Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
dtomcat
Junior
Junior
Posts: 54
Joined: 01 Sep 2011, 14:59
Location: Puchenii Mosneni, Prahova

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by dtomcat »

Am inteles - o sa fac niste apa distilata (fiarta/clocotita - sa se precipiteze calcarul) - o sa o clatesc bine.

Inca o intrebare: In manualul motorului D127 - zice sa nu pornim motorul sub nici o forma fara apa/lichid racire in el. Prima data fostul proprietar l-a pornit pentru vreo 5-10 min , sa imi arate ca porneste repede ... Era frig (cam -1 grad, la sfarsitul lui Decembrie)
Cand golesc instalatia , eu folosesc cele 2 suruburi, cel de pe radiator, de jos, si cel de pe motor, in partea stanga a masinii.
Credeti ca e recomandat si sa invartim motorul un pic , ca sa scoata apa din zonele mai de jos?
Mai este cumva si alt buson/surub de golire ?

Multumesc,

User avatar
dtomcat
Junior
Junior
Posts: 54
Joined: 01 Sep 2011, 14:59
Location: Puchenii Mosneni, Prahova

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by dtomcat »

Stie cumva cineva daca radiatorul de la Aro 320 (model 1992) este din Cupru ? Vreau o confirmare - o sa revin si cu foto

Multumesc
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by niku111 »

Numai in urma pozei vei primi confirmarea. Au existat si radiatoare de aluminiu montate aleatoriu de model.
User avatar
dtomcat
Junior
Junior
Posts: 54
Joined: 01 Sep 2011, 14:59
Location: Puchenii Mosneni, Prahova

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by dtomcat »

BUna seara,

Scuze ca m-a apucat iarasi noaptea, am facut poze de intuneric,

Cred ca radiatorul este din Cupru
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
dtomcat
Junior
Junior
Posts: 54
Joined: 01 Sep 2011, 14:59
Location: Puchenii Mosneni, Prahova

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by dtomcat »

Atasez acum si o a 2-a poza, rog confirmare ca e de cupru, desi asa pare:
IMG_20180211_180745_1.jpg

Pana la urma , temporar, am pus 12L apa (dedurizata de mine ...calda - ca sa porneasca repede ) , 2.5l antigel concentrat si 0.5 l otet - pe care le-am lasat in radiator de sambata la pranz - pe aici nu au fost temperaturi negative notabile.
Nu cred ca 0.5l de otet il afecteaza, o sa las acolo lichidul de racire , daca nu vin temperaturi sub -7 grade Celsius.

A pornit si ieri cu apa complet rece ... un pic mai greu, dar a pornit - si oricum nu am pe nimeni sa imi dea cu spray "in nas". Instalatia electrica e completamente devastata, termostarterul nici macar nu e conectat. Sper sa il aduc acasa (acum e intr-o curte la 3-4 Km de mine, dupa vreo 2-3 dealuri (si nu am nici frane ... curge lichidul din pahar ... :( ). Sper cumva sa il misc acasa ... ca mi-ar fi mai usor cu drumurile si timpul pierdut, carat baterii, scule etc ...

Ce am observat: indicatorul din bord, de ieri , imi arata temperatura la apa foarte mare (pe rosu, sus) - nu mai revine la mijloc, ca apoi sa urce undeva mai sus, dar in zona alba ... Nu stiu ce sa zic cu indicatorul asta, ca este important ... Voi ce parere aveti ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by niku111 »

Radiatorul este de cupru.
User avatar
dtomcat
Junior
Junior
Posts: 54
Joined: 01 Sep 2011, 14:59
Location: Puchenii Mosneni, Prahova

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by dtomcat »

Azi am reusit sa vin mai devreme de la lucru, am facut poze pe lumina:
20180212_171902.jpg

Oare de ce sta apa sus la 90 de grade ?, e adevarat ca instalatia electrica e in stare proasta, dar indicatorul mergea. Temperaturi mici nu au fost de sambata (noaptea 0 - 1 grade) - deci nu pot sa zic ca a inghetat.
L-am lasat cu apa si putin antigel (2l cum am scris mai sus).

Cum as putea sa imi dau seama altfel(decat cu indicatorul) ca motorul se supra-incalzeste ?

Multumesc,
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by niku111 »

Imi vine greu sa cred ca un motor de Brasov se incalzeste , mai ales pe loc.TE uiti in radiator si vezi cit de incinsa e apa.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by Soryn »

Am testat oteț din vin roșu , în radiator de alamă -cupru și plastic . Amestec 1 oțet la 2 apă .Radiatoru-l are calcar în el ,sau oxid de aluminiu,oxid de ceva ,de calciu presupun . Nu sa întâmplat nimic . Radiatorul a avut antigel înainte în el . Suspectez că resturile alea de antigel uscate au neutralizat soluția de oțet (acid acetic) .Adică resturile alea de antigel au ph bazic peste 7.5 ,degeaba bagi tu acid cu ph 4-5 că nu faci nimic.
O să încerc și alte soluții . Oțetul e doar o mângâiere la subraț . Concluzia este că trebuie căutată o soluție profesională,și întâi clătit tot sistemul cu apă (în cazul în care ai noroi ,mâl,pumni de rugină ) .În cazul în care ai avut antigel în instalatie ,oțetul nu va face nimic, asta este concluzia mea finală .

