Vopsitorie
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Vopsitorie
Pentru ca am observat ca exista un vid de informatie vis a vis de vopsitorie actual procedurala a diverselor suprafete ( tabla, jante, bari etc ) initiez acest topic. spre stiinta. doresc ca pe parcurs sa nu fiu catalogat arogant.
ceea ce o sa vedeti , se preteaza in egala masura si la ARO si la....Mercedes. ramane la latitudinea fiecaruia metoda aplicata la o vopsitorie. nu vreau sa aflu despre colegi de forum ca au platit o vopsitorie " profi " la calitatea de spray dat in parcare. ( pe jante de logan )
ceea ce o sa vedeti , se preteaza in egala masura si la ARO si la....Mercedes. ramane la latitudinea fiecaruia metoda aplicata la o vopsitorie. nu vreau sa aflu despre colegi de forum ca au platit o vopsitorie " profi " la calitatea de spray dat in parcare. ( pe jante de logan )
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Vopsitorie
...pai hai sa te motivez eu ,ca tare utila este partea de vopsitorie.
Ar trebui inceput cam asa:...a fost odata ca niciodata ca de nu ar fi fost,nu s-ar povesti.Pe vremuri nu demult apuse vopselele erau vopsele rau mirositoare in procesul aplicarii.Daca erau bine aplicate tineau mult si bine.In caz de zgarieturi si reparatii bine efectuate...la fel.
In ziua de azi avem parte de vopsele care nu put(pe baza de apa,deh )care tin mult si bine dar care se zgarie usor si se repara mai greu.Vopselele despre care vorbim aici "este" din toata gama:de masini,de pereti,lemn si un etc mic.Pe vremuri"era" aproape universale.Eu le numeam "vopsele de gard"...
Dar hai sa argumentez din experienta proprie.Acu' vreo 20 de ani ,printre alte activitati,se mai intampla sa vopsesc tavane de bucatarii sau bai cu vopsea lac(vopseaua lac e mai dihai ca vopseaua de masini).La un tavan de vreo 15 metri patrati intrau vreo 200ml(un litru de vopsea mediu calitativ costa 1000franci francezi,cam 150€) de vopsea aplicata cu un trafalete si repieptanata cu o pensula lunga, lata si deasa.Operatia de vopsire propriu zisa(o singura mana!)dura mai putin de 30 minute;pregatirile cel putin 10 zile,intre doua si patru ore pe zi functie de etapa.Un tavan vopsit asa se factura 20mii de franci(cam 3000€).In timp am ajuns sa instalez bucatarii in incaperi care au fost vopsite de aceeasi maniera acum vreo 50-60 de ani si tavanul parea vopsit ca ieri.In aceeasi perioada,angajat fiind aveam doua masini de la firma,doua Clio albe,una noua-nouta pe care o preluam din garajul firmei in fiecare dimineata cand veneam cu cea veche de acasa.In vremurile alea eram la varsta calcatului in strachini...ma durea pe mine undeva de regulili lu' patron,asa ca intr-o buna dimineata am gasit masina noua plina de tagguri in parcarea mea.Treaba asta ar fi putut sa ma coste un dat afara din firma si imputarea cheltuielilor legate de vopsire,masina fiind asigurata profesional cu parcare in garajul declarat sau in fata santierului,nicidecum la mine acasa.De frica am tulit-o direct la munca si am lucrat(exces de zel) pana seara tarziu(ora 8 seara,cam asa) cand pe ascuns am putut introduce masina in subsolurile-garajul firmei.Loco am improvizat un cuptor:halogene de vreo mie de watti cu trepied,generatoare de caldura,smirgeluri foarte fine pentru apa...si da-i lucrare .In noaptea aia nu am dormit dar am fost primul care a ajuns pe santier.La lumina reflectoarelor din garaj masina parea alba...la lumina naturala era cam rozalie dar impecabila.Chestia asta m-a mai costat o noapte alba fiindca a trebuit sa vopsesc si cealalta masina la fel...riscau sa se intalneasca bot in bot intr-o zi insorita dar eu riscam postu'.
