Imbunatatire performante L27
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Membru de elita
- Posts: 524
- Joined: 15 Apr 2009, 20:41
- Location: Suceava
Re: Imbunatatire performante L27
Nici o veste daca au folosit modificarile la chiulasa,detalii cum s-a montat pompa radiator suplimentar ?
-
- Incepator
- Posts: 41
- Joined: 25 Jun 2009, 18:15
- Location: Brasov
Re: Imbunatatire performante L27
Salut ! Si eu am L 27b pe ARO-ul meu si am rezolvat problema incalzirii motorului prin montarea unei pompe de ulei duble cu circuit separat pentru racirea uleiului la care normal s-a mai adaugat un radiator cu ventilator si doua furtune.
Pompa se gaseste la orice magazin intrucat pt ultimile modele s-au produs astfel de pompe.. si nutrebuie sa-ti faci probleme din cauza presiunii, pe acest circuit pompa de ulei introduce doar 2,2 bar (deci poti folosi furtune ca cele de la instalatia de racire si de asemenea un radiator mai mic de exemplu cel pentru incalzire pe timp de iarna).
De asemenea iti rcomand schimbarea ventilatorului, cel cu 4 palete de metal e total neadcvat. Eu am adaptat unul cu 6 palete din plastic de la un Audi (pt un astfel de ventilator nu trebuie decat sa mergi la un depozit dintr-asta de dezmembrari).
Am sa postez in curand si niste poze. Nici nu credeam ca mai exista pasionati de L 27.
Eu unul am motorul ata de peste 20 de ani, si nu am fost nevoit sa imping sau sa treg arou-ul, sau sa umblu cu festile si alte chestii dintr-astea,. Eu am avut mare grija de motorul meu sunt foarte multumit de el si nu l-as schimba cu altul.
Eu stau in Brasov si iarna la -20 de grade imi porneste la cheie, ce-i drept tin bujia 80-90 de secunde dar...porneste.
De asemenea iti recomand sa-ti schimbi bujiile ale a romanesti (daca nu le-ai schimbat deja) cu unele pt Mercedes 200 D, te costa cam 20 de lei bucata. De asemenea eu am schimbat si injectoarele cu unele Bosh tot pt acelasi model de Mercedes. Daca faci aceasta modificare Trebuie sa-ti reglezi injectoarele deoarece cele pt mercedes se deschid la 115 bar iar cele de aro , zice uzina ca la 130 bar dar eu le tin deobicei pe la 120 de bar.
Pompa se gaseste la orice magazin intrucat pt ultimile modele s-au produs astfel de pompe.. si nutrebuie sa-ti faci probleme din cauza presiunii, pe acest circuit pompa de ulei introduce doar 2,2 bar (deci poti folosi furtune ca cele de la instalatia de racire si de asemenea un radiator mai mic de exemplu cel pentru incalzire pe timp de iarna).
De asemenea iti rcomand schimbarea ventilatorului, cel cu 4 palete de metal e total neadcvat. Eu am adaptat unul cu 6 palete din plastic de la un Audi (pt un astfel de ventilator nu trebuie decat sa mergi la un depozit dintr-asta de dezmembrari).
Am sa postez in curand si niste poze. Nici nu credeam ca mai exista pasionati de L 27.
Eu unul am motorul ata de peste 20 de ani, si nu am fost nevoit sa imping sau sa treg arou-ul, sau sa umblu cu festile si alte chestii dintr-astea,. Eu am avut mare grija de motorul meu sunt foarte multumit de el si nu l-as schimba cu altul.
Eu stau in Brasov si iarna la -20 de grade imi porneste la cheie, ce-i drept tin bujia 80-90 de secunde dar...porneste.
De asemenea iti recomand sa-ti schimbi bujiile ale a romanesti (daca nu le-ai schimbat deja) cu unele pt Mercedes 200 D, te costa cam 20 de lei bucata. De asemenea eu am schimbat si injectoarele cu unele Bosh tot pt acelasi model de Mercedes. Daca faci aceasta modificare Trebuie sa-ti reglezi injectoarele deoarece cele pt mercedes se deschid la 115 bar iar cele de aro , zice uzina ca la 130 bar dar eu le tin deobicei pe la 120 de bar.
