Reconditionare grup fata la Aro 10

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by myke » 20 May 2008, 07:12

pantelimon wrote: la mecanica si la fotbal sa pricepe toata lumea sa dea sfaturi  :D  ;) deci o-sa dau si io oarece sfaturi.nenicule din cate vad ai miscat ceva  ::) deci cu rabdare incet fara nervi si ai sa vezi ca il dovedesti pe incapatanat  :>- hai sati zic si eu amestecu pe care il folosesc in cazuri dastea.
LICHID DE FRANA-GAZ-SI ULEI DE CUTIE HIDRAMATA solutiile extreme adica acid,sudura ,flex ,e pentru profesionisti casa-si scurteze timpul de horbocaiala.deci incet nea misu cu mare grija si rabdare da?
crucile alea merg de la un "omie o sula"fara probleme iti trebuie doar axul ala cu caneluri,atata doar ca nu au gresor si poti iesi destul de ieftin cu ele de la un 1100 mort in comparatie cu cele originale care e pa dezbracatelea  :(  adica 4 000 000 si chiloti jos casa fie tot tacamul



aa si era sa uit  :D  ceiutu de tei nare efect in situati dastea,trebuie combinat cu urzica vie si salvie,efect garantat  ;)
Nea pantelimoane...de-i cimentat rulmentu pe ax poate sa dea si cu lapte de furnica ca tot nu-l va scoate....
Iar privind ceiutul....cel mai bun amestec e tei+ urzica data pe pe cur.Sa vezi atunci spor... :-j :-j :-j :-j
Image


User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by pantelimon » 20 May 2008, 16:57

:-j  :-j  :)>- mike sti tu ce  ;)  spui da si io stiu  ;) daca nu iese rulmentul ala de pe carcasa satelitilor e alta treaba,acolo trebuie flex. barbierit usor pana se mai subtiaza. un ciocan zdravan, si-a plesnit dupa care iese usor.
dar multe chesti nu prea reusim sa le rezolvam cu sfaturi cele mai multe se rezolva cu experienta ori experienta unuia poate fi batjocura altuia,adica cate bordeie atatea obicee  ~O)

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj » 20 May 2008, 18:25

- Ineeea cu sudura si datul cu apa, ca sa crape, nu functioneaza
- Ideea cu flexul si cu dalta funtioneaza.

La inelele de rulmeti gripati pe carcasa satelitilor, mai intai am dat cu flexul:  zvaaaaam
Apoi am luat o dalta si un ciocan mare:  zzbangg
A crapat instantanau. \:D/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj » 20 May 2008, 18:27

La inelele de rulmenti din rozetele de reglaj nu a functionat doar metoda incalzirii pe aragaz (fum placut in bucatarie) si apoi cu o dalta si un ciocan mare: zzbangg ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980


User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj » 20 May 2008, 18:28

Am desfacut si satelitii. Suruburile de pe carcasa satelitilor asa de tare erau stranse, incat cu tubulara prelungita cu o teava nu le puteam desface.
Am luat cheia cruce cu care se strang rotile la masina, am bagat in prelungire o teava de otel de 80 cm, numai asa s-au desfacut. Cred ca erau stranse cu cel putin 10-12 kgfm.
Satelitii sunt distrusi, cu joc mare intre ele si cu dintii mancati de rugina. Cred ca se potrivesc, cele de Dacie. Maine ma duc sa vad, daca le pot gasi separat, numai satelitii.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Misi din Cluj on 20 May 2008, 18:35, edited 1 time in total.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj » 20 May 2008, 18:33

Iar la crucea cardanica, degeaba incalzire si degeaba zzbangg, zzbangg, ca nici vorba sa se miste. >:( >:(

Iarasi am dat cu spray degripant si o las pana maine.  ???
Daca nu merge am sa prepar amestecul lui Don George cu lichid de frana si ATF de servodirectie.  ::)

As dormi mai bine la noapte, daca sa gasi, cumva o solutie nondistructiva cu care sa scot crucea cardanica de pe canelurile axului pinionului de atac.
Nu a miscat nici un sfert de milimetru  >:( >:( >:(

Mi-e frica sa nu distrug cumva axul pinionului de atac, ca fiind vorba de grup 7/36, din asta nu mai gasesc alta nicaieri. :-\

Oricum, ieri erau vreo sase probleme, acum a mai ramas doar una mare si grea.

