Remorca raid ARO

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

Post Reply
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Deschid acest subiect din dorinta de a beneficia de sfaturile voastre in vederea adaptarii unei remorci pentru utilizare in regim raid/TT, bineinteles tractata de un ARO.
Dupa ceva timp petrecut pe net si ... visat la ce putem vedea prin revistele de specialitate, "am revenit cu picioarele pe pamant" si am inceput sa caut o solutie abordabila, in special pentru raportul utilitate/pret.
Solutia cea mai "interesanta" (si deja utilizata cu succes de multi amatori de raid/TT) este adaptarea unei remorci militare tip "jeep 1/4T" (adica 250 kg).
Varianta prezinta mai multe avantaje.
1. Remorca de armata, deja prevazuta pentru TT (sasiu intarit, suspensie, garda la sol etc)
2. Remorca cantareste goala in jur de 250 de kg, deci se mai pot pune (legal, in Franta) inca 249 de kg ;D de sarcina utila, fara a fi nevoie de certificat de inmatriculare, asigurare sau permis de conducere categorie BE. Trebuie doar inlocuita placuta cu caracteristicile de fabricatie originale cu una in care sa fie specificat masa maxima autorizata 500 kg si ,bineinteles ,daca ai ghinionul sa dai peste "prietenii" cu cantarul , sa te incadrezi in cele 500 de kg) [-O< .
3. Remorcile de acest tip sunt utilizate de diverse armate si rezista fara probleme si la sarcini utile de peste o tona.
4. Pret abordabil (undeva de la 300 de euro in sus, in functie de stare/dotari etc)

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Iar la final ar trebui sa ajungem la asa ceva. ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Sau si mai bine asa. :-*
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Mentionez ca remorca nu a fost inca achizitionata, cele prezentate mai sus fiind doar cateva exemple. Astept cu mult interes parerile si sfaturile voastre.
Multumesc. ^:)^
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Remorca raid ARO

Post by ydaniel »

O remorca iti baga cam 1-3l% in plus la consum.
Mai bine folosesti un portbagaj de plafon aerodinamic si e mult mai usor!
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Remorca raid ARO

Post by Constantin »

...porte bagage pe plafon e pentru schiuri,turisme,alea-alea...In padure,raid,nu e folositor [-X
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Remorca raid ARO

Post by Werner »

De ce nu folosesti o remorca originala ARO?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Problema cu portbagajul "cade" din start, poarta garajului lasa sa treaca maxim 2m si ... trei degete ;D (ca marea majoritate a garajelor din regiunea parisiana).
Pe de alta parte cam greu sa pui pe portbagaj 4 roti echipate cu pneuri TT, cort, canistre de motorina, compresor,scule etc. fara sa ridici foarte mult centrul de greutate al masinii, deci riscuri mari in teren denivelat.
Pe de alta parte, o data iesit din Franta nu te mai intreaba nimeni cate kilograme ai pe remorca. :-??

@Werner
Nu cunosc remorca originala, rezista in TT?
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Remorca raid ARO

Post by razvy »

Remo originala are sarcina utila 1000 parca , si duce lejer 1800 2000 kg
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Cu permis categorie B poti tracta o remorca cu masa totala maxima autorizata de 750 kg, iar daca are mai mult, masa totala maxima autorizata a ansamblului vehicul+remorca nu trebuie sa depaseasca 3500 kg. Cum ARO-ul meu are PTAC in cartea gri de 2515 Kg, imi mai raman doar 985 kg maxim pentru remorca.
Dar, daca remorca are masa totala peste 500 de kg, trebuie sa aiba carte gri (certificat de inmatriculare) si asigurare. Sub 500 de kg, nu ai nevoie de nici un fel de act sau asigurare. ;)
Sincer ma indoiesc ca remorcile romanesti pentru ARO sunt omologate in Franta si nimeni nu o sa ma creada, avand in vedere dimensiunile, ca sunt remorci cu masa totala maxima autorizata de 500 kg. [-X

O solutie ar fi permisul B96 (permis B + un stagiu de 7 ore fara examen) care ridica masa totala maxima autorizata a ansamblului vehicul+remorca la maxim 4250 Kg, deci 1735 kg maxim pentru remorca. Alti bani, alta distractie.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Problema remorcii incepe sa se rezolve... ::)
Am sunat la FFVE (Federatia Franceza de Vehicule de Epoca) si am aflat ca pot sa inmatriculez o remorca militara la ei (cu conditia ca sa fie mai veche de 30 de ani), doar pe baza unei declaratii "sur l'honneur" si cateva poze cu remorca.
Singura limitare este ca nu pot sa folosesc remorca in scopuri comerciale.
Acuma ramane sa vedem ce caseaza armata. [-O<
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Remorca raid ARO

Post by ydaniel »

Interesant si cam ce pret are o remorca veche?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

M-am interesat doar de remorci second hand care pot fi folosite in regim TT (90% remorci armata). De cele noi nu te poti atinge, nu am gasit una ("civila") la mai putin de 7500 de euro.
Cele casate de armata,in functie de starea remorcii si ... comerciant, sunt undeva intre 250 si 2500 de euro. Poti sa cumperi remorci care nu au fost niciodata folosite, dar ai totusi de schimbat amortizoare, instalatie electrica etc (sunt remorci care au fost stocate chiar si peste 50 de ani).
Sunt multi samsari care cumpara loturi de la armata si le revand pe urma. Ca particular cu greu poti reusi sa cumperi direct de la sursa. Iar armata le vinde fara carti de identitate, multe sunt neomologate etc.
Pe urma depinde foarte mult daca vrei sa cumperi o remorca cu care sa circuli pe autostrada sau doar ca sa cari lemne si nisip pe langa casa. ;D
Si este si chestie de sansa, apar remorci super vandute la preturi de nimica de catre particulari grabiti care "lichideaza" o mostenire, colectie de masini vechi etc.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Remorca raid ARO

Post by ardeleanu »

Cu scuzele de rigoare, TT= tout terrain (in franceza), adica all terrain sau, mai popular, off-road ::)
Asa-i daca bei cognac in loc de whiskey... ;D

Post Reply