-
- Membru de elita
- Posts: 524
- Joined: 15 Apr 2009, 20:41
- Location: Suceava
Re: Imbunatatire performante L27
Motorul l27 nu pot spune ca este chiar o pasiune dar o provocare sigur.Am un m461 proaspat achizitionat fara motor dar are in acte l27 si sunt hotarat sa pun tot l27 si pe care sa il fac sa mearga.Deci mersi de idee voi mai cere lamuriri la momentul potrivit.
-
- Incepator
- Posts: 41
- Joined: 25 Jun 2009, 18:15
- Location: Brasov
Re: Imbunatatire performante L27
Salut. Am trimis si niste poze sa vezi cum arata. Sper sa-ti fie de folos.
In prima poza furtunul mai gros e cel ce vine din pompa si impinge uleiul in radiator, iar cel subtire care intra in blocul motor este returul . In locul acela pe blocul motor era un dop tehnologic in care eu am infiletat un racord pentru furtun. Racordul l-am luat de pe o pompa de apa mai veche si s-a potrivit "ca manusa" la filet si la furtun.
Eu am ales sa racesc uleiul deoarece am considerat ca asta ar fi principala cauza a supraincalzirii, motorul L 27 fiind initial unul pe benzina numit L 25. Domnii ingineri au pastret acelasi bloc motor iar pentru un motor diesel instalatia de ungere a unia pe benzina este subdimensionata.
Eu nu mai am probleme cu supraincalzirea de cand am pus radiatorul de ulei, si il pornesc cand vad ca incepe sa creasca temperatura apei si in maxim 10 minute isi revine.
Mult succes cu "M"-ul.
In prima poza furtunul mai gros e cel ce vine din pompa si impinge uleiul in radiator, iar cel subtire care intra in blocul motor este returul . In locul acela pe blocul motor era un dop tehnologic in care eu am infiletat un racord pentru furtun. Racordul l-am luat de pe o pompa de apa mai veche si s-a potrivit "ca manusa" la filet si la furtun.
Eu am ales sa racesc uleiul deoarece am considerat ca asta ar fi principala cauza a supraincalzirii, motorul L 27 fiind initial unul pe benzina numit L 25. Domnii ingineri au pastret acelasi bloc motor iar pentru un motor diesel instalatia de ungere a unia pe benzina este subdimensionata.
Eu nu mai am probleme cu supraincalzirea de cand am pus radiatorul de ulei, si il pornesc cand vad ca incepe sa creasca temperatura apei si in maxim 10 minute isi revine.
Mult succes cu "M"-ul.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Incepator
- Posts: 41
- Joined: 25 Jun 2009, 18:15
- Location: Brasov
Re: Imbunatatire performante L27
Cand am zis prima poza..m-am referit la prima de jos
-
- Membru de elita
- Posts: 524
- Joined: 15 Apr 2009, 20:41
- Location: Suceava
Re: Imbunatatire performante L27
SALUTARE!Multumesc mult pentru poze si lamuriri sunt foarte explicite si de folos.Am vazut la prezentare masini ca ai si un aro echipat cu tdx,aluia in afara de turbina si pompa de injectie care are capsula aia ce regleaza debitul in functie de presiunea din admisie i-au mai modificat ceva d-nii ingineri avand in vedere ca un motor supraalimentat trebuie sa fie mai decompresat decat unul aspirat solicitarile pistoanelor sunt mai mari deci ar trebui racite cu un jet de ulei(diuzele care dau ulei in fusta pistonului la motorele turbo vw,audi,renault)?Au aceleasi probleme cu supraancalzirea sau s-a umbla la chiuloasa ,circuit ungere?Nu vreau sa fiu rau la adresa d-nilor ingineri ci sunt doar curios si poate ce au omis ei mai remediem noi.Toate bune! si mersi de urari cu ''M'' ul.Sper ca nu am fost of topiq cu tdx ca si el e un l27 modificat.