A doua sau a treia zi garajul a fost completamente revizuit la nivel de ventilatie(mirosea grav de tot a diluanti) si s-a pierdut licenta-dreptul de stocare solvanti in subsol
Masina cea veche a fost revanduta in scurt timp...nu am mai auzit nimic despre ea.Chinul mare a fost pe cea noua ...la fiecare tamponare masina pleca la service pentru revopsire partiala ...cred ca-si blestemau zilele sa obtina din calculatoare aceeasi culoare si injurau firma Renault ca nu respecta codul de culori dar nimeni nu s-a prins de miscare \:D/chit ca mai simplu ar fi fost sa revopseasca toata masina La vreo doi ani masina cea noua a fost furata si regasita rapid datorita culorii alb-rozaliu .
In zilele noastre majoritatea vopselelor sunt pe baza de apa,nu put;daca sunt aplicate la fabrica tin mult si bine daca nu au contacte dusmanoase dar daca sunt aplicate la repezeala fara scule si cunostinte,la prima spalare se spala.Iata cateva exemple,nu am timp sa le spun pe toate:
1.-ultima tinichea noua am achizitionat-o acu' vreo 4 ani.In noaptea precedenta livrarii,toate masinile noi au avut de a face cu un "ecologist"...adica au luat cate o zgarietura fina la "misto" cu ceva mai moale decat un cui sau cheie.Dimineata la livrare mi s-au propus doua optiuni;o mie de euro sau revopsire .Am ales-o pe a doua.La prima spalare a masinii zgarietura a reaparut
2.-in aceeasi perioada,alta masina avea vreo trei luni de cand iesise din fabrica si am avut un accident minor fara sa fiu vinovat,refuz de prioritate si alte alea=bara fata rupta,far spart,nimic grav dar vinovatul,dupa accident a dat si o cheie pe capota si pe aripa.Puteam sa refuz masina si sa cer una noua dar am fost corect si am acceptat reparatiile propuse care au costat vreo 4700€ cu sau fara tva;in afara de faptul ca nu mai merge clima,spalatorul de parbriz si farul schimbat bate rau...vopselele aplicate au tinut pana la prima spalare.
3.-anul trecut am facut ceva interventii pe acasa printre care si tavanul de la baie pe care nevasta cea rea a cerut sa fie din "lac".Am cautat mult si bine si destul de departe sa gasesc o vopsea ca pe vremuri,pretul neavand nicio importanta in buget.In final am gasit un "echivalent" pe baza de apa la vreo 200 sau 300 de €, 2 sau 3 litri.Am muncit la tavan vreo doua saptamani si rezultatul a fost naspa din cauza vopselei.De necaz am reluat operatiunile,acelasi timp de lucru,acelasi rezultat:vopsea poroasa,aproape imposibil de aplicat,la aplicare se usuca rapid,lasa urme-pete,opacitate pe alocuri,umbre(sfinti)...etc...acum am gasit vopseaua buna care pute dar nu mai am timp re-preparare à la carte a tavanului si a usilor si a altor alea.Vopseaua aia de tip vechi buna,lac,de care vorbesc eu=paianjenii nu pot face panze,musca nu sta pe tavan,vopseaua nu inspira,nu se zgarie usor,nu se poate scrie cu pixul sau creionul pe ea,e lucioasa, reflecta lumina,sangele soacrei asasinate se spala definitiv vopseaua neavand pori nu necesita x straturi de glet...se spala pur si simplu la propriu ca la figurat se spala cealalta.
Ar trebui inceput cam asa:...a fost odata ca niciodata ca de nu ar fi fost,nu s-ar povesti.Pe vremuri nu demult apuse vopselele erau vopsele rau mirositoare in procesul aplicarii.Daca erau bine aplicate tineau mult si bine.In caz de zgarieturi si reparatii bine efectuate...la fel.
In ziua de azi avem parte de vopsele care nu put(pe baza de apa,deh )care tin mult si bine dar care se zgarie usor si se repara mai greu.Vopselele despre care vorbim aici "este" din toata gama:de masini,de pereti,lemn si un etc mic.Pe vremuri"era" aproape universale.Eu le numeam "vopsele de gard"...
