Imbunatatire performante D127

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Imbunatatire performante D127

Post by smihnea »

Trimit un salut calduros catre toti posesorii de Aro!!
Tot am vazut ca se discuta despre ARO in toate formele mai putin despre imbunatatirea performantelor motorului!!! ....si in special D127.
Cei de la Cimpulung au reusit sa monteze o turbina pe motorul lor => un TDI cu performante bunicele... Dar stateam eu si ma intrebam, oare pe motorul de Bv nu se pot opera astfel de modificari?
O alta curiozitate (poate mi-o disipeaza careva) ce se poate intimpla daca se alezeaza chiuloasa vreo 2-3 mm? Oare motorul va putea face fata unei turbine + alezare ghiuloasa??
Sper ca mai sunt si alti nebuni ca mine care au studiat mai adinc aceste pb. si implicatiile lor.....

User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by silvester »

Se poate aleza daca are camera de ardere in chiulasa. Dar D127 are camera de ardere in capul pistoanelor, chiulasa banuiesc ca este plana (nu am demontat pana acum). Pe de alta parte, sa zicem ca reusesti sa maresti raportul de compresie de la 17 la 20 sau chiar 22. Rezultatul este ca vei obtine un motor ceva mai puternic si mai economic. Dar, atentie mare! Nu vei putea sa mergi cu el in sarcina maxima prea mult, ca fierbe. La autoturisme (Dacia, sa zicem), pentru 60 km/h iti trebuie maxim 7...8 CP. Daca vrei sa mergi cu acceleratia "la blana" nu poti prea mult timp, fiindca nu e gandit motorul pentru asa ceva. La un ARO (su un TV :D ) trebuie sa poti merge in sarcina maxima. De aceea, precum la camioane, se adopta rapoarte de compresie mai mici. Chestiile astea le-am citit intr-o carte straveche de motoare, nu le-am inventat eu.
Bafta!
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

Cateva idei de imbunatatire a performantelor brasovului...

1. marirea cilindreei... cu set motor saviem (implica destule modificar, si pt set motor, si pt bloc, si e mai complicat), plus trebuie confectionata garnitura de chiuloasa custom - rezulta approx 3800cmc sau, a doua metoda, cu set motor de DT1010, modificarile sunt mai simple, si se poate folosi garnitura de chiuloasa de DT1010 - rezulta approx 3500cmc

2. Pompa de injectie... se pastreaza cea originala, dar in loc de 6 paleti, doar pe 3 - motorul se tureaza mai mult.... sau, se foloseste pompa de injectie de U650 (care este in linie) cu mici adaptari - motorul se tureaza mai putin decat un brasov original, DAR creste cuplul foarte mult, si pornirea iarna devine joaca de copil...

3. Schimbat filtrul de aer care asigura si asa o respiratie destul de greoaie pentru saracul Brasov

Ar mai fi.... dar atat pentru moment..
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante D127

Post by smihnea »

silvester wrote: Se poate aleza daca are camera de ardere in chiulasa. Dar D127 are camera de ardere in capul pistoanelor,

Da ai dreptate nu stiu cum am omis acest lucru :-[.
Acum referitor la adaugarea unei turbosuflante.... da, intr-adevar motorul, daca nu se modifica instalatia de racire, se va incalzi mult mai usor. Acest lucru se poate teoretic remedia prin modificarea radiatorului si a difuzorului(acesta chiar face minuni - ex. eu am mai modificat performantele motorului de raba -acolo chiar cei de la Roman au inteprins modificari - si pb cu incalzirea in sarcina s-a reglat prin punerea unui difuzor si a unei elici noi (in toate mintile nu strimbe si curuite de rugina). Din ceea ce conteaza foarte mult dupa mine (in plus fata de ce am spus anterior) ar fi folosirea de uleiuri de calitate -> frecari mai mici=incalzire mai redusa.

Ref. la ceea ce a spus vstef_is  se vede ca ai studiat amanuntit acest subiect!! Eu in materie de D127 sunt la inceput si te-as ruga sa-mi spui ce motor este DT1010 (de la ce autovehicol sau cum ii mai spune in popor - ca nu stiu)??
Last edited by George on 20 Oct 2007, 17:34, edited 1 time in total.

