Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante
Deschid acest subiect pt a afla daca se poate sau se merita schimbarea turbinei la motorul de PEUGEOT , sau se poate regla, pentru o presiune mai mare.
Momentan merge bine motorul asa cum il am dar vreau un pic mai mult, scoate fum negru la accelerari bruste si fum alb cand este rece.
Montarea intercooler-ului este in plan la oricare varianta.
Daca a incercat cineva astept cu placere poze.
Momentan merge bine motorul asa cum il am dar vreau un pic mai mult, scoate fum negru la accelerari bruste si fum alb cand este rece.
Montarea intercooler-ului este in plan la oricare varianta.
Daca a incercat cineva astept cu placere poze.
Forum Aro Club Romania !
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
turbina mai mare, aduce lag, o turbina bine dimesionata are randament pe un interval de turatie mai mare, fata de una mare , pentru ca motoru o poate invarti doar de la un anumit numar de rotati in sus, de ex de la 2500 in sus. etc.
turbina ar trebui sa aibe capsula aia de bypas, unde se poate regla, si in acelasi timp se regleaza supapa de pe galeria de admisie, care e presetata la o anumita presiune de fabrica,iar in frana de motor de ex..deschide pentru a evacua aerul pe care motoru nu il mai poate inghiti deoarec turatia a scazut, presiune care forteaza turbina .
pompa de injectie are capsula aia , care mareste debitul , cand e presiune in admisie.
si de acolo se regleaza
daca nu te pricepi, sa reglezi nu te sfatuiesc sa faci asta, trebuie ceas de presiune montat, etc, odata umblat, e mai greu de resetat valorile!
iar eu unul nu cred ca pejo ar fi dat chix cand au ales piesele necesare. , ce mai poti verifica este faptul daca lucreaza optim,turbina actuala, daca arunca ulei, daca face boost.daca are joc la ax exagerat etc! fum negru .
mai vedeti ca la motoarele turbo, nu e recomandat sa dai talpa. sub un anumit numar de turatii . la vw mk2 de ex producatoru nu recomanda talpa la maxim sub 2500 rpm. dealtfel a montat si un amortizor pe corpu pompei intre parghia la pompa si carcasa, sa preia socurile .
daca vrei sportivitate, trebuie sa investesti bani seriosi...turbina, galeri, intercooler- traseu diametru mare, evacuare mare .., pompa injectie cu steroizi
ai sa vezi fum locomotiva aia cu carbuni e copil mic.
turbina ar trebui sa aibe capsula aia de bypas, unde se poate regla, si in acelasi timp se regleaza supapa de pe galeria de admisie, care e presetata la o anumita presiune de fabrica,iar in frana de motor de ex..deschide pentru a evacua aerul pe care motoru nu il mai poate inghiti deoarec turatia a scazut, presiune care forteaza turbina .
pompa de injectie are capsula aia , care mareste debitul , cand e presiune in admisie.
si de acolo se regleaza
daca nu te pricepi, sa reglezi nu te sfatuiesc sa faci asta, trebuie ceas de presiune montat, etc, odata umblat, e mai greu de resetat valorile!
iar eu unul nu cred ca pejo ar fi dat chix cand au ales piesele necesare. , ce mai poti verifica este faptul daca lucreaza optim,turbina actuala, daca arunca ulei, daca face boost.daca are joc la ax exagerat etc! fum negru .
mai vedeti ca la motoarele turbo, nu e recomandat sa dai talpa. sub un anumit numar de turatii . la vw mk2 de ex producatoru nu recomanda talpa la maxim sub 2500 rpm. dealtfel a montat si un amortizor pe corpu pompei intre parghia la pompa si carcasa, sa preia socurile .
daca vrei sportivitate, trebuie sa investesti bani seriosi...turbina, galeri, intercooler- traseu diametru mare, evacuare mare .., pompa injectie cu steroizi
ai sa vezi fum locomotiva aia cu carbuni e copil mic.
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
Mersi pentru cele de mai sus, foarte adevarat
Ideea este ca la mine nu se simte acel surplus de putere cand accelerez, de ex la 2500 sau la 2000 de ture.
Am mers cu mai multe masini turbo si la 2000 sau 2500 turbina se simte, la mine nu este diferenta trage ca un motor bv lin pana la 4000 de ture. La motorul de bv la care am montat turbo de TDX se simte acea diferenta de putere, nu stiu la ce turatie ca nu are turometru, si nu are nici o supapa e pur si simplu doar turbina fara nimic reglaje pe la pompa de injectie, a disparut fumul negru de la turatii, mai scoate putin la turatii mici.
deci cum as putea seta turbina sa bage mai mult, nu are joc nu curge, nu pierde aer nici nu scapa gaze.
Ideea este ca la mine nu se simte acel surplus de putere cand accelerez, de ex la 2500 sau la 2000 de ture.