Dar hai sa argumentez din experienta proprie.Acu' vreo 20 de ani ,printre alte activitati,se mai intampla sa vopsesc tavane de bucatarii sau bai cu vopsea lac(vopseaua lac e mai dihai ca vopseaua de masini).La un tavan de vreo 15 metri patrati intrau vreo 200ml(un litru de vopsea mediu calitativ costa 1000franci francezi,cam 150€) de vopsea aplicata cu un trafalete si repieptanata cu o pensula lunga, lata si deasa.Operatia de vopsire propriu zisa(o singura mana!)dura mai putin de 30 minute;pregatirile cel putin 10 zile,intre doua si patru ore pe zi functie de etapa.Un tavan vopsit asa se factura 20mii de franci(cam 3000€).In timp am ajuns sa instalez bucatarii in incaperi care au fost vopsite de aceeasi maniera acum vreo 50-60 de ani si tavanul parea vopsit ca ieri.In aceeasi perioada,angajat fiind aveam doua masini de la firma,doua Clio albe,una noua-nouta pe care o preluam din garajul firmei in fiecare dimineata cand veneam cu cea veche de acasa.In vremurile alea eram la varsta calcatului in strachini...ma durea pe mine undeva de regulili lu' patron,asa ca intr-o buna dimineata am gasit masina noua plina de tagguri in parcarea mea.Treaba asta ar fi putut sa ma coste un dat afara din firma si imputarea cheltuielilor legate de vopsire,masina fiind asigurata profesional cu parcare in garajul declarat sau in fata santierului,nicidecum la mine acasa.De frica am tulit-o direct la munca si am lucrat(exces de zel) pana seara tarziu(ora 8 seara,cam asa) cand pe ascuns am putut introduce masina in subsolurile-garajul firmei.Loco am improvizat un cuptor:halogene de vreo mie de watti cu trepied,generatoare de caldura,smirgeluri foarte fine pentru apa...si da-i lucrare .In noaptea aia nu am dormit dar am fost primul care a ajuns pe santier.La lumina reflectoarelor din garaj masina parea alba...la lumina naturala era cam rozalie dar impecabila.Chestia asta m-a mai costat o noapte alba fiindca a trebuit sa vopsesc si cealalta masina la fel...riscau sa se intalneasca bot in bot intr-o zi insorita dar eu riscam postu'.
A doua sau a treia zi garajul a fost completamente revizuit la nivel de ventilatie(mirosea grav de tot a diluanti) si s-a pierdut licenta-dreptul de stocare solvanti in subsol
Masina cea veche a fost revanduta in scurt timp...nu am mai auzit nimic despre ea.Chinul mare a fost pe cea noua ...la fiecare tamponare masina pleca la service pentru revopsire partiala ...cred ca-si blestemau zilele sa obtina din calculatoare aceeasi culoare si injurau firma Renault ca nu respecta codul de culori dar nimeni nu s-a prins de miscare \:D/chit ca mai simplu ar fi fost sa revopseasca toata masina La vreo doi ani masina cea noua a fost furata si regasita rapid datorita culorii alb-rozaliu .
In zilele noastre majoritatea vopselelor sunt pe baza de apa,nu put;daca sunt aplicate la fabrica tin mult si bine daca nu au contacte dusmanoase dar daca sunt aplicate la repezeala fara scule si cunostinte,la prima spalare se spala.Iata cateva exemple,nu am timp sa le spun pe toate:
1.-ultima tinichea noua am achizitionat-o acu' vreo 4 ani.In noaptea precedenta livrarii,toate masinile noi au avut de a face cu un "ecologist"...adica au luat cate o zgarietura fina la "misto" cu ceva mai moale decat un cui sau cheie.Dimineata la livrare mi s-au propus doua optiuni;o mie de euro sau revopsire .Am ales-o pe a doua.La prima spalare a masinii zgarietura a reaparut
2.-in aceeasi perioada,alta masina avea vreo trei luni de cand iesise din fabrica si am avut un accident minor fara sa fiu vinovat,refuz de prioritate si alte alea=bara fata rupta,far spart,nimic grav dar vinovatul,dupa accident a dat si o cheie pe capota si pe aripa.Puteam sa refuz masina si sa cer una noua dar am fost corect si am acceptat reparatiile propuse care au costat vreo 4700€ cu sau fara tva;in afara de faptul ca nu mai merge clima,spalatorul de parbriz si farul schimbat bate rau...vopselele aplicate au tinut pana la prima spalare.