-
- Incepator
- Posts: 41
- Joined: 25 Jun 2009, 18:15
- Location: Brasov
Re: Imbunatatire performante L27
Salutare!
In legatura cu TDX-ul ...modificarile sun in special la chiulasa eu mai am unul de rezerva pe care l-am desfacut bucatele si pot sa-ti spun ca blocul motor este cam acelasi cu mici diferente, chiulasa ete singura piesa radical schimbata. In rest modificatile sunt minime...si chiar au probleme cu supraincalzirea. Si eu la TDX am in plan niste modificari substantiale ca pe timp de vara e cam greu pentru el cu racirea .
In legatura cu TDX-ul ...modificarile sun in special la chiulasa eu mai am unul de rezerva pe care l-am desfacut bucatele si pot sa-ti spun ca blocul motor este cam acelasi cu mici diferente, chiulasa ete singura piesa radical schimbata. In rest modificatile sunt minime...si chiar au probleme cu supraincalzirea. Si eu la TDX am in plan niste modificari substantiale ca pe timp de vara e cam greu pentru el cu racirea .
- NORTE
- Membru
- Posts: 123
- Joined: 29 Aug 2009, 14:08
- Location: ORAVITA cs.
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L27
ma intereseaza si pe mine , rezolvari de probleme la tdx, astept continuarea discutiilor!KAPA wrote:Salutare!
In legatura cu TDX-ul ...modificarile sun in special la chiulasa eu mai am unul de rezerva pe care l-am desfacut bucatele si pot sa-ti spun ca blocul motor este cam acelasi cu mici diferente, chiulasa ete singura piesa radical schimbata. In rest modificatile sunt minime...si chiar au probleme cu supraincalzirea. Si eu la TDX am in plan niste modificari substantiale ca pe timp de vara e cam greu pentru el cu racirea .
- RoteaDaniel
- Membru
- Posts: 110
- Joined: 11 Jul 2009, 14:06
- Location: DEVA
Re: Imbunatatire performante L27
Fratele meu are un aro 243 cu motor de campu lung .al lui cand mergeam prin paduri ferbea destul de repede .asa ca ne-am gandit sa ii modificam un pic racirea .primul pas pe care l-am facut deocamdata si care a dat deja rezulte a fost schimbarea fuliei de la pompa de apa cu una de dacia 1400 modelul nou (este mai mica in diametru ) iar la ultima iesire de acum 2 nopti motorul nu a mai depasit temperatura de 80 de grade in conditii de mers 85% pe 4x4 si pe mic .aproape de extrem . mentionez ca am mai inlocuit si paleta de racire de vreo 6 luni cu una de dacia de plastic singura modificare ce trebuie facuta atat la paleta cat si la fulie este urmatoarea : prima varianta -largirea celor 4 gauri de prindere prin care trec suruburile sau daca puteti merge la un atelier regaurirea lor pe freza cu divizor dupa fulia originala .urmatoarea modificare pe care o vom face este schimbarea paletei de racire de dacia cu una mai mare in diametru si eventual cu cat mai multe pale .( paleta de nissan patrol ,de mercedes 240 este mare in diametru dar are 5 pale ar merge si asta )
-
- Incepator
- Posts: 37
- Joined: 06 Jan 2010, 17:51
- Location: Prahova
Re: Imbunatatire performante L27
Eu nu am avut probleme cu supraincalzirea motorului L27. Vara montez vesca intre radiator si elicea motorului , dau si termostatul jos. Iarna procedura este inversa. Am schimbat elicea cu 4 paleti cu una cu 6 paleti. Mai este viabila si treaba cu radiator de racire al uleiului. La motoarele moderne unde exista riscul de supraincalzire din cauza turbinei sa mai recurs si la montarea unui termoflot. Si eu am studiat problema dar este cam costisitoare. Oricum la mine la solicitare foarte mare se supraincalzeste motorul. Am iubit acest L27 in detrimentul celui de BV. cu toate ca am avut n ocazi sa-l schimb. D127 rontaie, este galagios te doare capul daca mergi mult drum cu el si aproape zilnic. L27 daca este pus la punct porneste mai usor decit BV. si chiar si la temperatufi foarte scazute. Am niste vecini care porneste BV numai cu festila si il chinuie si da la automat si iar cu festila si iar la automat si dupa incepe sa rontaie stinge tacticos festila de gard , semn ca e bucuros de isprava. Chiar am incercat si eu o data de curiozitate dar L27 dar NU PORNESTE ASA.
