motor Andoria

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: motor Andoria

Post by myke »

SERGHEI wrote:
George wrote: bre,nu va mai agitati asa... exista motoare TD si cu, si fara EGR, care pe romaneste s-ar traduce cam asa: "EXHAUST GAS RECIRCULATION". cu siguranta, Werner are un TD de generatie mai noua, spre deosebire de Serghei.
@CT-03-TVY: nu mai vorbi balarii,cu "blow off" ala... ca nu face ce spui tu! mai cauta, si apoi posteaza, in cunostinta de cauza!
Pai in cazul asta pot sta linistit  ca merge si fara ea si mai ocupa si loc pe acolo.In schimb chestia aia de tabla (dulie) fixata pe turbina esu stiu ca este o  este o jucaria care pe baza de vacuum actioneaza ceva in turbina.Si  se numeste ,,exhaust gases valve "..ca asa scrie in carte.
EGR-ul are rolul de a mai scadea din noxele iesite.Dupa cum zice si titlul este o valva care e actionata de mai multi factori turatia motorului,temperatura lui...etc comanda facindu-se la generatia mai noua electronic(vezi motorul de renault diesel montat pe papuc -f8q636)
Din pacate unele au probleme cu aceasta valva-uneori curatarea ei dind randamente alteori nu- iar rezolvarea majoritatii(in caz ca e defecta) este anularea ei.
Morala este ca e un fel de "canistra de carbon" a motoarelor dacia pe benzina...care merg foarte bine si fara ea

Jocaria aia de vacum cu tija de pe turbina  e "blow off valve" de care vorbea amicul nostru habarnist dar cu gura si sufletul mare  :>- :>-.Rolul ei este de a lasa o parte din aerul admisiei comprimat de turbina sa refuleze in galeria de evacuare cind presiunea aerului comprimat depaseste o anumita valoare(in general 1.2bari).Daca n-ar fi asa motorul s-ar "supra-presiona" si ar face poc.
Image

User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: motor Andoria

Post by Ady »

Exista si genul ala de BLOW OFF VALVE...dar in general supapa aia "mica" de pe turbo este actionata de presiunea din galeria de admisie( cand creste prea mare presiunea) dar ...aceasta supapa la turbinele cu geometrie variabile care sunt cele mai des intanite actineaza asupra unor "aripioare" din interior pentru a lasa gazele de evacuare sa ocoleasca paletele turbinei (Westgate)...si astfel turbina nu mai baga presiune.. ;)
User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 476
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: motor Andoria

Post by cab_512 »

Turbocompresor cu supapa WAST GATE":
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tote muștele zboară dar nu toate fac miere!
User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 476
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: motor Andoria

Post by cab_512 »

Turbocompresor cu geometrie variabila:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tote muștele zboară dar nu toate fac miere!

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: motor Andoria

Post by SERGHEI »

:o Ce mai pot zice.. spus Cab totul despre turbine. ^:)^ Acum am inteles si eu (in mare) modul de lucru.Multumesc.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: motor Andoria

Post by George »

turbina cu geometrie variabila: avand in vedere ca turbinele sunt actionate de gazele de evacuare, la turatii mici nu exista presiune suficienta in turbo ca sa ai efecte "vizibile"...asanumitul "turbolag" adica intarzierea aceea intre momentul apasarii pedalei de acceleratie si momentul "intrarii" turbinei. deci tre sa se creeze o anumita presiune mai intai, adica sa se tureze un pic motorul. ca sa se inlature acest neajuns, s-au inventat alea cu geometrie variabila, care atunci cand turatia motorului este mica, exista un sistem de "rearanjare" a paletelor, in sensul micsorarii sectiunii de impingere a aerului in galeria de admisie. se stie, ca atunci cand sectiunea este micsorata, la acelasi debit, creste presiunea, nu?! ganditi-va la un furtun cu apa, al carui capat il strangeti in mana... nu stropeste mai tare? mai departe?

blow-off: asta este o supapa care permite sa se depresurizeze galeria de admisie, in momentul in care se ia piciorul din gaz! cand se accelereaza, se creeaza presiune in admisie, corect?! corect. cand se schimba treapta de viteza, si se ia piciorul de pe acceleratie...aerul comprimat de catre turbo, din galeria de admisie, are tendinta de a se intoarce in turbina, sa invarta turbina in sens invers decat este nevoie, astfel intervenind un nou "lag", pierdere de putere, etc... pana in momentul in care se accelereaza suficient pentru a se creea in evacuare o presiune mai mare decat in admisie ca sa se invarta iar turbina cum tre... deci ar fi timpi morti. aici intervine supapa asta, eliberand aerul din admisie intre schimbarile treptelor de viteza.

waste-gate: permite reglarea presiunii care se doreste a se realiza in admisie, iar in momentul atingerii ei, gazele de evacuare ies printr-un "by pass", nu mai ies prin turbina, ca sa nu mai antreneze iar crearea de presiune in admisie. asadar, se pot ajusta performantele motorului, in sus sau in jos... functie de ce se doreste, si de ce este in stare "pilotu'".
astea ultime doo supape pot coexista, si nu prea se intalnesc decat pe masini "preparate" pentru curse.
geometria variabila a devenit uzuala la motoarele turbodiesel moderne,imbunatatind cuplul motor la turatii joase.
sper ca m-am facut inteles...
ARO CLUB ROMANIA
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: motor Andoria

Post by SERGHEI »

;D acum am inteles pe deplin cum lucreaza jucarelele...da pe tine te durea gatul sa bagi explicatiile aste mai din timp? ;)
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: motor Andoria

Post by George »

SERGHEI wrote: ;D acum am inteles pe deplin cum lucreaza jucarelele...da pe tine te durea gatul sa bagi explicatiile aste mai din timp? ;)
pai topicul nu era pe tema asta... si asa s-a facut praf,cred ca ar trebui splituit.
ARO CLUB ROMANIA
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: motor Andoria

Post by SERGHEI »

Ba chiar pe tema asta este    ;D ,ca eu l-am deschis din alt motiv..asta nu mai are importanta pt ca topicul a luat-o pe o cale mult mai utila posesorilor de Andoria.Daca asa  profesionist ,cu date,schite..etc. s-ar rezolva toate problemele tehnice ar fi de nota 10.

PS-daca se considera ca topicul ar sta mai bine in alte zone,nici o problema,mutam cu drag.
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: motor Andoria

Post by myke »

SERGHEI wrote: ;D acum am inteles pe deplin cum lucreaza jucarelele...da pe tine te durea gatul sa bagi explicatiile aste mai din timp? ;)
Da pi tini ti durea ochiu sa citesti?
Sieg heil
Image
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: motor Andoria

Post by SERGHEI »

myke wrote:
SERGHEI wrote: ;D acum am inteles pe deplin cum lucreaza jucarelele...da pe tine te durea gatul sa bagi explicatiile aste mai din timp? ;)
Da pi tini ti durea ochiu sa citesti?
Sieg heil
Pai baga bibliografie si ceteste baiatul  , nu-i problema..!!! Baga  un manual de reparatii pt pompe de injectie,turbo,cutii de viteze,diferential.!!!
 
mihnea10
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 254
Joined: 09 May 2015, 16:37
Location: Campulung Muscel Jud.Arges
Contact:

Re: motor Andoria

Post by mihnea10 »

A rezolvat cineva problema cu supapa aia?
Aro powered by TDX 28-02

Post Reply