ARO M461 Garnituri etansare motor

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

In primul rand, un calduros La multi ani ptr. 2017!
De cate ori ma uit la motorul M-ului meu, mi se strange stomacul de necaz ca este tot timpul "umed". Picura ulei pe ici pe colo si nu reusesc sa descoper ce o fi. Ma gandesc ca , poate, ar fi cazul sa-i schimb toate garniturile. La chiuloasa, la capacul de deasupra( culbutori?), la cutia de viteze, la baia de ulei.
Am vazut eu pe undeva, pe net, ca ar exista un set de garnituri.
Eu mi-am inchipuit ca este ceva care poate sa faca oricine, adica si eu care nu sunt mecanic-auto.
Un prieten m-a sfatuit sa nu ma bag la garnituri fiindca dau de probleme: imi trebuie cheie dinamometrica, trebuie sa fiu atent la ceva roti dintate, etc.
Voi ce spuneti?

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by razvy »

Cum sta motoru cu , gazele? Pentru ca daca scapa gaze , degeaba schimbi garnituri ca ceda rapid in alta parte
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Pai, nu stiu ce sa zic. Scoate si fum albastru, miroase si a benzina....Este boala veche. Eu incerc macar sa-l tin curat si nu pricep ce are garnitura de la chiuloasa cu gazele scapate?!
Am sa pun si cateva poze.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by razvy »

Ce are ? Foarte simplu , in interiorul cilindrului sev creaza o anumita presiune , daca exista o anumita uzura la grupul piston , segment ,cilindru o parte din acea presiune va scapa in baia de ulei , si din baia de ulei isi face loc sa iasa in atmosfera cu tot cu ulei

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by Werner »

Schimba garnitura la carburator. Poate îti baga benzina în ulei. Normal, cu un set de garnituri cam le etansezi pe toate.
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by oncioiuo »

membrana pompei de benzina permite trecerea de benzina in ulei rezultand miros benzina + nivel mare in baia de ulei si nu in ultimul rand deteriorarea cuzinetilor in timp
daca fumul albastru iese doar la pornire, trebuiesc verificate ghidurile supapelor; daca fumul albastru este prezent si la cald, trebuie verificata compresia si cel mai probabil un set de segmenti + garnituri rezola problema daca uzurile nu sunt exagerate.
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Incet, incet, incep sa ma lamuresc. Sugestiile voastre mi se par ok!
Acum ar trebui sa-mi procur un set de garnituri ptr. L25+set de segmenti si sa ma apuc de treaba. Din cate stiu eu, segmentii sunt executati la diferite cote. Stiu eu bine?
Aveti ceva sfaturi la subiectul asta?
Unde gasesc segmenti?
Poate un amator ca mine sa faca operatia asta?
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by oncioiuo »

indicat ar fi sa cauti un motorist; trebuie identificata cauza reala a simptomei, apoi demontat si abia la final achizitia pieselor necesare.

nu`i exclus sa poti face singur o carpeala dar riscul este sa ai nevoie de alt motor dupa ...
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Revin la segmenti!
Ma gandesc ca poate gasesc un atelier, in Austria, unde sa-i desfaca motorul. Eu personal nu am nici cunostinte mecanice necesare nici dotarea tehnica.
Asa ca ar trebui sa am pregatite si garniturile si setul de segmenti!
Daca desfac motorul si ma pomenesc ca-mi trebuie si segmenti noi, atunci chiar am incurcat-o.
Deci:
-Unde gasesc segmenti noi ptr. L25?
-sunt mai multe cote?
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by razvy »

Dai motoru jos , il aduci in Romania si se repara .
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Interesanta solutie! La asta nu m-am gandit \:D/
Poti contura mai precis ideea?
Unde sa duc motorul?
Cand sunt in Romania, ma invart prin Timisoara.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by Soryn »

Indicat este un centru de reparații mare ,dotat cu toate cele .Înafara de bucurești ,nu cred că aș merge în altă parte .
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by ardeleanu »

Ia uite ce spune domn'le, ca aia din provincie, in afara de platit impozite la "mitici", nu mai stiu sa faca altceva...
Pai eu stiu un provincial din asta care repara ARO si la... Paris coane, nu pe malu garlei la Bucale. Eheee, ce stiti voi... ;))
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by cim95 »

Si Bucurestiul si Parisul sunt departe de mine!
As putea sa merg la un atelier auto sa dau jos motorul, sa-l pun intr-o remorca si sa-l duc in Romania in speranta ca-l repara cineva.
Complicat si scump!
O sa fie o "nastere" foarte grea, probabil o sa ajung la cezariana.
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: ARO M461 Garnituri etansare motor

Post by razvy »

Sau cumperi motor nou inca se mai gasesc aproximativ 2000 lei

Post Reply