Reconditionare grup fata la Aro 10

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

Post Reply
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Dupa distractia de saptamana trecuta cu reductorul, astazi a venit randul diferentialului fata.
Stiam ca facea fite, dar astazi cand l-am desfacut …. Horror si Durereee!
In primul rand, crucea cardanica este gripata pe canelurile axului pinionului de atac.
Nu puteam sa desfac carcasa, numai dupa ce am demontat prezoanale care tin capacul cu simeringul.
Crucea cardanica tot nu vrea sa iasa! L-am studiat bine si nu pare sa tina  altceva decat rugina.
Dupa ce am demontat carcasele grupului in doua…nici urma de ulei…o pasta kk-cioasa, de parca ar fi fost ingropatea vreo 2 ani intr-o mlastina din Botswana.
Dupa cateva ore de spalaturi jegoase, am reusit sa le adun la starea din poze.

Am urmatoarele probleme:

1. Crucea cardanica este gripata pe canelurile axului pinionului de atac. Am incercat cu o surubelmita mai solida s-o fortez, dar nici gand sa se miste. Cum as putea sa demontez creucea de pe ax? ???
2. Rulmentii de pe axul pinionului de atac facuti zob. Oare sunt la fel cu cele de Dacie?
3. pe o parte rozeta de reglaj care tine si simeringurile de planetara, este gripata in carcasa. Nici gand sa se miste.
Oare cum as putea sa-o deblochez? ???
4. Inelele de rulmenti sunt ruginite in rozetele de reglaj. Cum as putea sa le depresez de acolo? ???
5. Rulmentii din interior, care vin catre planetaresunt facuti si ei zob si pulbere. Am incercat sa le depresez cu o presa, dar nu se misca. Am dat cu spray degripant, poate se vor razgandi pana maine.
6. Axul ala canelat, pe care se monteaza planetara din dreapta are un joc in carcasa pinioanelor de cca. 3mm. Oare s-a uzat in carcasa?  ??? Daca voi reusi sa deblochez rulmentii, tare-s curios cum arata cale 4 pinioane mici din interior.

Un lucru este sigur: AM DAT DE BELELE!  :-??  b-(  b-(

Am urmatoarele alternative:
1. Sa ma rog  [-O:(

Ultima solutie nu mi-se pare prea rentabila, deoarece am lucrat deja  prea mult la cotetz.

Asa ca Ajutooorrrrrr!  [-O< [-O< [-O<
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Poze Horror...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by silvester »

Pentru deblocarea diferitelor piese incapatanate poti folosi cu succes penetrantul de la controlul cu lichide penetrante. Este un lichid de culoare rosie, se gaseste la sticla sau la spray, de regula pe la laboratoarele de control nedistructiv. Incearca pe la vreo cunostinta de pe la vreo fabrica de confectii metalice, cu lichide penetrante se controleaza sudurile. Nu stiu ce industrie mai exista pe la voi prin zona. ICMA? IAIFO (zalau)?
mircealola
Junior
Junior
Posts: 52
Joined: 29 Jan 2008, 20:48
Location: oradea

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by mircealola »

pentru deblocare de rugina ar trebui sa le imersezi intr-o baie de acid (clorhidric) care dizolva rugina. apoi speli bine,  deblochezi si apoi le ungi cu ulei caci astfel se oxideaza puternic in contact cu atmosfera. astfel de bai se folosesc la atelierele de zincare pentru decaparea piselor care se vor zinca. 
User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Ionut »

Acolo am vazut in poza ca nu intra presa la dif la rulment. Nu merge daca iei coroana jos si atunci dispar suruburile alea de p'acolo si o sa intre? Si asa si vezi ce-i p'acolo, cum stau satelitii.
Iar cu cardanul, eu stiu, daca pui benzina pe el de mai multe ori si-l mai bati n-o sa mearga? Poate il convingi.
Sau daca il pui in benzina, dar nu stiu daca nu face rau crucii benzina, sa curete uleiul sau ce.
Iar rozeta, poate merge tot cam asa: benzina, spray degripant, rabdare cat incape, si poate merge. Altfel, nu stiu.
Stand or die.
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Am cumparat un spray degripant "Liqui Moly", cel mai puternic existent in comert.
Toata dupamasa bagam cate un spray. Sper sa intre intre piese si sa dizolve rugina.
Cu acidul nu stiu unde s-ar putea face asa ceva.
Intre timp, ca sa ajunc la capatul crucii cardanice, am reusit sa demontez simeringul (cu mijloace adecvate)  ;D
Asa se vede capatul crucii si pot baga spray degripant
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Tot prin "mijloace specifice", am reusit sa demintez partial rulmentii  b-(
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
costel_bv
Membru
Membru
Posts: 160
Joined: 11 Nov 2007, 15:04
Location: Brasov - Romania
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by costel_bv »

