Motorizari ARO

Despre modelele construite,variante,motorizari,locuri in care s-au construit

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Motorizari ARO

Post by George »

TOYOTA:
In anul 2000 Toyota Motor a avizat montajul motorului turbo diesel 2 L-T pe automobilele ARO din gama 24x,dupa ce,in urma cu un an,firma japoneza a aprobat echiparea acestor automobile cu motorul pe benzina 2 RZ-FE. Acordul semnat atunci permitea comercializarea vehiculelor atat in tara cat si in strainatate cu inscriptionarea "Motorizat de Toyota"
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by George »

ANDORIA
Motoare fabricate in Polonia,dupa licenta englezeasca.Pe aro s-au montat urmatoarele tipuri:
4C90 - 2417cmc - 51,5kw / 4200rpm - 146Nm / 2500rpm;motor aspirat,injectie indirecta
4CT90-1 - 2417cmc - 66kw / 4100rpm - 195Nm / 2000÷2500rpm;motor turbo,injectie indirecta,Euro2,pompa injectie BOSCH sau MOTORPAL
4CTi90-1BE - 2417cmc - 75kw / 4100rpm - 230Nm / 2000÷2500rpm;motor turbo,injectie indirecta,Euro3,pompa injectie BOSCH.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by George »

ARO L25

Benzina CO R90,4 cilindri in linie,racire cu apa.Alezaj/cursa(mm) 97/84,4,cilindree 2495cmc,raport de compresie 8:1,cp 83/4200rpm,cuplu 173Nm/2900rpm

ITB D-127 (Brasov)

Diesel in 4 timpi,injectie directa,racit cu apa,4 cilindri in linie.Alezaj/cursa(mm) 95/110,cap. cilindrica 3118cmc,raport de compresie 17:1,cp 65/3200rpm,cuplu motor 186Nm/1600rpm.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by MagnuM »

Motorizari romanesti:
M-207, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 85 mm, capacitate cilindrica: 2513 cmc, putere: 70 CP, cuplu motor: 16 daN, aspirat, benzina.
L-25, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 84.4 mm, capacitate cilindrica: 2495 cmc, putere: 80 CP, cuplu motor: 16.7daN, aspirat, benzina.
L-25, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 84.4 mm, capacitate cilindrica: 2495 cmc, putere: 83 CP, cuplu motor: 17 daN, aspirat, benzina.
L-30, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 102 mm x 92 mm, capacitate cilindrica: 3007 cmc, putere: 95 CP, cuplu motor: 19.6 daN, aspirat, benzina.
L-27, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 90 mm, capacitate cilindrica: 2660 cmc, putere: 68 CP, cuplu motor: 13.8 daN, aspirat, Diesel.
DX-28, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 90 mm, capacitate cilindrica: 2660 cmc, putere: 71 CP, cuplu motor: 15.2 daN, aspirat, Diesel.
TDX-28, 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 97 mm x 90 mm, capacitate cilindrica: 2660 cmc, putere: 87 CP, cuplu motor: 19.1 daN, turbo, Diesel.
D-127 4 cilindrii in linie, alezaj x cursa: 95 mm x 110 mm, capacitate cilindrica: 3119 cmc, putere: 68 CP, cuplu motor: 18.1 daN, aspirat, Diesel.
Last edited by MagnuM on 16 Feb 2010, 02:18, edited 2 times in total.
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
Image
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by MagnuM »

Scurt istoric al evolutiei motoarelor romanesti - pentru a intelege de ce apare de doua ori L-25:
Motorului de M, i se spunea "jumate Carpati".
SR-ul, caci despre el e vorba, avea un motor, dezvoltat pe baza unei licenta Ford Y, cu 8 cilindrii in V - SR-211. M-ul a luat un rand de cilindrii de la acest model de motor si a dezvoltat motorul M-207, care a echipat modelele M, incepand cu M 59-B, pana la ARO M 461-C.
SR-211: V8 97mm x 85mm 5025cmc 140CP 32daN benzina
M-207: L4 97mm x 85mm 2512,5cmc 70CP 16daN benzina
Ulterior, cursa a fost redusa de la 85mm la 84.4mm si cu cateva modificari... a devenit L-25.
L-25: L4 97mm x 84.4mm 2495cmc 80CP 16.7daN benzina
Si dupa alte modificari...
L-25: L4 97mm x 84.4mm 2495cmc 83CP 17daN benzina
Pe baza motorului 'jumate Carpati' (acelasi bloc motor), dar cursa marita de la 85mm la 90mm, a fost dezvoltat motorul L-27, diesel-ul de Campu Lung.
L-27 L4 97mm x 90mm 2660cmc 68CP 13.8daN Diesel
Acel L din fata numarului de cilindrii (L4), reprezinta asezarea lor: in linie.
Last edited by MagnuM on 16 Feb 2010, 02:25, edited 4 times in total.
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
Image
"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea
User avatar
motorus
Incepator
Incepator
Posts: 13
Joined: 22 Feb 2007, 17:49
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by motorus »