- Cotizo
- Membru Devotat
- Posts: 409
- Joined: 19 Jan 2009, 08:18
- Location: Sibiu
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L27
Ideea cu radiatorul de ulei s-ar putea sa fie insuficienta. Intr-adevar, uleiul raceste motorul, apa raceste practic zonele unde uleiul nu e atata de eficient sau nu ajunge. Uleiul se raceste in baie - sau intr-un radiator la motoare mari sau de turatie. Un radiator de ulei nu e o idee rea, dar si problema apei ramane, pentru ca acesta raceste chiulasa - in special zonele din jurul camerelor de ardere - si camasile cilindrilor. Am inteles ca la L27 tocmai asta e problema, se fisureaza chiulasa intre supape, deci tocmai in zona camerei de ardere. E clar ca exista acolo un viciu de constructie - material prost, subdimensionare, racire proasta. Cu cat apa va circula mai rapid, cu atat mai bine, deci are sens imbunatatirea circuitului de apa prin orice mijloace. Ar mai fi un procedeu, nu stiu cat de rentabil - exista substante antigel speciale cu o rata mai buna de transfer de caldura decat glicolul clasic.
Cum merge in final L27-le initiatorului acestui topic dupa modificare? Ne-ai lasat fara feedback...
Cum merge in final L27-le initiatorului acestui topic dupa modificare? Ne-ai lasat fara feedback...
- baciudibaciu
- Membru legendar
- Posts: 3075
- Joined: 12 Aug 2007, 22:26
- Location: Bucuresti Titan
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L27
Cum merge in final L27-le initiatorului acestui topic dupa modificare? Ne-ai lasat fara feedback...[/quote]
Initiatorul acestui topic intra din ce in ce mai rar pe aici. Masina cred ca a vandut-o asa ca ..
Initiatorul acestui topic intra din ce in ce mai rar pe aici. Masina cred ca a vandut-o asa ca ..
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
-
- Incepator
- Posts: 37
- Joined: 06 Jan 2010, 17:51
- Location: Prahova
Re: Imbunatatire performante L27
Am incercat o data sa pun turbina pe l27. Treaba a fost ca am ca eu am gindito , am facut schitele si am dato spre executie insa cineva sa grabit si nu a iesit asa cum speram eu . Capacitatea ei era limitata. Mai simplu era sa iau una deundeva si sa o adaptez insa nu am vrut asa. Mi-a placut sa o concep , si sa mesteresc eu la ea insa din cauza viciilor de executie performantele motorului nu se ridicau la asteptarile mele. Era facuta din fonta si gindita sa fie actionata cu gazele de esapament dar si prin fulie.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Incepator
- Posts: 37
- Joined: 06 Jan 2010, 17:51
- Location: Prahova
Re: Imbunatatire performante L27
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Imbunatatire performante L27
io creca tu ai vrut sa inventezi turbina...
nu te supara, dar cand amvazut pozele, ce mi-a venit in minte a fost o faza cu nea Marin...poantele lui cu nasha Reta de la Bucuresti, cand au avut accident cu fiatu optsutecincizeci...din care au mai ramas elicea si radiatoru si au facut o masina de tocat....
nu te supara, dar cand amvazut pozele, ce mi-a venit in minte a fost o faza cu nea Marin...poantele lui cu nasha Reta de la Bucuresti, cand au avut accident cu fiatu optsutecincizeci...din care au mai ramas elicea si radiatoru si au facut o masina de tocat....
ARO CLUB ROMANIA