Aro DESANT

Despre modelele construite,variante,motorizari,locuri in care s-au construit

Moderators: Werner, mariusjaz

NNnicusor
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 351
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Aro DESANT

Post by NNnicusor » 26 Nov 2019, 00:21

Au participat la proiectare si testare , conform aceleiasi carti .
Existau ofiteri-ingineri si in alte institute .


costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5209
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Aro DESANT

Post by costy84 » 26 Nov 2019, 00:28

Vă repet, nu mai credeţi ce spun şi ce scriu militarii, la teste este logic să participe însă la proiectare poate doar ca supraveghetori, "să nu fure inamicu` imperialist proiectul". ;)
În armată şi atunci şi acum ăia mari sunt obişnuiţi să îşi atribuie meritele altora nu mai credeţi ce scriu ăştia mai ales în epoca aia în care nimeni nu putea verifica şi oricum nimeni nu avea curajul să îi contrazică. ;)

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1410
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Aro DESANT

Post by flo » 26 Nov 2019, 10:42

Inainte de 90 existau ingineri militari inclusiv in institutele de cercetare si proiectare.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4439
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Aro DESANT

Post by ydaniel » 16 Dec 2019, 21:44

Foarte interesante informatiile!Cum sunt un mare fan Aro 10,tare mult mi-ar placea sa vad un Aro 10 de desant.CHiar as incerca sa refac unul.


NNnicusor
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 351
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Aro DESANT

Post by NNnicusor » 18 Dec 2019, 22:09

Sincer , nu am vazut niciunul in parcul auto al parasutistilor .
De fapt , nu am vazut nici o parasutare de vehicule .
Din articol , rezulta ca a fost un prototip reversibil , adica putea fi retransformat in varianta standard .
Mai multe date despre el nu am .Daca vei incerca sa realizezi unul , cu toata parerea de rau nu te pot ajuta decat cu urari de succes .
In alta ordine de idei , si mie imi place ARO 10 , dar gama Super si mai tare . Din pacate ARO 10 nu s-a importat semnificativ aici in Spania , singurul pe care l-am vazut de vanzare pe site a fost un Diesel acum 8-10 ani in zona Zaragoza , se cereau cam 4000 de euro pe el .

NNnicusor
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 351
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: Aro DESANT

Post by NNnicusor » 18 Mar 2020, 23:15

Am tot cautat pana am gasit .
Despre motivele " cresterii in greutate " a ARO-10 .

Lucrarea Constructia de motoare , masini si mijloace de transport , partea 1 , Editura AGIR , Bucuresti 2018 , aparuta sub coodrdonarea prof.univ Valeriu Jinescu . Partea despre ARO este scrisa de dr.ing.Constantin Stroe , dr.ing.Gheorghe Druta , Silviu Sepciu .

Dintre aspectele proiectarii Aro 10 ( prima serie , usoara ) :
-unii dintre proiectantii ARO 24 nu au avut permisiunea de a lucra la noul proiect
-suspensie independenta fata si spate
-utilizarea la maxim de componente Dacia :
* motor de 1289 cmc Dacia
* planetare Dacia
* frane disc fata Dacia
* pinioane ale cutiei de viteze , parte din echipamentul electric , scaune Dacia

Probleme ale proiectarii primei serii ARO 10 ( prima serie , usoara )
-caroserie insuficient de rigida
-usile jucau in ancadrament
-directie instabila la viteze mari
-instalatie incalzire ineficienta ( se va vedea unde )

Prima serie a fost insuficient testata , si in entuziasmul general a fost prezentata pripit la Salonul auto Geneva 1980 , unde spre nenorocirea seriei , a avut un succes mai mare decat se sconta .
Din " ordine superioare " s-a inceput imediat exportul .
Elvetia , 50 de bucati .
Au urmat 50 de procese . Nu se dau detalii .
Totusi, in Elvetia o instalatie de incalzire eficienta ceruta insistent de soferi . Chiar si pe bani putini .
Totusi , Elvetia e tara care de zece ori mai putine accidente la un milion de kilometri parcursi decat Romania .Atat din cauza factorului uman , dar si a factorului tehnic .

Mai multe detalii se dau despre urmatorul export .Columbia .
- nu rezistau planetarele Dacia
- carcase de diferential , din aliaj de aluminiu , sparte
- directia instabila

Parerea mea personala este ca daca erau livrari interne , nu-i baga nimeni in seama pe pagubiti .
Dar problema fiind exportul , au inceput remedierile :
-puntea spate independenta a fost inlocuita cu una rigida
-carcasa diferentialului confectionata din fonta in loc de aluminiu
-directia reproiectata
In 1983 deja se ajunsese la nivelul de fiabilitate pe care il cunoastem, cu bune si rele.

Pe facebook si in articole oricine poate spune orice .
Multiplele reclamatii dovedesc ca varianta usoara a fost nefiabila , iar cresterea masei a fost dictata de modificarile si ransforsarile ulterioare .


Post Reply