Printre altele : (Date incomplete sau poate incorecte )
pt seriile 2xx, 3xx
Toyota        2L-T        2446cmc
Toyota        2RZ          2438cmc
Hyundai      D4BF-E      2477cmc
Peugeot        P158        2498cmc

pt seria ARO 1x.y
Renault  F8Q - A6      1870cmc
Renault  F8Q - 248      1870cmc
240 / L 25 & 240 / L 27D - vandut & 244 / Peugeot
User avatar
pupi
Junior
Junior
Posts: 83
Joined: 13 Feb 2007, 14:34
Location: sibiu
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by pupi »

aro 10
motor renault 5 sau 11 1400 benzina 85 cp
fara alte modificari
zbor la treaba
4x4 is my way
ProDesign "Thema" D.H.V.2
SUZUKI DR 350 SE
ARO 10.4 Powered by Renault
cryba26
Nou venit
Nou venit
Posts: 5
Joined: 05 Feb 2007, 20:08

Raspuns: Motorizari ARO

Post by cryba26 »

Stie cineva, motorul turbo diesel TDX 28 respecta normele de poluare Euro 2?
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by George »

cryba26 wrote: Stie cineva, motorul turbo diesel TDX 28 respecta normele de poluare Euro 2?
raspunsul este:da
ARO CLUB ROMANIA
cryba26
Nou venit
Nou venit
Posts: 5
Joined: 05 Feb 2007, 20:08

Raspuns: Motorizari ARO

Post by cryba26 »

sau Euro 3?
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by George »

cryba26 wrote: sau Euro 3?
sau nu...  ::)
ajunge 2,nu deveni pretentios...
diesel euro3 pt ARO,daca vrei...Andoria 4CTi90,turbo intercooler,4500eur+tva.nou,0km.  :-*
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Raspuns: Motorizari ARO

Post by pantelimon »

domle da ce valori bengoase are L30-u ala *-:)oare s-o mai gasi pe undeva?si o consuma mai mult ca L25??
User avatar
adiR
Junior
Junior
Posts: 91
Joined: 18 Feb 2007, 21:12
Location: baile govora/bucuresti
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by adiR »

pantelimon wrote: domle da ce valori bengoase are L30-u ala *-:)oare s-o mai gasi pe undeva?si o consuma mai mult ca L25??
eu acum "aud" prima data ca exista un motor romanesc de 3litri :)
probabil ca atunci cand a aparut era... varianta sport :)
acum deja e depasit, doar 95 CP... si consum presupun destul de mare...
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by George »

nu te mai uita numai la cai...vezi si la cuplu,care e mai mare decat la BV !! adica demaraj belea. plus ca e supus perfectionarii,il poti urca usor si in putere ;)
@stef: fara tva! dar de ce te miri? e vorba de un motor destul de performant si modern...turbo intercooler,care s-a facut si cu gestiune electronica,insa se ridica mult mai mult costul lui. la altii cat crezi ca e un motor comparabil? ia vezi un Ford de 2,4 TDDi,de ex.sau un pejo de 2,5 hdi
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Raspuns: Motorizari ARO

Post by George »

hagi_nicovici wrote: As dori sa-mi recomandati un mecanic care sa-mi monteze un motor de Peugeot pe Aro 244 cu motor de Campulung?? Daca cunosateti preturi informative??
asta nu e treaba de un singur mecanic...parerea mea.
si ai grija ca motorul sa fie unul din cele doua care s-au pus din fabrica,daca vrei sa il treci si in CIV,ca altfel te sparge RAR-ul la omologare. X3D,X3DT parca,sau asa ceva...sunt codurile de motor respective.
de costat,te costa undeva la 10 mil,cu adaptari cu tot. problema ar fi in carcasa ambreiajului,daca mergi pe cutia de ARO,ca nu prea se mai gasesc. daca iei motorul,cauta cu tot cu carcasa de ambreiaj
ARO CLUB ROMANIA

Post Reply