User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante D127

Post by smihnea »

Motorul ala DT1010 e clar de tractor dar nu stiu de ce putere are (100?)
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

http://www.tractordata.com/td/002/td2275.html Aici date tehnice despre tractorul 1010 facut de UTB... dap, are 100CP... dar cum? Simplu, se mai adauga inca un rand de motor de brasov :D Practic motorul sau este in 6 cilindri, blocul motor este aproximativ cel de brasov, prelungit cu inca 2, si are 3 chiuloase fatza de 2 cum are D127... Ah, si setul motor e usor mai mare... Avantajul major daca se merge pe aceasta linie de modificare este ca poti folosi garnitura de chiuloasa de la 1010.

Nu am studiat eu cine stie ce, mai stiu doar unul doua lucruri mai simple, dar asta mai ales pentru ca sunt fan declarat D127 :D
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

Completare - mai multe date tehnice despre seria Universal si o mica poza - cam asa arata si 1010le...

http://www.konedata.net/Traktorit/Universal532.htm
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante D127

Post by smihnea »

Ref. la diferenta dintre 95mm original si 102mm diametru de la pistonul de tractor, banuiesc ca se alezeaza blocul motor nu? (ca din cite stiu la D127 nu sunt camasi) Daca da nu are nimic daca se subtiaza cu 3.5mm in fiecare parte? nu se apropie de culoarele de racire -eu nu am desfacut pina acum vreun astfel de motor dar ma gindesc ca s-ar putea sa crape ceva!! A realizat cineva astfel de modificari?

O alta pb. a acestui motor o reprezinta consumul de motorina exagerat/kwh (272g-enorm -doar la raba este 220g/kw). Oare exista posibilitatea schimbarii duzelor de la injectoare cu unele mai performante (cu mai multe gauri =>dispersie mai buna a motorinei=>eficienta crescuta=>putere mai mare la acelasi consum sau (in cazul in care se constata ca nu e destul aer disponibil in camera ca sa sustina arderea) consum mai mic pt aceeasi putere.

La raba, dupa ce am schimbat chiuloasele, radiatorul, pompa de injectie, si dupa ce am montat o turbina, am schimbat si injectoarele cu unele de iveco cu 8 gauri- la raba originalele nu aveau decit o gaura- si rezultatul surpriza!!!!! Motor care toarce ca o pisica si cu o putere de leu!!! Pornire la sfert, nici urma de fum, demaraj cu scirt chiar si in a patra!!! (si numai masina goala are 14t!! - are montata si o macara deaia e atit de grea :) )

Deci in concluzie a incercat cineva solutii "traznite" si la D127??
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by George »

am auzit ca prin 2000 s-au chinuit sa scoata un euro1 din BV,si s-a lucrat la injectoare si posibil chiulasa.
cu modificarile cu setu motor si p-pa injectie,da-i un pm lui NAT,aici pe forum. el a facut astfel de inginerii,si chiar utilizeaza asa ceva.
motorul de Bv are camasa alezata in bloc,si nu ii lipseste! si e spatiu suficient sa bagi set motor de saviem,au facut multi asta. motorul oricum nu incalzeste,daca merge bine.
cat despre turbo,in niciun caz nu tre sa cresti raportul de compresie,daca nu vrei sa scoti bielele la aer...
motoarele turbo sunt decomprimate,comparativ cu cele aspirate.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante D127

Post by smihnea »

"cat despre turbo,in niciun caz nu tre sa cresti raportul de compresie,daca nu vrei sa scoti bielele la aer...
motoarele turbo sunt decomprimate,comparativ cu cele aspirate."

Referitor la "motoarele turbo sunt decomprimate,comparativ cu cele aspirate" intradevar din cite am mai citit este o pb. reala ...dar la motoarele pe benzina (sa nu autodetoneze amestecul).... nu doresc sa ma ia cineva in nume de rau ca-mi permit sa spun dar daca se poate pune set de saviem pe aro ... si saviem cu turbo s-a tot fabricat, nu inseamna ca rezista si pe aro (setul ca blocul inca nu-mi pot da seama cit mai ramine din el).
Deci bielele ar trebui sa tina ...nu ??  ---- bine acum nu-mi dau seama daca in momentul in care se pune setul de saviem se pun si bielele din set -ca parca sunt si ceva mai lungi - cu 2mm?.
Tot am auzit povesti - la motorul de raba ce-i drept - cum ca turbina ar face ca setul sa se topeasca - dar mie nu mi-a iesit chestia asta si nu am vazut vreodata un piston topit din cauza turbinei.......

