Motorizare M461 si M461C

Zimbrul Carpatilor - "cine n-are batrani,sa-si cumpere"

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
UMMM461
Membru
Membru
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Motorizare M461 si M461C

Post by UMMM461 »

Pornind de la informatia lui ydaniel, motiv pt. care ii multumesc, privitor la motoarele M207 A si B, lucru care l-am mai auzit dar nu am dat crezare am inceput sa caut informatii in cartile tehnice in toate limbile referitor la um model de motor M207 cu bujii pe M14.

Astazi am reusit sa gasesc dovada intr-un manual partial pe care l-am luat de pe net in limba...ceha si cu ajutorul lui google translate am aflat ca "zapal. svíčky" este prescurare de la "zapalovací svíčky" care in limba ceha inseamna bujii. Cine il vrea ... sa zica.

In acest manual partial, la care nu am editie sau an este descris un modelul de motor M207 cu acelasi carburator si performante dar cu...surpriza bujii pe M14.

Acum mai caut si treaba cu filtrul de ulei pe partea cu galeria de evacuare.

UMMM461
Membru
Membru
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: Motorizare M461 si M461C

Post by UMMM461 »

Conform catalogului de piese de schimb tiparit de uzina editia a 3-a din 1970, apare denumirea de motor M207 A.

Tot in acest catalog apare si referirea clara la motorul SR211 care echipeaza camioanele SR-131 si SR-132, si altele. Elementele care sunt comune pentru motorul M207A si motorul SR211 sunt identificate in catalog.

Deasemenea sunt presentate printre modificari ale autoturismului M461 echipat cu motor M207 inlocuirea dinamului cu alternator.

Conform catalogului M461 cu motor M207 a fost echipat atit cu plansa de bord cu indicatoare romanesti cat si Jaeger.

Tot in catalog se mentioneaza de la ce serie de motor incep modificari ale blocului motor si al chiulasei dar nu am gasit ce modificari s-au facut.
lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 524
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Motorizare M461 si M461C

Post by lica_lkw »

Uite ce spune Retromobilul sectiunea M referitor la M461C :Din motive fiscale modelele destinate exportului, pe anumite piete, au fost dotate cu motoare de 2495 cmc, 80 CP la 4200 rpm si raport de compresie 8:1, denumite ARO L-25, capacitate cilindrica obtinuta prin micsorarea cursei pistonului cu 0.6 mm. Motorul M207 care echipase si modelul M461 si in primii ani de productie ARO M461 C sufera o serie de imbunatatiri incepand cu anul 1973 si este redenumit M20. Modificarile principale vizau sistemul de ungere, pompa de ulei fiind reproiectata si repozitionata central in partea inferiora la tipul M20, filtrul de ulei cu cartus fiind mutat de pe partea stanga pe partea dreapta a motorului. Carburatorul ramane acelasi ca si in cazul modelului M461, W 207/42 DSR-1 fiind fabricat la uzina Carfil Brasov sub licenta Weber (Italia).
Apare in discutie motorul M20,un intermediar intre M207 si L25 adica un fel de M207b din discutia noastra. Sursa:http://www.arom461.ro/arom461.html
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Motorizare M461 si M461C

Post by ydaniel »

Motorul M 207 A poate functiona cu benzina cu cifra octanica 75
Motorul M 207 B functioneaza cu benzina cu cifra octanica 90.
Eu personal am vazut M 461 din 69 cu indicatoare Jaeger;pana in 1968 erau Electroprecizia patrate,iar dupa 1970 Electroprecizia rotunde.

UMMM461
Membru
Membru
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: Motorizare M461 si M461C

Post by UMMM461 »

Cu siguranta RCR nu scrie prostii, da' mana nu vaz eu scris M20...nu ma las....

Post Reply