3.-anul trecut am facut ceva interventii pe acasa printre care si tavanul de la baie pe care nevasta cea rea a cerut sa fie din "lac".Am cautat mult si bine si destul de departe sa gasesc o vopsea ca pe vremuri,pretul neavand nicio importanta in buget.In final am gasit un "echivalent" pe baza de apa la vreo 200 sau 300 de €, 2 sau 3 litri.Am muncit la tavan vreo doua saptamani si rezultatul a fost naspa din cauza vopselei.De necaz am reluat operatiunile,acelasi timp de lucru,acelasi rezultat:vopsea poroasa,aproape imposibil de aplicat,la aplicare se usuca rapid,lasa urme-pete,opacitate pe alocuri,umbre(sfinti)...etc...acum am gasit vopseaua buna care pute dar nu mai am timp re-preparare à la carte a tavanului si a usilor si a altor alea.Vopseaua aia de tip vechi buna,lac,de care vorbesc eu=paianjenii nu pot face panze,musca nu sta pe tavan,vopseaua nu inspira,nu se zgarie usor,nu se poate scrie cu pixul sau creionul pe ea,e lucioasa, reflecta lumina,sangele soacrei asasinate se spala definitiv vopseaua neavand pori nu necesita x straturi de glet...se spala pur si simplu la propriu ca la figurat se spala cealalta.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Vopsitorie
subiectul imi prieste in scurt timp baraca merge la vopsit, din lipsa spatiului ,dotari cu ventilatie, incalziriI (e iarna totusi), dotari mult necesare dealtfel unei cabine de vopsit ,experientei .
intre timp, se lucreaza dat plafon jos, rama parbriz,
mr Constantin vopseaua aia gen Lac nu e asemanatoare cu, emailu folosit la vopsirea cazilor de baie antice?(1990)
intre timp, se lucreaza dat plafon jos, rama parbriz,
mr Constantin vopseaua aia gen Lac nu e asemanatoare cu, emailu folosit la vopsirea cazilor de baie antice?(1990)
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
Incep cu revopsirea unui invelis bara protectie fata , venita pentru exfoliere lac si vopsea dupa o vizita la spalatorie si spalare cu presiune.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
curatare temeinica a straturilor anterior aplicate, pana la plastic.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
un lucru care trebuie mentionat. s-au folosit discuri abrazive granulatie 240, masina rotativa de slefuit.
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
aplicat filler
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
pentru ca ne cam grabim, aplicam o procedura de coacere. 30 min , 60 grade.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
coacere
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
lasam piesa sa se raceasca apoi o matuim temeinic , prima data cu un abraziv de 400 apoi in final cu un burete superfin.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
- niscu
- Membru de elita
- Posts: 735
- Joined: 20 Oct 2009, 17:14
- Location: Galati-Tulcea
Re: Vopsitorie
Subiect mereu interesant care cu toate ca s-a mai discutat pe forum ,pana la amanunte de genul -capacitatea buteliei compresorului , este bine venit. Forumurile Dacia/Renault au si ele explicatii date de profesionisti pe acest subiect, totusi faptul ca insotesti explicatiile cu multe fotografii e un plus. Multi dintre forumisti au acasa dotarile necesare unei astfel de trebi, mai putin cuptorul si au dobandit in timp o oarecre experienta. Datorita tonului didactic din prima postare , voi adopta postura de invatacel si am sa te rog sa-mi raspunzi la unele intrebari
Bara in cauza ,dupa curatarea vopselei,splefuire, a fost decapata. S-a folosit un decapant de genul solventilor sau un unul siliconic recomandat in prezent de producatorii de vopsea auto printre care si Policolor.