Soluțiile de băgat în mașinile de spălat pentru detartraj și antirugină ,ar funcționa,dar trebuie studiată fișa tehnică /fișa de securitate . In 2008 un așa numit Nu-Calgon Varianta americană ,conținea 40% acid fosforic și 3 % de nuștiu ce .
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by Soryn »

Hai să mai repornesc din nou discuția legată de oțăt .

Metodele chimice de curățare funcționează doar în cazul în care depunerile nu sunt foarte consistente și groase ca strat . Dacă depunerile sunt foarte consistente mai pot fi înlăturate doar mecanic .
În decursul a 5 zile ,am încercat decalcifierea unui radiator din alamă/cupru plastic . În interiorul accestuia erau prezente niște depuneri albicioase ,o sare depusă, calciu sau potasiu .
Succesiv am lăsat la dospit în radiator următoarele soluții .

Apă +oțet de 9 grade 50%/50% ,36 de ore - Lichidul a ieșit jumătate transparent,jumătate albicios .
Apă + sare de lămâie 2.5 L apă și 250-300 gr de sare de lămâie (acid citric),amestec încălzit la 100 de grade ,și turnat în radiator .
După 24 de ore, lichidul a ieșit de o culoare albicioasă (depunerile încă persitau ) .
Oțet 9 grade (acid acetic) ,24 de ore . Lichidul a reieșit albicios din nou .(soluție încălzită la 100 de grade.
Suc de lămâie (acid citric și mai concentrat) ,urmat de miscări periodice pentru a răspândi soluția în radiator . Soluția a iesit albicioasă .
După enșpe clătiri,am făcut o soluție din apă și bicarbonat de sodiu ,pentru neutralizare acidului .
Partea exterioară am curațat-o de oxid tot cu ajutorul accidului citric (sare de lămâie diluată în apă), după 10-20-30 de minute ,sau curățat toate urmele de oxidare .

Este la fel ca și cu spălatul pe dinți . Te apuci să te speli pe dinți când nu prea mai ai spăla din cauza tartrului .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
motul
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 384
Joined: 21 Jan 2012, 20:04
Location: Hunedoara
Contact:

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by motul »

Am o intrebare pentru colegii care au incercat: exista ceva solutie pentru a curata motorul de uleiul depus pe interior. Deoarece am avut ceva problema cu pompa de injectie si am dat-o jos. Am observat ca pe rotile ce antrezeaza pompa era depus o mazga groasa de ulei. Vreau sa incerc sa ii fac o curatire interna. Astept pareri.
ARO= Automobile Romanesti Off-road. Adevarat spus!!!
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by ardeleanu »

Cam la toate service-urile de firme mari am vazut de vanzare tot soiu de astfel de solutii (se pun in motor inainte de schimbul de ulei si se lasa motorul sa mearga cateva minute)...Dupa cele spuse, in mod neoficial,de cativa mecanici tot de acolo, solutiile acelea (si cele ce le gasesti in comert) sunt un fel de frectii la picior de lemn.
Scriu si eu ce am auzit, nu din experienta proprie.

Cum uleiurile actuale (cu exceptia catorva specifice) contin detergenti, o metoda sigura ca sa cureti motorul (fara nici un risc legat de produse miracol) este sa faci doua schimburi de ulei(bun, nu balcanisme) + filtru la interval mic (2000 Km). Dar sa nu te astepti ca sa cureti 100% depunerii facute timp de douzeci de ani...
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Curatare eficienta circuit racire in vederea umplerii cu antigel

Post by George »

motul wrote: 20 May 2018, 17:15 Am o intrebare pentru colegii care au incercat: exista ceva solutie pentru a curata motorul de uleiul depus pe interior. Deoarece am avut ceva problema cu pompa de injectie si am dat-o jos. Am observat ca pe rotile ce antrezeaza pompa era depus o mazga groasa de ulei. Vreau sa incerc sa ii fac o curatire interna. Astept pareri.
Poti folosi 0,5L motorina, adaugata in ulei cand motorul este cald. Apoi lasi motorul sa mearga la ralanti vreo 10-15 min, apoi dai drumul uleiului vechi. Solutiile din comert, pe care dai o gramada de bani, sunt tot pe baza de combustibili.
ARO CLUB ROMANIA

Post Reply