Am mers cu mai multe masini turbo si la 2000 sau 2500 turbina se simte, la mine nu este diferenta trage ca un motor bv lin pana la 4000 de ture. La motorul de bv la care am montat turbo de TDX se simte acea diferenta de putere, nu stiu la ce turatie ca nu are turometru, si nu are nici o supapa e pur si simplu doar turbina fara nimic reglaje pe la pompa de injectie, a disparut fumul negru de la turatii, mai scoate putin la turatii mici.
deci cum as putea seta turbina sa bage mai mult, nu are joc nu curge, nu pierde aer nici nu scapa gaze.
Forum Aro Club Romania !
- dxx
- Membru Devotat
- Posts: 323
- Joined: 24 Nov 2009, 23:55
- Location: Bucuresti
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
cam cat vreti sa dati talpa la un aro? poti face adaptari la tot ce a spus colegul mai sus, dar nu uita de rezistenta partilor mecanice din motor( pistoane segmenti etc).
pe de alta parte, vezi ca trebuie sa mai si misti roata cumva ( cardane, planetare etc) cat mai ales sa te mai si opresti ( frine) si sa stai pe drum ( directie)
cand e vorba de modificari de genul asta imi aduc aminte de un prieten turc care avea un buggy din broasca, cu motor de 2000 de benzina de pe t3. foarte performant la numarul de kg. dar prea performant. si nu putea sa il opreasca
pe de alta parte, vezi ca trebuie sa mai si misti roata cumva ( cardane, planetare etc) cat mai ales sa te mai si opresti ( frine) si sa stai pe drum ( directie)
cand e vorba de modificari de genul asta imi aduc aminte de un prieten turc care avea un buggy din broasca, cu motor de 2000 de benzina de pe t3. foarte performant la numarul de kg. dar prea performant. si nu putea sa il opreasca
mitsubishi pajero 2,5 td, DACIA LOGAN 1.4 MPI, M 461 under construction
APRILIA PEGASO ------- de vanzare
APRILIA PEGASO ------- de vanzare
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
cam cat vreti sa dati talpa la un aro?
Pentru ca e complicata schimbarea turbinei actuale, si e pacat de ea ca e buna, ma opresc la reglarea ei asa incat sa scot maxim din ce poate motorul si turbina.
Frane ,transmisia, nici o problema sa le vad rupte, si stau linistit ca am putere, nu am nevoie de viteza max oricum fuge prea mult, dar vreau demaraj, fara fum. oare vreau prea mult?
Pentru ca e complicata schimbarea turbinei actuale, si e pacat de ea ca e buna, ma opresc la reglarea ei asa incat sa scot maxim din ce poate motorul si turbina.
Frane ,transmisia, nici o problema sa le vad rupte, si stau linistit ca am putere, nu am nevoie de viteza max oricum fuge prea mult, dar vreau demaraj, fara fum. oare vreau prea mult?
Forum Aro Club Romania !
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
intercooler ii trebuie, din ce am vazut pe pejo, trebuie modificata galeria sa poti monta intercooler, astupata gaura existenta si resudat stutu in alta pozitie, altfel nu ai loc sa intri iesi cu 2 furtune
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
...un filtru de aer curat sau chiar un filtru de aer mai mare,aditiv in motorina si solutie de curatat injectoarele si nu prea ai mai nevoie de intercooler sau schimbat turbosuflanta.Nu cred ca ar trebui modificari la galerie pentru intercooler ci in alte parti.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
Multumesc pentru pareri si sfaturi.
Am desfacut acum furtunul de la turbo la galerie si am accelerat, mare diferenta nu este, deci cred ca e de vina supapa sau vacumul ala de sub turbo, oare se poate desface , curata cumva, pentru ca mi se pare ca nu baga destul aer, nici macar nu se aude tare cand accelerez fara furtun. Am mers chiar si acum si scoate fum negru la plecarea de pe loc, ma pune pe ganduri....
Am desfacut acum furtunul de la turbo la galerie si am accelerat, mare diferenta nu este, deci cred ca e de vina supapa sau vacumul ala de sub turbo, oare se poate desface , curata cumva, pentru ca mi se pare ca nu baga destul aer, nici macar nu se aude tare cand accelerez fara furtun. Am mers chiar si acum si scoate fum negru la plecarea de pe loc, ma pune pe ganduri....
Forum Aro Club Romania !
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
...furtunul dintre admisie si turbo trebuie sa fie perfect etans ...cand accelerezi trebuie sa-l simti la mana daca se intareste si daca nu zice nimic inseamna ca turbo nu baga presiune
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
Este perfect etans, se simte la maina dar nu se simte in mers diferenta de putere, turbina baga aer in gol cu furtunul scos dar trebuie luata de la cap la coada sa mearga impecabil si dupa aia ma apuc de modificari daca nu sunt multumit.
Fumul de esapament de orice culoare ma dispera, exclus fumul din roti.