Acum sa revin la motorul nostru nu ma luati in nume de rau dar cred ca un pic de polemica e constructiva si ideile si raspunsurile vin din discutii....

...... ramine intrebarea .... de ce ar sari bielele ... de prea multa putere ??? sau jocuri  prea mari din constructie ....sau...prea multa motorina =>detonari mai puternice (ma rog asta se poate regla) ..????
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by George »

din cate stiu,pe BV de la saviem se pun doar pistoanele/segmentii.
iar cu turbo pe saviem...de ce compari? nu e vb de pistoane,ci de motor in sine,in special chiulasa si raportul de comprimare. stii tu ca sunt la fel cu cele de pe BV?!
de ce sar pistoanele: simplist spunand,de prea multa presiune.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante D127

Post by smihnea »

Ok deci camera de ardere la d127 e in piston sau piston + chiuloasa?
daca in piston si la saviem e tot in piston, din cite stiu eu se foloseste cam acelasi aliaj pt fabricarea pistoanelor.
Stau si ma gindesc daca nu se alezeaza chiuloasa si practic nu se modifica nimic (poate doar avansul) si se monteaza o turbina de la un motor cu capacitate mai mmare 3,5 -4 l (care porneste la 1400-1500 rot.) cred ca nu ar fi pb. . La tuartii mici ar merge aproape normal -doar un pic infundat dar are de unde - si cind incepe sa moara (dupa curba de cuplu pe la 1900-2000 rot sa porneasca turbo si ..... ori sa te scoata ori sa se crape motoru  ;D).

In ceea ce priveste montarea unor seturi de tractor, saviem pe bloc de d127, rezultatele obtinute sunt relativ modeste (5-8 cp.) si totodata se si micsoreaza rezistenta chiuloasei (prin alezare).

Acum nu ca sunt incapatinat...dar tot insist sa aflu pareri de la voi pt ca totusi o turbina e mult mai simplu de montat si mai ieftina decit un set de motor cu alezaj s.a..
Ati auzit de cineva care a montat vreo turbina pe d 127 ???
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by George »

smihnea wrote: Acum nu ca sunt incapatinat...dar tot insist sa aflu pareri de la voi pt ca totusi o turbina e mult mai simplu de montat si mai ieftina decit un set de motor cu alezaj s.a..
Ati auzit de cineva care a montat vreo turbina pe d 127 ???
daca era asa simplu precum spui,si olsitu' era turbo,la cati pujtani viseaza cai putere...
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante D127

Post by smihnea »

Da ..... dar precum am mai spus ... una e montare turbina pe motoarele pe benzina si alta pe motorina!!! Sa nu comparam reglajele / riscurile(privind autodetonarea).
User avatar
mihai aro
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 366
Joined: 13 Feb 2007, 16:24
Location: sibiu

Re: Imbunatatire performante D127

Post by mihai aro »

smihnea wrote: Da ..... dar precum am mai spus ... una e montare turbina pe motoarele pe benzina si alta pe motorina!!! Sa nu comparam reglajele / riscurile(privind autodetonarea).
  dupa cum a mai spus si KEO mare diferenta nu e intre turbo pe benzina si diesel amandoo trebuie decomprimate din cauze de presiuni si calduri prea mari si nu neaparat din cauza de autodetonare si in plus pt un motor cu turbo toate piesele ,pistoane biele si arbore sunt gandite pt sarcini mai mari sau cel putin intarite in anumite puncte pt a preveni anumite probleme      dupa mine marirea alejazului si alte injectoare fac minuni si la mers (mai linistit si rotund) si mai puternic nu cu mult da deajuns  spor la tranformari :)>-  :)>-  :)>-

Post Reply