Curatarea vopselei ,slefuirea s-a facut cu acelas tip de smirghel ? sau s-a folosit o granulatie mai mare la inceput fiindca altfel ar fi durat f. mult. Cum ati folosit slefuitorul rotativ pe o piesa cu atatea zone inaccesibile ? Eu banuiesc ca zonele largi au fost curatate electric iar celelalte la mana, dar e posibil sa ma insel . Pentru curatarea vopselei de pe piese din plastic/fibra/aluminiu ,in ultima vreme se vorbeste de sablare cu prafuri gen bicarbonat , folositi si asa ceva ?
Ca o ultima remarca baiatul care vopseste cred ca se afla la sfarsitul cursei spre stanga fiindca daca ar mai fi continuat miscarea se ajungea intr-un unghi fata de planul piesei care ar fi putut genera probleme Distanta fata de piesa de vopsit vad ca este cea uzuala ,25-30cm. Ne poti spune ceva despre tipul /marca de filler folosita si eventual presiunea reglata pentru tipul asta de acoperiere.
Frumos cuptorul , modern,afisaj digital, inaccesibil noua amatorilor insa ,ca si hala de acea marime. Felicitari pentru initiativa.
Bara in cauza ,dupa curatarea vopselei,splefuire, a fost decapata. S-a folosit un decapant de genul solventilor sau un unul siliconic recomandat in prezent de producatorii de vopsea auto printre care si Policolor.
Curatarea vopselei ,slefuirea s-a facut cu acelas tip de smirghel ? sau s-a folosit o granulatie mai mare la inceput fiindca altfel ar fi durat f. mult. Cum ati folosit slefuitorul rotativ pe o piesa cu atatea zone inaccesibile ? Eu banuiesc ca zonele largi au fost curatate electric iar celelalte la mana, dar e posibil sa ma insel . Pentru curatarea vopselei de pe piese din plastic/fibra/aluminiu ,in ultima vreme se vorbeste de sablare cu prafuri gen bicarbonat , folositi si asa ceva ?
Ca o ultima remarca baiatul care vopseste cred ca se afla la sfarsitul cursei spre stanga fiindca daca ar mai fi continuat miscarea se ajungea intr-un unghi fata de planul piesei care ar fi putut genera probleme Distanta fata de piesa de vopsit vad ca este cea uzuala ,25-30cm. Ne poti spune ceva despre tipul /marca de filler folosita si eventual presiunea reglata pentru tipul asta de acoperiere.
Frumos cuptorul , modern,afisaj digital, inaccesibil noua amatorilor insa ,ca si hala de acea marime. Felicitari pentru initiativa.
Last edited by niscu on 14 Feb 2013, 13:31, edited 1 time in total.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
niscu, scopul topicului initiat de mine este ca cei care nu au avut notiuni despre fenomenul vopsitorie sa intre in contact cu ele.
este foarte adevarat ca nu toti dispun de o dotare tehnica de top . principiile raman acealeasi . despre cum putem obtine calitate comparativa cu cea a unitatilor service , o sa discutam mai tarziu.
este foarte adevarat ca nu toti dispun de o dotare tehnica de top . principiile raman acealeasi . despre cum putem obtine calitate comparativa cu cea a unitatilor service , o sa discutam mai tarziu.
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: Vopsitorie
degresantul esteb de tip antisiliconic;
abrazive numai 240 , bara fiind noua;
filler PPG 8017
presiunea 2 aprox. poti scadea atunci cand piesa este reparata si necesita o incarcare mai mare
abrazive numai 240 , bara fiind noua;
filler PPG 8017
presiunea 2 aprox. poti scadea atunci cand piesa este reparata si necesita o incarcare mai mare
-
- Membru de elita
- Posts: 991
- Joined: 25 Jul 2011, 00:04
- Location: bucuresti
Re: Vopsitorie
noroc cu jantele mele ca altf nu se deschidea topicu asta