ARO M461 Garnituri etansare motor

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Cumpar un set complet si dorm linistit! ;))

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by ardeleanu »

Acuma cu dormitu' nu bag mana in foc, dar pentru motor este "alegerea corecta"... %%- good luck
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Setul motor si setul de garnituri au ajuns la mine si sunt foarte mandru ca le am!
Urmeaza sa prind curaj sa desfac motorul!
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by oncioiuo »

spor la mesterit !
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Acum am ceva piese de schimb dar nu se potriveste planificarea unei "interventii pe cord" fiindca ma pregatesc de plecare la Viena.
Intretimp am cumparat un flacon de ceva aditiv de Pb pentru benzinele actuale. Astfel am ajuns din nou la intrebarea daca acest aditiv este necesar si util pentru functionarea optima a motoarelor de tip vechi.
S-ar putea ca lipsa plumbului din benzina sa-l fi bagat in boala pe al meu M?
Am mai avut o discutie lunga pe acest subiect.
Ce parere aveti?
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by ydaniel »

Baga aditiv cu incredere,uzura mecanica a motorului nu are treaba cu lipsa tetraetilului de plumb din benzina.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Mi-e rusine sa recunosc ca nu am rezolvat inca problema scurgerilor de ulei.
Toata vara lui 2017 am amanat sa ma apuc de motor ca sa nu risc sa stau blocat in garaj. Acum incerc sa ma pregatesc pentru sezonul 2018.

-Poate sa-mi spuna cineva ce filtru de ulei se potriveste la motorul L25?
Nu mai gasesc bonul de la ultimul filtru schimbat!

-Am crezut ca am gasit un atelier mecanic care este dispus sa-mi schimbe segmentii dar mecanicul mi-a pus atatea intrebari de m-am descurajat complet. De exemplu:
-Ce moment de strangere trebuie aplicat la ......suruburile chiuloasei?
Stie cineva raspunsul corect?
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by niku111 »

Manualul de reparatie al motorului.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

:D Da, raspunsul este foarte bun dar nu se potriveste intrebarii mele!
Eu am intrebat de "cineva" nu de "ceva" iar Manualul este "ceva".
Am cautat prin documentatia pe ca o am dar nu am gasit nimic despre acest MOMENT.
Mai am sperante sa primesc raspunsuri concrete! ;))
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by Soryn »

Prinderea chiulasei nu este la fel ca la motorul de bucegi v8 ? v8-urile americane ,patentul motorului bucegi v8 5L ? Căutați în manualul respectiv .
Nu sunt date cuplurile de strângere în daN ,sau KG Forță sau ceva ? Erau 2 manuale ,cel pentru M Și cel pentru aro , scris de Parizescu.

La pagina 149 ,respectiv 150 sunt date cuplurile de strângere ale chiulasei https://drive.google.com/file/d/0BwN-RX ... g1MkU/edit , convertiți valorile din daN sau kgf în Nm .și îi dați sub nas hartia mecanicului .
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by niku111 »

Ceva-ul este pt. mecanic.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Mecanicul sau mai bine zis, mecanicii, ca s-au adunat vre-o patru, toti austrieci get-beget, s-au scarpinat dupa ureche si au holbat ochii la motor.
Unul a inceput chiar sa-mi explice tainele mecanicii auto cu demonstratii practice pe un motor de AUDI care statea cu matzele pe afara.

Spaima mecanicilor este riscul sa desfaca motorul si sa gaseasca piese uzate sau distruse si nu avem cum sa le inlocuim.
Nu as vrea sa repet toata corespondenta de acum un an.
Situatia este aceasi, cu o mica imbunatatire. Inainte de curse mai lungi sau mai pretentioase, ma apuc sa curat bujiile si parca-parca merge mai bine.
Figura asta o repet tot la ca. 100-150 km.
Ii dau ulei, ii pun si niste adaos din ala ptr. benzina, umplu sticla cu palinca si o pornesc.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by niku111 »

L25 -ul este un motor relativ simplu.Daca aprofundezi un pic materia cu scule adecvate si putina asistenta din afara reusesti singur.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

In sfarsit, am gasit un mecaniccu dotarea si indrazneala necesara care este dispus sa-l "opereze" pe DECEBAL!
Va cer sfatul in urmatoarele puncte:

-Trebuie sa avem grija la ceva deosebit, ceva ce exista doar la motorul L25?

-cu ocazia asta, se face si schimbul de ulei. Nu mai dau de codul filtrului pe care l-au pus ultima data. Parca era ceva de MAN.
Stie cieva ce sa comand?

-vreau sa schimb si garniturile motorului si am un set nou, cumparat in RO. Pot sa apara probleme la schimbare?

-Are rost sa ma pregatesc si cu o placa noua de ambreaj? Am vazut pe net ca exista chinezesti si rusesti. Ambele se vand si pentru M461 si ptr. GAZ 69.
Ce parere aveti.
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by oncioiuo »

la cum merge motorul, nu cred sa fie necesar nimic in plus fata de ce ai luat

p.s. : ai incredere in mecanic , nu are ce sa se intample si sa nu poata fi remediat !
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

Post Reply