Carcasele interioare la rulmenti le puteti scoate usor daca dati sudura la 180 grade pe ele si apoi turnati apa ,vor crapa imediat.
-
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Voi incerca sa aplic un tratament de vreo 2-3 zile cu sprayul degripant, apoi daca nu se misca, atunci o sa mai incerc:

1. Incalzire la flacara pe aragazul din bucatarie. Mai demult am mai degripat piese ruginite, incalzindu-le pe aragazul din bucatarie. Sau cu o lampa cu benzina.
2. tratament cu "unealta suprema"...flexul
Cu flexu' poti desface orice piesa.  ;D ;D ;D
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Misi din Cluj »

Buna idee, cu sudura!!!
Maine am sa-l incerc!  \:/
S-ar putea sa mearga, ca-s din material calit si probabil vor crapa!
Buna idee! Mersi!
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
Boboc Silvian
Membru
Membru
Posts: 120
Joined: 05 Apr 2008, 23:42
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by Boboc Silvian »

Daca nu merge cu sudura, incearca cu flexu taie in streh si dupa aceea frigei un ciocan.
Asa am vazut la service cind a schimbat la un papuc.
Recunosti un om inteligent dupa un singur indiciu: Toti imbecili se unesc impotriva lui.
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by myke »

costel_bv wrote: Carcasele interioare la rulmenti le puteti scoate usor daca dati sudura la 180 grade pe ele si apoi turnati apa ,vor crapa imediat.
Cea mai timpita chestie pe care am auzito....asta e de cirpaci nu de mecanic.Axul ala pe care intra rulmentul e prelucrat special...nu va jucati

Sfatul meu...ia un disc de taiat inox (deala de 1mm) si cu grija sa nu atingi axul cind tai ,fai niste santuri pina aproape de capat iar apoi usor cu o dalta il crapi.De troznesti vre-o dalta sau un ciocan pe ax nu-ti fa probleme...rulmentul va sta mai fix.La al meu axul e prelucrat mai mult si ca sa nu se invirta rulmentul i-am facut niste puncte cu un ciocan si un dorn.Sigurat a mers fara ulei i-a supraincalzit si acuma s-au cimentat pe ax.In lipsa de o presa speciala (deaia circulara cu blocare nu cu ghiare) nu o sa-l dai jos.
Image
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Reconditionare grup fata la Aro 10

Post by pantelimon »

la mecanica si la fotbal sa pricepe toata lumea sa dea sfaturi  :D  ;) deci o-sa dau si io oarece sfaturi.nenicule din cate vad ai miscat ceva  ::) deci cu rabdare incet fara nervi si ai sa vezi ca il dovedesti pe incapatanat  :>- hai sati zic si eu amestecu pe care il folosesc in cazuri dastea.
LICHID DE FRANA-GAZ-SI ULEI DE CUTIE HIDRAMATA solutiile extreme adica acid,sudura ,flex ,e pentru profesionisti casa-si scurteze timpul de horbocaiala.deci incet nea misu cu mare grija si rabdare da?
crucile alea merg de la un "omie o sula"fara probleme iti trebuie doar axul ala cu caneluri,atata doar ca nu au gresor si poti iesi destul de ieftin cu ele de la un 1100 mort in comparatie cu cele originale care e pa dezbracatelea  :(  adica 4 000 000 si chiloti jos casa fie tot tacamul



aa si era sa uit  :D  ceiutu de tei nare efect in situati dastea,trebuie combinat cu urzica vie si salvie,efect garantat  ;)
Last edited by pantelimon on 19 May 2008, 23:04, edited 1 time in total.

Post Reply