Mai dorm o noapte si vad maine...
Last edited by Misi din Cluj on 23 May 2008, 17:23, edited 1 time in total.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by myke » 21 May 2008, 12:45

Se potrivesc satelitii de dacie la fix, si planetar si de diferential.Cumpara sateliti de planetara scurta(sau cum ai tu modelul...cu planetara ingropata sau nu).Cumpara si saiba aia din alama cu gauri pentru fiecare satelit.Numai pretul e cam mare la sateliti....vreo 300 de mii daca tin bine minte...
Acuma privind axul...singura solutie care imi trece prin minte este dat jos crucea, dat gaura centrala in suportul crucii pina la ax, bagat presa si scos.Sau mai este cu incalzirea axului crucii...dar strici cimentarea ei  :(

AM uitat sati zic...vezi la rulmentii conici care vin pe diferential...unu e mai mare si unul e mai mic la diametrele interioare.Parca mergeau de dacie... :-??
Image

User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Ionut » 21 May 2008, 21:10

myke wrote:
Acuma privind axul...singura solutie care imi trece prin minte este dat jos crucea, dat gaura centrala in suportul crucii pina la ax, bagat presa si scos.
Daca dai gaura, n-o sa curga ulei din punte pe acolo dupa aia?
Stand or die.

User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by silvester » 21 May 2008, 22:23

Ca sa destepenesti chestii incapatanate (care n-au cauciuc sau plastic pe aproape) poti folosi autogenul. Incalzesti piesele pana pe la 400 grd (la temperatura aia nu apar modificari structurale, deci nu strici tratamente termice si alte chestii). Ca sa ai un control asupra temperaturii, in lipsa de alte aparate de masura poti folosi creta termochrom (aia-si schimba culoarea cand ajunge la o anumita temperatura). Atentie, nu incalzesti intr-un singur loc, sa nu ai surprize.

User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by pantelimon » 21 May 2008, 23:43

eu unu nici nu mai imi fac probleme deja misii e profesor abia astept sa vad grupul ala impachetat  ;)

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by myke » 22 May 2008, 10:14

Ionut wrote:
myke wrote:
Acuma privind axul...singura solutie care imi trece prin minte este dat jos crucea, dat gaura centrala in suportul crucii pina la ax, bagat presa si scos.
Daca dai gaura, n-o sa curga ulei din punte pe acolo dupa aia?
Nu....n-ai inteles
Pun o imagine...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj » 22 May 2008, 10:35

Am incalzit-o, am prins-o in menghina si i-am dat cateva Zbannggg-uri cu un baros si un levier. Degeaba ca tot nu vrea sa se miste. >:( >:( >:( ???
Mai astept vreo zi-doua, sa nu zica, ca nu i-am dat o sansa, apoi voi taia crucea cu flexul, asa cum am facut cu inelele de rulment  :-[
Alta solutie nu prea vad.
Cu presa nu cred ca va misca, ca este intepenita prea tare.
Crucea cardanica este la fel cu cel de Dacie Papuc?
George a zis mai sus ceva de crucile de la Dacia 1100, daca am inteles eu bine.
Am undeva o cruce de D1100, ca mai demult taicameu a avut un D1100 si parca au mai ramas cateva maruntisuri.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by pantelimon » 22 May 2008, 13:14

domle hai sa-mi mai dau si io cu parerea sparge rulmentul ala dublu casa poti trage mai inapoi carcasa aia port simering.
un dorn zdravan pune flansa aia de la cruce pe ceva nicovala fier mai mare zdravan casa traga bine si cu un ciocan zdravan ia si dai roata inprejur si ai sa vezi ca de la ciocaneala  ;)  nenorocita de rugina se inmoaie
SUCCES

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj » 22 May 2008, 16:20

Buna idee!
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by myke » 22 May 2008, 17:26

Misi din Cluj wrote: Am incalzit-o, am prins-o in menghina si i-am dat cateva Zbannggg-uri cu un baros si un levier. Degeaba ca tot nu vrea sa se miste. >:( >:( >:( ???
Mai astept vreo zi-doua, sa nu zica, ca nu i-am dat o sansa, apoi voi taia crucea cu flexul, asa cum am facut cu inelele de rulment  :-[
Alta solutie nu prea vad.
Cu presa nu cred ca va misca, ca este intepenita prea tare.
Crucea cardanica este la fel cu cel de Dacie Papuc?
George a zis mai sus ceva de crucile de la Dacia 1100, daca am inteles eu bine.
Am undeva o cruce de D1100, ca mai demult taicameu a avut un D1100 si parca au mai ramas cateva maruntisuri.
Porcariile de cruci nu seamana cu nimica...e numai de aro10.Daca spargi carcasa crucii vezi ca un cardan nou e vreo 5 mil...de aia ziceam de gaura...eventual dai gaura mai mare si folosesti dornul si barosul lui George.
Image


Post Reply