Pe langa..... am ascultat un aro cu andoria si ... fum nici un gram , sunet si pornire ca de benzinar, lua ture instantaneu, pe deasupra se auzea si turbina cum sssia, cand am ajuns acum acasa imi venea sa dau benzina pe al meu si sa ii dau FOC..ppffff
Fumul de esapament de orice culoare ma dispera, exclus fumul din roti.
Pe langa..... am ascultat un aro cu andoria si ... fum nici un gram , sunet si pornire ca de benzinar, lua ture instantaneu, pe deasupra se auzea si turbina cum sssia, cand am ajuns acum acasa imi venea sa dau benzina pe al meu si sa ii dau FOC..ppffff
Forum Aro Club Romania !
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
nu lucreaza turbina, inseamna, pe loc fara sarcina unfla furtunu, in sarcina ar trebui sa rupa furtunu ala de la presiune
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
...sau tija blocata,ruginita sau ulei prost.
Sa nu uit,la al meu Scudo din 2008,luat de nou,condus normal,acu' o luna la 87 mkm s-a strambat axul de la turbo la viteza mica.La Iveco au stricat trei turbosuflante noi pana cand au gasit buba.Buba era filtrul de ulei rebut .Cand schimbi uleiul,pune ulei de calitate si schimba si filtrul de fiecare data.Eu am facut schimburile de ulei si filtre inainte de vreme cu factura la servisuri serioase si tot am luat-o pe coaja.De platit,prinde orbu',scoate-i ochii...am platit;timp de procese nu am.La aro fac singur intretinerea,asa ca nu pot sa-mi fur caciula.Cand accelerez,ma baga in scaun.Acum accelerez mai putin ca nu prea avem drumuri de asa ceva pe aici dar avem radare si rabdare peste tot.Ia-o pe dibuite,prin reducere la absurd de la cel mai simplu pana cand dai de pana...
Sa nu uit,la al meu Scudo din 2008,luat de nou,condus normal,acu' o luna la 87 mkm s-a strambat axul de la turbo la viteza mica.La Iveco au stricat trei turbosuflante noi pana cand au gasit buba.Buba era filtrul de ulei rebut .Cand schimbi uleiul,pune ulei de calitate si schimba si filtrul de fiecare data.Eu am facut schimburile de ulei si filtre inainte de vreme cu factura la servisuri serioase si tot am luat-o pe coaja.De platit,prinde orbu',scoate-i ochii...am platit;timp de procese nu am.La aro fac singur intretinerea,asa ca nu pot sa-mi fur caciula.Cand accelerez,ma baga in scaun.Acum accelerez mai putin ca nu prea avem drumuri de asa ceva pe aici dar avem radare si rabdare peste tot.Ia-o pe dibuite,prin reducere la absurd de la cel mai simplu pana cand dai de pana...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
va voi tine la curent, revin cu poze, prima care ma ingrijoreaza e fumul negru.
Forum Aro Club Romania !
- tudop
- Membru de elita
- Posts: 773
- Joined: 02 Sep 2007, 15:13
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
Si eu trebuie sa actionez in sensul revigorarii acestui tip motor.
Pentru inceput o sa cumpar un ceas de presiune ca asta : http://club.dx.com/reviews/photos/17530/102247
sa vad cum se comporta turbina.
Ar mai fi o chestie care se insereaza pe furtunasul care controleaza wastegate-ul, si poti regla manual presiunea maxima (evindent in limitele constructive ale turbinei) ceva de genul : http://dx.com/p/universal-manual-turbo- ... 364?item=2
Pentru performante cu adevarat sporite ar fi buna o turbina cu geometrie variabila, de pe vre-o masina de generatie noua, dar e scumpa, greu de instalat si reglat, etc...
Intercoolerul nu este de neglijat, doar ca trebuie sa aiba un traseu cat mai scurt, si un volum optim al radiatorului, ca daca e prea mare sau furtunele prea lungi, se accentueaza turbo-lag-ul
Pentru inceput o sa cumpar un ceas de presiune ca asta : http://club.dx.com/reviews/photos/17530/102247
sa vad cum se comporta turbina.
Ar mai fi o chestie care se insereaza pe furtunasul care controleaza wastegate-ul, si poti regla manual presiunea maxima (evindent in limitele constructive ale turbinei) ceva de genul : http://dx.com/p/universal-manual-turbo- ... 364?item=2
Pentru performante cu adevarat sporite ar fi buna o turbina cu geometrie variabila, de pe vre-o masina de generatie noua, dar e scumpa, greu de instalat si reglat, etc...
Intercoolerul nu este de neglijat, doar ca trebuie sa aiba un traseu cat mai scurt, si un volum optim al radiatorului, ca daca e prea mare sau furtunele prea lungi, se accentueaza turbo-lag-ul
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ???
Am dat un ochi la adresele de mai sus si chiar sunt interesante, multumesc Tudop.
Forum Aro Club Romania !