc cum functioneaza motorul cu ea.
Dar m-am speriat ca fac vre-o traznaie!
Stiti voi cum se spune:
-Daca functioneaza, nu-ti baga nasul.
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ARO M461 Aprindere electronica
ok,
majoritatea problemelor de rateuri sunt cauzate de apprindere ; dar sa nu uitam ca si carburatia are rolul ei foarte bine ,,impus" in schema si alte probleme apar pentru ca nu mai avem benzina si bujiile de odinioara, motiv pentru care fie mergem cu amestec sarac si tragem de soc pentru a compensa cand este cazul, fie lasam sa mearga usor inecat si curatam des bujiile ...!
categoric este bine sa nu ne bagam nasul daca merge........eu personal nu am vazut IMS , SR Buceag, ZIL , GAZ , care sa nu dea rateuri ( fie la decelerare, fie la spritzuire )
in mod normal se alege schema de carburatie dupa ce rezolva cu aprinderea ..
majoritatea problemelor de rateuri sunt cauzate de apprindere ; dar sa nu uitam ca si carburatia are rolul ei foarte bine ,,impus" in schema si alte probleme apar pentru ca nu mai avem benzina si bujiile de odinioara, motiv pentru care fie mergem cu amestec sarac si tragem de soc pentru a compensa cand este cazul, fie lasam sa mearga usor inecat si curatam des bujiile ...!
categoric este bine sa nu ne bagam nasul daca merge........eu personal nu am vazut IMS , SR Buceag, ZIL , GAZ , care sa nu dea rateuri ( fie la decelerare, fie la spritzuire )
in mod normal se alege schema de carburatie dupa ce rezolva cu aprinderea ..
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Revin asupra subiectului!
Intretimp segmentat motorul si am schimbat garniturile, dar problema rateurilor a ramas.
Acum curat bujiile destul de des si, am impresia, ca sunt umede cand le desfac si prezinta si urme de calamina. Dupa ce le curat, porneste mult mai bine. De aici, cateva intrebari:
-din ce cauza sunt umede bujiile?
PRIMESC PREA MULTA BENZINA?
-care sunt bujiile indicate pentru motorul L25?
Intretimp segmentat motorul si am schimbat garniturile, dar problema rateurilor a ramas.
Acum curat bujiile destul de des si, am impresia, ca sunt umede cand le desfac si prezinta si urme de calamina. Dupa ce le curat, porneste mult mai bine. De aici, cateva intrebari:
-din ce cauza sunt umede bujiile?
PRIMESC PREA MULTA BENZINA?
-care sunt bujiile indicate pentru motorul L25?
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ARO M461 Aprindere electronica
salut,
bujiile umede denota un amestec bogat in benzina, dar poate fi si rezultatul unei bujii necorespunzatoare care nu aprinde cum trebuie.
ai nevoie de o bujie calda pentru motorul tau; din experienta mea bujiile de Ford sunt cele mai ok ( am incercat si : sinterom, bosch, ngk ,beru, denso; dar fara un rezultat asa de bun ca la cele de Ford. Porneste impecabil indiferent de anotimp; chiar acum am un motor in rodaj la care am pus sinterom noi noute si abia astept sa le arunc ( am ars cel mult 10 litrii benzina cu ele si deja porneste ceva mai greu)
la mine, aprinderea electronica se monteaza innainte sa dau prima cheie motorului( am trei motoare si la toate am pus aprindere, urmeaza sa iau inca una si pentru cel din urma care va fi gata sper pana in toamna). Am rusit sa descopar si ,,probleme ce apar cu aprinderea electronica") : vinovata este bobina de inductie care fiind imbatrannita si incinsa fregvent , pierde considerabil din valoare si ajunge sa porneasca bine la rece ca apoi sa faca figuri la scurt timp dupa pornire ( rateuri la accelerare/decelerare, intreruperi ). Recomand celor care au probleme cu aprinderea sa inlocuiasca bobina, eventual sa o masoare dupa ce sa incalzit ( in mod normal, bobina de inductie nu trebuie sa friga in asa hal sa nu poti tine mana pe ea)
bujiile umede denota un amestec bogat in benzina, dar poate fi si rezultatul unei bujii necorespunzatoare care nu aprinde cum trebuie.
ai nevoie de o bujie calda pentru motorul tau; din experienta mea bujiile de Ford sunt cele mai ok ( am incercat si : sinterom, bosch, ngk ,beru, denso; dar fara un rezultat asa de bun ca la cele de Ford. Porneste impecabil indiferent de anotimp; chiar acum am un motor in rodaj la care am pus sinterom noi noute si abia astept sa le arunc ( am ars cel mult 10 litrii benzina cu ele si deja porneste ceva mai greu)
la mine, aprinderea electronica se monteaza innainte sa dau prima cheie motorului( am trei motoare si la toate am pus aprindere, urmeaza sa iau inca una si pentru cel din urma care va fi gata sper pana in toamna). Am rusit sa descopar si ,,probleme ce apar cu aprinderea electronica") : vinovata este bobina de inductie care fiind imbatrannita si incinsa fregvent , pierde considerabil din valoare si ajunge sa porneasca bine la rece ca apoi sa faca figuri la scurt timp dupa pornire ( rateuri la accelerare/decelerare, intreruperi ). Recomand celor care au probleme cu aprinderea sa inlocuiasca bobina, eventual sa o masoare dupa ce sa incalzit ( in mod normal, bobina de inductie nu trebuie sa friga in asa hal sa nu poti tine mana pe ea)
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Salut si eu,
Poti sa-mi dai si un cod de la bujiile FORD!
Cu multumiri anticipate,
Poti sa-mi dai si un cod de la bujiile FORD!
Cu multumiri anticipate,
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Uita bujii de cucu, bobine de pucu, sau alte straineze. Aprinderea gotronic e buna, daca e pusa ca lumea, merita. Îti trebuie un singur lucru sa mearga bine motorul. Se numeste Adi Herisanu. Am avut aceleas probleme cu M-ul meu. De când a reglat Adi carburatorul, motorul porneste la sfert de cheie, nu trage nici un rateu, merge frumos. Cu bujii Sinterom comuniste.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 Aprindere electronica
D-l Adi Herisanu este, din intamplare, prin apropierea Gmunden-ului unde este si carburatorul cu pricina?
Sau pot sa-i trimit carburatorul in RO si el il pune la punct pe stand?
Sau pot sa-i trimit carburatorul in RO si el il pune la punct pe stand?
- 44dac
- Membru
- Posts: 145
- Joined: 04 Sep 2010, 19:36
- Location: sibiu
Re: ARO M461 Aprindere electronica
Am inceput sa montez aprinderi Gotronic de cand au aparut pe piata, acum ceva ani... Pe Dacia, Aro, Vw broscuta, Skoda, Moskvici,motociclete si altele. Dupa ce am invatat sa le reglez nu am intalnit nici o problema. Eu le reglez cu stroboscopul, in mers. Motorul porneste usor, rece sau cald, are puterea normala. Daca sunt alte probleme acolo,bujii, bobina, carburator, supape, compresie... nu merge bine cu nici o aprindere. La Aro si la Dacia mea n-am schimbat bujiile de nu tin minte, doar verificat distanta la electrozi.
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ARO M461 Aprindere electronica
La M461, cea mai mare problema este reglajul carburatorului. O sa vedem cum si ce facem.....